1.409 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Halt ??!? Hva hulan kan det være ? Halt ??!? Hva hulan kan det være ?

Sidder og ordner ting på mit kontor, hundene sover sådan her og der.
Pludselig kommer Dana ind til mig, haltende på det ene forben, hun har lige ligget og sovet ude i stuen smiley

Jeg undersøger hendes ben, og finder ud af at den yderste klo på poten gør meget ondt, så på med briller og lys, men der er absolut intet at se, den er heller ikke varm, eller noget.

Hvad fanden kan det være ? hun har løbet og leget og været ude det meste af dagen, og der har ikke været noget .

Hun er selvfølgelig meget pivet, og halter slemt på den pote, det stakkels pus smiley

Nogen der har et bud ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halt ??!? Hva hulan kan det være ?
  • #1   2. apr 2016 Jeg tænker det kan være alt fra en forslåning (dog tænker jeg at det ville komme med det samme og så aftage over Maks 30 min) til en brækket tå jeg kender selv en tæve der er ved at komme sig oven på sådan en tå og hun siger det gør meget ondt smiley afhængig af hvor smerte plaget hun er (kan hun falde til ro og spiser / drikker hun) så ville jeg nok give hende natten over for at se om det er bedre efter en nat med hvile, dog selfølgelig ikke hvis du fornemmer hun har ondt når hun lige eller hun er meget utilpas... hvis hun ikke efter natten er bedre så ville jeg nok tage afsted med hende imorgen smiley

• #2   2. apr 2016 Jeg har besluttet at hun får natten over, men hvis det er en brækket tå, hvad gør man ved sådan en?
    Hun spiser normalt, men ligger og flytter på benet hele tiden når hun skal sove

• #3   2. apr 2016 en brækket tå bliver behandlet lidt forskelligt alt efter hvordan og hvor den er brækket men sådan i alt almindelighed så hvis det er et ikke kompliceret brud så bliver det "bare" bundet ind så det kan hele af sig selv eller også så amputere man tåen smiley

jeg ville også give hende natten over hvis det var min hund og så alt efter hvordan hun har det imorgen ringe og snakke med dyrlægen om symptomerne og om de mener det Evt kan vente til Mandag smiley

men det kan jo i teorien også være noget helt uskyldigt som at hun er gået ind i noget eller hvad de nu ellers kan finde på de skønne kræ smiley men et eller andet dumt har hun nok lavet med den tå om så det er lykkedes hende at vride om eller og brække dem eller noget helt tredje er ikke godt at vide smiley

jeg vil sige godnat nu, Pi og jeg er til weekend-stævne så skal tidligt op (igen) imorgen smiley skriv meget gerne en update imorgen smiley

• #5   2. apr 2016 Har du lidt smertestillende liggende, som du kan give hende, så hun kan få ro til natten.
    Og så må du tage bestik af situationen i morgen, det kan jo være alt fra en brækket tå til "en lammer", sådan ligesom, når vi banker storetåen ind i et eller andet, det gør jo også nas i situationen og lidt efter....
    Krydser fingre for det ikke er så slemt i morgen.

• #7   2. apr 2016 Kl er næsten 24 og hun sover roligt smiley
    Jeg har desværre ikke noget smertestillende liggende smiley
    Tak Isabelle smiley
    Klovoldsbetændelse?? smiley hvad er det?? smiley

• #9   3. apr 2016 Ok tror ikke det er det så, den er ikke løs eller rød i huden omkring kloen og ej heller varm.
    Hun halter stadig slemt men kan godt spise drikke og sove fredeligt.
    Jeg vil se om jeg kan få noget smertestillende til hende og så må hun op til hendes dyrlæge i morgen.

• #10   3. apr 2016 "Have smertestillende"...
    Husk at hunde og mennesker ikke tåler det samme.

• #11   3. apr 2016 Det ved jeg skam godt, uha har hørt hvor galt det kan gå smiley
    Så de piller der er mine, får hun sandelig ikke !
    Jeg har skrevet til en som jeg tror ligger inde med lidt jeg kan låne, håber så bare det passer til hendes kampvægt på 23 kg smiley

Lige pt sover damen, og virker ikke mærket af det, men selvfølgelig har hun ondt det lille pus smiley

• #13   3. apr 2016 Jeg har ingen mulighed for at smutte i dag smiley

Vi kan blive enige om at var der noget virkelig stor slemt, så sad jeg allerede oppe hos dyrlægen, om så jeg skulle gå og bære hende hele vejen.

Men det er hendes klo på den ene pote, der er intet at se, så hun skal smertedækkes til i morgen, hvilket hun også bliver, og så kommer hun op til dyrlægen.

• #14   3. apr 2016 Og jeg må konstatere at hvis naboen går forbi med Balou, så har hun IKKE ondt smiley

Den fik på hat og briller frem og tilbage langs hegnet smiley hvor hun løb fint uden at halte .... Hmmmm Dvs når kæresten kommer forbi er det åbenbart ikke så slemt smiley

• #17   3. apr 2016 Tak Mikala, som sagt bliver hun smertedækket
    Der er ikke tale om en stor skade, hun har mindre ondt i dag end hun havde i går. Det kan man se,hun kan sagtens sove roligt.
    Det er ikke ligesom den anden dag, da jeg stod med en kat der havde brækket benet mindst 2 steder, der mente dyrlægen at jeg sagtens kunne vente til kl 11,40 med at komme smiley

• #19   3. apr 2016 Jeg fik noget hos naboen smiley
    Jeg har ingen muligheder for at komme nogen steder i dag. smiley

• #20   3. apr 2016 I følge min dyrlæge, må man gerne bruge kodimagnyl til hunde. Een tablet pr. 35 kg hund, 3 gange i døgnet. Chili har fået kodimagnyl et par gange, da hun var ung og vild. De virkede og havde ingen umiddelbare bivirkninger.
    Paracetamol, som findes i bla panodil og pinex, er derimod at betragte som gift for en hundekrop.

• #21   3. apr 2016 Tak søren smiley

Her en video, og der har hun ingen medicin fået på daværende.

https://www.facebook.com/100001651442995/videos/1079463188785386/?pnref=story

• #24   4. apr 2016 Det var godt vi ikke tog afsted til dyrlægen smiley
    Sikke en masse penge vi fik sparret, i dag fejler damen intet, så det må simpelthen være at hun har haft slået poten smiley

Kommentér på:
Halt ??!? Hva hulan kan det være ?

Annonce