{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Hvorfor købe, for at sælge igen. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved det, emnet har været oppe utallige gange før.

Man går rundt i månedsvis, nogle gange årevis, og ønsker sig en hund. Så endelig sker det, hvalpen kommer hjem og alt er skønt.

Så efter et par måneder opdager man man at sådan en hund er en værre tidsrøver, pengesuger og meget andet, hmm... det havde jeg ikke lige regnet med, tror jeg sælger den igen.

Hvordan kan man pludselig få så meget mindre tid til sin hund? Tænker man ikke over sådant inden man køber?

Selvfølgelig, man skifter arbejde, starter uddannelse, bliver skilt, får børn osv. men hvorfor har man ikke de ting med i overvejelserne inden man køber??

Hvad skulle der til før du ville skille dig af med din hund??

Monique bliver her til hun ikke er længere af enten alderdom eller sygdom.

Ligesom jeg har valgt at få børn og må indrette mit liv efter det, har jeg også valgt at få hund, med alt hvad det indebærer, og må indrette mig efter det. Godt nok er Monique ikke mit barn, men hun er et levende væsen som jeg har valgt at tage til mig med alt hvad det indebærer af vidunderlige ting, men så sandelig også de mindre sjove.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor købe, for at sælge igen.
  • #1   28. aug 2006 Fx uforudset sygdom.....ville være vildt synd for hunden, hvis den fx ikke kunne blive luftet...

• #2   28. aug 2006 Personligt er jeg vokset op med hunde, katte, kaniner og heste - jeg VED at dyr tager tid og koster penge, og det er så prisen for en dejlig kammerart, der altid er der for dig =)

Da jeg eeeeeeendelig skulle have en schæfer (ønskehunden over alle) er vi SÅ uheldige !
    Den ene fejl efter den anden, dyrlægebesøg en gang om ugen, og regningerne var bestemt ikk små da!! Meeeeeen det må man tage med når man køber en hund, de KAN blive syge, de Kan ødelægge, de KOSTER at fodre på og de SKAL luftes.. Vil man ikk det, jamen så skal man måske nøjes med en teddy !

• #3   28. aug 2006 Jeg kunne aldrig finde på at skille mig af med Bella.. Blev vi smidt ud af vores lejlighed af en eller anden mærkelig årsag (har ejerlejlighed, så det er meget usansynligt), så ville mine forældre helt sikkert tilbyde os tag under hovedet indtil vi fandt noget nyt.. Og det ville min kærestes far også.. HUn bliver her resten af hendes levetid... smiley
    Vi ofrer al vores fritid på hende.. Vi tager stort set aldrig i byen, eller lign.. Vi planlægger sådan set vores fritidsaktiviteter efter hende og laver udelukkende ting, hvor hun kan komme med, og besøge rkun folk hvor vi må have hende med.. Vil de ikke have hende på besøg, jamen så får de heller ikke os på besøg. Det er jo så deres valg..
    Kan heller ikke forstå at det kan komme som en overraskelse at hunde tager meget fritid.. Det må man da helt sikkert have forberedt sig på..? Ellers har man da i hvert fald ingen forstand på hunde..
    Og mener, ligesom dig Miss Fisch, at man ALTID skal tænke hver mulig "katastrofe" igennem..

• #4   28. aug 2006 uforudset sygdom hos ejer...ikke hos hunden...

• #5   28. aug 2006 Sus og Speedy: Så ville du ikke kunne få ham passet hos nogle nære venner/nær familie?

• #6   28. aug 2006 (link fjernet)
    Her er et tilfælde...ikke altid...hos mig ville der sandsynligvis heller ikke være en mulighed...

• #7   28. aug 2006 Jamen jeg er som mange sikkert ved bare så glad for mine dejlige hunde. Men itilfælde af at mine (måske...) fremtidige børn skulle udvikle allergi overfor hundene ville jeg da overveje om de burde skifte hjem.

Ellers ser jeg heller ikke mange gyldige grunde..

• #8   28. aug 2006 Jeg selv døjer med ødelæggende depressioner (i perioder) og så har jeg en skoliose et gør at jeg til tider næsten ikke kan stå op eller sidde, men Monique får altid hvad der tilkommer hende, for så tager manden og ungerne over hvor jeg ikke kan.

Skulle vi en dag være nødsaget til at flytte pga arbejde, økonomi eller lignende, jamen så følger Monique da med, ligesom vi ville sige nej tak til en etværelses fordi vi er 4 mennesker, ville vi også sige nej tak til et sted uden dyretilladelse.

Skulle manden miste sit job, blive uarbejdsdygtig på den ene eller anden måde så økonomien ændrede sig drastisk, jamen så måtte vi da bare ændre vores forbrug ligeså drastisk, for ungerne og hunden SKAL have hvad DE har brug for før vi får eks. smøger eller en biograftur.

Og kom jeg i en så ekstrem situation hvor jeg ikke så nogle muligheder ud over at skille mig af med min bedste ven (kan ikke se hvad det skulle være) jamen så ville jeg have brugt måneder på at finde en bedre løsning end at sælge hende til en vildt fremmed.

• #9   28. aug 2006 Kan bare ikke forstå hvordan man kan anskaffe sig et levende væsen UDEN at have tænkt alle senarierne igennem.
    Intet liv forbliver det samme, ændringer vil der altid komme, det er netop det man er nød til at kalkulere med INDEN købet.

• #10   28. aug 2006 MEN, hvis katastrofen skulle indhente mig, ville jeg straks kontakte opdrætter og evt. racerepræsentanten - er sikker på jeg kunne få hjælp der...Eller ejere til nogle af Sakkis søskende...

• #11   28. aug 2006 Tja...så var der vist ikke mange, der fik børn....HVIS man skulle tænke på alle mulige senarier...

• #12   28. aug 2006 Jeg tror bestemt ikke at det ender sådan fordi at man har lyst til det men man kan jo godt sætte sig ind i hvad det er for en hund man er ved at anskaffe sig og man ved selvfølgelig også at det kræver en masse og man kan læse sig til en masse men hverdagen med en hund kan man altså ikke læse sig til for virkeligheden er tit en anden det man troede at man godt kunne overskue bliver måske til et kæmpe problem fordi det viser sig at man ikke havde den ro og overskud alligevel .
    Med hensyn til sygdom Jamen det kan man jo ikke rigtigt stille noget op imod og man kan da ikke regne med at familie eller venner bare sådan lige kan tage over .De har jo også et liv.
    Jeg syntes egentlig det er lidt synd for de mennesker som bliver syge og måske bliver nødt til at finde nye hjem til deres kæledyr det er ikke rart men en familie skal altså også kunne hænge sammen .

• #13   28. aug 2006 Men ta ikke fejl miss Fich : gir dig ret, men der kan opstå uforudsigelige situationer, hvor hunden vil ha det bedre andetsteds..

• #14   28. aug 2006 Ja det er da synd og enormt ærgeligt at sygdomme rammer os så kraftigt at vi ikke kan se muligheder for at beholde vores hund.

Nu var det også mere det med tiden der nager mig, for det må man da for pokker være klar over inden købet, det kan ikke komme som en overraskelse 3-4 mdr efter man man har fået hunden hjem at det tager tid.

• #15   28. aug 2006 *Lou og border pigerne (Odense) *
    Skule børnene eller hunden skifte hjem? hihi.. Undskyld.. Kunne ikke lade være..

Sus: Ja, okay.. Kan godt forstå hvorfor den stakkels pige skiller sig af med hendes hund.. Men tror desværre at det er de færreste der virkelig har forsøgt at gøre alt for at beholde hunden.. Tror bare at mange af dm der skiller sig af med hunden fandt ud af at det var en tidsrøver, pengesluger, egentlig ikke er så sød (grundet dårlig opdragelse) eller egentlig bare ikke er så sød når den ikke er hvalp mere... Tror virkelig på at der er så mange der hver i Dk kommer ud i en katastrofe (såsom Martina)..

• #16   28. aug 2006 JA du har helt ret der miss !!
    Syns blot det er skammeligt, at folk der står i den forfædelige situation ,som i ovenstående link, skal høvles ned (fortsætter i hendes profil, hvis ikk det er slettet...)...!

• #17   28. aug 2006 Hos mig bliver shorty ALDRIG solgt videre.
    Selfølgelig kan der ske uforudsete ting som gør at hans / vores liv ville ændre sig :

1. Når / hvis jeg får børn om et nogle år og de udvikler allergi ville jeg blive nødsaget til at finde et andet sted til Shorty MEN han bliver i familien ( kommer ud til min onkel og kan han af en uforudset grund ikke tage ham står både min mor og min veninde til rådighed )
    2. Hvis jeg på et tidspunkt kommer til at være alene og kommer ud for en sygdom som gør jeg ikke kan tage mig af hunden, hyrer jeg en person til at lufte ham osv. eller får familie / venner til det. ( har kusiner i massevis som gerne vil tjene en skilling på at lufte hunden )

Disse ting VIL IKKE få mig til at sælge min hund :
    1. flytning ( jeg kunne aldrig flytte til en lejlighed hvor dyr ikke er tilladte )

2. nyt job ( hvis jobbet er så krævende at der ikke er tid til hunden kan man igen hyre en til at lufte ham - men nu er jeg så heldig at kærsten og jeg arbejder forskudt )

3. kæresten er skredet ( hvorfor skulle man sælge sin hund af den grund ?? )

4. børn - uden allergi ( hunden var her først, børn er mit valg )

5. andre interresser ( helt ærlig.. andre interresser end shorty ??? *ss* )

6. hunden bliver ulydig / ødelægger ting ( ikke hundens skyld, må jo bare igang med noget mere træning og stimulering )

7. pengenød ( sælge sin hund for pengenes skyld ?? sker aldrig her )

Alle mulige tænklige episoder er gennemtænkt før jeg købte hund og sådan mener jeg også at andre personer skal gøre, kan kun være enig med miss fich om at det er utroligt hvor lidt folk tænker på hunden når de køber hund.. suk suk

• #18   28. aug 2006 Mener du :
    hvis ikke man på forhånd er sikker på at familie/venner kan overtage, så bør man ikke anskaffe sig hund ??
    Og børn, for den sags skyld....

• #19   28. aug 2006 Sabina: Nemlig.. Er af helt samme holdning og har stort set de samme løsninger på de forskellige problemer.. Bortset fra at jeg ikke har kusiner i læssevis.. *s*

• #20   28. aug 2006 Jeg er 100% enig, men det kan altså gå helt galt!
    Da min far døde stod min mor alene med en stor retriver han hund. Min mor er lammet i højre side på grund af en blodprop og det var næsten umuligt for hende, at lufte hunden uden, at den rev hende omkuld. Jeg havde selv en stor han hund og min bror var som styrmand på et skib af gode grunde ikke i stand til, at tage sig af hunden.... Her var det eneste rigtige for hunden.... og min mor......... at vinke farvel til hinanden!!

• #21   28. aug 2006 I så fald burde man jo lave et testamente...
    Enlige mennesker ville aldrig få hund...

• #22   28. aug 2006 sus : nej, men jeg mener bestemt man skal have en back-up plan for hvad der skal ske med hunden ved uforudsete situationer, jeg synes ikke det er acceptabelt at købe en hund uden at have tænkt disse ting igennem først. Nogle personer er ikke så heldige at have venner / familie til at hjælpe til hvis ens hverdag ændrer sig men grunden til at de fleste hunde bliver solgt ligger i min "no no" liste og disse ting mener jeg bestemt man burde have en løsning til hundens fordel inden man køber en hund.

Børn : børn og hunde kan sagtens sammen ( med mindre de udvikler allergi ) det kræver dog en del omrokering i ens hverdag, men bare det at få børn er en stor omrokering. Det kræver at man lærer hund såvel som børn hvordan de skal behandle hinanden og er meget obs på både barnets og hundens kropsprog når de er sammen for derefter at kunne finde den bedste løsning for familien - hvilket ikke inkluderer salg af hunden.

• #23   28. aug 2006 Linda : en hundelufter ville have været mit valg i sådan en situation, men når man ikke kender historien bag er det svært at komme med sin mening. At hun skilte sig af med hunden er forståeligt.

Sus : jeg var enlig da jeg fik shorty.....

Selvfølgelig er der nogle unikke tilfælde hvor salg er hunden er det eneste rigtige at gøre, så som linket ovenover... men som miss fich er jeg også træt af at se folk der sælger hunden fordi en hund kræver tid ( ja siger det ikke sig selv ?? ) ... alt for mange, især unge mennesker, anskaffer sig hund uden at tænke på konsekvenserne af at eje dette levende dyr.

• #24   28. aug 2006 Nej børn, kan umuligt være en hindring...

• #25   28. aug 2006 Skal lige siges at der selvfølgelig er unikke tilfælde i alle situationer som gør at salg ville være det bedste, men dette er jo ikke dem som "flooder" markedet med "brugte" hunde..

• #26   28. aug 2006 JAMEN vi er vist bare SÅ enige, som helt forskellige mennesker og hundeelskere kan blive, smil

• #27   28. aug 2006 sus : det er jo noget man gør op med sig selv når man køber hunden, alle ved at en gennemsnitshund lever i ca. 10 år og så må man jo bare sætte sig ned og tænke på hvad der kan / skal ske i ens liv de 10 år frem.

• #28   28. aug 2006 sus : *ss*

• #29   28. aug 2006 Jeg kender faktisk nogen som fik barn og hunden kunne ikke aceptere en baby i huset .De var nødt til at komme af med hunden som var agressiv over for spædbarnet . Hans forældre tog sig så af hunden .
    men det er altså bare ikke altid hunde og børn går godt i spænd sammen

• #30   28. aug 2006 Gætter på de valgte en forkert race...

• #31   28. aug 2006 M E : som sagt er der unikke tilfælde i hver sag, jeg har før hørt om at en hund bliver aggrasiv når der kommer barn i huset

• #32   28. aug 2006 Luna kommer aldrig fra mig... Skulle jeg gå hen og blive alvorligt syg, er jeg sikker på at et familiemedlem vil tage hende.

Faktisk er jeg ved at finde andet hjem, fordi jeg vil have hund nr 2. Og jeg ville end ikke søge på steder, hvor jeg ikke må have hund.. Luna er en del af mit liv. Og sådan forbliver det til den dag hun ikke er længere...

• #33   29. aug 2006 Intet absolut intet kunne få mig til at sælge mine hunde.
    Har en gang skilt mig af med en hund, men den blev aflivet fordi den ville bide. Det var alle den ville bide, også os i familien. Den havde et mentalt brist.
    Vi holdt ud i 2 år, men hunden var sindsyg. Vi havde den fra hvalp (8uger)

Kommentér på:
Hvorfor købe, for at sælge igen.

Annonce