{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Udstilling med flere racer {{forumTopicSubject}}

Nu er I kloge hoveder nødt til at give mig lidt indspark til hvordan jeg skal kunne klare Bornholmer-udstillingen.

Sagen er at jeg har en baby labbedreng og en jagtklasse hønsehund. Da jeg ringede ind til DKK for en del uger siden og spurgte ind til ca. tider, så var hendes klare overbevisning at det sagtens kunne lade sig gøre. "Labrador har jo som regel sin helt egen ring eller starter først, og baby-klassen er jo den første der skal vurderes". Nu er det bare således at labradoren er den sidste race i ringen og min labbedreng er sat til nummer 39. Problemet ligger jo bare således at hønsehunden er nummer 31 i sin ring der er i den heeeeeeelt anden ende.

Hvordan løser man det?

Baggrundsviden:
Lørdag:
Ring 5 er der 1 curly coated, 10 flatter og 27 goldens inden labberne starter.
Ring 24 er der 13 racer før min hønsehund og der er mellem 1-9 hunde i hver race.
Søndag:
Ring 5 - 26 goldens før labrador.
Ring 24 - 5 racer før min hønsehund og der er mellem 1-14 hunde i hver race.

Selv har jeg tænkt at teltet på slås op ved labberne og så må han vente i bur derinde, til hønsehunden er færdig. I hønse-ringen ( smiley ) er der nemlig en del racer før ham hvor der kun er tilmeldt 1-2 hunde, så de er jo hurtigere igennem, i hvert fald om lørdagen. Søndagen er jo straks værre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling med flere racer
  • #1   1. aug 2016 Du får fat i en handler smiley

  • #2   1. aug 2016 Jeg er nok nødt til det smiley
    Kommer du smiley


  • #3   1. aug 2016 Orv, det lyder som om, det kan blive en særdeles stressende weekend. smiley

    Har du ikke mulighed for at få nogen til at hjælpe dig, så du har back up, hvis det viser sig at blive lige oven i hinanden.

    Dit udgangspunkt om at det går hurtigere med flere talmæssigt små racer end med et par store racer, kan falde på at dommere er forskellige, Nogen er langsomme og skriver lange kritikker, andre kommer hurtigt igennem mange hunde. Så måske går det bedre end forventet, måske bliver det sværere for ikke at sige umuligt at være klar ved begge ringe i rette tid.

    Damen, du har snakket med, har øjensynlig svaret ud fra normen, og ikke lige taget hensyn til, at der generelt er færre hunde på Bornholms udstillingen, og derfor også færre labber, så de ikke bare får deres egen ring.

    Jeg har flere gange stået med flere hunde, der skulle ind sammen, og jeg synes, de andre udstillere har været meget hjælpsomme med at vise den ene for mig, hvis jeg ikke selv lige havde hjælpere med. Måske er det en mulighed for dig også.


  • #4   1. aug 2016 Niks, jeg udstiller i Lillehammer den week end smiley

  • #5   1. aug 2016 Jeg kender bare ikke labrador-udstillere og han er jo kun baby. Det var jo kun fordi han skulle have erfaringen og forventer således ikke det vilde af ham. Jeg må forsøge at charme mig ind på nogle labrador-folk inden og så håbe at de vil tage sig lidt af ham mens jeg lige får hønsehunden overstået.

    Og nej, jeg bebrejder slet ikke damen fra DKK. Hun kunne jo heller ikke vide hvor mange der ville komme og det er jo bare uheldigt


  • #6   1. aug 2016 Jeg tog fat i labbens opdrætter og hun vil nu høre sine bekendte ad som skal af sted. Jeg havde slet ikke skænket tanken, men I fik mig derhenad.
    Nu skal det nok blive en hyggelig weekend igen og så krydser vi fingre for at hønsehunden får de sidste certifikater og jeg kan koncentrere mig om den lille labbedreng. Ballerup bliver kun med ham, så der har jeg tid smiley


  • #7   1. aug 2016 Held og lykke med dem. smiley

  • #8   1. aug 2016 Det lyder godt. Opdrættere kender ofte nogen, der kan hjælpe.

  • #9   1. aug 2016 Vi stod i en lignende situation sidste år, med to hunde de skulle i store ring, samme gruppe.
    Vi stalkede rundt og fik kapret en venlig sjæl til at løbe med den ene.
    Og han gjorde det helt fantastisk smiley
    Der er heldigvis mange hjælpsomme mennesker smiley
    Har du jacks med?


  • #10   1. aug 2016 Nej, mine Jack's er ikke i FCI men i raceklubben, så det er kærestens hunde der udstilles i DKK og SKK

  • #11   1. aug 2016 Ok, håbede lige jeg kunne opleve dem smiley


  • #12   1. aug 2016 To af dem er med men de bliver med Svigermor og kæresten for vi holder ferie (igen) på Bornholm. Vi rejser først hjem onsdag smiley

  • #13   1. aug 2016 Det lød vist forvirret.
    Kæresten og jeg tager fem af hundene med til Bornholm, men kun to skal udstilles. De tre resterende går med Svigermor og kæresten hos hende mens jeg udstiller, og så hjælper de med at bygge hendes terrasse færdig


  • #14   1. aug 2016 det lyder da som en fair fordeling smiley
    Jeg skal ikke selv udstille, men skal derud begge dage går jeg ud fra, og har sikkert en eller to ulve med på slæb, så råb op hvis du ser en blondine med en blond ulv vade rundt smiley


  • #15   1. aug 2016 Jeg kunne godt lokke kæresten til at gå med labben, men så skal jeg bare lave terrasse i resten min ferie med ham. Og det gider jeg ærlig talt ikke. Desuden gider han ikke jokke rundt blandt hundetosser hele dagen, så jeg skal bare slæbe rundt på en ugidelig mand hele weekenden. Så er det bedre at han bliver med sin mor og bygger færdig (han startede sidste år samme tid) og så kan vi nyde Bornholm mandag og tirsdag sammen smiley

Kommentér på:
Udstilling med flere racer

Annonce