1.585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Finde nyt hjem? Langtidspasning? Finde nyt hjem? Langtidspasning?

Hejsa.. Jeg har en dejlig hund som jeg desværre er blevet i tvivl om jeg skal beholde..

Jeg købte hende for snart 1 år siden som hvalp, med min kæreste.
Hun har ikke været den nemmeste hund, men vi har klaret os igennem det værste og jeg elsker hende selvf overalt i verden.

Jeg havde aldrig set dette spørgsmål komme og jeg er så træt af at se folk søge nyt hjem til deres hund fordi det ikke lige var som de troede det ville være at have hund.

Men jeg står nu i en situation hvor kæresten og jeg er gået fra hindanden og han flytter snart. Derudover er jeg midt i en depression og føler slet ikke jeg har overskud til at give hende den opmærksomhed og træning hun har brug for. Derudover dykkede min økonomi for nogle måneder siden og jeg arbejder nu 4 jobs for at det hele skal løbe rundt, så når min eks flytter ud skal hunden være meget alene og det er hun rigtig dårlig til.

Jeg vil jo ikke af med hende, men lige pt føler jeg at det bedste for hende vil være et andet hjem med mere tid / overskud.

Jeg har dog overvejet at søge langtidspasning - aner ikke om det ville kunne lade sig gøre når nu hun ikke er god til at være alene og hun laver lidt andet ballade også..?

Hvad synes i? Er jeg bare endnu en uansvarlig hundeejer som ikke opfylder mit ansvar? Hvad ville i gøre??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Finde nyt hjem? Langtidspasning?
  • #1   22. jun 2015 Jeg tror det bliver svært at finde nogen der vil passe og opdrage en hund der lyder til at kræve så meget, for så at skulle aflevere den tilbage til dig på et tidspunkt.

• #3   22. jun 2015 Egen erfaring er at langtidspasning ikke er løsningen.

• #4   22. jun 2015 Jeg går skam også med hende men det er bare træls når jeg skal tvinge mig selv til det.. Synes ikke aflivning er ok pga mine problemer..

• #5   22. jun 2015 Se om du kan finde et godt hjem til din hund, som vil/kan bruge den til det som den er avlet til.
    En hund med de problematikker, tror jeg næppe du kan finde langstidspasning til. Da det vil kræve meget af dem som skal passe den, for derefter at aflevere den tilbage til dig.
    Lad din hund og dig starte på en frisk hver for sig.

• #6   22. jun 2015 Sådan en hund som din er i stor risiko for at ende som kasteboldt. Så hvis den skal omplaceres skulle familien nøje udvælges, og der burde nok blive lavet en tilbagekøbskontrakt.

Så ret beset er jeg ret enig med "DKK med....".

• #8   22. jun 2015 Men altså en Alaskan husky er jo en hund, der virkelig brug for at blive brugt. Så det er næppe nok at nogen kommer og gå tur med den et par gange om ugen.

TS :Hvad er hunden blevet brugt til hos jer?

• #9   22. jun 2015 Hmmm jeg må indrømme, at alle mine fordomme blot bliver bekræftet.

I er så unge, og risikoen for at det ikke blev jer for evigt er ret stor. Jeg kan ikke forstå, at man ikke har en "hvad hvis vi går fra hinanden" plan.

I har købt en svær race, som man ikke bare omplacerer.. alenehjemmeproblemer oveni ... den er svær.

Medmindre helt rette familie ville overtage, så ville jeg aflive.

• #11   22. jun 2015 Hvis hunden skulle omplaceres så ville jeg kun gøre det til familie eller andre, man har et tæt forhold til og har set at de kan leve op til ansvaret og vil sådan en type hund (ikke fordi at familie nødvendigvis overhovedet er bedre til hunden - men hvis de er det, så er det nogen, man kender).

Folk kan love guld og grønne skove og det er da bare lige den hund de søger, men ofte er der mange der falder for huskyen ud fra en forestilling om, hvordan den vil være. Folk overvurderer ofte sine egne evner. Så lige med sådan en hund, når den har flere problemer oveni, der ville omplacering i hvert fald skulle foregå meget nøje.

Havde i aftalt fra starten at det var dig, der skulle have hunden, hvis i gik fra hinanden?
    For den situation i står i lige nu er jo ikke holdbar, men som flere af de andre tror jeg det bliver svært at finde en "langtidspasser" til en hund med problemer som de så fint kan levere tilbage når du har overskuddet igen.

• #12   22. jun 2015 Enig med Mike / Vegas Og hvad race er det ?

• #13   22. jun 2015 Inger : På profilen har TS en Alaskan Husky

• #14   22. jun 2015 Anne: vi har lavet agility med hende og så rider jeg også hvor hun så er med på lange ture smiley

Louise: jeg skal ikke af med min hund fordi jeg er gået fra kæresten, men mere pga de andre ting der spiller ind.. Planlagde ikke lige at få en depression smiley

Minion: jeg tænker 1-2 mdr..

Hun er altså ikke en besværlig hund, beklager hvis jeg har fået det til at lyde sådan.. Hun har som regel et enkelt uheld når hun er alene og så hyler hun en del.. Værre er det ikke smiley

Men hvis jeg skal finde nyt hjem bliver det selvf med kontrakt og jeg vil gøre alt for at det er det rigtige sted

• #16   22. jun 2015 Hyler en del er da slemt nok.

Er helt med på depression ikke er noget man planlægger, men hvis det er det som er problemet, så ville jeg beholde hunden, så den kan tvinge dig ud og hjælpe dig videre.

Evt finde hjælp til luftning, når arbejdet kræver det.

• #17   22. jun 2015 Ag: vi er ved at lære hende at trække, men efter råd fr dyrlægen har vi ventet med dette til nu hvor hun er blevet 1 år smiley

Min eks og jeg er stadig på fin fod og han vil gerne hjælpe så godt han kan, men pga hans job flytter han nok langt væk..

• #19   22. jun 2015 Jeg tvinger mig selv til at gå / løbe ture med hende og træne med hende, men det er pt en sur pligt for mig og førhen var det meget mere jo

• #20   22. jun 2015 Jeg tror umiddelbart, jeg ville prøve at omplacere.

Du ved ikke om du er ude af din depression om 1-2 mdr, det kan tage lang tid. Og hvordan med din job situation? 4 jobs lyder af meget, som om du ikke er meget hjemme.

• #22   22. jun 2015 Selvf er det ikke bare ny hund igen.. Det var da en underlig bemærkning..

Men tak for alle jeres svar smiley
    Vil bare gerne gøre det der er bedst for hunden, og lige pt føler jeg ikke at det er mig.. Men det er også svært at skulle af med hende, er også bange for at hun savner mig (hun er meget afhængig af mig).. Ved godt det lyder dumt, men ja smiley

• #25   22. jun 2015 Minion: vi snakkede faktisk om det på et tidspunkt, men vores træner sagde at det ikke havde effekt når hun var over 6 mdr?
    Men vil gerne høre meninger om dette smiley

Hvis hun skal have nyt hjem bliver hun alligevel steriliseret da jeg ikke ønsker at hun skal have hvalpe da der i forvejen er så mange og hun har jo ikke tavle smiley

• #26   22. jun 2015 Nu er det bare en race, der kræver virkelig meget aktivering. TS har 4 jobs (jeg læser det ikke som om hun er sygemeldt), og oveni det skal hun aktivere en husky. For mig lyder det af meget.
    Jeg er enig i at det er godt at komme ud og få rørt sig, når man har en depression, men hvis overskuddet virkelig ikke er det, så går det ud over hunden.

• #28   22. jun 2015 Golden: det er sammenlagt ca 30 timer om ugen, så helt overdrevet er det ikke smiley

• #30   22. jun 2015 Tak Anne Julie
    Jeg tror på at hunden ville kunne hjælpe dig igennem en depressin Fordi der er noget du så skal, og ikke lulle dig ind i dig selv , ja det er hårdt , men find en som kan hjælpe dig med ham

• #33   22. jun 2015 Mike: For fremtiden vil jeg anbefale dig lige at bruge 10 sek. på at kigge på TS profil. Du tager det jo tydeligvis ret ilde op når folk formaster sig til at "korrekse" dig.

• #38   22. jun 2015 Håber da ikke at så ung og rask hund bliver aflivet

• #39   22. jun 2015 Jeg har ikke læst det hele. Jeg ved hvor svært det er at overkomme ting når man har en depression. Jeg tænkte på at i stedet for at sende den i pasning, om du så ikke kender nogen der vil hjælpe dig med at få luftet og aktiveret hunden, frem for at den skal ud og have et nyt hjem. Det vil give dig lidt tid til at komme ovenpå og du vil ikke have dårlig samvittighed over at hunden er så meget alene.

• #40   22. jun 2015 Måske din opdrætter kan hjælpe?

Eller specialklub

• #43   23. jun 2015 Minion: vil du det?
    Jeg skal lige have tænkt det hele godt igennem og min eks er endnu ikke flyttet, men hvis det bliver aktuelt, må jeg så skrive til dig? Det ville være helt fantastisk smiley

Og alle jer andre, tak for jeres svar og ærlighed - er glad for at jeg ikke står helt alene smiley

Kommentér på:
Finde nyt hjem? Langtidspasning?

Annonce