Finde nyt hjem? Langtidspasning? Finde nyt hjem? Langtidspasning?
Hejsa.. Jeg har en dejlig hund som jeg desværre er blevet i tvivl om jeg skal beholde..
Jeg købte hende for snart 1 år siden som hvalp, med min kæreste.
Hun har ikke været den nemmeste hund, men vi har klaret os igennem det værste og jeg elsker hende selvf overalt i verden.
Jeg havde aldrig set dette spørgsmål komme og jeg er så træt af at se folk søge nyt hjem til deres hund fordi det ikke lige var som de troede det ville være at have hund.
Men jeg står nu i en situation hvor kæresten og jeg er gået fra hindanden og han flytter snart. Derudover er jeg midt i en depression og føler slet ikke jeg har overskud til at give hende den opmærksomhed og træning hun har brug for. Derudover dykkede min økonomi for nogle måneder siden og jeg arbejder nu 4 jobs for at det hele skal løbe rundt, så når min eks flytter ud skal hunden være meget alene og det er hun rigtig dårlig til.
Jeg vil jo ikke af med hende, men lige pt føler jeg at det bedste for hende vil være et andet hjem med mere tid / overskud.
Jeg har dog overvejet at søge langtidspasning - aner ikke om det ville kunne lade sig gøre når nu hun ikke er god til at være alene og hun laver lidt andet ballade også..?
Hvad synes i? Er jeg bare endnu en uansvarlig hundeejer som ikke opfylder mit ansvar? Hvad ville i gøre??
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.845
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 18
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.138
En hund med de problematikker, tror jeg næppe du kan finde langstidspasning til. Da det vil kræve meget af dem som skal passe den, for derefter at aflevere den tilbage til dig.
Lad din hund og dig starte på en frisk hver for sig.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Så ret beset er jeg ret enig med "DKK med....".
maj 2007
TS :Hvad er hunden blevet brugt til hos jer?
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
I er så unge, og risikoen for at det ikke blev jer for evigt er ret stor. Jeg kan ikke forstå, at man ikke har en "hvad hvis vi går fra hinanden" plan.
I har købt en svær race, som man ikke bare omplacerer.. alenehjemmeproblemer oveni ... den er svær.
Medmindre helt rette familie ville overtage, så ville jeg aflive.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Folk kan love guld og grønne skove og det er da bare lige den hund de søger, men ofte er der mange der falder for huskyen ud fra en forestilling om, hvordan den vil være. Folk overvurderer ofte sine egne evner. Så lige med sådan en hund, når den har flere problemer oveni, der ville omplacering i hvert fald skulle foregå meget nøje.
Havde i aftalt fra starten at det var dig, der skulle have hunden, hvis i gik fra hinanden?
For den situation i står i lige nu er jo ikke holdbar, men som flere af de andre tror jeg det bliver svært at finde en "langtidspasser" til en hund med problemer som de så fint kan levere tilbage når du har overskuddet igen.
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
maj 2007
jul 2011
Louise: jeg skal ikke af med min hund fordi jeg er gået fra kæresten, men mere pga de andre ting der spiller ind.. Planlagde ikke lige at få en depression
Minion: jeg tænker 1-2 mdr..
Hun er altså ikke en besværlig hund, beklager hvis jeg har fået det til at lyde sådan.. Hun har som regel et enkelt uheld når hun er alene og så hyler hun en del.. Værre er det ikke
Men hvis jeg skal finde nyt hjem bliver det selvf med kontrakt og jeg vil gøre alt for at det er det rigtige sted
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
Er helt med på depression ikke er noget man planlægger, men hvis det er det som er problemet, så ville jeg beholde hunden, så den kan tvinge dig ud og hjælpe dig videre.
Evt finde hjælp til luftning, når arbejdet kræver det.
jul 2011
Min eks og jeg er stadig på fin fod og han vil gerne hjælpe så godt han kan, men pga hans job flytter han nok langt væk..
jul 2011
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Du ved ikke om du er ude af din depression om 1-2 mdr, det kan tage lang tid. Og hvordan med din job situation? 4 jobs lyder af meget, som om du ikke er meget hjemme.
jul 2011
Men tak for alle jeres svar
Vil bare gerne gøre det der er bedst for hunden, og lige pt føler jeg ikke at det er mig.. Men det er også svært at skulle af med hende, er også bange for at hun savner mig (hun er meget afhængig af mig).. Ved godt det lyder dumt, men ja
jul 2011
Men vil gerne høre meninger om dette
Hvis hun skal have nyt hjem bliver hun alligevel steriliseret da jeg ikke ønsker at hun skal have hvalpe da der i forvejen er så mange og hun har jo ikke tavle
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
Jeg er enig i at det er godt at komme ud og få rørt sig, når man har en depression, men hvis overskuddet virkelig ikke er det, så går det ud over hunden.
jul 2011
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Jeg tror på at hunden ville kunne hjælpe dig igennem en depressin Fordi der er noget du så skal, og ikke lulle dig ind i dig selv , ja det er hårdt , men find en som kan hjælpe dig med ham
maj 2007
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 392
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 392
Eller specialklub
jul 2011
Jeg skal lige have tænkt det hele godt igennem og min eks er endnu ikke flyttet, men hvis det bliver aktuelt, må jeg så skrive til dig? Det ville være helt fantastisk
Og alle jer andre, tak for jeres svar og ærlighed - er glad for at jeg ikke står helt alene
Finde nyt hjem? Langtidspasning?