{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.643 visninger | Oprettet:

hvad skal jeg gøre!?!?! Akut {{forumTopicSubject}}

ander simplehen ikke hvad jeg skal gøre en bebor har ikke været hjemme hele dagen i opgangen han har en lille hvalp dsg, tro jeg det er meget liller omkring 10 uger måske.

den er alene hjemme næsten altid står og piver, han slår den og løfter den i halsen osv.

så i dag høre jeg nogen der banker rigtig hårdt på døren i lang tid, og høre nogen råbe på ham fra opgangen osv. der blir stille nogen tid og kan så høre dem gå ned at trapperne...

tænker ikke vidre over det, skal så ud med buller og kan høre den står og piver, men meget højt går så hen på hans etage og der står den ude iopgangen og piver, og hans dør står på klem, banker på åbner den og siger hallo og ingen svare. kommner så til at kigge på gulvet der er lort over alt og hvalpens skåle var tomme, jeg gik ind mod stue døren og bankede på den og kiggede ind og der var heller ingen, bliver i tvil om hvad jeg skal gøre, har mest lyst til at tage den her lille hvalp med mig, og ringe til politiet og sige jeg har fundet den uden for, for ved den ikke er chippet, og den har det ikke særlig godt hvor den er, men ja tænker over det og blir ening med mig selv det ville være tyveri, så sætter hvalpen fylder dens vand skål, og henter noget af bullers fodre og giver den i den anden skål og går så.

nu sidder jeg så med en klum i halsen og har det rigtig dårlig med mig selv at jeg bare satte den hvalp tilbage til et lorte liv ved en alkoholiseret mand, der efter lader den og slår den smiley og aner ikke om jeg gjorde det rigtig og blir ved med at tænke om jeg skal hente den og ringe til politiet og sige jeg har fundet den, for den var jo i opgangen, men har self sat den ind nu, i lejligheden, men på den anden siden er døren heller ikke låst... arggee ander seriøst ikke om jeg gjorde det rigtige??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal jeg gøre!?!?! Akut
  • #1   28. jul 2010 Du ringer bare til politiet og dyrenes beskyttelse med det samme.. Du kan ikke tage hunden for som du siger er det tyveri, men du skal bare se at få gjort politi og dyrenes beskyttelse opmærksom på problemet... Stakkels hund...

• #2   28. jul 2010 Jeg havde taget den med og sagt at jeg havde fundet den udenfor, så ryger den på et internat og sådan en lorteejer har sikkert ikke råd til at hente den igen, så får den en ny familie som vil have den. Så ind efter hunden og ring så til politiet og be dem om at hente den og køre den på internat

• #3   28. jul 2010 Jeg syntes det er rigtig flot at du gav den mad og vand, men jeg havde taget den hund med mig.
    Jeg ville aldrig være 2 sek. i tvivl om at tyge til selvtægt i sådan en situation.
    Stakkels lille hunni smiley

• #4   28. jul 2010 Jeg ville gå op og hente den igen og så ringe til politie og dyrenes beskyttelse. Den kunne jo evt være fundet ude på gangen og du tog den med da ingen var hjemme...

• #5   28. jul 2010 jeg ville enten ringe til politiet, eller dyrenes værn. evt spøger manden om han ikke bare ville af med hunden.
    Tror ikke hjælper kidnappe den.

• #6   28. jul 2010 okay har self sat og googlet lidt og kan ikke finde ud af om dyrnes beskyttelse har åben nu? og tvilier på politiet gider gøre noget? hvis jeg ringer og siger den har været alene hjemme hele dagen?

har det virkelig ringe med at have sat den tilbage smiley

• #7   28. jul 2010 Skynd dig at ring! Stakkels lille prut! Fatter ikke nogen kan være så hensynsløse! Godt,at du gav den mad og vand! Du må meget gerne opdatere, når der sker mere i sagen

• #8   28. jul 2010 Er han stadig ikke hjemme? Så må døren da stadig være åben.
    Så ville jeg hente den. I det mindste til at han kommer hjem...

Jeg bor desværre i Odense, men ellers havde jeg gerne hentet den. Jeg har ferie nu.

• #9   28. jul 2010 jeg kan ikke komme i problemer med at tage op til mig? selv om jeg ved den tilhøre ham og ja som sagt var døren jo ikke låst, og har ikke nøglen til at låse den og det er ikke smæk lås i vores døre.
    så hvis politiet kommer og de spørger om jeg ved hvem den tilhøre i opgangen og jeg siger ham vil de jo tage i døren sikker og så se den ikke er låst, så vil jeg vødde med de sætter den ind igen

• #10   28. jul 2010 Er der ikke en akutlinie et sted hvor man kan spørge til råds?
    Eller kører den på internat og sige du har fundet den i vejkanten??

• #11   28. jul 2010 Jeg ville ikke turde tage den med selvom jeg gerne ville.... Det er så let for politi og ejer at give dig skylden for tyveri i stedet for at give ejeren skyld for dyremishandling... Du ender med selv at komme i knibe ved at tage den med dig... Jeg ville bare ringe til politiet med det samme og til dyrenes beskyttelse og har de lukket så læg en besked eller skriv en mail og ring til dem igen i morgen når de har åben....

• #12   28. jul 2010 Jeg havde enten : hentet hvalpen ned til mig selv - og taget et ALVORS ord med ejer når den hjemkommer og sagt den rendte rundt i opgangen... eller hentet den, afleveret den på et internat og sagt jeg havde fundet den udenfor.

• #13   28. jul 2010 har lige ringet til politiet, nu, og fortalte dem det som det var, og jeg havede sat den ind og givet den vand, men fortalte så de ting han gjorde osv, og han ikke havede været hjemme endnu. men det eneste betjenten gik op i var den havede mad og vand så den kunne sagtens vente til dyrensbeskyttelse havede åben imorgen de gad ikke at bruge deres tid på det, spurgte så hvor længe den skal være alene før de gider komme, der sagde han bare at når døren står åben kan du jo bare lige give den nogen mad og vand :S mega underlig opførelse af en betjent, han tog mig ikke en skid seriøst

• #14   28. jul 2010 Og lige netop derfor har jeg ikke noget imod selvtægt når det kommer til dyr. Politiet gør ikke noget, eller må ikke.
    Det er så trist smiley
    Han fortjener virkelig ikke den hund.

• #15   28. jul 2010 Jeg tror ikke politiet har registreret det opkald. Der er så mange der ringe.. Og mon dog klaphatten melder den stjålen..

Puha hvor er jeg da ved at vræle over den hund.

• #17   28. jul 2010 Hold da op, men de har jo selvfølgelig så meget at se til at de aldrig når en skid... Ej undskyld!!!
    Ring imorgen og hør hvordan og hvorledes (og hold os opdateret) =)

• #18   28. jul 2010 Jeg havde hentet den og afleveret den på internat også selv om du har været i kontakt med politiet. Og så havde jeg taget den bøde der evt. måtte komme.

• #19   28. jul 2010 jeg havde hentet hunden. uden tvivl.....

• #20   28. jul 2010 Evt. - hvis du gør det - så kør til ud til noget familie eller lign. hvor den kan være i nat, så han ikke kan høre den er ved dig, hvis han kommer hjem.
    Så kan den komme på internat i morgen.

• #21   28. jul 2010 Ingen tvivl om hvad der ville være bedst for hunden, men det kan ligeså godt ske at hunden bliver meldt stjålet og nogen måske opdager hvem der har taget den? Nu har den i det mindste mad og vand og så ring til dyrenes beskyttelse i morgen og se hvad de siger og sig at den intet mad og vand har medmindre du går op og giver den det.... Hvilket jo egentlig heller ikke er lovligt da det er indtrængen på privat område gætter jeg på... Så i bund og grund har hunden jo hverken mad eller vand, så må de vel for pokker gøre noget... Åbn evt døren ude fra gangen og tag billeder af forholdene så du har nogle beviser?!

• #22   28. jul 2010 hey så er jeg tilbage igen hørte han kom hjem, så har lige været op og snakke med ham, først gik han helt amok over jeg havede været inde i hans lejlighed og give den mad da han fant ud af det var mig der havede gjordt det, fortalte ham så den står og piver hele dagen osv. og det ikke er godt for den at den er så meget alene hjemme og den skal luftes mere end den blir. spørg så hvis han ikke magter opgave om han så vil lade mig over tage den, men jeg må så ikke få den, skynder mig så at sige hvad nu hvis jeg gir nogen penge for den, kan se han lyste op der, han siger så han lige vil tænke over det til imorgen. så går ned til ham imorgen og spørger om jeg må købe den hvis han siger nej der ringer jeg til dyrensbeskyttelse smiley

• #23   28. jul 2010 håber han går med til at du kan købe den.... og bliver den for dyr må du jo skrive... mon vi ikke sammen her på HG kan samle penge ind til den lille vuf kommer væk....

• #24   28. jul 2010 Jeg ville tage den med mig og sætte en seddel på hans dør om at jeg havde den og når/hvis han så kom efter den ville jeg lige mærke hvordan han er som person og så spørge om jeg kunne hjælpe med at finde en ny familie til den hvis han ikke vil beholde den. Hvis han så tog den og jeg så ham slå den eller høre den pive hele dagen igen så ville jeg ringe til politi og dyreværn

• #25   28. jul 2010 Har ikke mange penge men vil gerne give et bidrag, selvom det nager mig at sådan en idiot skal have penge for at behandle en hund sådan.
    Må da i det mindste håbe at han afholder sig fra at skaffe flere.
    Men det var flot af dig at snakke med ham, det kræver da lidt mod når man kan forestille sig typen:)

• #26   28. jul 2010 glæder mig til at høre hvad han beslutter....

la vær at vise tænder....
    vi har heller ikke alt for mange penge men mon ikke der er mange der gerne vil hjælpe og 50 - 100 kr her og der kan hurtig løbe op

• #27   28. jul 2010 Jeg vil også gerne bidrage.
    Super godt gået af dig!!! smiley

Man skulle simpelthen have kørekort til hund!

Jeg ville i øvrigt gerne have en DSG, men Milo er ikke engang et år endnu, så det er for tidligt. Ellers kunne vi nok have overtaget ham.
    Hvis han kun er 10 uger så er den nok ikke uopretteligt ødelagt.

• #28   28. jul 2010 jeg ville gå ned tage billeder af stedet.. tømme mad og vandskåle og tage billeder af det, og så give den noget at drikke bagefter..

Så har du beviser for hvordan der ser ud..

Jeg fandt en hund her hvor vi bor, viste hvem der ejede den, men den gik altid udenfor mens de var på arb. fik fat i hunden og ringede til politiet, de rinede til et internat der kom og hentede den, jeg sagde at jeg viste hvor den boede men at de ikke er hjemme og at det er meget normalt at den render rundt udenfor den havde ingen hundetegn på så kunne ikke ringe til dem, hun lignede en hjemløs hund af udseende..

Så jeg ville gøre to ting enten tage den, ringe til politiet sige du har fundet den og ved ikke hvor den høre hjemme.. eller gå ned tage billeder af stedet og ringe til dyrensbeskyttelse i morgen.

• #29   28. jul 2010 Super godt gået! Krydser fingre for, at du kan overtage den!

• #30   28. jul 2010 Rikke: tro ikke den bliver for dyr smiley ved han har byttet sig til den for en kasse øl, af nogen grønlænder længere nede af vejen smiley så det skal nok gå smiley skal bare lige have fundet ud af hvad jeg så gør hvis han lader mig købe den, da jeg ikke har tiden til 2 hunde, og slet ikke tiden til en hvalp der hverken er trænet i at være alene hjemme eller den skal tisse osv uden for.

• #31   28. jul 2010 Det var sørme en god byttehandel, gad vide om jeg så kan få 2 kasser for Tayson.
    Kunne du se hvad race det er?

• #32   28. jul 2010 hvor i vest er det...
    vi kan evt tage den til vi finder et passende blivende hjem til den lille vuf....

• #33   28. jul 2010 super godt du snakkede med ham.. vi giver gerne lidt har dog heller ikke meget men en 50'er kan der nok godt blive bare den hund kommer væk smiley

• #35   28. jul 2010 Marianne P: var lige inde og kigge på din hund nu blir jeg helt i tvil om hvad race det er, for den kunne godt ligne din lidt :S

• #36   28. jul 2010 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig! !: jeg troede det var en dansk svensk gårdhund, men efter at have set marianne p, jack russel terrie er jeg blevet i tvil om det er sådan en, den er meget lille.

• #37   28. jul 2010 Rikke B: det er i Esbjerg

• #38   28. jul 2010 Du kan jo enten sætte den i marked herinde eller give den til et internat der finder en god familie til den... Rigtig godt gået at du tog snakken med ham og jeg håber han giver dig den.... Held og lykke med det...

• #39   28. jul 2010 Tumle
    d/s har lange ben.
    jack russell har korte.
    Ud fra hvad du nævner om manden ville jeg sige det nok er en d/s, de ikke så dyre om jack russell.
    Prøv og kigge på mine 2 tøsser og se hvad den ligner (=

• #40   28. jul 2010 lad os høre i morgen og finde ud af noget

• #41   28. jul 2010 Ginnie H: har lige været inde og kigge forskellig jack russel terrie og dansk svensk gårdhunde hvalpe fra 2010, sys begge de ligner den, men de hvalpe jeg har fundet ser større ud en den er, så ved ikke om der er blandet noget andet i den, eller om den bare er lille i det eller om den måske slet ikke er så gammel som jeg troede :S

• #42   28. jul 2010 Milo er meget fin smiley
    Min forrige hund, en DSG, var samme størrelse som Milo, lidt større måske, men ikke meget.
    Og hvis den kun er 10 uger, så er det næsten ikke til at se..
    Men krudt i røven har de begge racer smiley

• #43   28. jul 2010 Rikke B: skal jeg nok, skriver med det samme jeg har snakket med ham smiley

• #44   28. jul 2010 Hvis du får den i morgen, så tag nogle billedet.
    Kan være den er under de 8 uger, det håber jeg virkelig ikke.
    Men ville sige da Joy var 10 uger, kan godt se lidt store ud på billeder, men virkelig meget mindre (=

• #46   28. jul 2010 Er også klar med bidrag, støtte og hvad du ellers får brug for - har bil, så du siger bare til!

• #47   28. jul 2010 ej hvor er det flot af dig!! Tager virkelig hatten af for dig! Jeg bidrager også gerne bare den stakkel får det godt! Og ja som de andre siger kan du jo sætte den på marked herinde eller snakke med venner eller noget. Eller høre om der er nogen der kan passe midlertidigt indtil du finder et hjem. Det bliver hårdt for den lille hvalp men sådan er det jo når man ikke selv vælger hvor man havner... Stort SUK til uansvarlige dumme hjerteløse hundeejere

• #48   28. jul 2010 hej alle var lige ude med buller, hold da op nogen tilbud der er kommet, men som sagt tro ikke han skal have så meget får den hvis han lader mig købe den, men ville være en større hjælp hvis der er nogen der kunne have hvalpen til det blev fundet et blivende hjem smiley

• #49   29. jul 2010 Vi kunne også alle sammen splejse om en kasse øl som du kan købe i en døgnkiok og så kan du gå over og stille den i hans lejlighed og tage hunden. hahahahah smiley

• #50   29. jul 2010 du skal ringe til politiet og tale med dem om det, og bede dem om at komme ud, du kan komme i en frygtelig knibe, ved at du har været inde i lejligheden, når han ikke er hjemme, i kraft af at der jo var nogen der bankede så hårdt på døren, så det er ikke til at vide om de har været inde og stjæle noget jo, og når du har været inde, så kan de måske forbinde dig med det.

• #52   29. jul 2010 Puha ;s
    Sådan en mand skulle slet ikke have lov til at ha' hund!
    Hatten af for dig, hvor er det bare flot du kæmper for sagen!
    Håber virkelig hunden kommer i gode hænder snart, så den ikk blir skadet af den vold den har været udsat for!
    Hold endelig os opdateret hvad han svarer! smiley

• #53   29. jul 2010 Så der opdatering i sagen, har snakket med manden i snart en time, han ville desværre ikke sælge hvalpen da han siger han er rigtig glad for den osv, selv om den er alene hjemme næsten hele dagen hver dag, og står og piver. har snakket med flere i opgangen som har set han har slået hvalpen, plus der er nogen der har set han åbenbart ossse har haft den sparket ned af trapperne, så er blevet ening med dem at jeg tager kontakt til dyrensbeskyttelse nu, er igang med at finde ud af hvilken afd. der tilhøre Esbjerg, og så skal jeg ringe der til, de bebor der har set ham mishandle den hun har sagt jeg gerne må sige til dyrensbeskyttelse og de gerne vil vidne, så selv om jeg ikke fik den købt håber jeg lidt dyrenes beskyttelse tager sig af den her sag nu, skal nok opdatere efter jeg har snakket med db smiley

• #54   29. jul 2010 Hold da op et fjols, godt du gør noget. Desværre føles det bare så langsommeligt når man gerne vil have der sker noget med det samme.

Man kan da håbe at en af hans "venner" en dag glemmer at lukke døren igen, så hvalpen bliver pist væk.

• #55   29. jul 2010 Supert, at der nu sker noget i sagen.

Desværre er alkoholikere ofte utilregnelige.

Håber DB kommer ind over, og kan få fjernet den lille skat. Hvis ikke de kan tage den på internat vil jeg gerne stille bolig til rådighed indtil den kan få et varigt hjem samt få den dyrelægetjekket etc. Men mon ikke de kan tage over? Ellers sender du bare en pb

• #56   29. jul 2010 sådan så har jeg snakket med dem, hende jeg fik fat i var her ikke lige nu men hun ville sende mit nummer til en der så ville ringe og komme ud og kigge til hunden idag smiley sku glad for der sker noget nu smiley

• #57   29. jul 2010 så ringede hende den anden, hun lovede at opdatere mig hvad der vidre sker med hvalpen osv. men det de gør nu er de køre ud til ham og snakker med ham og vil overbevise ham han ikke har brug for den hvalp, og håber så de får lov at tage den med. spurgte så hvis han ikke giver dem lov hva der så sker, så sagde hun der osse var andre måder de kunne få den med på, men de prøver den venlig måde smiley

de køre der ud idag og jeg ville få svar senere hvad der sker smiley skal nok opdatere smiley

• #58   29. jul 2010 Hvor godt at du gør noget!

Nu glæder jeg mig til en positiv opdatering smiley

• #59   29. jul 2010 Det er jeg bare rigtig glad for at høre!

• #60   29. jul 2010 Hold op hvr må du have det godt lige nu! :-))

• #61   29. jul 2010 Gudskelov da. Jeg håber virkelig også de kommer afsted med det lille pus.

Det er så flot gjort af dig!

• #62   29. jul 2010 fedt

• #63   29. jul 2010 dejligt at det lader til de gør noget med det samme, håber det bedste for hvalpen smiley

Skulderklap til dig smiley

• #64   29. jul 2010 Så har de været ved ham hun ringede lige han var ikke hjemme, sagde de men de kiggede igennem brev sprækken, og kunne se hunden og der lå en lort på gulvet, de har så lagt en seddel med deres nummer på han skulle ringe til, hvis han ikke kontakter dem vil de komme her ud igen.

så mere kan de ikke gøre lige nu desværre.

men hende jeg snakkede med fra dyrensbeskyttelse sagde jeg skulle have taget den da den rente løs og afleveret, den til politiet og sige jeg havede fundet den rendene løs, da typer som ham ikke har råd til at få den tilbage igen. så hvis den render løs på gangen igen inden dyrenesbeskyttelse har fået den den, hapser jeg den og aflevere den på politi stationen.

men nu er der ikke andet for end at vente, desværre

Kommentér på:
hvad skal jeg gøre!?!?! Akut

Annonce