6.040 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvalp sluger maden/tørfoder Hvalp sluger maden/tørfoder

Hej Alle,

Min hvalp, Eiko, på 10 uger får i øjeblikket med fra Royal Canin (small dog under 10 kg).

Foderpillerne er ikke kæmpe store - vil tro det er en mellem størrelse i den mindre ende, da foderpillen er "flad" i det..

Problemet ligger I, at jeg tror ikke han tygger maden - men blot sluger det. Jeg høre ham aldrig tygge på det, og det ryger bare ned som var det væske af en art...

Jeg har prøvet flere gange med en foderbold, hvor han skal trille bolden for at få maden - i håb om at han ville spise langsommere og tygge maden... Men uden held. Herudover får han typisk hikke når han har spist - hvilket jeg har hørt skulle være relativt normalt for en hvalp - og hvis den spiser lidt hurtigt. Men skal han ikke tygge maden i stedet for at sluge det?!

Kan I svare mig på, hvad jeg bør/kunne gøre ved dette - eller skal jeg bare lade det ligge?
Jeg har selv tænkt, om han skulle have noget andet foder, hvor pillerne er større?

Pft. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp sluger maden/tørfoder
  • #2   28. apr 2014 Så knase........ Du ved vel hvad jeg mener? smiley

Men mange tak - så har jeg intet at bekymre mig om.

• #3   28. apr 2014 Altså jeg havde/har det samme med min hund. Hun har aldrig knast hendes mad heller ikke da hun var mindre, derfor fik/får hun altid mad enten på græsset eller i et aktivitetslegetøj, ellers sluger hun det hele på engang og brækker sig efterføgende. Men på det sidste er hun begyndt at knase godbidder og nogle gange også hendes mad når hun spiser. Så det skal nok komme, det gjorde det i hvert fald for mig smiley

• #5   28. apr 2014 Jeg vil også sige blød det op med vand smiley

• #6   28. apr 2014 ahhh, okay. Vil prøve at give ham noget "mad-mad".

Jeg glemte at sige, at jeg nogle komme vand i maden - så det tricks kender jeg godt. Dette gør jeg også tit med mine katte, da den ene også kaster maden op bagefter - netop fordi han spiser for hurtigt..... smiley

Jeg tænker blot, at det også er godt for ham, at få brugt hans tænder - og massere hans tandkød mv.
    Jeg har sådanne tyggestav til ham: http://www.maxizoo.dk/26-x-2-cm-hvid.html
    Måske lidt voldsom, men han får en masse tid til at gå med at tygge i enden. smiley

• #7   28. apr 2014 Pernille Jeg giver også mine tyggeben hver dag ,og mine hunde har meget hvide tænder Og som du skriver , smiley får de en masse tid til at gå med det

• #8   28. apr 2014 Hmm nu må jeg lige spørge dig, har dine katte ikke mad til at stå hele tiden?

• #9   28. apr 2014 Nej. De får morgen og aften. Sommetider "frokost"/snack (lille portion). Sådan har det altid været. De vejer og trives som de skal - og har en meget flot pels. Den ældste er 14 år - fejler absolut intet.

• #11   28. apr 2014 Tak for tippet smiley

• #12   28. apr 2014 Nogle af mine hvalpe (eget opdræt) har også været alt for ivrige når de begyndte at få deres egen skål. Den ene endda så voldsomt at han stod og peb mens han spiste. Simpelthen fordi han slugte sin mad hurtigere end han kunne nå at synke det. Med ham var løsningen at hælde lidt vand over lige inden han fik det. Ikke så det blev oplæst, men blot så han skulle bruge lidt tid på at fange pillerne.

Og så bruger jeg iøvrigt foder til medium hunde for at undgå de mikro piller der oftest laves til de helt små hunde. De kan sagtens spise dem. Også som små hvalpe.

• #14   28. apr 2014 Pernille er du klar over at katte SKAL have adgang til foder hele tiden? De spiser nemlig lidt, meget ofte. Hvis de går uden mad for længe, så tager deres organer skade. De udvikler især fedtlever på ingen tid.

• #15   28. apr 2014 Tak Stine smiley

Natascha: Det SKAL de nødvendigvis ikke have. Mine katte er sunde og raske - som sagt er den ældste 14 år og fejler intet. Det er også vores dyrlæge, som giver go' for dette - og det er hans udtalelse, at de har utrolig flot pels mv.
    De får den dosering, som de skal have.

• #16   28. apr 2014 Pernille fint, det er ikke mine katte. Jeg synes bare at du skulle vide det smiley

Kommentér på:
Hvalp sluger maden/tørfoder

Annonce