{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

kristine N
kristine N
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 23

Gensidig hundepasning {{forumTopicSubject}}

Jeg har oprettet en gruppe på facebook som hedder gensidig hundepasning, hvor vi kan hjælpe hinanden med pasning af hund hvis nogle kunne være interesseret. I skal bare sende en anmodning og jeg skal nok godkende jer. Gruppen er åben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gensidig hundepasning
  • #1   16. jun 2014 Tja..................... aldrig om jeg ville lade vildt fremmede mennesker passe min hund smiley

• #2   16. jun 2014 Det ville jeg godt nok heller ikke turde... Men hundesitter sider er jo allerede populære, så der skal nok være en del, der er interesserede...

• #3   16. jun 2014 Jeg ville ikke turde, at lade fremmede passe min hund. Har kun 1 der får lov, at passe Baby i længere periode, og vi har vel lidt en gensidig pasning.
    Jeg står altid til rådighed, for at passe hendes, og hun har også givet udtryk for, at stå til rådighed for Baby smiley

Ikke engang familie, får lov at passe Baby, i mere end maks nogle timer!

• #4   16. jun 2014 Jeg har 2 der "får lov" at passe tøserne. Men den ene er flyttet til Ringkøbing og den anden flytter til NZ smiley Så er der bare nul mere ferie til manden og mig.

Og dog. Jeg har et par knægte i baghånden med så stort hundekendskab at jeg godt turde lade dem passe tøserne, HVIS det bliver kritisk og de gider smiley

• #5   16. jun 2014 Man behøver jo ikke blive ved med at være fremmede. Der er jo ingen der siger man ikke må lære hinanden at kende inden man overlader ens hund til en anden?

Jeg passer gerne hunde og er med på hundesitter.dk. Jeg er dog lidt dobbeltmoralsk for jeg overlader ikke Kia til andre end dem hun kender.
    Men nu er hun så heller ikke en hund eller race jeg ville overlade til nogen der ikke har kendt hende før hun blev voksen.

Min gamle kat fandt jeg pasning til gennem HG/KG da jeg akut skulle indlægges en mdr. og kun kunne have Kia med.

Jeg havde så "kendt" vedkommende (Alfisten Natasja) gennem HG et stykke tid før og også mødt hende et par gange på hundetræf.

• #7   16. jun 2014 Jeg synes da det lyder som et godt initiativ til at lære nogle i nærheden at kende, så man kan hjælpe hinanden i ny og næ smiley

Jeg selv har gudskelov et rigtig godt samarbejde med naboen på den front - det er virkelig guld værd!

• #8   16. jun 2014 Jeg syntes det er en rigtig god ide at man kan hjælpe hinanden Men vil nok sige ,at hvis der var nogen der skulle passe mine hunde, ville jeg nok være umulig at gøre tilfreds Har heldigvis familie der kan tage mine hunde ER en rigtig piveunge hvad angård mine hunde smiley

• kristine N
    kristine N Tilmeldt:
    sep 2012

#9   16. jun 2014 Man lære jo hinanden at kende:)

• #10   16. jun 2014 Kristine Selvfølgelig hvis man kommer til at kende hinanden rigtig godt Ville jeg godt være med til det Jeg ville også gerne selv passe en lille hund for en Men der er jeg jo( egoistisk ) At tro det kun er mig, som er god nok til mine hunde smiley

• #11   17. jun 2014 Jeg er dobbelt moralsk. For jeg ville gerne passe andres hunde hvis det er. Men jeg lader ingen passe mine egne.

• #12   17. jun 2014 Nu som: Jeg har det på samme måde :o)

Ville du have det på samme måde hvis du havde en anden race tror du?
    Jeg er ikke sikker.

Kia som de fleste bjæfere er reserveret over for fremmede (alle mennesker og hunde hun har mødt og møder efter hun blev voksen). Om man så møder hende 100 gange så er man ikke en del af hendes flok hvis ikke man har kendt hende før hun blev omkring 1½ år.

Derudover så kræver racen racekendskab da det kan være en skarp race og deres omdømme har det heller ikke for godt, så jeg ville ikke risikere der på nogen måde kan opstå en problematisk situation, fordi dem der passer hende ikke kan læse hende ordentligt, og får overskredet hendes grænser, eller lader andre gøre det ...

Kia passes derfor kun af nogen der har kendt hende siden hun var lille og med stort racekendskab og et sted hvor hun ikke skal ud i offentligheden (en gård ude på landet).

Men jeg passer gerne alt der kan med Kia og Sadie.
    Igen så ignorerer Kia alle hunde hun ikke har kendt før hun blev voksen. Så når jeg passer hunde (som regel kun én af gangen) så er det bestemt ikke for Kias skyld. Hun ignorerer hunden, tror hun mener at hvis hun lader som om hun ikke kan se den, så er den der ikke :o)

Jeg siger dog fra over for at passe de hunde som jeg ikke kan give de mest optimale betingelser. Såsom gigantracerne. Jeg har ikke plads i hus/bil og have til de racer desværre :o(

• #13   17. jun 2014 Hmm det er et svært spørgsmål Sanne. PÅ sin vis vil jeg sige nej, ville stadig ikke lade andre passe mine hunde, ej heller selvom det var af en anden race.
    Men jo mere jeg tænker over det, så jo det tror jeg faktisk alligevel. For jeg har samme tanker som dig.
    Zenta er ikke god til fremmede tæver feks. Derfor skal hun ikke passes nogle andre steder hvor der er fremmede tæver i hustanden. Og samtidig skal passer ikke have ansvaret for at holde Zenta væk fra andre tæver på tur, det tør jeg simpelthen ikke. Jeg kender min hund og jeg ved hvordan hun skal styres i nærheden af fremmede tæver. Det ved passer ikke. Og nu er en Schæfer altså ikke en lille hund.
    Samtidig er Zenta en hund med virkelig meget krudt i røven, og mange i min vennekreds/familie driver hun til vanvid med sit "Her kommer jeg og jeg er alle vegne når det er nyt og spændende agtigt" og jeg vil ikke ud i at folk bliver trætte af min hund mens jeg er på ferie. Hvis du forstår smiley
    Sådan en som Tøsen er usikker på fremmede mennesker, mens hun ELSKER sin familie meget meget højt. I sådan et tilfælde ville jeg syntes det var direkte synd for hende at skulle passes ved fremmede mennesker. Hun kan fint med katte, hunde, børn osv. Men ville da aldrig byde hende at gå og skulle være usikker mens familien ikke er der.
    Laika kan med alt og alle, men samtidig skal jeg dagligt gå ind og være stopklods for hende, for hun er gammel og har gigt og hun vil SÅ gerne være med til det hele og siger ikke selv stop. Sådan noget kunne jeg godt frygte at en hundepasser kunne glemme, fordi det måske er nyt og spændende at passe en hund, så den får måske ikke for lidt med gåture, boldspil osv. og det kan hun altså ikke holde til i flere timer.

Nu er jeg vokset op med Labrador og begge de to, en han og en tæve ville uden tvivl kunne passes dengang de levede.

• #14   17. jun 2014 Jeg forstår dig fuldstændigt.

Kia kan med alle hunde, idet de åbenbart er usynlige, men hun er en stressbombe uden lige hvis ikke hun er i vante omgivelser, med mennesker hun kender, eller hun kan virke sådan, da det ofte er bjæfermåden at opleve verden på :o)

I snor vil hun ikke tolerere løse hunde der tager kontakt.

Derudover er hun allergihund. Der er MANGE hensyn i forhold til dette. Forebyggelse, behandling hvis det går galt etc.
    Stress vil påvirke hendes immunforsvar så det bliver svagere og risikoen for udbrud vil være øget.

Hun skal ikke i et hjem med andre hunde, hvis ikke hun er vokset op med dem. Det er simpelthen for uansvarligt af mig at sende hende hen et sted hvor hun nemt kan opleve grænseoverskridende adfærd. Det er ikke fair for passer, men det er specielt ikke fair overfor Kia.

Min gamle hund derimod tror jeg kunne være passet af de fleste, så længe der ikke var kat eller små dyr i hjemmet. Hun kunne også med alle hunde og hun var meget socialt anlagt :o)

• #15   17. jun 2014 Jamen vi er helt enige smiley Der er mange ting det gør jeg ikke ville lade mine passe. Både med deres sind/væremåde, men os Laikas gigt osv. Sååå smiley

• #17   17. jun 2014 Når det endelig sker at vi får tøserne passet, så foregår det her i huset smiley

• kristine N
    kristine N Tilmeldt:
    sep 2012

#19   28. jun 2014 Hvis dem kan acceptere min hund og dreng hjælper jeg gerne

• #21   28. jun 2014 Super initiativ, men puha jeg tror pasning af min den ene hund er for videre kommende, jeg har endnu ikke oplevet nogen kunne passe hende optimalt. Der er såmænd intet i vejen med dem som passer hende, men hun er for mor syg, og det kræver virkeligt meget af passer at kunne få hende til at slappe af, eller fokusere på andet smiley
    Den lille er intet problem, hende kan alle passe, så det gør venner og familie gerne smiley

Kommentér på:
Gensidig hundepasning

Annonce