{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Lopper {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal bruge hjælp da mine hunde har fået lopper. Jeg har behandlet med frontline og loppe bad- men intet virker og jeg bliver ved med at finde levende lopper på dem.

Bayvantic bruger jeg ikke da sidst jeg brugte det reagerede min ene hund meget kraftigt på det men rød og øm hud og så var han skidt tilpas af det.

Søger gode råd- de lopper skal væk nu!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper
  • #1   3. okt 2014 Har du husket at rengøre HELE hytten, når du laver de har behandlinger ? smiley

    Alt fra sengetøj til sofaen / tæpper / puder osv osv .
    Alt skal rengøres.

    Og det skal jævnligt holdes nede i hele behandlings perioden smiley

    Det er en kamp med de små sataner.


  • #2   3. okt 2014 Altså vores tæpper har jeg smidt ud og også pustet med frontline spray.

    Sofaen er støvsuget og deres tæpper er vasket og sprøjtet..
    Og igen idag synes jeg de klør sig ekstra meget- hvor er det træls!:-(


  • #3   3. okt 2014 Er der noget bestemt man bør rengøre med??

  • #4   3. okt 2014 Har du prøvet at give dem advantage? her virker frontline heller ikke men det gør advantage. Du kan sprøjte huset med trinol der kan købes hos matas. Husk at lufte godt ud inden hunden igen kommer ind i rummet.

  • #5   3. okt 2014 Nej den har jeg ikke prøvet. Købes den også hos dyrhandlen ?

    Tusind tak for dit råd, så vil jeg på jagt efter det smiley


  • #7   3. okt 2014 advantage kan købes på apoteket.

  • #8   3. okt 2014 Tak for svar begge to.
    Nu nævner i advantage og bravecto hvad bør jeg vælge?


  • #9   3. okt 2014 Jeg har kun prøvet frontline (som ikke virker) baynavtic (som virker men da vi har katte er jeg ikke vild med at bruge det) og Advantage (det virker og kan det findes også til katte) bravecto har jeg ikke prøvet så det kan jeg ikke udtale mig om smiley

  • #10   3. okt 2014 ad, ad, håber at du får dem væk. smiley

  • #11   3. okt 2014 Prøver advantage og håber på det forsvinder smiley


  • #12   3. okt 2014 Da de alligevel skal vaccineres har jeg bestilt tid ved dyrlægen som anbefalede de piller, så det får de på tirsdag.

  • #13   3. okt 2014 Capstar, Program Vet, grundig støvsugning (smid posen ud bagefter) og vask alt der kan vaskes. Done. Skrappere midler og Trinol osv., er (for os) ret overkill når vi kun har én hund.

    Vi er blevet glade for Capstar og Program Vet, da vi har en lille søn, som gerne ikke skulle sætter sine nysgerrige fingre i nakken på hunden efter pipetter smiley


  • #15   4. okt 2014 Der gik 3 dage fra behandling af frontline til jeg badede hundene.

    Og nu her til aften har jeg taget 8 lopper på den ene hund og 3 på den anden..

    Har smidt deres tæpper til vask- igen og de tæpper vi havde i stuen er hængt op udenfor.



  • #16   4. okt 2014 Bravecto i kombi med Capstar ( Capstar dræber alle levende lopper på dyret efter et kvarter og det virker i.. ret kort tid, men så kommer man dem på dyret til livs )

    Rengøring, rengøring, rengøring... det er det eneste der virker, og pga loppens livscyklus skal du regne med at det varer 2-6 måneder før du er lopperne helt kvit.
    Er det helt galt, så sprøjt huset med Trinol 810 når der ikke er dyr eller børn hjemme, lad virke nogle timer og støvsug grundigt. Især ved sprækker som gulvpaneler, da det er der de gemmer sig.
    Daglig støvsugning herefter i en længere periode.. Og med ekstra fokus på sprækker ved div. lister og paneler.

    Held og lykke med projektet


  • #17   4. okt 2014 Frontline især og egentlig ingen af pipettebehandlingerne holder til du vasker hunden. Du vasker insekticiden ud af huden. Og ødelægger din egen behandling.

  • #18   5. okt 2014 Kunne simpelthen ikke vente på dyrlægebesøget, så kørte i dyrhandlen hvor jeg købte nogle piller som skulle slå alle lopperne på dyret ihjel.
    I morgen får de så en pipette af advantage, og idag har jeg ingen lopper spottet på dem. Vi har rengjort og rengjort, smidt posen ud efter vi har støvsuget.

    Så håber vi er ved ar komme dem til livs.


Kommentér på:
Lopper

Annonce