SUR mor {{forumTopicSubject}}
Vi var på stranden for 3 dag i streg i dag. Efter godt 3 km, stopper Sally op, smider sin "apport vand pind", kigger kort på mig, og kigger derefter på et barn på godt 3-4 år der står i strandkanten. Barnet står mindst 5 meter fra Sally. Barnet peger på Sally, smiler og griner. Sally kigger lidt mere interesseret og begynder at svinge med halen.
Barnets mor går fuldstændig i panik. Hun løber forbi Sally bagfra og får puffet til hende så hun bliver møg forskrækket, løfter sin datter op og råber og skriger af mig, at jeg skal få min hund i snor osv. Jeg kalder på hende og vi videre.
Nu er Sally en ballanceret hund med lidt bange "Rottweiler bangebuks syndrom" der altid undviger konflikt.
Men jeg forestiller mig lige en lidt mere nervøs og udadreagerende hund der ville have bidt moren, blevet anmeldt og tvunget sin hund aflivet
Resten af turen var i øvrigt ganske hyggelig
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Forstå mig ret - jeg kan sagtens forstå du synes det var en træls oplevelse. Men det kan jo være at moderen vitterligt er skide bange for hunde
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.489
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Ja det er rigtig nok, vi brød loven - og gør det i øvrigt tit. Vi går tit på stranden i de områder hvor ingen eller meget få mennesker er - og hvor der i øvrigt ingen skiltning er
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 51
Jeg forstår hende sådan set også godt, det er en fremmed hund de ikke kender, og hun ved ikke hvad den kan finde på - og desværre ved mange hundeejere altså heller ikke selv hvad deres hund kan finde på.
Ved snart ikke hvor mange gange jeg har oplevet nogle have deres hund fri, og den så ikke lige lystre, fordi der sker noget mere spændende et andet sted, og hvor er undskyldning "Det har den aldrig gjort før" blevet brugt alt for mange gange...
Personligt synes jeg alle hunde SKAL holdes i snor på offentlige steder - ikke alle elsker hunde, og nogle har haft rigtige uheldige oplevelser med dem - det glemmer rigtig mange hundeejere
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Det er også ok at folk reagere. Men hun reagerede alt for voldsomt. Sally var aldrig på nogen måde nær barnet - langt fra.
Og så er Sally altså kun en lille fis på sølle 28 kg - selv en Lab med lidt lab vom er større og tungere.
SUR mor