{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

terrier og pinscher er det samme. {{forumTopicSubject}}

Jeg kom lige i diskussion med en omkring, om pinscheren er en terrier, jeg mener det er to forskellige typer, vedkommende mener at pinscher betyder terrier, jeg kunne ikke umiddelbart finde noget på nettet omkring det.

Nogle der kan hjælpe, jeg vil jo ikke holde på mit hvis det er forkert, ret skal være ret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  terrier og pinscher er det samme.
  • #1   4. maj 2016 Hvis man ser på FCI's grupper, så hører pinchere under gruppe 2: Schnauzere, pinschere, molosser og sennenhunde, mens terrierne har deres egen gruppe, nemlig FCI Gruppe 3: Terriere. Så nej, det er ikke det samme. smiley

• #2   4. maj 2016 nope. Dobbermann og dansk svensk gårdhund er pinscher .
    I gamle dage sagde man at DSG var en terrier , men det er ikke sandt. De står som pinscher i dkk og udstilles også som pinscher.

• #3   4. maj 2016 Det er også min tanke, de har hver deres gruppe, men hende jeg havde snakken med, påstod at pinscher betyder terrier...

Tak for jeres svar, så bliver jeg ved med at holde på mit smiley

• #5   4. maj 2016 Det er ikke det samme.
    Jeg har en dværg pinscher og en dansk svensk gårdhund - begge er pinschere.
    Og de har bestemt ingen terrie træk.
    Muligt ordet betyder terrie, men det er to forskellige grupper.

• #6   4. maj 2016 Kaldte man ikke dsg for fox terrier? Eller har jeg misforstået det..

• #7   4. maj 2016 Det kommer an på hvilket land du er i.
    Jeg oplever det samme med schnauzere, for i nogle lande er de kategoriseret som terriere.
    Jeg plejer at sige til folk, at schnauzere er den tyske udgave (de bestrider samme job sådan stort set) af terriere, som oprindeligt alle er fra England. Det er noget de kan forstå, så diskussionen ligesom aldrig kommer videre.

Andre gange orker jeg ikke at forklare og siger bare "ja ja", når folk kommer med deres terrier-fordomme og vil mase ned over hovedet på min hund smiley

• #8   4. maj 2016 Der er sikkert nogen der kalder dsg for foxterrier, men ser du dem ved siden af hinanden, er du slet ikke i tvivl om, at det ikke er samme race.

• #10   5. maj 2016 BB - for mange å siden kandt man fejlagtigt dansk svensk gårdhund for foxterrier. Men det er mange mange år siden. Nogle tror dogstadig det er de samme. De er vidt forskellige.

• #12   5. maj 2016 Det har jeg så aldrig hørt . men de er gennem årene blevet kaldt lidt af hvert.

• #15   5. maj 2016 Hvis man kigger på brugen så er de fleste terrier lavet med jagt for øje. Og pincher som gårdhund. Ikke der med sagt man ikke tog sin pincher med på jagt eller ikke lod terrieren udføre jobs på gården - selvfølgelig gjorde og gør man det. Men udviklingens fokus har været forskellig.

• #16   5. maj 2016 Nu er diskussionen eskaleret og der påstås at dobermann og dansk svensk ikke er pinschere.
    De mener dobermannen ikke er pinscher men en brugshund, men i racestandarden hos DKK står den under pinscher/schnauzer.
    Og den kan vel sagtens både være en brugshund og pinscher?

• #18   5. maj 2016 Ginne: Du har helt ret, jeg snakker mere om, når man render på den type mennesker, som ingenting ved om hunde generelt, og bare tænker min DS er en terrier. Så er det bare nemmere at forklare i relation til deres allerede-eksisterende viden smiley Og begge typer er jo selvstændige jægere, mange (de fleste?) af terrierne er udsøgte rotte/musejægere, ligesom schnauzere og pinschere smiley

• Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #19   6. maj 2016 pinscher (n.)
    1926, from German Pinscher, also Pinsch, probably from English pinch, in reference to its "clipped" ears and tail.
    Nogle gange er en etymologisk ordbog din bedste ven smiley

Kommentér på:
terrier og pinscher er det samme.

Annonce