1.083 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ipsen ... grænseværdier for anaplasmose :( Ipsen ... grænseværdier for anaplasmose :(

Har denne tråd om Ipsen, som jeg bare synes virker mere træt end hun plejer:
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/573995-saa_er_der_sat_alt_muligt_i_vaerk_med_ipsen

Er lige blevet ringet op af dyrlægen, der er kommer svar tilbage på blodprøver, og hun ligger med meget lave værdier, men dog værdier der viser at hun har, eller har haft Anaplamose (flåtfeber), om den er under udvikling eller afvikling, så hun er i gang med at bekæmpe det kan man ikke sige, men hun skal have taget blodprøver igen om 2-3 uger ...

Er så bekymret, og den ventetid, hader den...

Har jo en kollega hvis Berner fik denne flårbårne sygdom for 2 år siden, den kæmpede de med i 6 måneder men endte med at måtte aflive... På samme tid var der herinde en bruger hvis hund (også en Berner) havde det, den endte også med at måtte aflives, så har godt og grundigt ondt i maven ...
Dyrlægen siger så at der er et præparat man behandler med, men fik ikke lige spurgt om det er noget der er kommet på banen indenfor det sidste år, fik heller ikke lige spurgt på succes raten for den behandling ... smiley Blev sgu lidt rystet over beskeden...

Nu holder jeg jo ekstra øje, specielt skal man have øje for ledsmerter og feber, men de næste uger bliver helt sikkert noget med at hver eneste ting hun gør bliver overanalyseret ....

Åh..... Nogen der har erfaringer med værdier for Anaplasmose, hvor det hele bare er gået i sig selv igen ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ipsen ... grænseværdier for anaplasmose :(
  • #2   14. aug 2014 Ja, enig! Godt du kom afsted.. Har heller ingen erfaringer, men håber og krydser fingre for at hun kommer sig fuldstændigt

• #3   14. aug 2014 Jeg ved ikke, om du er på facebook, men denne gruppe kunne nok være noget for dig:
    https://www.facebook.com/groups/192935547535875/?fref=ts

• #4   14. aug 2014 Tak for jeres ord ....

@ bente tak for linket, har været derinde og læse lidt, og vil overveje om mandens fb profil skal søge medlemskab ...(har ikke selv en) ... er jo "desværre" selv pinligt vidende om den "lorte" sygdom, og får desværre ikke min angst dæmpet ved at læse derinde smiley

Men jeg er også typen der ikke ønsker at fortrænge, og hellere vide meget end ikke forholde sig til tingene ...

Lige nu venter jeg på mail fra lægen så jeg kan se hendes såkaldte Titterværdi ...
    Jeg ringede tilbage til ham da jeg havde sundet mig lidt og spurgte hvorfor man ikke straks startede behandling op , hans forklaring er at det man behandler med er noget rigtig giftigt stads, og at hendes værdi var virkelig virkelig lav ... det jeg skulle gøre var at holde øje med om jeg synes der kom andre symptomer til, eller den nuværende (træthed) blev forværret, for så måtte man jo vælge mellem pest eller kolera og sætte behandling i gang ... altså vælge om man skulle starte med den hårde behandling, eller have is i maven og se om værdierne er værre eller bedre ved næste blodprøve....

Jeg håber jo at hendes værdier er grundet antistoffer dannet ud fra tidligere lidelse .... men hun har bare ikke være syg - agtig før smiley så er da lidt bange for det er opstart ....

Læste på dit FB link at der er en test der skulle kunne vise om det er en aktiv infektion, eller det er antistoffer ... må vist have fat i dyrlægen igen og bede om denne PCR test .....

• #5   14. aug 2014 Puhh jeg ville bestemt også være lettere hys.. Ihvertfald få taget blodprøver hyppigt for at sætte ind hvis tallene stiger det mindste.
    Små møgdyr til flåter smiley

• #6   14. aug 2014 smiley

• #7   14. aug 2014 Åh håber alt det bedste for jer Jeg kender overhovedet ikke sygdommen Der skulle findes et middel ,så vi kunne få udryddet alle flåter smiley

• #8   14. aug 2014 hanne: Jeg forstår virkelig, virkelig godt din ambivalens. Jeg håber det bedste for Ipsen, og hun selv har bekæmpet sygdommen.
    Lorteflåter!

PS: Efter jeg er begyndt at anvende Bravecto, har mine ikke haft én eneste flåt trods helt ufattelig mange rådyr her, hvor jeg bor. De plejer at have rigtig, rigtig mange.

• #9   14. aug 2014 Min dybeste medfølelse smiley og mine allerbedste ønsker til lille Ipsen!

• #10   14. aug 2014 @ bente ... endnu en gang tak for linket, har nu haft mod på at læse en del mere derinde ...

det er helt vildt så mange forskellige symptomer der kan være opstart på Anaplasmosen ...

Og, der er skræmmende ... der er blandt andet 2 derinde der beretter at deres hunde blev angste, den ene for mennesker, den anden mere generelt, men meget for lyde, og så at de fik kortere lunte overfor andre hunde ....

Ipsen er som regel glad for andre hunde, men hun har fået kortere lunte ... og så det skræmmende ...Lige start juli inden vi skulle på ferie blev hun angst, kom farende ind fra haven en dag, og siden da kunne vi ikke lave noget i haven der larmede, på ferien fór hun sammen ved ukendte ting, fx stor firkantede krukker, høje lyde osv ... vi troede at nogen havde smidt noget ind i haven den dag, men reelt anede vi ikke hvad der var sket .... Jeg har brugt en stor del af ferien og dagene siden på at arbejde med hende, troede jo det var en "almindelig" angst ... så har stille og roligt udfordret hende, og ledt hende til de ting hun reagerede på, og rost rost rost ... og det er næsten væk, herhjemme er hun helt som før, ude i byen er der stadig lidt ... men det jeg trods alt tænker er at det KAN være et tegn på at sygdommen der har været på sit højeste, og at hun faktisk har bekæmpet den ....

i aften da vi gik tur hilste hun fint på en hund, de var begge i snor, hvilket den sidste tid ikke har gået så godt med hende, men i aften gik det helt fint ...

Dog er det ikke længere siden end i søndags til skottetræf i Aarhus at hun hurtigt sagde skrid når der kom hunde hen til hende og var interesserede i at hilste (noget der er ret unormalt for hende) ....

Så ja er meget i tvivl, også efter at have læst inde i den gruppe, og jeg skal insistere på at sætte hende i behandling, eller jeg skal se tiden lidt an ....

• #11   14. aug 2014 Varme tanker. Forstår til fulde din frustration, ønsker og håber at tallene ikke stiger.

• #12   14. aug 2014 Det er godt nok nogle skræmmende symptomer - også fordi hvem tænker i anaplasmose ved de symptomer?

Jeg forstår din tvivl til fulde.

• #13   15. aug 2014 Hanne: tænk positivt det skal nok gå!
    Jeg har i forbindelse med mit arbejde været vidne til et par hunde med anaplasmose.
    2 husker jeg meget tydeligt fordi de var meget dårlige! De er begge raske og lever i bedste velgående i dag. De blev behandlet læææænge. Virkelig længe.
    Den ene en berner sennen blev faktisk ramt af flere omgange.
    Jeg tror på Ipsen hun skal nok klare den!

• #15   15. aug 2014 Tusind tak for jeres ord, og ja Malene dejligt med oplevelser med lykkelig udgang...

Det der er med Anaplasmosen er at har hunden først fået den, ligger den resten af livet i hunden, den kan være hvilende og aldrig vise sit grimme fjæs igen, men den kan også blusse op .... nogle ender jo desværre så dårlige at det ikke længere er værdigt ....

Igen Bente, hvor har jeg fået meget ud af at læse i den gruppe på fb ... der var blandt andet en smådyrs dyrlæge der efterlyste erfaringer fra folk derinde, da hun samlede viden, hun mener at de flåtbårne lidelser i DK er på stærk fremmarch, og at man ved utrolig lidt om symptomer (disse er også meget forskellige, og nogen meget abstrakte), og behandling .....

Jeg googlede hende her til morgen og fandt ud af at hun arbejder på Malling Dyrehospital tæt ved Aarhus, hvor jeg bor ....

Jeg tillod mig at ringe til hende, og sagde selvfølgelig at hvis hun synes det var "for meget" når nu ikke hundene er der, så ville jeg booke en tid ... men hun var utrolig sød og imødekommende og vi fik en snak ... hun mente nok hun ud fra det foreliggende ville sætte hende i behandling, men kunne også se en mening ikke at gøre det så længe man ikke ved om virus er aktivt eller hvilende i øjeblikket, behandlingen virker kun når virus er altivt .... Det den blodprøve der er lavet viser er bare at der er værdier for Anaplasmosen, men det vil der altid være når først hunden har fået lidelsen ...

Hun fortalte så at der findes en test CPR, som kan vise om virus er aktivt eller hvilende, denne blodprøve skal være frisk, så den tages mandag morgen, så kommer der forhåbentligt svar i løbet af næste uge, og er der aktivt virus kommer hun i behandling, på den måde har jeg da sparet en ventetid på 2-2½ uge .... Min egen dyrlægen kendte ikke testen, men er heldigvis lydhør , han er klart ikke en ekspert på flåtbårne lidelser, men det er der nærmest ingen der er, så bare han er med på de ting vi hen vejen finder ud af sammen, så er det lige nu nok for mig ....
    Alternativt, tager jeg hende en tur til Malling til Rachel Lund Wiwe som hun hedder ....

I dag er også til nu en god dag.... hun har spist godt, hun har hilst som i gamle dage på naboens datter, hvilket også har været noget hun ikke har villet en tid, og de plejer at være perlevenner ....

• #16   15. aug 2014 Det er vel nok positivt at høre, Hanne, det glæder mig virkelig.

Vil du opdatere i næste uge?

• #17   15. aug 2014 De bedst tanker herfra. Det er en svær tid.

• #18   15. aug 2014 ja skal nok opdatere ... vi er jo alle nødt til at blive klogere på det skidt, er jo nok desværre ikke den sidste der render ind i sådan en omgang...

• #19   15. aug 2014 Tak Hanne og nej, desværre ikke. Men jeg krydser alt for Ipsen.

• #20   21. aug 2014 Status på Ipsen er :

Afføringsprøverne viste ingen orm, men jeg synes så hun er blevet væsentligt bedre efter hun har fået første pille af ormekur, så hun får under alle omstændigheder pille nr. 2 den 1. september ..... dyrlægen mener godt nok at det kan være den psykologiske virkning på mig, ved at jeg ved at der er sat en behandling i gang, men faktum er hun er blevet mere aktiv, at hun nu igen er gode venner med naboens datter, som hun ellers ikke orkede at hilse på og hun driller Nova ...

Status på Anaplasmose er at der ikke er en nyere aktiv parasit, og ingen umiddelbar aktivitet, så nu får vi taget en opfølgende blodprøve om 3 uger for at se om der sker noget med Titerværdier, for er det en gammel sag der ligger og driller så kan det kun måles i Titerværdierne, har de ikke ændret sig til det værre, er det nok antistoffer man måler ...

Alt i alt synes vi hun er på vej tilbage til sit gamle jeg, så enten har hun haft noget hun selv har bekæmpet, ellers var det orm der drillede ... ved det ikke ... men må bare holde øje fremover, da en hvilende Anaplasmose desværre kan blive aktiv ... ikke sikkert den nogensinde gør det

• #21   21. aug 2014 Det var nu alt i alt den dejlig opdatering smiley Tak for det smiley

• #22   21. aug 2014 Ja dejlig for jer, med den gode meddelse og at ipsen er i bedring Håber alt nok skal gå godt smiley

• #24   21. aug 2014 den = en smiley

• #25   21. aug 2014 Lad os håbe hun bliver helt sit gamle jeg igen smiley

• #26   21. aug 2014 Hanne afføringsprøver kan godt vise negativ for orm især hvis det er i start. Anden gang Victor havde hjertelungeorm, sagde prøve nej. Han havde så samme symptomer som et halvt år før. Vores dyrlæge lavede så ny prøve 4 dage efter og så var den positiv. Hun sagde at det var ikke ualmindeligt

• #27   21. aug 2014 @ Tine .. tak ja det er jeg obs på, også derfor jeg vælger at færdiggøre ormekuren selvom prøven var negativ .. og er obs på fortsatte symptomer

• #28   21. aug 2014 smiley og lyder godt at der er bedring

Kommentér på:
Ipsen ... grænseværdier for anaplasmose :(

Annonce