2.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Trædepuden Trædepuden

Hej alle.
Jeg vil høre om nogen har prøvet noget lignende. Min hund slikkede helt vildt på sin pote her til aften og opdager at det øverste lag på puden har revet sig løst. Det bløder ikke, men ser ubehageligt ud. Har givet ham en sok på så han ikke slikker mere i det, da jeg ikke tænker det vil hjælpe på det ?? Vil gerne have dyrelæge ind over, men ved ikke om det er en nødvendighed her og nu på en fredag aften eller om det kan vente til mandag. Det så synd for ham ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trædepuden
  • #2   18. dec 2015

profilbillede
  • #5   18. dec 2015 kan se på din profil at du kommer fra Kbhv, området, mon ikke der er en dyrlæge der har åbent lørdag formiddag, måske det skal renses i noget specielt... eller måske der skal gives en antibiotika indsprøjtning for at undgå infektion, det er jo et sted det kommer i kontakt med jordbakterier....

• #6   18. dec 2015 Tak for svar smiley Vi har et dyrehospital der har døgnåbent. Tænker at man vel kan sammenligne det med en hudafskrabning men ved det ikke helt. Det er renset og sok på igen smiley

• #7   18. dec 2015 Men tænkte netop også om han måske skulle have noget så der ikke går infektion i puden

• #8   18. dec 2015 Hvis de har døgnåbent så ville jeg da give dem et kald i morgen tidlig ....better safe than sorry

• #9   18. dec 2015 Ja det kan jeg vel egentlig også bare gøre med det samme smiley

• #11   18. dec 2015 Jeg ville vaske/ skylle i sårrens. Evt bruge klorhexidin pulver.
    Holde det rent og hindre at han slikker mere i det.
    Evt bruge en sok udendørs. Og bliver det hævet, eller varmt gå til dyrlægen med det.

• #12   18. dec 2015 @ Stina, tænker bare det er billigere i morgen, og i nat skal han jo bare ligge og sove ....

• #13   18. dec 2015 Han virker til at være okay, men tænker det selvfølgelig er ubehageligt, men ser nok lige tiden an hvertfald til imorgen smiley

• #14   18. dec 2015 Ja jeg ser det an til imorgen nu får han lov at ligge med sok på

• #16   18. dec 2015 @ Trine G ... vurdere om der skal gives en antibiotika indsprøjtning forebyggende ....

• #17   18. dec 2015 Ja rigtigt smiley Det bare så synd for ham ????

• #20   18. dec 2015 Min skar trædepuden op engang. Den fik kopattesalve pp af dyrlægen. Og så en sok. Ingen sy eller stik

• #21   18. dec 2015 @ Trine, det tror jeg nu heller ikke dyrlægerne gør i dag, med mindre de af erfaring ved at det er det rigtige at gøre ....derfor mit råd om at spørge dyrlægen ...

Min kom en gang til skade med poten i skoven, kan ikke lige huske hvad det var der skete, men hun fik en forebyggende netop fordi der havde været jordbakterier i kontakt med såret, og dyrlægens erfaring var at det ofte ender med infektion, så mente han det var bedre at forebygge, da det var et svært sted at behandle infektion hvis den først havde fat...

• #22   18. dec 2015 Hvis man Feks renser det to gange om dagen, så ser man jo hvis det ikke er i bedring, hvis det bliver betændt osv. Og så kører man til dyrlægen.
    Men ærligt de to gange vores har haft skåret en trædepude har vi ikke ment det nødvendigt.
    Er man i tvivl om såret virker betændt, så tar man afsted.

• #24   18. dec 2015 @ Trine G ... det er fordi de fleste mennesker jo er dækket via en stivkrampevaccine ... mener børne vacc. dækker til man er enten 10 eller 15 år, får du derefter et åbent sår, eller en så kraftig hudafskrabning at der er "kød" så vil enhver læge anbefale en ny stivkrampe vaccination ....

• #26   18. dec 2015 ja, men grunden til at mennesker ikke får forebyggende antibiotika ved den slags sår, er fordi vi er dækket via stivkrampe vacc.

• #28   18. dec 2015 Det var fordi du skrev " asfalteksem involverer også jord og skidt, men jeg kender ikke nogen der har fået antibiotika forebyggende på den baggrund "

så ville jeg bare skrive at man jo netop ikke med sine børn søger læge ved en kraftig "asfalt eksem" fordi man ved at de er dækket via deres stivkrampe vacciner i børnevaccinations programmet ... var de ikke det så ville anbefalingerne nok være at man skulle søge læge når der var risiko for at jordbakterier kunne ende med at give infektion ....

Så det jeg mener er at ved en stivkrampe vacc. er man i høj grad beskyttet mod infektioner fra jord bakterier, det er hunde jo ikke da de ikke er stivkrampe vaccinerede .... mener den gør sådan at man både er bedre beskyttet mod infektion i selve såret, samt beskyttet mod eventuelle bakterier går i blodbanerne....

• #30   18. dec 2015 Nu er der jo forskel på dyrlæger, jeg tror ikke min ville give antibiotika til et sår, som udgangspunkt. Måske en fucidin creme. Det er klart noget andet hvis det udvikler sig forkert. Men ofte kan kroppen altså klare sig, og lappe sig selv smiley
    Men TS - hvis du har det bedst med en dyrlæge ser på det, så synes jeg du skal tage afsted i morgen. Så er der ingen grund til at vente til mandag. Man skal ikke gå en hel weekend og være i tvivl eller nervøs.

• #31   18. dec 2015 På mandag vil det formentlig alligevel enten være i bedring eller betændt hvis der er anlæg for det. Så i min verden er det enten i morgen, eller se an..

• #32   18. dec 2015 Whipperne har jævnligt noget, der ligner. Det sker når de bremser fra stor fart på hårdt underlag.
    Jeg plejer at bade i sæbespånevand et par dage, og så ellers rense med klorhexidin, der plejer at gå 5-6 dage, så er trædepuden fin igen.

• #34   19. dec 2015 Tak for svar alle sammen. Det rart at høre om erfaring, han er også en ældre herre efterhånden så det kunne jo godt være han har fået sartere trædepuder smiley

• #40   20. dec 2015 ØH ... for mig at se taler I om to forskellige scenarier ....

Isabelle ud fra at hunden har vandtæt fodtøj på udendørs = ingen kontakt med skidt = skylning ikke nødvendig

Birgitta ud fra at hunden har været ude med bare fødder smiley = jeg ville skylle let med lunkent vand for at få muligt jordskidt væk !!

Kommentér på:
Trædepuden

Annonce