{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

SUR mor {{forumTopicSubject}}

Vi var på stranden for 3 dag i streg i dag. Efter godt 3 km, stopper Sally op, smider sin "apport vand pind", kigger kort på mig, og kigger derefter på et barn på godt 3-4 år der står i strandkanten. Barnet står mindst 5 meter fra Sally. Barnet peger på Sally, smiler og griner. Sally kigger lidt mere interesseret og begynder at svinge med halen.

Barnets mor går fuldstændig i panik. Hun løber forbi Sally bagfra og får puffet til hende så hun bliver møg forskrækket, løfter sin datter op og råber og skriger af mig, at jeg skal få min hund i snor osv. Jeg kalder på hende og vi videre.

Nu er Sally en ballanceret hund med lidt bange "Rottweiler bangebuks syndrom" der altid undviger konflikt.
Men jeg forestiller mig lige en lidt mere nervøs og udadreagerende hund der ville have bidt moren, blevet anmeldt og tvunget sin hund aflivet smiley

Resten af turen var i øvrigt ganske hyggelig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SUR mor
  • #1   19. jul 2014 Jeg gik en gang i folkeskole med en pige der som 10-11årig blev overfaldet og skambidt af 3 rottweilere, og hun var hysterisk bange for alt der bare mindede om en rottweiler derefter. Det var ikke en reaktion hun kunne styre. Jeg kunne snildt forestille mig, at hun ville reagere som den kvinde du mødte, hvis hun havde stået i den situation med sit barn i dag.

Forstå mig ret - jeg kan sagtens forstå du synes det var en træls oplevelse. Men det kan jo være at moderen vitterligt er skide bange for hunde smiley

• #2   19. jul 2014 Blev egentlig nysgerrig for hvad straffen var dengang, så fandt lige en gammel artikel frem om sagen - ejeren fik en bøde, men de tre rottweilere fik lov at leve videre.. Tiderne er godt nok skiftet siden smiley

• #3   19. jul 2014 Enig med Line og i øvrigt så har moren jo ret. Alle hunde skal føres i snor på stranden på den her årstid.

• #5   19. jul 2014 Det var også min tanke da jeg gik videre, for hun overreagerede virkelig meget. Og hun lignede rent ud sagt en der var fuldstændig overbevist om at min hund ville æde hendes barn om få sekunder. Og jeg skældte ikke tilbage. Jeg spurgte bare stille og roligt - Rolig nu? Hvad sker der? Og hvad er du bange for? Men hun var ikke særlig modtagelig for kommunikation, så vi gik bare videre.

Ja det er rigtig nok, vi brød loven - og gør det i øvrigt tit. Vi går tit på stranden i de områder hvor ingen eller meget få mennesker er - og hvor der i øvrigt ingen skiltning er smiley

• #7   19. jul 2014 Johnny Jeg ville nok ha gjort det samme som moren Men det er fordi jeg er skide bange for rottweilerJeg ville også være bange, hvis jeg kom gående med mine hunde og din hund så var løs

• #8   19. jul 2014 Forhåbentligt er man ansvarlig nok til at have sin hund i snor, hvis man har en udadreagerende hund - ellers må man simpelthen holde den derhjemme.

Jeg forstår hende sådan set også godt, det er en fremmed hund de ikke kender, og hun ved ikke hvad den kan finde på - og desværre ved mange hundeejere altså heller ikke selv hvad deres hund kan finde på.
    Ved snart ikke hvor mange gange jeg har oplevet nogle have deres hund fri, og den så ikke lige lystre, fordi der sker noget mere spændende et andet sted, og hvor er undskyldning "Det har den aldrig gjort før" blevet brugt alt for mange gange...
    Personligt synes jeg alle hunde SKAL holdes i snor på offentlige steder - ikke alle elsker hunde, og nogle har haft rigtige uheldige oplevelser med dem - det glemmer rigtig mange hundeejere smiley

• #9   19. jul 2014 Jeg er godt klar over reglerne omkring snor på hund, men det tager vi lidt let på visse steder i naturen smiley Nogen synes at det er dumt, men Sally hygger sig smiley

Det er også ok at folk reagere. Men hun reagerede alt for voldsomt. Sally var aldrig på nogen måde nær barnet - langt fra.

Og så er Sally altså kun en lille fis på sølle 28 kg - selv en Lab med lidt lab vom er større og tungere.

Kommentér på:
SUR mor

Annonce