1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

En enkelt negl for lang En enkelt negl for lang

Hej
Har søgt i forum efter svar på dette spørgsmål, men uden resultat...

Det jeg gerne vil vide, er hvordan jeg få en enkelt negl kortet ned, da den er meget lang. For at det ikke skal komme til at gøre ondt på hunde, kan jeg så klipper lidt tilbage hver anden dag, og så på den måde få negle klippet tilbage over tid ?

Når hunden får neglene klippet trækker nerven sig så lidt tilbage, i de tilfælde hvor man kommer for tæt på ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En enkelt negl for lang
  • #1   22. sep 2015 Jeg vil mene du bare kan klippe den ene negl smiley

Og ja nerven vil trække sig tilbage ved at klippe jævnligt. Ved ikke om hver anden dag er for ofte. Der er man nok nødt til at vurdere ved at se på neglen, såfremt det er en lys negl. Ellers tag et meget lille bitte stykke af neglen og så om du kommer tæt på.

Neglen bliver mørk inde i midten, når du er tæt på nerven.

• #2   22. sep 2015 klip så tæt på blodkarret som du kan. Se evt denne video efter ca 5:12 https://youtu.be/MM4HQDb1Ef0

Jeg klipper først "taget" af neglen og derefter klipper jeg siderne af. Tilbage er en relativt blød spids, som let slides af og du er helt inde ved blodkarret.

• #3   22. sep 2015 Mine whippets har negle, der vokser som ukrudt, de skal helst klippes 1 gang om ugen, men alligevel hænder det, at enkelte kløer bliver for lange.

Når det sker sliber jeg den pågældende negl med en elektrisk neglefil, ca, hver 2-3 dag. En almindelig hobbysliber kan også bruges og når det som i dit tilfælde blot er en enkelt negl, kan du slibe med håndkraft med en negle- eller fodfil med sandpapir på.

Fordelen ved at slibe, er at det er nemmere at styre, hvor tæt man kommer på nerven, uden at man tager for meget af så det bløder.

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/potepleje/359171

• #4   22. sep 2015 Aj, hvor er den smart Kirsten. Jeg vidste slet ikke, man kunne få sådan én!. Den må jeg have fat i til Lanka. Hendes klør vokser som ukrudt, og de er helt sorte, så jeg tør aldrig klippe mere end 1mm af gangen..

• #5   22. sep 2015 Karina - Jeg er super glad for min, den kræver lidt tilvænning hos nogle hunde, da den jo larmer, men det har ikke været det store problem her.

Jeg synes stadig det er hurtigst at klippe og de fleste af whippernes kløer er lyse, så det er kun et problem, at komme tæt nok på, hvis de er blevet for lange.
    Bruger den også tit, efter jeg har klippet, så får hver enkelt klo, lige et hurtigt slib, så er der nemlig ingen skarpe kanter, der river smiley

• #6   22. sep 2015 Det tror jeg også, at jeg vil gøre. Altså klippe først, og tage så meget som muligt den vej, og så ellers få filet lidt mere af. Og tror nok at Lanka vil tage det rimeligt roligt, for den larmer vel ikke lige så meget som bloweren smiley

• #7   22. sep 2015 Nej, det gør den ikke smiley

• #8   22. sep 2015 Klipper du, så skal der helst gå 5-7 dage mellem hvert klip for det er den tid det ca. tager nerven at trække sig tilbage. Fil gerne efter med en neglefil så negle ikke flosser efterfølgende.

• #9   22. sep 2015 PS. Klipper du hver 5-7 dag, så tag kun et meget lille stykke af. Jeg mener tommelfingerreglen ligger på omkring 1 mm for hver 5-7 dag og 2 mm hvor hver 14. dag.

Jeg klipper 1 mm af Lias vildkløer ca. hver 8. dag.

• #10   22. sep 2015 Her er en god illustration på hvordan man "forkorter" en negl

profilbillede
  • #11   24. sep 2015 Jeg har også den der sliber og det er det bedste jeg har købt længe. Jo ældre mine hunde bliver jo ofte ender deres negle med at bløde når jeg klipper dem. Ved egentlig ikke hvorfor. Men når man pludselig står med 2-3-4 negle der er klippet for langt (Uden at man egentlig har klippet noget af!) ja så er det ikke sjovt længere. Hverken for hunden eller mig. Der har ingen uheld været siden jeg købte den der sliber smiley

• #12   24. sep 2015 Klipperen som tidligere er nævnt er det ikke svært at få disse sandpapir rulle sat på gummidimsen ?
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/potepleje/359171

• #13   24. sep 2015 Steen - nej det er nemt og de sidder forbløffende godt fast. Har aldrig haft problemer med min

Kommentér på:
En enkelt negl for lang

Annonce