2.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

KD
KD
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548

Bravetco - Mod flåter (og lopper) Bravetco - Mod flåter (og lopper)

Hvis ikke alle efterhånden er bekendt med Bravetco, så tænkte jeg, jeg lige ville slå et slag for det.

Det er ca. 2 mdr. siden at vores vuffe fik sin første tablet (de holder i 3 mdr.) og her til morgen fandt jeg en helt lille og indtørret flåt på hende.

Synes det er SÅ skønt at vi nu kan slippe for det stads som skal dryppes i nakken. Jeg synes det er bøvlet og hunden lader til at være smågeneret nogle timer efter hun er dryppet. Så det er perfekt for os at vi kan slippe afsted med at hun kan spise en tablet hver 3. mdr.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bravetco - Mod flåter (og lopper)
  • #1   12. maj 2015 Jeg er også hoppet på vognen smiley

• #2   12. maj 2015 Synes det er super lækkert. Vi har også prøvet med ravhalsbånd, men det gav altså ingen effekt her.

At hun så også kunne li' tabletten var et ekstra plus, da den jo ikke er helt lille.

• #3   12. maj 2015 Rettelse.. Det hedder Bravecto og ikke Bravetco.

• #5   12. maj 2015 Kiara har lige fået sin nummer 3 forleden . Og den er fantastisk .

• #6   12. maj 2015 Jeg har også prøvet dem i år, til alle 3. Spændt på hvordan det går. Vi flyttede på landet sidste år og var voldsomt plaget af flåter, trods Bayvantic dryp i nakken.

• #7   12. maj 2015 Vi har nærmest fået et helt nyt liv efter Bravectos indtog - jeg er ikke nødt til hele tiden at tænke på, hvor mine hunde går, nu kan de løbe gennem alt det høje græs på marker og i skoven, uden jeg skal pille 10+ af dem hver efterfølgende. Jeg kan ikke rose produktet nok!

• #9   12. maj 2015 Prisen er da ikke meget anderledes end tre måneders forbrug af pipetter..

Her har der også været stor succes, betaler gerne for så godt et middel smiley

• #10   12. maj 2015 Her bruger vi også Bravecto. det virker. det er nemt. Det fedter ikke i pelsen og det kan tåle at hunden fjoller rundt i vand lige efter behandling smiley Og så har dyrlægen en SMS service der gør at vi bare får en besked når det er ved tiden igen smiley
    Og så er det kun en lille smule dyrere end dråberne til nakken.

• #11   12. maj 2015 Jeg har ikke prøvet den endnu, men overvejer det. Terroristen får dog ikke ret mange flåter.. Ca. 10 har jeg pillet af hende i de ca. 3,5 år jeg har haft hende smiley
    Men det skal jo selvfølgelig lige passe, at det en dag er et af de kræ, der bærer sygdomme..
    Hvad koster sådan en pille? smiley

• #13   12. maj 2015 Det er da også billigere end pipetterne

• #14   12. maj 2015 Okay jeg er helt sikker på at pipetterne koster omkring 3-400kr hvad har i givet for jeres piller? Taiga har fået en der hedder fra 10-20 kilo og den kostede altså kun 170 hvad koster dem i køber?

• #15   12. maj 2015 Jeg gav for 14 dage siden 163 kr. For sådan en pille, synes det er gjort godt ud når man tænker på 3 pipetter tit koster hen mod 290 kr. Og som en anden skrev så er nogle hunde irriterede nogle timer efter dryp. Det var vores også. Så dette er en god løsning og 163 kr hver 3. Måned er da lige til at have med at gøre.

• #16   12. maj 2015 Jeg giver 363 kr for pillen det er til hunde fra 20 til 40 kg

• #17   12. maj 2015 Carina- henter du den på apoteket eller får du den ved dyrlægen?

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #18   12. maj 2015 Carina - Så er der i hvert fald nogen der har tjent godt på dig. Her er hvad den koster:

http://www.medicinpriser.dk/Default.aspx?Navn=Bravecto

• #20   12. maj 2015 Jeg fik på recept fra dyrlæge ved telefonisk henvendelse... intet gebyr.

• #22   12. maj 2015 Jeg skulle godt nok give 138kr i recept gebyr fordi jeg bare kom derned men hun var så sød at lave en recept så jeg har til det næste år så jeg fornyer bare når han skal have sin 1 års vaccine smiley

• #23   12. maj 2015 Jeg fik recept i forbindelse med årlig vaccination og købte derefter Bravecto på apoteket. Gav 180 kr. for en tablet til hunde på 10-20 kg.

• #24   12. maj 2015 Jeg ville egentlig også have brugt den i år , vi døjer aldrig med andet end et par flåter og har de andre år brugt frontline og ikke fundet en eneste på ham !

da jeg sad og ville bestille pillen fra ebay så læste jeg lidt om den , og dyrene skal bide sig fast på hunden for at de så dør af den , det synes jeg ikke er så smart , vi har så få at det egentlig kunne gå an uden noget , men jeg er bange for den sygdom de kan have med , og det jo et fedt hvis først flået har bidt hunden , så jeg sprang fra igen og købte frontline smiley der har jeg nemlig erfaringer som siger at de ikke gider bide på min hund så smiley

• #25   12. maj 2015 Ja, men ved ikke hvor hurtigt flåten kan sprøjte sygdom ind, for den flåt jeg fandt havde ikke bidt sig meget fast.

• #26   12. maj 2015 Jeg henter den ved dyrlægen .

• #27   12. maj 2015 LP -Det er noget med at borrelia- og anaplasmose-bakterien ligger i maven på skovflåten og derfor først smitter 24 timer, efter man er blevet bidt. Derimod kan TBE smitte med det samme, fordi TBE-virus sidder i spytkirtlerne på flåten.
    Så Bravecto forebygger altså to ud af tre flåt-relateret sygdomme, hvis jeg forstår det korrekt.
    Jeg overvejer også selv at bruge det, men har stadig et naivt ønske om, at jeg kan nøjes med naturlige produkter..

• #28   12. maj 2015 Louise , tak for forklaringen smiley så kan det være jeg skal prøve den engang smiley ..

Jeg ville egentlig også gerne holde til natur men jeg har endnu ikke fundet noget der kan holde flåterne væk , hvidløg holder lopperne væk her smiley

• #29   12. maj 2015 Jeg bruger en tic-clip og Melaflon Spot-On til Sally, men har desværre allerede fundet den første flåt på hende smiley

• #30   12. maj 2015 Ja jeg fik altså også afvide af dyrlægen at hunden ikke kunne få sygdommen da de dør og visner inden for 8 timer

• #31   12. maj 2015 Jeg havde også kigget på tic-clip , det godt nok træls den ikke virker ! Den er ellers dyr nok !

Jamen så er det jo super smiley

• #32   12. maj 2015 Jeg arbejder i en dyrehandlen, hvor vi sælger Tic-clip. Vi får, mange positive, tilbagemeldinger, fra kunder som startede med at bruge dem sidste år..
    Tic-clip er, hvis den er effektiv, en billig løsning, vi tager 199.95 for den og den kan holde i ca 2 år..
    jeg skal til dyrlægen i morgen tidlig og vil høre hvad hun skal ha for den der pille. Det lyder sgu nemt.. jeg kan ikke 'nøjes' med at købe en Tic-clip, da min hund ikke går med halsbånd

• #33   12. maj 2015 Jeg har også hørt mange som har rost den smiley min har bare heller ikke sit halsbånd på inde smiley .. Men det da en genial ide !

• #34   12. maj 2015 jeg tror jeg vil give det et forsøg. jeg vil købe et let halsbånd som han kan ha på, hele tiden og sætte en tic-clip deri.... Det vil da være fantastisk hvis jeg, uden brug af gift, kan holde ham fri for skadedyr !!

• #35   12. maj 2015 Ja helt sikkert ! .. Det kan godt ske man skal prøve ! Jeg har tit stået med det , men aldrig fået det købt..

• #36   13. maj 2015 Jeg forstår ikke dem, som IKKE giver Bravecto, eller de der halsbånd (tynde stål halsbånd med gift i) man kan købe mod flåter. Halsbåndene skulle være endnu mere effektive, fordi flåten slet ikke gider kravle på hunden, mens den vil bide inden den dør, når hunden får Bravecto. Men indtil videre har vi kun brugt Bravecto, og det er bare fantastisk. Har fundet mange døde flåter på vores hund, så der har været mange muligheder for at få sygdomme, hvis hun ikke var beskyttet.

• kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Svar: 48
    #37   13. maj 2015 her bruges der også tic-clip på begge og har på et år kun fundet en flåt kravlende rundt på den ene, så for nogen virker den, gav 195.

• #39   13. maj 2015 Pia

Hehe det var da smart at det virker mod myggene smiley

Kommentér på:
Bravetco - Mod flåter (og lopper)

Annonce