Et lille raserianfald.. Et lille raserianfald..
Jeg er ude og gå med Bearcu og han kan ikke med andre hunde, så jeg holder altid pænt afstand og holder ham tæt til mig, så der er 100% styr på ham. Så kommer man gående nede ved den mest trafikkerede vej der er her, og så kommer en hund løbende ud fra dens hjem af, intet halsbånd eller nogen ejer efter sig og den begynder at cirkle rundt om Bearcu, og det bryder han sig selvfølgeligt ikke om, han kan ikke komme væk fra den og den er MEGET nærgående, på trods af at han advare den op til flere gange. Bearcu og jeg ender med at stå op af en mur, fordi vi ikke kan komme væk fra den og vi vil ikke presse den ud på vejen heller, så prøver at komme så langt væk fra vejen som muligt. Efter at han har knurret, snappet efter den og gøet i omkring 6 min. kommer ejeren ENDELIG og hun tager det helt stille og roligt, går meget langsomt hen, prøver at sige hundens navn og få den med, men selvfølgelig reagere den ikke, og hvad gør man så? Jo man går lige så stille fra hunden igen og lader den fortsætte med at løbe rundt om min meget bange hund, og igen tager hun det da helt stille og roligt, så en helt 3 person må løfte hunden og tage den væk der fra. Får man så nogen undskyldning? Nææ nej, de kigger på mig som om det er MIG der ikke har styr på min hund!? Jeg gør hvad jeg skal for at holde ham på afstand af andre hunde, det er altid mig der går over på den anden side, for det er trods alt min hund der har problemet, men han er ikke ond og han vil ikke bide, han er bare bange for andre hunde, især når han er i snor og ikke kan komme væk fra dem. Så er der de mennesker der slet ikke kan holde styr på deres og tror at deres hund aldrig gør noget forkert, hvis nu hun vidste noget om hunde, så kunne man tydeligt se at Bearcu var rigtig utryg og bange ved situationen og jeg er ikke særlig stor, men det er Bearcu og selvom jeg godt kan holde ham, så tænker man sig lige om og prøver at få lidt styr på sin hund! Man kunne indhegne sin have, så den ikke kan løbe ud, især når det er tæt på vej og togskinner!?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
jun 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 244
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 26
Og det er da også irriterende at folk kigger på en som om ens hund er sindsyg, og man ikke engang kan få en undskyldning.. jeg har en sådan lyst til at gå ned og råbe af hende, men det ville absolut ikke være pæne ord og tror ikke det ville nytte noget at råbe af hende, så prøver at sidde her hjemme og hidse mig lidt ned..
apr 2014
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 204
Men jeg skulle passe min mors JRT og Bella er altid i snor, fordi hun har selektiv hørelse og tror alt er til for hende, så kun kan kun gå fri indhegnede steder. Jeg tager hende altid i kort snor når vi passerer folk, både med og uden hund. Bella gider ofte ikke andre hunde og især ikke når hun er i snor, der kan hun være en rigtig kælling.
Vi mødte en stor hund uden snor og uden ejer en dag på gåtur og jeg tænke "pis også" med det samme jeg så den. Den så os og satte i fuld galop mod os og jeg går ind foran Bella, for at holde den på afstand, da hun allerede havde rejst børster og vist at den hund gad hun ikke at snakke med. Og den ville bare ikke skride, selvom jeg brølede af den skulle gå hjem og Bella bed ud efter den.. Den var så nærgående og ville mule Bella hele tiden, at jeg måtte sparke den i sækken, før den fattede det. Jeg sparkede ikke hårdt, men hårdt nok til at den fattede beskeden.
Rundt om hjørnet kom ejeren med sin telefon helt oppe i æsken og virkede ret ligeglad med det hele.. Han gloede dumt på mig, da jeg bad ham holde styr på sin hund og gad ikke engang svare mig.
NU forstår jeg folks frustrationer over dumme mennesker og løse hunde.
apr 2014
Kim: Jeg syntes det er helt okay at du sparkede hunden, hvad andet kunne du gøre altså? Det er jo ren flok mentalitet(for at forklare det helt basalt), du beskytter din "flok" fra en fremmet hund, før det går helt galt, når nu dens flok ikke kan holde styr på den.. Jeg ville nok have gjort det samme, selvfølgelig som dig, ikke hårdt så den kom til skade, men hårdt nok til at budskabet kom igennem.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 204
Hunden kom ikke til skade, men jeg synes det er synd at den bliver nødt til at få en fod i dunken, fordi dens ejer ikke gider holde styr på den.
apr 2014
apr 2014
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 98 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.000
jan 2014
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 202
Men hvor var det godt din hund klarede den, og jeg håber for guds skyld ikke din hund vil blive mærket af det..
apr 2014
I love: Godt du siger det, for hvis jeg så ser den hund udenfor grunden uden snor eller halsbånd en gang til, så bliver det altså først en advarsel og så politianmelder jeg det hvis det sker igen.. Jeg gider slet ikke den slags uansvarlighed, og med tanken om at den kan blive kørt ned..
Det lyder som et dejligt område! Sådan burde det være over alt, tror desværre ikke der er særlig mange der ved at hunden SKAL være i snor udenfor grunden.. Jeg vidste det ikke(gør det dog alligevel, så ingen skade sket), men det er godt du siger det, det er en god ting at vide, så kan man også fortælle det til andre.
Håber heller ikke at han bliver mærket af det, men han ser heldigvis helt fin ud nu og ikke stresset eller noget, han var lidt stresset og på vagt på vej hjem, men faldt hurtigt til ro da vi kom hjem. Problemet er bare at han har det dårligt nok med andre hunde i forvejen(undtagen små hunde, men hvis han er i snor er det heller ikke altid han er glad for dem), så at han kommer ud for sådan noget, gør jo bare at han måske får det endnu værre med andre hunde når han er i snor..
Jeg overvejede også at råbe og skrige af hende, men ville bare have stakkels Bearcu væk der fra
jan 2014
I hele vores kommune og mange andre steder VED jeg, at det er ulovligt og det koster en bøde, hvis man bliver taget med hunden uden snor. Men tjek op på det der hvor du bor, jeg ved bare det foregår sådan i stort set hele nordjylland
jan 2014
Her står der i hvert fald noget.
apr 2014
Ej hvor skønt, håber det er sådan her også, vil jeg lige tjekke op på!
Hun kunne både have fået en bøde for at hunden løb hjemmefra og for manglende hundetegn ihvertfald..
jan 2014
apr 2014
Det er også en helt fin lov, tror bare det er de færreste der kender til den, men når jeg ser hunde løber hjemmefra, så skal jeg nok gøre dem opmærksomme på den, gider ikke at opleve det der en gang til..
jan 2014
Et lille raserianfald..