{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.342 visninger | Oprettet:

Marie C
Marie C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37

Inspiration til hundegård {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Jeg søger lidt hjælp og inspiration.

Min kæreste og jeg er førtegangshundeejere og får en labrador hvalp til april. Vi bor på nedlagt landejendom med god udenoms plads.
Hunden skal være en del af familien og være sammen med os når vi er hjemme og sove inde i vores hus.
Vi har dog besluttet at den skal være i hundegård når vi ikke er hjemme. Primært for hundens skyld fordi vi tror på at den allerhelst selv vil bestemme om den kan være ude eller inde når den er alene. Det er vigtigt for os at den fra starten vænner sig til at hundegården er et rart sted at være hvor vi leger og opholder os uden at blive lukket inde til en start.
Idet at vi begge er førstegangs hundejere og jeg synes ikke at indretning af hundegårde er det nemmeste emne at finde information om spørger jeg nu jer om hjælp.
Det er planen at hundegården skal laves med et hul i muren ind i en staldbygning hvor der skal være et indeområde hvor der også kommer til at være hestestald og så en indhegnet gård udenfor.

- Hvor stor skal området udenfor være?
- Hvilket underlag? Fliser, græs, begge dele?
- Gode forslag til aktivering man kan have i hundegården?
- hvilke materialer skal det laves af?
- Indendørs området, skal det være hele stalden, eller vil de hellere have et aflukke der er deres eget?
- andre ting der er vigtige at tænke på så skriv dem endelig smiley

Til bonusinfo så arbejder jeg alm. 8-16 job og min kæreste arbejder døgnvagter 1-3 gange om ugen. Så det bliver langt fra hverdagskost for hunden at være i hundegården, men hvis den virkelig nyder at være der bliver det måske et sted der også skal bruges hvis vi skal noget om aftenen, da jeg tror på den hellere vil være der end med ud til nogle fremmede hvor den måske ikke er velkommen.

Mvh. Marie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspiration til hundegård
  • #1   4. jan 2015 Mine hunde har altid haft hundegård med boks i stalden, de fleste hunde vil nok være glad for et lidt mindre rum inde, det er også nemmere at holde lunt om vinteren, inde har mine hunde ca 10m2, hundegården er 25m2, vi har grus i bunden, hegnet er gravet lidt ned og der er skygge, vores har et træ i midten af gården;) vi har en lille platform som hundene elsker at ligge på.

• Marie C
    Marie C Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #2   4. jan 2015 Det lyder jo super. Hvad har du gjort i overgang fra stald til hundegård? Jeg har hørt man kan få en hundelem? Jeg tænker mest på at det ikke må trække ind, men kan ikke helt gennemskue en smart løsning.
    Har du nogen billeder af din hundegård og indeområde ? smiley

• #3   4. jan 2015 Jeg har vaskerum/bryggers med udgang til lukket hundegård/have på ca 350 m2.
    Det fungerer rigtigt fint.

• #4   5. jan 2015 Jeg ville nok vælge at have fliser i stedet for grus. Men det er mest fordi jeg ved at Charlie hader at gå på grus. Fliser er nemme at holde rene og forholdsvis tørre. Så ville jeg lave et sted, udendørs, med god skygge så hunden kan vælge at ligge på kølige fliser i sommervarmen. Evt overdække en del af det så der også udefor et et tørt sted. Så kan der også ligge et tæppe til hunden.
    Græs er også en mulighed og er rart for hunden at ligge på.

• #5   5. jan 2015 Vores hundegård, som de dog kun er i, når vi er hjemme, er fliser (terrasse) og grus.

Men skulle vi lave en ny hundegård, så skulle det være græs, i stedet for grus.
    Bare sørg for, at få gravet hegnet langt ned, især hvis det er en race, der godt kan lide at grave.

Kommentér på:
Inspiration til hundegård

Annonce