1.072 visninger
|
Oprettet:
Buller hvalp alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Hej alle Har en fransk bulldog hvalp på 10 uger som for alvor skal til at være alene mens vi er på arbejdet. Men 8 timer alene er jo nok ikke så godt for så lille hvalp. Jeg har dog muligheden for at køre hjem i min middagspause og bruge 30 min. sammen med hende. Men hvordan vil det påvirke hende at jeg kommer hjem et kort visit for derefter at køre igen??
Mvh Peter
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 3 Emner: 239 Svar: 3.391
Derudover skal I selvfølgelig huske at træne alenehjemme inden I lader den være alene. Her kan jeg anbefale børnegitter-metoden. Kender du til den?
jul 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 2
Over hvor lang en periode gjorde du det?
Er også bange for hun bliver stresset, eller får nogle dårligere vaner ved at være alene hjemme for længe
Mvh Peter
jul 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 2
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Det tager måneder før en hvalp bør være alene i otte timer.
Hvad med at bruge ferie, Flex, arbejde hjemmefra, finde hundesitter eller lign. Det kan betale sig at gå langsomt frem, i hvalpens tempo. Det er langt nemmere at forebygge fremfor at skulle helbrede et problem, der er opstået.
dec 2012
Følger: 35 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.415
Franske er virkeligt dårlig til alenehjemme og det er desværre mit indtryk at alt for mange ejere takler symptomerne, men ikke problemet (hunden bliver så afgrænset den ikke kan gøre skade på ting -men den er stadig dødangst)
Det er selskabshunde og de er avlet til at være tæt på deres ejer (helst røre dem) stort set altid... Så det går mod alt de er...
Min egen var dog ekstrem...men vi er endelig der hvor han kan -det tog så også noget over et år...
Jeg ville personligt ikke med min hund aflægge et visit og så gå igen...men det er fordi jeg ved at lige han ikke ville kunne administrere det...
Og hvis hun ellers tager alene hjemme træningen fint og i bruger nogle uger på at træne at du kommer og går igen...(helt ned forfra med ind og ud af døren...og så et minut af gangen eller mindre alt efter hendes reaktion)
Så kan det måske godt lade sig gøre...
Buller hvalp alene hjemme