{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Min hund fælder {{forumTopicSubject}}

Vores tæve på 9 år fælder en jævn strøm af hår og har gjort det det sidste års tid ca. Det er ved at blive temmeligt generende da det er umuligt at holde rent indenfor, når der konstant ligger hundehår alle vejne. Normalt er det jo kun 2 gange om året. Hun har også skæl (har hun dog altid haft) og ser generelt lidt mat og trist ud i pelsen. Hun får varierende mærker da hun ikke gider æde det samme ret længe af gangen. Pt. får hun også lakseolie oveni, og jeg har givet hende et bad med en mild shampoo med aloe vera der skulle være god til skæl. Men lige lidt hjælper det.
Nogen forslag til hvad vi kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund fælder
  • #1   12. jul 2016 Foderskift kan sagtens være noget af årsagen,, dog fælder min også pænt meget i øjeblikket, så er næsten lige begyndt på lakseolie og håber det kan hjælpe en smule smiley

• #2   12. jul 2016 Hej Rikke, vi har givet lakseolie i godt 1 mdr. nu og ingen forandring. Hun har fået varierende mærker hele livet smiley

• #3   12. jul 2016 Det er som jeg har forstået det ikke ualmindeligt at hundes pels ændrer sig med alderen. Bliver mindre flot at se på og sådan. Måske det simpelthen bare er alder?

Men er der sket nogen ændringer i jeres dagligdag ellers?

• #4   12. jul 2016 A-S tja det har jeg ikke tænkt på, for hun virker jo ligeså frisk som hun altid har gjort... men jo det kan vel nok godt være alderen. Men er der i så fald så noget at gøre ved det? Specielle tilskud?

• #6   12. jul 2016 Pia, nej det er hun ikke, for nyligt i hvert fald. Jeg har endnu ikke synes det var relevant med dyrlægen da hun ellers er fin og frisk. De plejer jo bare at prakke en deres særlig diætfoder på til en halv million, og jeg ved bare at hun ikke gider at spise det i ret lang tid, hvis overhovedet. Jeg ville meget gerne fodre med Kingsmoor, men hun kan ikke ret godt lide det så jeg får ikke meget i hende med det mærke. Hun er en slank hund og bliver hurtigt for tynd hvis hun ikke kan lide foderet.

• #7   12. jul 2016 Min gamle labrador dame fik også en kedelig pels da hun kom op i årene - i hendes tilfælde uden af fejle noget, anden end bare at være en gammel krage.

Det kan sagtens være alder, men jeg ville få tjekket, om hun er ordenligt dækket ind mht til vitaminer, eller om hun ellers fejler noget smiley

• #8   12. jul 2016 Er hun blevet steriliseret ?
    Det kan godt lave rod i pels og fældning

• #9   12. jul 2016 Ib, nej det er hun ikke

• #10   12. jul 2016 Hvis hun får ordentligt foder ville jeg overveje tilskud.

Svenska Djurapoteket feks Kelp... fortsæt med fiskeolie..

• #13   12. jul 2016 Tak for alle svarene indtil videre smiley
    Birgitta hun fælder jævnt ja, og har ingen af de andre symptomer du nævner. Hun er frisk som en havørn, faktisk så frisk at hun ofte kravler op på stigen til høloftet og spiser kattenes mad, som åbenbart smager meget bedre end hendes egen smiley

• #14   13. jul 2016 Jeg ville få den tjekket for for lavt stofskifte

Dette er bare en simpel
    blodprøve

• #16   16. jul 2016 Hej alle
    tak for svarene. Vi har mistanke om at det er den ekstra kattemad der har skabt ubalance i næringsstofferne. Så vi vil finde en måde så hun ikke kan komme til det på.
    Birgitta hun har heldigvis ikke de symptomer du nævner, og slet ikke ubehersket sult. Hun kan bare godt lide kattemad smiley

Kommentér på:
Min hund fælder

Annonce