418 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Problemer med zimba Problemer med zimba

ja hvor skal jeg starte jeg har min hund og han er lidt over 1 år, han bliver ved med at gø og jeg har prøvet alt syntes jeg.
han begynder ligeså snart vi ikke lige nusser ham eller har hans opmærksomhed så er han der. han stiller sig næsten helt hen til os også gøer og knurre han af os.Jeg går ture med ham men det hjælper ikke. jeg leger med ham det hjælper hellere ikke. har prøvet at give ham et kødben så er han lige stille et stykke tid også starter han igen smiley om natten går han også helt amok

håber der er nogen råd kan slet ik finde ro pga ham og det er blevet så slemt at jeg overvejer om det er mig den er galt med og om han skal sælges og det er det sidste jeg ønsker.

håber der er nogen råd eller nogen som har prøvet det samme

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med zimba
  • #1   7. nov 2006 Overse ham
    Det er dig der bestemmer hvornår der skal være kontakt.
    Ignorer hans gøen

• #2   7. nov 2006 Alex tro mig det har vi prøvet men det er begrænset hvor meget man kan ignorer ham når han bare står der og af en. jeg syntes også det er forkert at gøre det på den måde, det ska siges da vi prøvede det så blev han da bare ved

• #3   7. nov 2006 Hm....vi købte i sin tid en trådløs ringeklokke i netto for 100kr. med 30 forskellige lyde...
    Vi brugte den kun et par gange og siden gøer han stort set ikke hjemme...

• #4   7. nov 2006 Sus : Den skal jeg vist have forklaret...

• #5   7. nov 2006 Merete, han har fundet ud af at han får noget ud f sin gøen.. Med alle de midler du har forsøgt at få ham til at holde op, har han istedet lært at du kommer i omdrejninger hver gang han gør af jer..

Jeg siger ligesom Alex: ignorér ham.. Det kan tage lang tid, og megen gøen førend han får vendt den negative adfærd. Og så maaaasser af ros og ommræksomhed og sjove lege når han stopper med at gø. Hvis han så begynder igen, så er det igen at ignorere..

• #6   7. nov 2006 Vær over ham med et NEJ nå han begynder at gø og ROS ROS ROS med masser af godbidder og kærtegn, når han tier stille!!!
    Så skal han nok hurtigt lære det.

I kan med fordel bruge "NEJ-øvelsen" først, hvor du har en godbid i hånden, viser ham den liiiige uden for snuden af ham, men hvis han prøve at ta den, så er det NEJ med lidt vred stemme. Og hånden lukker sig om godbidden
    Efter et par "nej´er" siger du JA med rigtig dejlig glad stemme og lader ham ta godbidden.
    Så lærer han at NEJ betyder, at han skal stoppe det, som han er igang med.

Hvis du ikke så "Det er mig eller hunden" sidste tirsdag, så drøn lige ind på SPUTNIK og gense det afsnit, for det er lige noget for jer!!!

• #7   7. nov 2006 Sorry, sku lige ha en mad....
    Min vuf er en gøende race og da vi har tætte naboer sku der fra starten sættes ind...
    Alarmen blev placeret, der hvor Sakki opholdt sig og så ku jeg selv fra min seng om natten, gi lyd, som han ikk brøds sig om...
    Er måske lidt kluntet skrevet, har lidt travlt, men els skriv i min profil... SS

• #8   7. nov 2006 Sus.. Nu fatter jeg
    Virker nok bedst på en ung hund.

Dess ved godt at dørklokken er lig med gæster... også hvis lyden kommer fra fjernsynet

• #9   7. nov 2006 Jeg mener bestemt ikke at du skal råbe og skrige NEJ til ham, men med bestemt og lidt dyb stemme vise ham, at "Nix lille Zimba, det dér, det er ikke i orden, men hvis du stopper, så får du en godbid"
    Prøv at smide en håndfuld tørkost på jeres plæne og lad Zimba lede efter dem.
    DET kan gøre enhver hund dejlig træt og tilpas!!! Når snuden blir brugt, så er det noget, der tager noget energi!!!

• #10   7. nov 2006 Alex, vi brugte ikke klokkelyd - der var en psycolyd, som heller ikk jeg ku li... gg
    Vi har det strålende med naboer....har haft Sakki i et år....naboerne sir de aldrig hører ham....ss

• #11   7. nov 2006 I starten da jeg fik min hund gøede han også meget, men vi ignorede ham og gav ham godbidder når han stoppede, dette hjalp gevaldigt, og idag gør han næsten aldrig. Ignorer din hund, det er mit råd og på ingen måder synd.

• #12   7. nov 2006 jeg ville også prøve at være den dominerende, sige et MEGET bestemt NEJ, og så vende ham ryggen, når han gøer. Altså tydlig afvise ham. Det vil han ikke bryde sig om, og vil sikkert undre sig noget over du gør det... Men husk at rose ham meget, når han opfører sig pænt... Har selv gjort det ved Sofus, det er ikke nemt, og man kan godt blive rundtosset, men det virkede.

• #13   7. nov 2006 hun tigger om opmærksomhed.
    bruger i tid på hende - udover gåture?
    http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/nar_hunden_bider_i_ting.html

godt nok er øvelserne til en hund som bider i ting. Men synes øvelserne også vil være gode i jeres tilfælde. sørg for at træne med hende, kontaktøvelser, problemløsning og gerne lad hende arbejde for føden., lad hende bruge næsen og søge efter mad og genstande. så skal hun nok falde i søvn den lille myre, og glemme at gø smiley

• #14   7. nov 2006 tusind tak for alle de gode råd, jeg er lige kommet hjem det er derfor jeg ikke lige har svaret. jeg vil prøve med nogle øvelser ude på græs plænen og prøve at ignorer ham når han gøer smiley skal nok vende tilbage med når der er gået et stykke tid hvordan det er gået smiley i er nogle utrolige gode mennesker allesammen med nogle super råd takker mange gange. hilsen en mere glad ejer og en glad hund

• #15   8. nov 2006 Merete

Du har jo en intelligent lille hunderace, som skal have masser af opgaver i hverdagen, de elsker jo at arbejde. Jeg synes du skal lave en masse næsearbejde med ham og en masse problemløsningsopgaver.

Samtidig med at du giver din lille hund en masse næsearbejde og opgaveløsning, så kan du bruge det jeg kalder "timeout"
    Når han gør siger du NEJ en gang. (Han skal kende betydningen af ordet nej) Virker det ikke tager du stille og roligt hunden og sætter den i et andet rum. Når han er stille lukker du ham ud og roser med rolig stemme.
    Jeg har anbefalet det til flere og er man konsekvent, er det ikke mange gange hunden skal sættes ud, før den fatter budskabet. Du må bare ikke lave det til en fangeleg mellem dig og hunden, altid rolige bevægelser og lad være med at sige noget.

Kommentér på:
Problemer med zimba

Annonce