{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Tredje hjem hos os. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en veninde, hvis mor havde en hund. Moren fik desværre dårlig ryg og havde meget svært ved at lufte sin hund, Buster, da han trækker meget. Han er blanding af Golden Retriever/Lab, han fik massere af mad og godbidder, men ingen videre motion = MEGET fed hund.
Min veninde ringede til mig og spurgte om vi kunne være interesseret i at have ham. Om ikke andet, så på "prøve".. Vi besøgte ham og bestemte os for at det ville vi gerne. (Måske han kunne afhjælpe Zimbas separationsangst >>Jeg ved godt Zimba kan gøre Buster angst, så dette er vi OBS på<<)

Det jeg enlig vil frem til er at vi er Busters tredje hjem. Det første han boede hos var hos en nakoman, (Fra han var hvalp til ca 3år) og de sidste to år han havde ham boede de i en bil. Min venindes mor er hans andet hjem, (Fra han var 3-5) og nu er han hos os.
Han er en dejlig hund, let og omgås, er god ved Caroline og giver Zimba en masse "opdragelse"..

Men hvordan forholder man sig som hjem nr. 3? Han virker til at trives fint her.. Slapper fint af og kan sagtens lege osv. smiley
Han har liiiiidt problemer med ørerne, SPECIELT ved indkald.. ((Her tænker jeg at man bare tager det fra bunden af? Kalder-godbid-massere a ros igen og igen og igen?))

Vi har jo som sagt Zimba, men vi er jo første hjem fra avler.. ((Men her har vi jo en masse andre problemstillinger)) smiley

Som altid ender jeg med en laaaaaaaaaaaang smører for ét enkelt spørgsmål .. smiley Men håber da det meste er relevant?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tredje hjem hos os.
  • #1   27. jun 2012 Uanset om du er første eller 5 hjem hvis der er noget du gerne vil ændre / træne til at blive bedre - er du nød til at træne som om hunden aldrig har lært det før.

dels fordi du ikek ved hvad hunden har "trænet tidligere" og dels fordi du ikke ved hvordan træningen er foregået. ( straf, ryk i linen = dårlige oplevelser ) ( ros, godbidder legetøj = gode oplevelser )

Hvis du derfor starter forfra som om hunden ikke kan noget som helst - får du dels en indlæring som forhåbentlig er positiv, og du får et samarbejde med hunden som gør at jeres relationer bliver bedre til hunden.

Jeg ville starte forfra på alt træningen og se hvor hurtigt du så kan gå fremad... >:-)

• #2   27. jun 2012 Du skal ikke fokusere på hvordan det har været, og I er hans 3. hjem. Behandl ham som en ny i familien, som skal have tid til at lære jer at kende samt falde til.

Så jeg ville lade være med at presse ham for meget i træningsøvelser. Det er helt nyt for ham. Han kan lære så meget af jeres anden hund, og så kommer det blot ved at se hvordan den anden gør det.

• #3   27. jun 2012 Som Gitte skriver: "Behandl ham som en ny i familien, som skal have tid til at lære jer at kende samt falde til"

Lær ham at kende og giv ham tid til at vise hvem han er - et godt ordsprog siger:

"Don't fix what isn't broken"

Held og lykke med ham

• #4   27. jun 2012 Lyder jo lige til .. smiley

Kunne godt være at man skulle være særlig obs på nogle ting ...
    Men han lader til at have det godt her. smiley

• #5   27. jun 2012 Jeg har også overtaget en hund hvor jeg var det 3. hjem.. hun er nu 11 år smiley

Det man skal være opmærksom på er at det faktisk tager RET lang tid før de reelt er faldet helt til.. og her kan det være svært at indlære nye ting fordi de skal have alle de andre sociale ting på plads først.. min tæve var meget stresset da jeg overtog hende og det tog mig et år at stresse hende ned og først derefter kunne jeg putte reel træning ind.. indtil da fokuserede jeg mest på at få hende til at fungere i hverdagen uden stress. Jeg havde en anden hund også som heldigvis var meget rolig og derved dæmpede hendes stress meget.

Men vær forberedt på der går LANG tid før hunden faktisk har tillid til jer på et dybere plan.. det varede lang tid for min tæve at egentlig vise mig tillid og tro på hun ikke blev efterladt i et nyt hjem igen.. Men idag har jeg en dejlig hund i balance der er glad;-)

Kommentér på:
Tredje hjem hos os.

Annonce