1.615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Knoglevækst Knoglevækst

Tobey har en meget hård bule, ved det led der kommer efter albueleddet. Hos dyrlægen mandag, sagde de at det var knoglevækst, og at vi lige skulle se, om det nu ikke blev bedre inden for en uge, også ellers bestille tid til røntgen. Jeg vil nu ikke vente en uge, så ringer og bestiller tid til røntgen i morgen.

Symptomer = stor bule (lige så hård som en knogle, på størrelse med en halv fem krone) buler ud i øge nævnte led, på højre forben.
Det gør, meget ondt. Jeg fandt ud af det under træning søndag eftermiddag da han gav pote, og skreg af smerte da poten landede i min hånd. (For folk, der aldrig har hørt jeres hund skrige, det kan ikke forklares, og jeg ønsker i aldrig hører det)
Han Halter med stort H. I hvert fald når vi er alene og ingen kan se ham (undtagen mig) udenfor kan man kun se det, hvis man ved at han halter.
Jeg er sådan ligesom ret sikker på at det gør rigtig ondt.

Diagnose uden røntgen: Knoglevækst

Mit spørgsmål til jer: Hvad er Knoglevækst? Google vil ikke hjælpe!

Tak på forhånd.

P.s. jeg bestiller tid til røntgen i morgen, vi HAR været ved dyrlæge og jeg gør, alt i min magt for at få ham udredt og behandlet allerede.

Hilsen Laika (og Tobey, men han giver ikke pote dask i dag)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knoglevækst
  • #1   16. mar 2016 Mit gæt ville desværre være knoglecancer, men jeg håber ikke at det er det.

• #2   16. mar 2016 Jeg synes ikke det er det bedste billede.

Ud fra billedet kan det være noget så simpelt som epifyser, altså den zone hvor længdevækst sker hos unghunde. Er det en unghund? Har den en bule magen til på modsatte side?
    Epifyser, som ses som buler, fortæller bare at hunden vokser hurtigt! De er ikke årsagen til halthed.

• #4   16. mar 2016 Nu er det godt nok ikke erfaring med hund, men jeg har en knoglevækst på min højre fod, det har min mor også, og et par andre stykker i familien. Hvis det er det, så er det sådan set bare som ordet siger - knoglen vokser. Grunden til det gør ondt (i hvert fald på mig smiley ) er, at gevæksten sidder ved et led (min storetå), og når man bruger ledet, kommer gevæksten i vejen og det gør ondt.
    På mig vokser den. Min mor fik sin fjernet for nogle år siden (dvs. man gik ind og savede den af) og gik et helt nr. ned i sko på grund af det. På det tidspunkt stak den ca. 2cm ud fra storetåledet, og var jo kommet til det punkt igennem et helt liv. På grund af måden indgrebet blev udført, fik hun desværre nogle smerter efterfølgende som holdt ved i rimelig mange år, men som jeg lige ved, er det næsten ingenting mere.
    Jeg har ingen ide om, hvad det kommer af. Jeg tror, det er en arvelig defekt, da det i min familie sidder samme sted.
    Og ja, løsninger: jeg lader være med at overbøje ledet for meget, jeg går lidt anderledes, hvis det gør ondt, så det ikke gør ondt smiley Og ja, så kan man få det skåret af, når det er tilstrækkeligt generende.

• #6   16. mar 2016 Birgitta: Det kan jo sagtens være, det er kræft. Kræft er ikke lig med, at man dør om et halvt år. Mange lever med kræft i enddog rigtig mange år.

Men en knoglevækst er betydeligt hårdere og sidder jo fuldstændig fast, om man så må sige, på knoglen, end en knude vil være og gøre. Det er jo knoglen, der er blevet større. Jeg tror ikke, man lige er i tvivl, om det er en knude eller en knoglevækst, jeg har i hvert fald aldrig mærket en knude, som var så hård, som knoglevækst.

• #7   16. mar 2016 Tusind tusind tak, for alle de forskellige idéer og svar! Det var lige dét jeg ledte efter.

Tobey har tid til røntgen kl11.20 og jeg har ikke sovet en dyt. Han har meget ondt, så der skal simpelthen diagnose og handleplan på. Han er jo kun 6 år og 10 mdr!

• #9   16. mar 2016 Knoglevækst kan også komme, hvis man fodrer med glucosamin, når det ikke er nødvendigt.

Glucosamin skal kun bruges i perioder. Ellers svarer det til, at man bliver ved med at reparere på en motorvej, som allerede er repareret.

• #11   16. mar 2016 YEEEEEEEEEESSSSS!!!! De bedste nyheder! - altså i forhold til alternativet

Den første dyrlæge fejldiagnosticerede Tobey! Han har gigt i pote leddet, Knuden var en mega hård arvækst og ikke knogle! Udover det havde han en mega betændelse i poten og febersyge, så det var da klart at han havde ondt! Han har fået en blokade ved knuden, for at se igen om 3 mdr hvad evt fremgang er. Derudover penicillin indsprøjtning og bud på potevask i klorhexidin 2 gange dagligt indtil næste tjek om 3 mdr. Puuuuuuuuuha en forskrækkelse vi har haft os.

• #12   16. mar 2016 Dejligt smiley

• #14   16. mar 2016 Det er klorhexidin fra apoteket 0,2%, det samme som jeg også bruger har jeg fået en skramme smiley

Jeg er simpelthen bare SÅ lettet, rundt om hjertet. Vi tog i hunde Skov, her i eftermiddag, købte fine godbidder i hundebutikken og bare leget rundt og nydt, at vi begge var her endnu.

• #15   16. mar 2016 Blokaden, er helt tydeligt lige begyndt at virke, fra det ene øjeblik til det andet kvikkede han op ( han har stadig lidt feber, 39,3 men den falder klar fra de 39,6 grader tidligere i dag) han kiggede på mig, med dét der blik, som en hund har når den har været holdt i ro for længe, han for op og løb ud i haven,væltede fugle huset fordi bolden lå nedenunder, kom løbende ind i stuen og lagde en beskidt ude bold lige i skødet af mig på sofaen, selv tydeligt stolt over den gode idé han fik dér smiley
    Det varmer sådan om mit hjerte!

• #17   17. mar 2016 Jeg føler mig, til trods for alle se andre dagligdagsproblemer, utrolig heldig og beriget i dag. Her til morgen stod temperaturen på 39,1 og i skrivende stund 39 ligeud, det er stadig på grænsen, men mon ikke det er væk i morgen! (Tobeys normale temperatur ligger på 38,8)

Jeg fandt også ud af at Tobey er ret overvægtig, hvor han gemmer på alt den vægt det ved jeg ikke! Nå, men i første omgang skifter jeg 100g af maden ud med grønsagsrester fra bordet, må vi se om det ikke virker.

Ihh nogen gange, så er man nu alligevel heldig.

Kommentér på:
Knoglevækst

Annonce