1.064 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hvordan reagere man lige? Hvordan reagere man lige?

Jeg beklager de mange tråde fra min side af, lige for tiden, men håber da, i overlever smiley

Sagen er den, at jeg har mødt nogle rigtig flinke mennesker, der gerne vil hjælp med, at gøre Baby mere tryg, ved store hunde..
Hun har kennel mærke hos DKK og har 3 Bullmastiff smiley

Vi mødte dem på en gå tur, for nogle dage siden, og der tilbød konen, at vi kunne gå nogle ture sammen, så Baby vender sig til, at de store hunde slet ikke er så farlige.

Så igår var vi ude og gå, hvor hun havde sin rolige tæve med..
Det gik rigtig godt, og Baby blev mere og mere nysgerrig på den her store hund...

Da vi skal til at skilles, kommer hendes mand gående, med en af de andre hunde, og her invitere de mig så kage.
Jo tak, så kunne vi da snakke lidt, og jeg kunne hilse på deres andre hunde.

Tæven får lov at gå sammen med os, for den er Baby nogenlunde tryg ved nu, og tæven er sød til at lade ham være, så han selv kan komme til hende, hvis han vil snakke..
De 2 hanhunde bliver lukket væk. Den ene i bur i stuen med os, og den anden lukke væk i et andet rum.

Problemet er så, at konen her, begynder at snakke om, at jeg skal være mere "konsekvent" som hun sagde, overfor Baby..
Hun snakker om lederskab, og jeg forsøger pænt at sige, at det tror jeg ikke på. Det virker også til, at hun egentlig respektere det.

Hun går ud og ryger, og tager Baby med, så han kan få lov at tisse..
Da hun kommer tilbage, har hun klippet hans negle... Hvilket jeg syntes er lidt underligt, men tænker ikke videre over det, indtil Baby kommer og vil sidde hos mig... Her ser jeg, at hans negle er klippet helt lige ned, og de flosser i kanten... ØV!

Og ikke nok med det, begynder hun at opdrage på ham....
Baby er en forsigtig fyr, og kan godt blive utryg og gø, ved nye lyde... Og det gør han så, da der kommer lidt lyde hist og her..

Jeg afleder ham normalt, når han gøer, men det mener hun altså ikke er nok.. Så hun gå hen til ham, med store skridt, ligger en hånd på snuden af ham, og siger højt NEJ...
Og Baby får et blik, der for mig, viser at han bliver utryg....

Så nu er spørgsmålet lidt... Hvordan filan reagere man, når folk vil opdrage på ens hund?

Jeg ved godt, at Baby ikke er den mest velopdragene hund, og at jeg nok er lidt for god, til at lade ham få hans vilje, i visse situationer...Men det er nu engang også mig der skal leve med ham...

Jeg vil rigtig gerne have deres hjælp, og de er rigtig rare mennesker ellers.. Jeg bryder mig bare ikke om, at de skal opdrage på min hund.....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan reagere man lige?
  • #1   10. maj 2014 #1 Beder andre om ikke at opdrage din hund, du vil gerne selv gøre det.
    #2 Ikke overraskende synes jeg, bullmastiffmama har ret (bortset fra fejl ved negleklipning)
    #3 Du kan ikke gøre for de mange indlæg - du er tantens bortadopterede datter.

• #2   10. maj 2014 Man stopper dem!

Hvis dine grænser bliver overskredet - om det så handler om din hund, dig selv eller andet, så stopper du det.

• #3   10. maj 2014 Jeg er desværre typen der tænder helt af over sådan noget... smiley

Ingen skulle klippe min hunds kløer uden min tilladelse, og hvis de begynder at opdrage som du beskriver var jeg nok desværre endt med at klappe hende en på klaptræet smiley

Nej jeg ville ikke hverken finde mig i det, eller bryde mig om det, du skal sige fra, hvis du føler at de overskrider dig og din hunds grænser smiley

• #5   10. maj 2014 Søren : FY smiley

Jeg har kun 6 børn, hvis jeg tæller pap-ungerne med ... smiley smiley

• #6   10. maj 2014 Undskyld Søren, men hvad mener du med den sidst?

Jeg tror egentlig, at jeg har besluttet, at lade det være ved gå turene.. For der opdragede hun på ingen måde på ham...

Problemet er, at jeg har angst, og er meget konfliktsky, så jeg syntes det er rigtig svært...

• #7   10. maj 2014 Det tænkte jeg nok at du var.... så er det hammersvært at mane sig op og sige fra smiley

• #8   10. maj 2014 Det er jo super tricky, for det lyder ikke til, at du kender dem, men gerne vil blive ved med at ses?
    Jeg ville nok bare sørge for aldrig at have tid til at komme med hjem, og så holde det på gå-turs-niveau.. Så får du det du egentlig eftersøgte, men undgår at skulle overlade Baby ved dem. Og det vil så egentlig være det, for mig smiley

Hvis du gerne vil besøge dem igen og sådan, så ville jeg forklare (med en lille hvid løgn) at når nu det er en pelsrace og du selv står for det, så skal hun ikke røre hunden på nogen måde på det punkt. Jeg kender flere (mig selv inklusiv) som ville eksplodere, hvis andre begyndte at lave om på 'ens store arbejde' når det kommer til pels (og soignering generelt). Måske forstår hun, måske gør hun ikke, i og med mastiff jo ikke er sådan en type pelsmæssigt..

Mht. opdragelsesfilosofi; klargør at du har styr på det. Hun opfører sig, som hun gør, fordi du ikke udstråler, at du har styr på det, og hun vil (set fra hendes side) ikke risikere at hunden ender dårligt ud, pga. manglende lederskab. Hvis du viser overfor hende, at du er en leder og har styr på din hund, så vil hun sikkert bakke af, uagtet at du gør det på en anden måde, end hun selv gør. smiley

• #9   10. maj 2014 Ja det er nemlig så!
    Og som Vark tænker jeg, at det ikke er muligt, at snakke med sådanne mennesker om det...
    De er også helt tømret fast i, at en hund er hvad man gør den til..

• #10   10. maj 2014 Jeg tænker at du i bund og grund er nervøs over den konflikt, der kan være i at sige fra.

Men om en sådan opstår kan du styre lidt med måden du siger fra på.

• #11   10. maj 2014 Danske kæmpe - tanten har sagt fy, så jeg mener intet om noget.

• #12   10. maj 2014 Altså jeg vil rigtig gerne have deres hjælp! For det skal jo ikke være sådan at Baby er bange for de store hunde... Og bare på den gå tur, blev han tryg nok ved tæven, og han var henne og snuse til den, der sad i buret..

Jeg syntes også selv, at jeg viser, at jeg altså har styr på det.. For ligeså snart, han spænder op til at gø, så afleder jeg...

Og som sagt er de rare mennesker ellers,
    Men tror også, at det bare bliver ved gå turene...

• #13   10. maj 2014 Jeg syntes du skal holde dig til gå turene Du skriver at du har angst (har det selv ) Den flinke dame skal ikke opdrette på din hund Og da slet ikke klippe negle Jeg tror hvis du går til kaffe igen, og der så kommer noget nyt fra hendes side,og du ikke bryder dig om det Vil du tror jeg, begynde at få det dårligt (angst) fordi du ikke ved hvordan du skal takle damen, og det hun gør Usikkerheden ved, at du ikke ved hvad hun kan finde på at gøre, og sige kan give angst Jeg kan selvfølgelig ikke sige ,at det er sådan ,men det ville det have været, smiley hvis det var mig

• #15   10. maj 2014 TS: Har sendt en PB smiley

• #16   10. maj 2014 Jeg synes også du skal holde dig til gåturene, takke nej når de inviterer indenfor, enten siger du lige ud at du gerne vil holde det til turene , eller du har bare ikke tiden til at drikke kaffe når de indbyder ...

Synes det er vildt mærkeligt at klippe andres hundes negle sådan bare lige ...

Og klart skal de ikke overskride dine grænser .... vil så selv sige vi har Ipsen der kan gø lidt for meget i haven og har prøvet alt, den der med at gå hen og sætte en finder på snuden samtidigt med "nej" har fungeret en del bedre end afledning, for er det hun vil gø af er naboens Mastiff så er der bare ikke noget der er mere spændende ... Og Nej har bare ike været nok når hun er på afstand, så vi har ret konsekvent lettet bagen, og gået hen til hende og så brugt nej og berøring af snuden .... så fatter hun det ....

En ting er at give andre et råd der har virket for en selv, men at udføre det på andres hunde uden de har bedt om det, det skal du ikke finde dig i ...

Og så kommer en tanke jeg får som jo kan være helt forkert, de lyder lidt som sådan nogen at siger man ja til lidt så bliver det alt for meget .. det kan jeg så slet ikke med .... havde en gang naboer, der nærmest forvekslede det at man hjælper hinanden, låner sukker salt osv. og hilser, med at så går man da frit ind og ud hos hinanden ... den slags giver mig myrekryb

• #17   10. maj 2014 Tak, jeg må stikke en lille løgn, når de invitere ind...!
    For ja, mine grænser blev overskredet.. Ikke at jeg tror, Baby på nogen måde har taget skade. Slet ikke..
    Men jeg har det selv sådan lidt... Han er KUN 8 måneder, så for mig, behøver han SLET ikke være velopdragen eller noget som helst endnu. Ting tager tid, og jeg har ikke travlt...

Og ja Inger, du har helt ret, det er lige præcis sådan jeg har det..

Hvad med han kløer? Retter de sig selv igen, når de vokser ud?

• #18   10. maj 2014 Hanne Det sidste du skriver vil jeg altså heller ikke finde mig i Jeg havde engang en nabokone, som også kom i tide og utide Ja jeg sagde det simpelthen til hende, smiley at jeg ville altså ikke bare ha folk renden sådan Jaaa kun kom aldrig mere Men det var jeg kun glad for smiley

• #19   10. maj 2014 Jeg tror du skal holde øje med ,at de ikke flosser

• #20   10. maj 2014 Altså de flosser allerede lidt... Hvad gør man? Filer man dem så?

Det er første gang jeg har en hund, hvor negle pleje er nødvendigt... Vores andre hunde, har slidt deres negle pænt selv, så jeg er lidt på bar bund smiley

• #21   10. maj 2014 @ Inger vi låste døren om aftenen efter et par episoder hvor han bare vandrede ind, begyndte at undgå dem mest muligt, og de flyttede efter en tid ... så det ligger år tilbage og har nu heldigvis naboer der er lige som os ....
    Giver en hånd med hvis behov, låner lidt ved hinanden i nødsituationer, og holder øje med hinandens hjem ... Men ingen privat sammenkomster ... lige tilpas ...

@ Den Danske, nu skriver jeg så noget du måske synes er lidt træls, men det der med at du ikke har travlt, og han er kun 8 måneder, det er altså lidt farligt, det er jo ikke som med børn der kun er 8 måneder, som man bedre og bedre kan forklare tingene når de bliver ældre ... Der er min erfaring bare med hunde at det er nemmest at indlære det mens de er små, at har det først fået "lov" dårlige vaner man synes var sjove fordi de var hvalpe, så sætter det sig fast i hunden på en hel anden måde, og at rette det tilbage som den gennem længere tid føler den har fået lov til er altså et langt større arbejde end at indøve de gode vaner fra start ...

Så er der ting du alligevel sådan inderst inde godt ved der skal arbejdes med og bare tænker, nå sådan om nogen tid, så tror jeg du gør dig og Baby en bjørnetjeneste ...

• #22   10. maj 2014 Hehe Hanne kan godt se, at det kan misforståes smiley
    Det er ikke sådan, at jeg ikke arbejder på hans dårlige vaner, for det gør jeg.
    Det var mere ment som, at han ikke behøver at stoppe med sin unode, fra den ene dag til den anden..
    Jeg ser skam fremskridt, og træner med ham hver dag smiley

• #23   10. maj 2014 @ den danske ... nej nej, og skulle du have fundet metoden til at stoppe hvalpe unoder fra den ene dag til den anden , så havde du klart fundet noget vi alle har ledt efter i årevis, hvalp efter hvalp .. smiley

Men har han en gø tendens der er lidt for meget, så er den der med en finger markering på snuden ikke den værste at prøve af ...

• #24   10. maj 2014 Herhjemme gøer han ikke særligt meget mere.
    Men når vi er ude, kan han godt være strid til det, indtil han har vendet sig til stedet.

Og afledning virker fint for mig indtil videre smiley Han er kommet meget langt, den seneste måneds tid smiley

• #25   10. maj 2014 Uhh hvis nogle prøver at opdrage på mine hunde bliver jeg vred - meget vred (og jeg er bestemt ikke typen som let bliver gal - men lige der går min grænse) Og da især det hun tydeligvist ikke har et klap forstand på hvad hun laver når du beskriver hvordan hun reagerer overfor din hund og hvad der lyder som gamle, forældede metoder.

Jeg havde droppet kontakten med hende og fundet andre at mødes med. Men ja alternativt så havde jeg nøjedes med gåturene og så været klar til at sige fra overfor hende hvis hun igen begyndte med hendes opdragelsesvrøvl

• #26   10. maj 2014 jeg kan se du er fra Nordjylland så hvis du mangler nogle at træne sammen med (enten med eller uden hund) så siger du bare til smiley

• #27   10. maj 2014 Skriver lige en PB til dig! smiley

• #28   10. maj 2014 Tror nu nok jeg havde fundet nogen andre at gå med.
    Det er jo helt henne i hegnet at hun klipper din hunds negle !

En ting er at tage imod lidt kritik omkring hvordan ens hund opføre sig, og måske kan der være noget omkring det hvis man ikke er "leder" nok.

Mht hunde oraklernes taler, så må du bare nikke og sige yes yes og så videre. For de kan blive ved i en uendelighed hvis du siger dem i mod. Man er ikke i tvivl når man snakker med en der ved hvad de snakker om smiley Og som regel har de "vidende" personer en ydmyg tilgang.

Og nu bliver hendes egen hund sendt i bur selvom de er hjemme. Så opdragelse er nok ikke lige hendes egen spids kompetance.

Ud med hende tossen

• #29   10. maj 2014 Nej Johnny, den tænkte jeg også lidt selv, da jeg kom hjem..

Nu har jeg skrevet til CMP, så jeg håber da det er en mulighed!!

Og nu er det heller ikke fordi Baby er umulig, han er bare forkælet, og det indrømmer jeg gerne... smiley

Men jeg går til træning med ham 2 gange om ugen, så det er ikke fordi, vi ikk arbejder på det.

• #30   10. maj 2014 CMP : Jeg har altså også skrevet til dig smiley

• #31   10. maj 2014 Det tror jeg nu heller ikke Baby er, og du har sikkert fint styr på din hunde opdragelse og leder egenskaber smiley - glemte lige at få det med i min besked før smiley

Jeg ville holde mig langt væk fra hende der. Især hvis du er lidt konflikt sky som du skriver smiley Ellers må du ihvertfald "mande" dig op smiley

• #32   10. maj 2014 *Diva AKA Muldvarpen* P
    så for hulan - jeg tjekker lige mine PBer igennem så smiley

• #33   10. maj 2014 Takker smiley

• #34   10. maj 2014 Jeg har det på samme måde som dig - Jeg er angst og konfliktsky. Jeg prøver bare at undgå sådanne situationer helt... Så jeg ville nok også bare holde mig til gåturene smiley Eller til CMP's tilbud!

Kommentér på:
Hvordan reagere man lige?

Annonce