{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Modermælks erstatning til hunde {{forumTopicSubject}}

Der florere jo en masse på nettet om hvad man kan give sin hund, så den får en rolig nytårsaften. Én ting jeg alligevel aldrig har hørt om, det er at man kan give sin hund Nan (altså modermælks erstatning til børn)
Jeg kan læse at der er mange der gør det, og at de oplever en beroligende effekt hos hunden.

Nu er det ikke noget jeg selv skal bruge, da vi får noget fra dyrlægen til Santos. Men af ren nysgerrighed og undren - er det noget I har prøvet eller hørt om?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modermælks erstatning til hunde
  • #1   30. dec 2015 Det er nan1 ikke bare nan smiley

    Nan1 er fra nyfødt til ca 6 måneder og nan2 er derefter


  • #2   30. dec 2015 jeg ville aldrig gøre det.
    Da rigtig mange hunde ikke håndtere laktose særlig godt.
    så du risikere bare en hund der er dårlig hele dagen.
    det er et gammelt hunmands råd, jeg tror ikke et dut på det virker.

    tror nærmer det er hunden der er rolig fordi ejer er rolig, når ejer tror det virker. altså så en placebo effekt på ejeren.



  • #3   30. dec 2015 Hvis man vil ud i at bruge noget mælke erstatning, skal det da være det til hunde hvalpe og ikke til mennesker.

  • #4   30. dec 2015 Jeg brugte det sidste år, og det virkede fint.
    Der var intet negativt ved det.


  • #5   30. dec 2015 Jeg hørte forleden morgen, Lise Lotte Christensen fra DKK sige, at modermælkserstatning ikke var en god ide, for man risikerede en hund, der både var angst og havde dårlig mave.

  • #6   30. dec 2015 Her står en god forklaring på fordele og ulemper ved de forskellige metoder: http://hornsherred.lokalavisen.dk/spoerg-dyrlaegen-hund-og-babymaelk-i-stedet-for-piller-til-nytaar-/20151205/artikler/712059877/2164

  • #9   30. dec 2015 Dette er læst på Facebook:

    "Min dyrlæge skriver:
    ADVARSEL!
    Igen i år vælter det frem med gode råd til nytårsangste hunde. Et af rådene er at give NAN1 modermælkserstatning. En hund på 15 kg. skal efter sigende have en liter (!!!!) for at opnå virkning.
    Hunde er som udgangspunkt laktoseintolerante. Laktose, og særligt så store mængder, vil med stor sandsynlighed give hunden voldsomme mavesmerter og diarré. Altså står man med en angst hund, som jo ikke vil ud, men som har rigtig ondt i maven.
    Hvis din hund er angst i forbindelse med nytåret, er der mange alternativer. Der er flere naturlige kosttilskud, fx Zylkene (som indeholder samme virksomme stof som NAN1), Anxicalm, Kalm mm. Der er Adaptil til stikkontakten eller som spray. Dyrlægen kan udskrive stesolid eller det nye sileo.
    Ja, du sparer måske 50 kr. hvis du køber NAN1 i stedet for et produkt der er lavet til dyr, men spar i stedet 50 kr. på din bøf, rødvin eller endnu bedre, på fyrværkeriet, og giv din hund en tryg aften.
    Del gerne:)"


  • #11   30. dec 2015 Den der advarsel i #9 bliver delt SÅ meget,. Det eneste problem er, at den fejlinformerer.. En hund på 15 kg. skal ikke have op mod en liter, den skal have 1/4 af en brik pr. 10 kg.. Nu kender jeg ikke Nan1, men af hvad jeg kan læse mig frem til, er det ca. 50 gram pr. 10 kg..

    Jeg er hverken fortaler for eller imod Nan1, men jeg synes folk skal have de korrekte fakta, før de beslutter sig for, om de vil bruge det eller ej smiley


  • #12   30. dec 2015 Jeg overvejede det, men da jeg læste at mange hunde er laktoseintolerante og det kunne ende med mavesmerter og dårlig mave, så har jeg droppet det ....

  • #13   30. dec 2015 Jeg tænkte også som det første, at hunden må da få mylderbæ i lange baner.. Jeg synes også det virker underligt at det skulle have en beroligende effekt - og i så fald, hvad er der så i som giver den effekt?

    Jeg har ikke set den anden tråd, så sorry hvis det er en dobbeltråd smiley


  • Line N
    Line N Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   30. dec 2015 Nan1 indeholder kasein, som er et protein der virker beroligende på hvalpe. Kasein spaltes til mindre proteiner, der optages i blodet og derigennem kan transporteres til hjernen og udrette sin funktion. Det er samme protein der bruges i Zylkene, så Nan1 har da sikkert samme beroligende effekt som Zylkene. Forskellen er vel at i Zylkene er dette protein opkoncentreret i forhold til Nan1 og allerede er trypsineret og derfor kan optages direkte i tarmen. Endvidere er Zylkene laktosefrit og derfor et noget bedre alternativ til en kasein-kilde.

    Det der undrer mig lidt er at modermælk/Nan1 indeholder meget mindre kasein end almindelig ko-mælk, så ko-mælken burde vel virke endnu bedre end Nan1. Spørgsmålet er om voksne hunde overhovedet nedbryder kasein på samme måde som hvalpe og derved kan få samme effekt af proteinet? Jeg ved det ikke, men i Zylkene er proteinet allerede nedbrudt og kan derfor godt optages.


  • #17   30. dec 2015 Jeg kunne godt overveje at afprøve det, på den ene af mine hunde, som er rædselsslagen pga. nytårskrudt/torden. Men kunne aldrig drømme om at afprøve det nytårsaften, det ville godt nok være synd, hvis hunden både er angst, og har diarré samtidig. Må lige huske at afprøve Nan1 en lun forårsdag, hvor jeg har fri, og kan holde øje/evt tilbringe dagen i haven smiley

  • #18   30. dec 2015 Jeg brugte det med god effekt sidste år uden tegn til mavesmerter eller mylderbæ smiley Han fik vel en brik sammenlagt fra morgenstunden til et stykke ud på natten jævnt fordelt smiley
    Jeg har også købt en brik til i år og begynder igen i morgen formiddag.... Han virker dog lidt mere angst i år, så tror næste år jeg får noget ved dyrlægen.

    Jeg har også set de mange advarsler, men som sagt er der ingen bivirkning her.


Kommentér på:
Modermælks erstatning til hunde

Annonce