{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Liva spjætter med bagbenene. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger.
Kommer hjem efter ca 1½ time i skoven hvor Liva og Jessie har rendt rundt tæt på åen, i et stort "sump" område. (billed)
Da vi kommer ind lægger Jessie sig til rette i sofaen og falder i søvn som hun plejer efter en tur i skoven.
Men Liva fare rundt i hele lejligheden. Efter 5 min begynder jeg og blive bekymret for hende, da hun også plejer og ligge sig til og sove efter skovturen.
Så jeg studere hende og opdager hurtigt at der er noget galt med hende.
Hun ligger sig ned og med det samme spjætter hende bagben vildt.
Det er som om at hun ikke kan få ro i dem, så hun kan slappe af og sove.
Jeg får tjekket hende grundigt igennem men kan intet se. Og hun hverken piver eller andet når jeg mærker hende langs begge bagben.
Jeg tager nogle parfumefri vådservietter og vasker alle hendes poter grundigt. Det virkede en lille smugle,
men ikke meget.
Jeg ringer så til dyrlægevagten. Men ud fra min forklaring mente han godt at det kunne vente til i morgen.
Jeg skulle se tiden an og ringe igen hvis det fortsatte.
Nu er hun så ENDELIG faldet til ro og sover.
Men hvad pokker kan det være?
Min første tanke var at hun havde spist noget, der kunne have forgiftet hende.
Eller måske en nerve der sad i klemme. Måske det var fordi hun har løbet i vand. (har hun ikke prøvet før)

Hvad tror i det kan være?
Link til video jeg tog af hende imens at det var værst. Måtte ligge den på youtube, da jeg ikke kunne uploade den herinde af en grund????

https://www.youtube.com/watch?v=e5IWJnabeLM&feature=youtu.be

Måske det bare er mig der er pyldret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Liva spjætter med bagbenene.
  • #2   22. feb 2015 Min yngste havde noget lignende her en aften/nat for nogen tid siden, det kom efter en aften hvor hun bare ville være ude, og hun var det længe og det var mega koldt.

Jeg mærkede også overalt på hende uden at finde nogen steder hun var øm, og det er ikke kommet igen senere...

Det jeg tænker når jeg ser videoen er at hun ikke har noget i klemme nogen steder, så tror jeg ikke hun kunne bevæge sig som hun gør....

Min konklusion på min egen hund, og tanke med Liva er at det er en reaktion på at de er ret afkølede, Liva efter turen i vandet, og så det stikker og prikken som vi andre kan have det i fingre og tæer når vi har været ude længe og frosset, og når så man kommer ind i varmen så kommer der sådan en følelse der hvor kulden har haft godt fat ....
    synes ikke hun virker "syg"

• #5   22. feb 2015 Bamse spjætter på præcis samme måde når jeg kører min finger ind mellem hans trædepoter.. Altså der er det dog mig som fremprovokerer spjætne.. Der er ikke noget mellem tæerne? helt sikkert noget som irritere..

• #6   23. feb 2015 Hannes forklaring lyder logisk, mange hunde har det ligesom små børn som står helt "blå" ude i vandet og siger, at de ikke vil op for de fryser SLET ikke. smiley

• #7   23. feb 2015 Nu har det jo ikke rigtigt været vinter i år, så der er massere af små brændenældespire, der titter op nu i sådanne sumpområder. Og de brænder altså også hundepoter smiley Min reagere ihvertfald med benspjæt og 'moonwalk' hvis er kommet til at gå igennem brændenælder.

• #8   23. feb 2015 Ligesom mette marie a, tænker jeg at det må være brændenælde spirer, der er roden til benspjættet. Pelle brændte sig i efteråret, da vi gik tur på en mark, og han farede også rundt og kunne ikke holde benene stille i nogle timer efter. Det hjalp at lade køligt vand rende over poterne, men nøj hvor var det synd for ham smiley

• #12   23. feb 2015 Hej allesammen.

Liva har det igen som hun plejer. Tror meget af det i har skrevet er rigtigt. Bla. Det med og komme fra koldt til varmt. og brandnælderne. Tusind tak allesammen. Jeg havde allerede tilkaldt bil for og køre til dyrlægen inden jeg ringede til ham. For pokker jeg var bange.

Kommentér på:
Liva spjætter med bagbenene.

Annonce