1.117 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Gadehunde projekt i Rumænien Gadehunde projekt i Rumænien

affødt af en anden tråd herinde synes jeg da lige at jeg vil slå et slag for en organisation min kæreste er frivillig i.. formålet med forening er IKKE at adoptere hunde til DK. man kan godt, men så skal man selv ned og hente den så man er sikker på at man matcher,men det har den danske afdeling intet med at gøre.

jeg læser tit herinde at folk synes at hundene skal hjælpe hvor de er og det er jeg meget enig i..
i kan få lidt historie her, det er direkte kopiret fra deres hjemmeside:

I byen Lugoj i Rumænien ligger et internat. Det hedder FREE AMELY LUGOJ. Den blev startet i 2007 af romaneren Elena Balaj og hendes familie. Den første hund man tog sig af hed Amely, deraf navnet. I starten havde man hundene i deres lejlighed, senere fik man plads hos det kommunale internat. Penge havde man ingen af, ej heller kommunen, men man kæmpede for sagen. Omkring år 2010 kommer Otto Foster, der er fra Schweiz ind i billedet, og så går det stærkt. Otto var direktør for et firma fra Schweiz og boede i byen. Da han bliver pensioneret går han 100% ind i Free Amely Lugoj. Borgmesteren fra byen satten en grund til rådighed i 49 år. Sammen med kapital og en masse hjælp fra Schweiz og Tyskland bliver det nye center bygget i 2013.

Vores hjælp er: At støtte med penge til foder og dyrlægeregninger.

tag et kig på deres hjemmeside. der ligger burde være svar på de fleste spørgsmål og der er billeder fra internatet. og bare rolig,, der er ingen forfærdelige billeder her smiley www.freeamely.dk

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gadehunde projekt i Rumænien
  • #1   1. feb 2016 God ide!

....og lækker dyrlægekæreste... smiley

• #2   1. feb 2016 ja jeg synes også det er en god ide, de lader til at de har et rigtigt fornuftigt projekt dernede.

ja hun er slet ikk så ringe endda som man siger heromkring smiley

• #4   1. feb 2016 det er jeg som sådan enig med dig i Pia .

• #5   1. feb 2016 men jeg tænker at det bare er blevet det udtryk man bruger.. andre ville sikkert flippe hvis der stod "salg af hunde" smiley men Adoptere er jeg heller ikke vild med

• #7   1. feb 2016 enig. men det er nu slet ikke Aktuelt. som sagt støtter free amely DK kun med midler til foder og dyrlæge regninger og fornødenheder til hundene. solskærme etc. jeg har ikke hørt om at der skulle have været en eneste der har vist interesse for at hente en hund dernede så det er egenligt ikke et issue om der står adoption eller salg. men jeg er generelt enig med dig i at adoption er et forkert ord i alle sammenhænge hvor man overtager en hund eller et andet dyr imod en betaling

• #8   1. feb 2016 Lyder jo umiddelbart som et fornuftigt foretagende -for ja, jeg hører osse til dem der mener man skal hjælpe hundene hvor de er (og begrænse antallet af nye gadehunde) fremfor at hive dem herop.
    Så det kunne godt være en forening jeg ville have i baghovedet, når jeg har mulighed for at støtte noget.

I øvrigt bare sådan til info -når man handler på amazon kan man lade x % (kan simpelthen ikke huske hvor meget det er, men lidt har vel osse ret) af ens køb gå til et velgørende formål efter eget valg... ved ikke HVOR meget eget valg man har, men man kan i hvert fald søge på organisationer osv... så handler man alligevel der, kan man jo prøve at se om denne kan søges frem -det koster ikke ekstra, det er amazon der donerer en lille %del af det beløb man køber for, til den valgte forening.

• #9   1. feb 2016 Men hjemmesiden kunne godt bruge lidt info om hvad det er de gør. Går udfra det er en forholdsvist ny hjemmeside, og ting tager jo tid -men jeg ville jo f.eks. gerne vide om de "bare" tager sig af de mange herreløse hunde, eller om de osse forebygger via neutraliseringsprogrammer osv.
    -går udfra du har gode kontakter og kan give den slags videre smiley

• #10   1. feb 2016 jeg ved faktisk ikke hvor gammel siden er. men du har ret i at det burde stå noget om det der..
    men ja de forebygger også, de har et fast neutraliserings program så alle hunde der kommer på internatet bliver neutraliseret, derudover har de i nogle år kørte yderligt et program hvor man har tilbudt at neutralisere hunde fra private der måske ellers ikke har midler til at få det gjort, og hunde fra det offentlige internat.
    nogen gange kan der godt være kommet for mange hvalpe eller lign. på internatet til at man har haft råd til at få den alle neutraliseret af en gang, og det er så også blevet gjort her. de køre sådan en omgang igen her i maj hvor min kæreste tager derned og arbejder sammen med de lokale dyrlæger om dette

• #11   1. feb 2016 og jeg har sagt videre at det mangler på siden.. andre kontruktive forslag til siden vil jeg bestemt gerne give videre:-)

• #13   2. feb 2016 Fint projekt smiley
    "Romaneren" Elena Balaj!
    Hedder det sådan?
    Jeg ville tro, at det hed "rumæneren " eller "roma`en (sigøjner)?
    Men det var bare et sidespring smiley

• #14   2. feb 2016 Jeg vil nu også mene at det må hedde rumæneren.

• #15   2. feb 2016 Ja lenschow de er også meget seriøse, så du må meget gerne dele det. Og igen alle konstruktive forslag til siden modtages gerne. Hvis der er noget i synes i gerne vil kunne læse mere om må i også gerne sige til

• #16   27. mar 2016 de kan også følges på FB https://www.facebook.com/Free-Amely-Danmark-764260863589683/?fref=ts der er både den side der er den Danske afdeling der støtter internatet i rumænien. og så har internatet også sin egen side.

Kommentér på:
Gadehunde projekt i Rumænien

Annonce