12.797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Min hvalp har en stor knop der bløder Min hvalp har en stor knop der bløder

Hej.

Jeg har en 6 mdr gammel hvalp.

For en uges tid siden, lagde jeg mærke til den havde en rød knop.

Tænkte ikke mere over det. Men den er vokset.. og vokset.. man kan se den vokser fra dag til dag næsten.

Jeg ved ikke om den er blevet bidt af noget i skoven.. Det ligner het klart det er sådan noget, eller det en kæmpe bums/byld?

Den har bidt i den. Skal det siges. Så er ikke til og sige, om det kommer fra den selv, eller hvad det gør.
Men i stedet for lige og køre op til dyrelægen og hunden har det 100 % fint udover det. Så venter vi lige med at tage til dyrelæge.

Men er der nogle der kan se hvad det mon kan være?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp har en stor knop der bløder
  • #1   7. feb 2016 Her er et mere.. I kan zooome ind på det.. Og se de tmere tydeligt.

profilbillede
  • #4   7. feb 2016 Din hund har gået med det i en uge - du HAR allerede ventet. Afsted i morgen smiley

• #6   7. feb 2016 Jeg gætter på et fremmedlegeme har givet den der byld. Min tidligere hund havde en præcis mage til på hendes pote - det var en lille torn. Hun kom dog til dyrlægen straks det blev opdaget. Du er nødt til at reagere når din hund endda så tydeligt fortæller, det generer den.

• #7   7. feb 2016 kan kun vær enige med de andre...udover den selv bider og der kommer bakterier fra munden, så sidder den også et sted hvor der nemt kommer jordbakterier når hunden er ude, begge dele med til at øge risikoen for en infektion, hvis ikke allerede det er der .... er sikker på hunden bier fordi det spænder og gør ondt ....

sok på så den ikke kan komme til det, og så dyrlæge

• #9   7. feb 2016 Tag nu bare til dyrlæge. Igen andre kan vurdere hvad det er, og hvad behandlingen er. Og behandlingen kræver formentlig alligevel noget kun dyrlægen kan udskrive til dig..

• #10   7. feb 2016 Jeg synes også det ligner en furuncle smiley de gør ondt og kræver behandling med antibiotika.

• #11   7. feb 2016 Hold da op man bliver angrebet fra alle vinkler

Knoppen var MEGET lille i starten, og det lignede den havde ramt et eller andet skarpt da den var ude at gå. Da jeg opdagede det, rensede jeg det da, og gør det dagligt..

Det er altså taget MEGET Tæt på.. Den er ikke større i diameteren end det kvarte af den gamle 25 øre. ca.

Og hunden har INGEN Tegn vist i løbet af ugen på den havde ondt. HVis jeg rører ved poten og "bylden" kan jeg se den ikke har ondt.
    Jeg tror måske bare det klør lidt..

DET ER FØRST IDAG DEN ER BEGYNDT OG BLØDE LIDT FRA DEN:

Så nu må i lige slappe af. Vi er ordentlige mennesker der elsker vores hund.

• #14   7. feb 2016 Jeg har et spøørgsmål mere, hvis det er okay man skriver i samme tråd.

Vi arbejder virkelig med at prøve og gøre den renlig. Går ekstremt lange ture mange gange om dagen med den.
    Men den tisser og laver sjældent ude på turen, og så gør den det normalt når den kommer hjem i haven.

Det er en han forresten.

Og han VED Godt han ikke må tisse eller lave inde... Og hvis jeg tager den i det., så skynder jeg mig ud med den. og fortæller den at den skal gøre det på græsplænen.. Når den så tisser udenfor af sig selv, gir jeg den en godbid..( Har jeg prøvet nogle gange).. vi har haft hun 2 gange før. Men det ligesom om, den er ligeglad med det.. Og den føler sig meget mere tilpas med at tisse og lave indefor. :S MEn den får absolut ikke skæld ud eller noget. Er der nogeon der har nogle råd til hvad man kunne gøre der hjælper? Den løver ude i haven meget af tiden om dagen med et hegn rundt om.

• #15   7. feb 2016 Majbritt :

Jeg er bare urolig selvom den ikke har ondt eller noget.
    Og det vile da være rart hvis der var nogen der kunne sige med sikkerhed. " din hund har ikke en farlig sygdom"..

• #18   7. feb 2016 Det er sjovt sådan en reaktion altid kommer når der nævnes dyrlæge. Det er intet angreb, men tag nu bare hunden til dyrlæge i morgen smiley

• #20   7. feb 2016 I naturen, så ville en hvalp der markere sig ude i den store verden, hurtigt være en død hvalp.
    Derfor tisser og gør den sig kun ren hjemme i sikre omgivelser indtil den føler sig sikker. Jo kortere ture du går i starten, jo bedre vil den lære området at kende, og derfor føle sig mere sikker. Så vil den hurtigere blive tryk ved at gøre det uden for.

• #23   7. feb 2016 det er ihvertfald ikke taget tættere på end at man kan se en arm også :O..
    selfølgelig skal den tilses af en dyrlæge.. du skriver at i har haft 2 hunde før, det må i mit hoved give ca, 20 års. erfaring med hunde, så kan det altså ikke være rigtigt at man bliver fornærmet over at folk siger det åbenlyse.. hunden skal tilses af en dyrlæge.. hunde er ikke mennesker,, der skal ofte en del til før de viser hvor ondtt de har, så at sige den ikke har haft ondt i en uge er simpelthen noget du ikke kan udtale dig om.. sorry..

• #24   7. feb 2016 Fingerreglen for gåture med hvalpe er 1 minut pr uge hunden er... du skriver den er 6 måneder, så er det max 30 minutter, men flere gange .... det er normalt at hvalpe besørger hvor de er trygge, derfor gør han det hjemme... så det er bedre at være ude på et mindre område den bliver tryg ved end at trave lange ture, hvor den skal forholde sig til noget nyere hele tiden...

Hvis du ellers har forstand på infektioner, og bakterier, så ved du at munden er et af de steder med flest bakterier ...derudover er jordbakterier noget af det værste af få infektion fra ... så uanset ligner det noget en dyrlæge bør se på ----

For øvrigt har jeg haft en hund med blærekræft, desværre tog udredningen noget tid, men på intet tidspunkt viste hun at hun havde ondt......

• #25   7. feb 2016 "Og det vile da være rart hvis der var nogen der kunne sige med sikkerhed. " din hund har ikke en farlig sygdom".. "

Øj og der var du godt nok heldig Philip...for det er PRÆCIS hvad der er...!! De kaldes dyrlæger...og nej...de er ikke gratis, til gengæld er de kvalificerede i modsætning til alle os andre...og ingen her vil lægge hovedet på blokken og fortælle dig det ingenting er...da det faktisk potentielt KAN være noget SLEMT!

Så nemmeste hurtigste og eneste sikre måde at slippe for dine bekymringer på.....frem med pengepungen og afsted til dr.dyr smiley

God bedring med den lille det ser godt nok smertefuldt ud ....husk dyr ikke viser smerte som mennesker...og jeg kender en der kunne pille ved, rokke med...sit dyrs brækkede ben...uden den reagerede...så jeg ville ikke lægge noget som helst i du har kunnet røre og den ikke viser smerte...desværre...

• #30   7. feb 2016 Øh, Birgitta L.
    Jeg linkede til siden med kræft, fordi jeg selv har haft en hund, der 7 mdr. gammel fik en knude, der til forveksling ligner den afbillede. Den lignede lidt hindbær, men voksede lynhurtigt og måtte bortopereres med en masse omkringliggende væv. Så i værste fald er det ikke noget man selv lige kurerer hjemme på køkkenbordet.

• #31   8. feb 2016 For en måneds tid siden kørte jeg til dyrlægen med en af mine hunde som havde en lignende dims i hovedet. Søreme nej om jeg turde ignorere den slags. TÆNK hvis det er noget alvorligt og jeg ikke få det fjernet i tide smiley

Så afsted til dyrlægen og med hensyn til renlighed, kan denne måske hjælpe lidt:

Alle hunde giver en form for signal, når de skal af med noget. Så er det op til OS at lære at læse de signaler. Nogle hunde søger lidt væk. Nogle går lidt ned i knæ, nogle begynder at snuse rundt. Det er vigtigt at lære hvad ens hunds signaler er. Når man ser signalet, går man stille hen og henter sin hund, tager den op i armene , taler med stille stemme, går ud hvor det er tilladt at besørge, sætter hvalpen ned og kommer med den kommando, som man nu vil bruge. Når hunden så har besørget, så roser man selvfølgelig.
    Hvis hunden når at besørge indendørs så tager man en avis (gerne SøndagsBerlingeren), gør den gennemvåd og slår………………….. sig selv oven i hovedet. For man har misset hundens signal!!
    Og nej, det er IKKE nok bare at lukke hvalpen ud i haven. Man går med ud HVER gang!
    Dette kræver dog at man risikerer at miste ½ time af Paradise/fodboldkampen eller at maden bliver kold eller at veninden ikke lige bliver svaret på FB eller mobilen. For man har øje for hunden HELE tiden. Hvor er den nu? Hvad laver den? Man skal ikke forfølge den rundt, men så må man slukke for TV og musik og lytte sig til hvad den nu laver.
    At have en hvalp som man gerne vil gøre renlig kræver et stort arbejde og er et 24/7 job, men det lønner sig i sidste ende.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #32   8. feb 2016 Dyrlægen er mit råd til dig. smiley Og nej det er ikke et angreb, blot et godt råd.

Renlighed, du skal ud med din hund hver gang den har sovet, leget , spist. Og også h is den viser det mindste tegn. Og du skal med ud hver gang, så du kan rose den til skyerne, så meget at du tænker "bare der ikke er nogen der høre mig" smiley så skal det nok komme.
    Min hund var renlig på 14 dage, og det både nat og dag. Så ros, ros og ros er vejen frem. Og din dyrlæge kan helt sikkert også hjælpe med dette. smiley

God bedring med hunden

• #33   8. feb 2016 Ja mine hunde fik absolut ikke lov til at gå med sådan en der i flere dage. Ikke engang en der var halvt så stor.

Hunde viser jo som de andre så fint forklare ikke samme tegn på smerter, som vi gør. Og sådan en knop der kan være mange forskellige ting, så vi her på HG kan altså ikke fortælle dig hvad det er, men en ting er sikkert - det er ikke en bums.

Det er slet ikke for at angribe, men noget som det der kræver en dyrlæge. Man har ansvar for at ens dyr har det godt og ingen smerter har, og i og med at den bider i den, jamen så har den enten smerter eller er godt og grundig generet af det. Det kan og må man simpelthen ikke ignorere.

Du siger at den er lille bitte, men nu kan man se både arm og hundens ben - og man får derfor en okay mulighed for at kunne se en nogenlunde størrelse - og jeg syntes bestemt det ser voldsomt ud.

• #34   8. feb 2016 overskriften lyder : min hvalp har en stor knude ??
    så lidt stor må den jo Være , jeg ville helt personligt kontakt min dyrlæge , og få hans vurdering !

• #36   8. feb 2016 minion det satme humør ??

• #37   8. feb 2016 Jeg håber der er en update her sener i dag, når hunden har været til dyrlæge smiley

For den kommer vel til dyrlæge i dag ....Ikk ?? smiley

• #38   8. feb 2016 HAHAHA MINION! Så det først nu! smiley hahahaha

• #39   8. feb 2016 Det ben ja ... smiley Ej nu fik jeg også set nærmere på det .... jamen... altså smiley

Ej.... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA smiley smiley

• #41   9. feb 2016 Furunkulose eller et fremmedlegeme. Begge dele kræver en tur til dyrlægen. Den kulør 'dimsen' har tyder på krafig irritation af området.
    Derudover så trænger vovsen temmelig meget til en gang negleklip smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
    #42   12. jun 2016 Fandt du ud af hvad bylden var?

Kommentér på:
Min hvalp har en stor knop der bløder

Annonce