{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg huske? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en egnet hanhund til Pan. Hun skal først have hvalpe næste år, men det er rart at være på forkant.

Så ja, hvad skal jeg huske?
Økonomisk, såvel som praktisk?

Hvalpene bliver selvfølgelig med stambog ved DKK, samt skal høretestes og mentaltestes, inden de flytter i nyt hjem. De skal chippes, vaccineres, registreres samt ormekur mv.

Kom gerne med input

Lige et billede af Pan smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg huske?
  • #1   10. jun 2019 Undersøgelser af han og tæve forud for parring.
    Registrering af alle resultater, prøver og sundhed på hundeweb.
    Hannen skal registreres i DKK, hvis han er fra udlandet.
    Lav en solid kontrakt på parringen.

• #2   10. jun 2019 Husk at få læst bøger om selve fødsel samt få kontakt med en erfaren "rotte/opdrætter", som kan sidde og hjælpe, hvis der skulle ske noget uforudset under fødsel.
    Denne bog er god : http://www.forlaget-mathiasen.dk/ Hundeopdræt - med omhu og omtanke
    Undersøg hvilke avlsanbefalinger der er for racen, og få indkøbt nok foder til hele perioden, både drægtighed samt til når der er kommet hvalpe.
    Få kontakt med en dyrlæge, som ikke bor for langt væk, at du kan ringe til vedkommende, hvis du står og skal have kejsersnit en søndag aften.
    Der er mange, rigtig mange, gode råd at få, men jeg kan ikke understrege nok vigtigheden at tale med en erfaren opdrætter i racen. Det er ikke alt man kan læse sig til.

----
    Tilføjet efter første indslag.
    Hvis hanhunden er fra udlandet, skal du vide på forhånd at hele beløbet for både parring og hvalpe altid (eller næsten) betales, når du er ved hanhunden og parre. Priserne for dette kan variere, så aftal på forhånd med hanhunde ejer, hvad vedkommende kræver og få det på skrift.
    Husk også, at når/hvis din tæve skal til udlandet, så skal alle vacciner og rabies være up to date. Undersøg i god tid, hvilke regler der gælder i den eller de lande du evt. skal køre igennem for transport med hund.

• #3   10. jun 2019 Husk at lægge tonsvis af hvalpebilleder på HG smiley
    Ej, jeg ved intet om at have hvalpe, så kan ikke komme med niget klogt, bare et held og lykke med projektet smiley

• #4   10. jun 2019 Ja, det er obligatorisk med hvalpespam smiley smiley

Hun kan ikke høre på det ene øre? Af hvad jeg kan læse på hendes galleri? smiley

• #5   11. jun 2019 Tak for de gode råd smiley

#4: det kan hun ikke nej, af denne grund skal hun parres med en tosidet hørende hanhund.

• #7   11. jun 2019 Det må jeg være dig svar skyldigt på...

• #8   11. jun 2019 Der står sådan her på dalmatinerklubbens hjemmeside, Isabelle: http://www.dalmatinerklubben.dk/side.asp?ID=13431

Kommentér på:
Hvad skal jeg huske?

Annonce