Gadehunde projekt i Rumænien Gadehunde projekt i Rumænien
affødt af en anden tråd herinde synes jeg da lige at jeg vil slå et slag for en organisation min kæreste er frivillig i.. formålet med forening er IKKE at adoptere hunde til DK. man kan godt, men så skal man selv ned og hente den så man er sikker på at man matcher,men det har den danske afdeling intet med at gøre.
jeg læser tit herinde at folk synes at hundene skal hjælpe hvor de er og det er jeg meget enig i..
i kan få lidt historie her, det er direkte kopiret fra deres hjemmeside:
I byen Lugoj i Rumænien ligger et internat. Det hedder FREE AMELY LUGOJ. Den blev startet i 2007 af romaneren Elena Balaj og hendes familie. Den første hund man tog sig af hed Amely, deraf navnet. I starten havde man hundene i deres lejlighed, senere fik man plads hos det kommunale internat. Penge havde man ingen af, ej heller kommunen, men man kæmpede for sagen. Omkring år 2010 kommer Otto Foster, der er fra Schweiz ind i billedet, og så går det stærkt. Otto var direktør for et firma fra Schweiz og boede i byen. Da han bliver pensioneret går han 100% ind i Free Amely Lugoj. Borgmesteren fra byen satten en grund til rådighed i 49 år. Sammen med kapital og en masse hjælp fra Schweiz og Tyskland bliver det nye center bygget i 2013.
Vores hjælp er: At støtte med penge til foder og dyrlægeregninger.
tag et kig på deres hjemmeside. der ligger burde være svar på de fleste spørgsmål og der er billeder fra internatet. og bare rolig,, der er ingen forfærdelige billeder her www.freeamely.dk
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
....og lækker dyrlægekæreste...
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.140
ja hun er slet ikk så ringe endda som man siger heromkring
jan 2014
jan 2014
jan 2014
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Så det kunne godt være en forening jeg ville have i baghovedet, når jeg har mulighed for at støtte noget.
I øvrigt bare sådan til info -når man handler på amazon kan man lade x % (kan simpelthen ikke huske hvor meget det er, men lidt har vel osse ret) af ens køb gå til et velgørende formål efter eget valg... ved ikke HVOR meget eget valg man har, men man kan i hvert fald søge på organisationer osv... så handler man alligevel der, kan man jo prøve at se om denne kan søges frem -det koster ikke ekstra, det er amazon der donerer en lille %del af det beløb man køber for, til den valgte forening.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
-går udfra du har gode kontakter og kan give den slags videre
jan 2014
men ja de forebygger også, de har et fast neutraliserings program så alle hunde der kommer på internatet bliver neutraliseret, derudover har de i nogle år kørte yderligt et program hvor man har tilbudt at neutralisere hunde fra private der måske ellers ikke har midler til at få det gjort, og hunde fra det offentlige internat.
nogen gange kan der godt være kommet for mange hvalpe eller lign. på internatet til at man har haft råd til at få den alle neutraliseret af en gang, og det er så også blevet gjort her. de køre sådan en omgang igen her i maj hvor min kæreste tager derned og arbejder sammen med de lokale dyrlæger om dette
jan 2014
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.792
"Romaneren" Elena Balaj!
Hedder det sådan?
Jeg ville tro, at det hed "rumæneren " eller "roma`en (sigøjner)?
Men det var bare et sidespring
jan 2014
jan 2014
jan 2014
Gadehunde projekt i Rumænien