{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.014 visninger | Oprettet:

Hundegård - størrelse? {{forumTopicSubject}}

Vi påtænker at anskaffe os en hund der som voksen bliver ca 12 kg tung.
Vi vil meget gerne lave en hundegård til det lille myr, og er blevet enige om:

1. Der skal være fuldt isoleret hundehus med vindfang.

2. der skal være et område med fliser.

3. der skal være et område med græs.

Selvfølgelig kommer hunden ikke til at bruge alt sin tid i hundegården, kun når vi ikke er hjemme, og det selvfølgelig ikke er snestorm.

Er der nogen der ved hvor mange m2 man skal bruge til sådan en lille hund?

Hvis der er nogen der har nogle gode links eller billeder som man kan bruge til inspiration, er i meget velkomne til at skrive.

Hvor højt skal hegnet være??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundegård - størrelse?
  • #1   7. aug 2007 ved det ikke, men hvorfor skal det lille myr i hundegård.. kunne ikke forestille min franske i sådanne en??????????

• #2   7. aug 2007 En hundegård er en glimrende ide, så undgår man en masse bøvl, og hunden kan osse få fred og ro for sine mennesker, især dem med børn...

Det er bedre med en hundegård en et lille bur i en lejlighed.

• #3   7. aug 2007 synes det er en fin ide med en hundegård hvis hunden ikke står og gør en hel dag. altså hvis der er naboer...
    på landet er det en fin ide..

jeg ved ikke hvor står den skal være med ville tro ca 4 m2..
    det er ca den størrelse de er hos en pension

• #5   7. aug 2007 Vi har også lige lavet bokse i stalden på 3,5 m x 2,5 m og skal i gang med at sætte tilhørende løbegårde op udenfor på 3,5 m x 3,0 m.

Det er meningen at de skal være der når vi ikke er hjemme :-))

Jeg oploader et album om 2 min, hvis nogen har lyst til at se det smiley

• #6   7. aug 2007 Mette:
    Fordi der vil være nogle dage hvor hunden ikke kan komme med mig på arbejde, og når hunden ikke rigtig har nogen tidfornemmelse, men ved hvornår den skal tisse, syntes vi at det ville være mest praktisk.
    Jeg arbejder på et dyrehospital og nogle dage kan der komme nogle akutte ting i vejen der gør at man bliver nødt til at blive lidt længere.

• #7   7. aug 2007 Vi bor på andet, og har rigeligt med plads.
    Vi havde ellers forestillet os omkring 150 m2 alt inclusiv.
    Er det for meget?

• #8   7. aug 2007 Vi har faktisk lige lavet sådan en hundegåd til vores hund.. Også med isoleret hundehus, fliser og græs.. Han synes den er rigtig dejlig, men jeg ved faktisk ikke lige hvor stor den er..

• #9   7. aug 2007 mine hunde har også en hundegård, den er ca. 10 m2 med isoleret hundehus. hegnet er ca. 2 m

Jeg syntes det er vigtige at overveje hvor hundegården skal paceres. den skal være godt med ro. ( Det er min erfaring).

mine hunde er vel nogenlunde samme størrelse, som den du skal ha´

• #10   7. aug 2007 Vores er omkring 75 m2 Fornemmer ikke hundene betragter den som en hundegård, snare end indhegning ... De er så næsten ikke i den, vi har brugt den især hvis der kommer gæster og de ikke lige skal svines til af poter og savl... Ellers er de i hele gårdspladsen når de er alene hjemme. Vores er faktisk altid udenfor når de er alene...

Kommentér på:
Hundegård - størrelse?

Annonce