1.543 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Hjælp! Hvad mener I? Hjælp! Hvad mener I?

Ja, jeg har brug for et godt råd og nogle andre meninger.

Jeg er gravid, med termin i august, og vi har pt vores dejlige DSG, Morgan. Vi ville dog godt have en hund endnu, og den oprindelige plan var at vi skulle have den Springer Spaniel, som Morgan har boet sammen med, mens vi ikke kunne have ham hjemme.

Mitch (springeren) bor hos svigerforældrene, men er min mands søsters hund. Hun er ikke interesseret i den længere, så vi sagde at vi gerne ville have ham med, når vi flyttede. Hun sagde vi bare kunne tage ham.

Her kommer problemet så:
Svigerfar nægter simpelthen at lade os tage hunden. Han insisterer på, at med barn på vej, vil vi ikke kunne klare to hunde. Vi er udmærket klar over, at Mitch kræver en del mere end Morgan, men det er vi også indstillet på, og det er ikke noget problem for os. Svigerfar nægter bare at lytte.
Egentlig kunne vi vel bare hente Mitch, eftersom den registrerede ejer har givet os tilladelse til at overtage ham, men problemet er jo netop svigerfar, der vil lade det hele gå ud over min mand, fordi han simpelthen ikke mener vi kan klare to hunde.

Alternativet vil være at få en anden hund/hvalp, men det kræver jo mere arbejde, og vi ville helst have Mitch, da han er en fantastisk hund, der får alt for lidt menneskelig kontakt hos svigerforældrene, og så selvfølgelig kender Morgan.

Jeg indrømmer gerne, at vi tænker det er nemmest at få Mitch, eftersom han er trænet og kender Morgan, men det er nu ikke for nemheds skyld, at vi vil have ham. Min mands storesøster er ikke interesseret i ham, overhovedet, og vil tilsyneladende bare af med ham. Derudover vil vi gerne give ham et ordentligt hjem, i stedet for at han bor i et fyrrum, og kun får kontakt til mennesker når der hænges tøj op eller på hans 3 daglige lufte-/træneture.
Han har en tendens til at rende med sten, hvilket jeg fik at vide var et stresstegn, og han er næsten umulig at få til at sidde stille, når man kommer hen til ham, fordi han simpelthen er så glad. Når han endelig får sat sig ned, ryster han over det hele, og han vil helst ikke lade en ude af syne igen.

Argh, jeg bryder mig bare slet ikke om at se ham på den måde, men jeg ved ikke hvad vi skal gøre. Kan vi virkelig tillade os, bare at hente ham, eller skal vi droppe det? Hvad synes I?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Hvad mener I?
  • #2   28. apr 2014 Jaaa hvis i syntes i magter 2 hunde nu hvor i skal ha baby Og jeres hund og den anden kender hinanden og kan godt sammen Ville jeg hente den Hvad svigerfar siger Er jo kun fordi han syntes at i får nok at se til ,som jo også er rigtig Men jeg syntes så også at det er synd for den anden hund at den kun skal være i et fyrrum Så Hvis det er det i vil ,ville jeg hente den Det er jer der bestemmer og ikke svigerfar

• #3   28. apr 2014 Vi ville netop gerne have hunden på plads inden da, og det er ikke tiden der er problemet, overhovedet ^^
    Jo, jeg er godt klar over, at baby tager en MASSE tid, men det er endnu en ting, som vi er 100% forberedt og indstillet på.

• #4   28. apr 2014 Det er jo netop det! Vi har både overskuddet og tiden (jeg mangler helt sikkert ikke tid, og mit overskud er der da også 99% af tiden ^^ Den sidste 1% er pga smerter >.>)

Måske er jeg paranoid, men jeg tror også det har noget at gøre, med at svigerfar egentlig bare ser mig som doven. Jeg har haft depression i mange år, efterhånden, og først sidste år kom jeg i behandling og fik hjælp, hvorefter jeg egentlig har holdt mig lidt på afstand af svigerforældrene, fordi de aldrig har kunnet acceptere hvor slemt jeg havde det.
    Dét gør jo så også, at de ikke har nogen som helst idé, om hvor langt jeg er kommet og hvad jeg kan nu. Måske har det også betydning, men i så fald bliver det ikke sagt højt.

• #5   28. apr 2014 Har din mands søster ikke noget at skulle have sagt....det er vel i princippet stadig hendes hund på papiret....så må det os være hende der bestemmer hvor hunden skal hen og hvis hun er med på at i godt kan overskue det, så kan jeg ikke se problemet.

Kan godt forstå at i gerne vil have overdragelsen netop nu, så der kan nå at falde ro på inden bebsen kommer og så mange andre kan klarer flere hunde/dyr, så hvorfor ikke os jer.

Håber i får den hjem.

• #6   28. apr 2014 Med fare for at få religiøse på nakken, så må I lige have mig undskyldt, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare deres familiesituation.

Svigerfamilien er kristne (alle børn, minus min mand, inkluderet!) og har opdraget deres børn derefter. Hvad jeg har hørt er det typisk kristent, at man ikke diskuterer med sine forældre, og man ikke modsiger sig deres meninger. Min mand har da også ekstremt svært, ved at sige fra over for sine forældre, og er meget konfliktsky, selv overfor mig.

Søsteren er den yngste storesøster, og hun har vist altid været en del mere selvstændig og nede på jorden, men jeg skal ikke kunne sige om hun kan decideret stille sig op mod sin fars mening. Umiddelbart ville jeg nok mene der er en chance for det, men jeg er næsten bange for at håbe.
    Derudover har hun skide travlt for tiden, fordi hun er under uddannelse og skal giftes til august, plus alle hendes hobbys, så jeg ved ikke engang om vi kan få fat på hende, men det er da et forsøg værd!

• #7   28. apr 2014 Kristen eller ej....så er det jo loven der her bestemmer og ikke GUD eller hvem man nu ellers tror på.....og hvis hun står som ejer, ja så........men kan godt se det er svært...de er jo vokset op i den tro at fars ord er lov...puuhha siger jeg bare...jeg må vist hellere hoppe ud af denne tråd. smiley

• #8   28. apr 2014 hent ham.

• #9   28. apr 2014 Det er ikke et spørgsmål om tro. Nok snare et spørgsmål om kæft trit og retning, med den hævnende faderskilles/gud hængende over hovederne på ungerne.
    Den slags er ikke forbeholdt troende. Desvære, ville jeg næsten sige.

• #11   28. apr 2014 Jeg tager gerne med op og henter ham!!

• #12   28. apr 2014 Altså undskyld mig men så er det altså heller ikke sværere at have små børn..

Man må gå ud fra at TS har været til de standard scanninger man skal til og at de har fået at vide at barnet er sund og rask.

Selvfølgelig kan man være pisse uheldig men lad os nu gå ud fra at baby er ok. De har en DSG som ikke er videre krævende og vi taler en VOKSEN, afrettet hund som ikke er et problembarn. Deres hund kan sammen med den i forvejen og de kender hunden.

Jeg kan ikke se hvorfor i ikke skulle hente ham hvis i gerne vil have ham. I er 2 voksne og skulle baby blive syg tager den ene og går tur med hundene og den anden bliver hjemme og omvendt.

Hent ham - er mit bud!

• #13   28. apr 2014 Anja og Calle: Ja, nu fremhævede jeg bare den kristne del, fordi det er der jeg oftest har hørt om det, men selvfølgelig er det ikke KUN kristne familier.

Birgitta: Grunden til at jeg skrev, at det ville være nemmere for os, var egentlig bare for at sige at sådan er tingene. Som Sarah også skriver, så er han ikke et problembarn, men er derimod en sund, rask, glad og meget menneskekærlig hund. Det enste der er "galt" (i mangel af bedre ord) er at han er stresset, og tydeligvis mangler den menneskelige kontakt.

Elisabeth, det kan være jeg skal tage dig på ordet smiley Du ved jo så også hvad jeg snakker om, efter at have hilst på Mitch selv o.o

• #14   28. apr 2014 Sarah: Jeg vil også helst hente ham, og jeg kunne da sagtens finde på at slæbe Elisabeth med mig, da jeg ved hun er knapt så forsigtig med at sige fra, som jeg kan være smiley

• #15   28. apr 2014 hvilken Springer er han? Standard eller FT?

• #16   28. apr 2014 Ja, det er forfærdeligt smiley
    Stakkels hund altså..

Jamen du skriver eller ringer bare når det er!

• #17   28. apr 2014 Uff, det ved jeg faktisk ikke, må jeg indrømme o.o Han er en Engelsk Springer Spaniel, trænet i jagt, men vist ikke helt som ønsket, så vidt jeg kunne forstå.
    Jeg læste op på racen, da vi besluttede at få ham, og jeg læste godt det med de to typer, men jeg aner ikke hvilken Mitch er. Er der en måde at genkende det på, eller skal jeg have fat i hans stamtavle? o.o

Elisabeth, du skal sgu nok høre fra mig snart, hvis ikke Laurits tager sig sammen og snakker med sin far, for jeg er ved at være godt træt af at skulle slås med manden >.>

• #18   28. apr 2014 Har du et billede? smiley

• #20   28. apr 2014 Kan jeg godt forstå. Det er hårdt med de svigerforældre smiley
    Men du siger bare til når det er. Så tager vi op og henter ham.

Sarah, jeg vil tro han er en FT men har kun set ham en gang

• #21   28. apr 2014 Nu har jeg ikke det store øje for detaljer, men den eneste forskel jeg kan se er ørerne o.o Kan simpelthen ikke huske hvordan Mitch's ører er, men mener det er ligesom Standarden o.o Prøver lige at finde et billede!

Yeah, du kender det jo selv smiley
    Lyder godt ^^

• #22   28. apr 2014 Julie: det gør en vis forskel på aktivitets niveauet. smiley

• #23   28. apr 2014 Det virker som om det snart er en hel videnskab at have børn...

• #24   28. apr 2014 Nu mener jeg udseendemæssigt smiley Læste godt noget om at den ene var mere egnet som "rolig" familiehund, end den anden ^^

Fandt lidt billeder, men ikke så mange o.o Er sgu heller ikke den bedste fotograf xD

profilbillede
  • #25   28. apr 2014 Kan man virkelig kun smide ét billede ind af gangen? o.o

profilbillede
  • #27   28. apr 2014 han er FT. Længden på ørene snyder for det er pels. smiley

• #28   28. apr 2014 Og et sidste:

profilbillede
  • #29   28. apr 2014 Han er fin smiley

• #30   28. apr 2014 Birgitta: Det må jeg have overset. Men nej, det er ikke en mulighed. Vi prøvede også at få lov til at have ham på weekend, men det kunne slet ikke komme på tale.
    Jeg tror du misforstår lidt. Svigerfar går ikke på jagt, overhovedet. Det er storesøsteren der gjorde det.

Nej, jeg har ikke tænkt mig at prøve at ændre på ham, men jeg ville egentlig gerne have hunden hjem, så en holdningsændring, i forhold til mig, ville sgu være rar.

Sarah: Så er det også på plads! ^^ Nu kan jeg så ikke huske hvilken type der var hvad >.> Tror lige jeg skal et smut om Google xD

• #31   28. apr 2014 Nu som: Ja, jeg kan kun give dig ret smiley Og så finder han sig i at have Morgan hængende i ørerne, hvilket jeg bare ikke forstår smiley

• #32   28. apr 2014 Han skal trænes i søg, spor, stop for apport og have lov at løbe løs. Disse ting gør han stresser ned og bliver velafbalanceret.

• #33   28. apr 2014 Tænk sådan her : Standard er standard. FT står for FULD TURBO.Så er tingene ligesom på plads. smiley
    Jeg har selv en Ft.

• #34   28. apr 2014 Søg og spor er noget jeg rigtig gerne vil arbejde med, og har da også forsøgt mig en smule med Morgan, under lidt vejledning smiley
    Stop for apport.. Der bliver jeg nødt til at spørge: Hvad filan er det? o.o Er det bare apportering, eller....? o.o

Hah, dét er da til at huske smiley

• #35   28. apr 2014 Det er hvor han i princippet er sendt ud på søg efter apport og du stopper ham på fløjten når han har visuel kontakt(han "støder" fuglen) dette udløser at han enten må tage den eller du kaster en ny.

• #37   28. apr 2014 Julie jeg har en onkel der er jæger og han har også en spaniel. Mener også det er en FT.
    Når i har fået Mitch hjem kan jeg prøve at spørge om han vil prøve at vise stop for apport og vise jer hvordan han bruger fløjten smiley

• #38   28. apr 2014 Helt ærligt, det kunne jo være at hunden havde Best af at blive hvor den er;) der findes masser af hunde der mangler gode hjem, ingen grund til at fjerne en hund fra der hvor den er når man faktisk ikke ønsker at komme af med den!! Husk vi har kun TS version af sagen!

• #39   28. apr 2014 Sarah: Det er vist noget jeg skal have læst op på o.o Det har jeg aldrig hørt om før, men nu har jeg så heller aldrig set jagthunde i aktion eller træning ^^

Ida: Sandt, men søsteren bor ikke her på øen, og er ikke særlig ofte herovre. Desuden har hun, som nævnt, ikke rigtig nogen interesse i hunden.
    Men nu prøver vi at få fat på hende (geniet Julie, kom lige i tanke om at papirerne også skal være i orden, så vi selv kommer til at stå som ejere *flot, Julie*) og så får vi papirerne i orden først, for så kan svigerfar jo ikke længere sige noget smiley

• #40   28. apr 2014 Elisabeth, det ville være fantastisk! ^^ Under alle omstændigheder, skal jeg have fundet mig nogen der har forstand på det ^^

Bodil: For så vidt, har du jo ret. Men så vil jeg bede Elisabeth om at fortælle hvad hun oplevede, da hun mødte Mitch. Jo, han har det godt, i den forstand at han får mad, vand og 3 daglige lufteture, men han er stresset, og han mangler menneskelig kontakt.
    Derudover lader det ikke til, at det ville gøre dem noget at komme af med ham... Så længe det altså ikke er til os >.< Derudover har han sagt, at han har en hvis ansvarsfølelse over for Mitch. That's it! Han er ikke rigtig interesseret i hunden, som sådan, virker det som om, og hvis han er, så mangler hunden da i hvert fald at mærke det!

• #43   28. apr 2014 Mitch er en understimuleret og stresset hund!
    Han bor i et bryggers og i en hundegård og ja han får gåture men han bliver ikke stimuleret eller arbejdet med.
    Han virker som en super skøn hund og jeg er 100% sikker på at han vil få det meget bedre hos TS. Og dette siger jeg ikke bare fordi jeg kender Julie.

Jeg har også sagt til Julie at Mitch kommer til at kræve meget meget mere end deres nuværende hund og hun er indforstået med at knokle for det og som du kan se er hun også indstillet på at hun skal have hjælp til at stimulere ham korrekt fordi hun ikke har den store viden om jagthunde.

Det lyder da som lidt bedre levevilkår end det han har nu ikke? smiley

• #44   28. apr 2014 AT: Det er præcis det jeg tænker! Altså verden går ikke i stå, fordi man får et barn! Og under ingen omstændigheder ville jeg tilsidesætte hverken barn eller hunde. Bevares, der kan da være uforudsete ting, som f.eks. kolik, men så er det jo godt vi er to mennesker i huset smiley

Generelt samarbejde vi nok ikke særlig godt, men lige når det kommer til hunden, har det aldrig været et problem ^^ Nok fordi det er noget vi begge gider, hvor vi ellers sjældent gider det samme ^^

• #46   28. apr 2014 Julie: jeg har brugshunde 4 hunde og en dreng på 1 år. Han havde kolik i starten og kunne ikke tåle mælk så har måtte lave al mad fra bunden (ikke noget købe hejs til ham.) Oveni har jeg en dårlig ryg. Tro mig jeg har hørt ALLE kommentarene. Utroligt hvad folk mener de kan tillade sig at sige. Men luk op og skid i hvad andre mener. Kan du klare det uden nogen lider nød så gør det. Men du skal være ærlig overfor dig selv med det.

• #47   28. apr 2014 Præcis! Og mig og manden har allerede snakket om en god del af det! F.eks. er det mest mig der rigtig vil træne sådan noget som spor med hundene, hvor manden mere er til det fysisk krævende. Og indtil jeg går på barsel, bliver det da også sådan, at han tager den ene hund om morgenen, sådan så jeg kun skal lufte en enkelt hund inden arbejde ^^

• #48   28. apr 2014 Så tidskrævende er det altså heller ikke at få en baby - Jo måske lige i starten, til man har fået en daglig rutine. Sådan en størrelse soves desuden meget, og så er der tid til hundene.

Jeg vil tværtimod mene, at det er bedst med to hunde frem for en, hvis de vel at mærke fungerer sammen, for skulle man i en periode tage sig ekstra meget af baby, har de to hunde hinanden, hvor kun én hund kunne følge sig overset.

Få først papirerne i orden og hent så hunden og sig samtidig til svigerfar, at han er velkommen til at besøge den, hvis han savner den.

• #50   28. apr 2014 Natravnen: Det er også lidt det jeg har tænkt, nok uden helt at ville indrømme det smiley Et eller andet sted, føler jeg nemlig at mig og manden ikke helt er nok selskab, til en hund der altid har haft andre dyr omkring sig, enten i form af hund eller kat.
    Det er dog lidt svært at indrømme over for sig selv o.o

Ida: Tak, det håber jeg også ^^

• #51   28. apr 2014 stop for apport betyder at hunden sætter sig og orienterer sig efter vildtet når der skydes, hvilket er korrekt for en trænet FT, modsat er en hunde der knaldapporterer. den farer afsted uden førerens tilladelse når der skydes. En FT er en dejlig hund men den kræver en del træning og aktivering.

• #52   28. apr 2014 Ida: ha ha jamen tak tak. Gør nu ikke noget alle andre ikke kan.:)

Julie: og spor kan man sagtens gå med klapvogn/barnevogn. Det har jeg gjort helt fra start. Lægger det med ham siddende i vognen med alarm og legetøj og så går vi sporet når det har ligget længe nok..med barn og køretøj. smiley

Her min ældste hund på sporet.

profilbillede
  • #55   28. apr 2014 Dorthe forklare stop for apport SÅ meget bedre end jeg smiley smiley

• #56   28. apr 2014 Sarah: Hvor hyggeligt! Så kan baby jo også være med smiley

Lis og Gimli: Igen kan jeg kun give ret, i at man aldrig kan vide det, men samtidig mener jeg også at vi kan klare det. Også ud fra, at jeg bliver totalt åndssvag, bare af mangel på dyr, og jeg er altså vokset op med en pæn stak o.o

Mht depressionen, så er jeg allerede under skarpt opsyn af både læge, jordemoder og snart også sundhedsplejerske, og tror da også min mand holder lidt øje med det smiley Men heldigvis er der ingen tegn på tilbagevenden, og de eneste humørforstyrrende hormoner, jeg som sådan mærker til, er en tendens til at blive nemmere irriteret, og så tuder jeg over de underligste ting smiley

• #57   29. apr 2014 Nu var Bella godt nok lidt over 5 år, da jeg fødte i oktober, men her hjemme får vi det til at fungerer med baby og hund på den måde at min kæreste mange gange tager Bella ud om morgen. Så tager jeg en middagstur med Bella og vores søn i enten barnevogn eller bæresele (bæresele er GULD værd, skal jeg hilse at sige!!), alt efter hvor lang en tur vi går, og mange gange om eftermiddagen/tidlig aften, går vi begge en tur med vores søn i barnevognen og Bella.

• #58   29. apr 2014 Det er super hårdt at have et kolikbarn, ja. Min nummer 2 skreg sig gennem de første 6 måneder, jeg havde en knægt, der var 1½ år ældre også + 1 ft. spaniel og 3 gravhunde.

Det var hundene, der gjorde, at jeg ikke gik helt i spåner og at jeg kom væk hjemmefra uden børn i den periode. Når Lars kom fra arbejde, fik han lige lov til at få en kop kaffe og så gik jeg med hundene (træning, gåtur). Den times pause helt uden børn, var simpelthen en lise for sjælen smiley

• #59   29. apr 2014 Jeg havde hentet den fluks...

Kommentér på:
Hjælp! Hvad mener I?

Annonce