Muskelhund der bed to hunde ihjel. Muskelhund der bed to hunde ihjel.
Jeg har fulgt lidt med i diskussionen omkring lovgivningen om de 13 forbudte racer. Dem der er for at lovgivningen skal laves om og dem der er imod. Jeg har egentlig ikke rigtig nogen mening lige vedrørende det, for jeg elsker alle hunde og mener, at det som regel er ejerens ansvar når en hund overfalder en anden hund og bider den alvorligt. Derfor blev jeg også dybt berørt og ked af det på en hundeejers vegne, da jeg hørte om et forfærdeligt overfald af en løs muskelhund der overfaldte to hunde. Jeg kender ikke kvinden, men kender den ene hund, som var en meget stille og rolig græsk gadehund. Den ene døde med det samme og den anden på vej til dyrlægen. Hændelsen skete for en 3-6 måneder siden her i København og politiet fandt aldrig, hverken hund eller ejer. Det mærkelige ved det hele var, at nogen MÅ ha' set den hund - den må ha' været badet i blod for den havde simpelthen flænset begge hunde ihjel. Kvinden gik nede ved det stykke på Ågade der er indhegnet. Sagen blev meldt til politiet, men den stakkels kvinde skulle først ha' tilset sine hunde. Nogle vidner mente, at hunden hørte til i Lundtoftegade, men selvfølgelig blev hunden aldrig fundet - der var ikke ret mange der var villige til at sige, hvad de havde set. Kvinden har fuldstændig meldt sig ud af samværet med hundefolkene, som hun plejede at møde når hun gik tur med sine hunde og hun er dybt mærket nu af den forfærdelige oplevelse, det må ha' været, at se sine hunde blive flænset ihjel. Er jeg vred på muskelhunde? Nej, det er jeg bestemt ikke, for det er ikke hundens skyld, at den har gjort sådan noget. Men jeg kan godt selv føle mig utryg ved tanken om, at der går et menneske rundt der ejer sådan en hund. Jeg håber virkelig ikke, at jeg eller nogen anden person skal udsættes for sådan en forfærdelig oplevelse.....
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 243
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Hvis episoden er rigtig, så beskriver det meget godt hvad problemet er med de racer - det kunne de måske nok have vist noget om i DR2 udsendelsen den anden dag!!!
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Min datter plejer at lufte sin hund der så jeg har spurgt om hun kender noget til det. ..
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 30
Kennelmor ! Episoden er skam rigtig nok. Nu så jeg desværre ikke udsendelsen og som jeg skrev i beretningen om hændelsen, så elsker jeg alle hunde. Det er ejerne der er ansvarlige og dem er det jo altfor svært at få ram på, i hvert fald når man bor her i Danmark.
annelise h, Det kunne være interessant om din datter havde hørt noget.
mar 2011
nov 2007
Det har heller ikke været nævnt i deres gruppe på Facebook..
mar 2011
dec 2013
mar 2011
mar 2011
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Det er så UBESKRIVELIGT ulækkert, at der findes sådanne mennesker. Jeg brækker mig i lårtykke stråler!
mar 2011
mar 2011
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Derudover kender jeg nogen som har fået slået deres hvalp ihjel henne i fælledparken.. Ejeren til de 2 hunde som dræbte den, fik kun bud på at skulle tage mundkurv på deres hunde fremover.. det er simpelthen utroligt.
nov 2007
nov 2007
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 255 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.594
Muligt man synes der er en grund til, at den lov er kommet, dog er der jo noget der halter i den.
Jeg er selv gået hjem med hjerte siddende i halsen, og ben der skælver pga andre hundeejere og deres løse hunde.
Folk der ikke fatter, at alle hunde bare ikke skal hilse, og lege i en stor flok, mens man selv lige står og sladre om, hvad der skete hos naboen, eller stod i ude og hjemme.
Jeg har min hund i snor, og stopper op og afventer, at folk har respekt nok, og tager deres hunde i snor. Mange gange har jeg måtte råbe højt og skræmme hunde væk, eller sparke ud efter hunden. En enkelt gang, har jeg også været nødsaget til, at løfte Albert op.
Havde folk bare lidt forstand på hundeloven, og respekt for andre, så skete der slet ikke alle de forfærdelig historier
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 954 Svar: 17.977
Synes det man skal fokusere på at der er en hund der har dræbt andre hunde, og at der med sandsynlighed er nogle mennesker der ved dette, samt ved hvilken hund og ejer der kan være tale om, at man så vælger at tie for trygheden for de få frem for de mange er helt hen i vejret ....
Som jeg læser Ts indlæg så er det hverken hunden eller racen der hænges ud, men det at ingen står frem ....
feb 2011
Der er ejere der i den grad er ligeglade de vil bare ikke miste deres hund, og der er mennesker der er så bange for at komme ejere på tværs at de hellere tier end taler.
dec 2013
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 325
Men hvor er det dog uhyggeligt hvis historien er sand og ingen tør stå frem og fortælle hvem pågældende ejer er, for har hunden flænset to hunde ihjel burde den angribende hund jo nok bærer noget præg af dette, fx blod. Så at ingen har set noget eller vil fortælle de har set noget er forfærdeligt. Især hvis de holder hånden over personen.
feb 2011
mar 2011
Følger: 1 Svar: 1.068
Lufter hund de steder der nævnes og har aldrig hørt om episoden, og der ellers nok snak hundeejerne i blandt her da!
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
mvh søren
feb 2011
apr 2011
Følger: 1 Svar: 9
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 13
mar 2011
Jeg studser over det, tildels fordi jeg bor her, og tiltrods for at jeg udemærket godt ved at ikke alt når til pressen, så tænker jeg at en historie som denne ville. For ikke at nævne, at det en muskelhund der forsvinder mod lundtoftegade...der er alle indgredienser tilstede, for at rigtig EB historie.
Tragisk såfremt der hændt, og ret ubehageligt at man ville kunne rende på den her hund og ejer.
feb 2011
http://www.mja.dk/artikel/kamphund-til-aflivning-under-politi-eskorte
mar 2011
LLT - jeg fik lyst til at skrive om hændelsen fordi den gjorde et dybt indtryk på mig og tidspunktet for det kan vel være fuldstændig ligegyldigt... Med mindre der selvfølgelig findes regler for, hvornår man må skrive indlæg her på siderne.
Vark - det var ikke min intention, at bringe dit pis i kog og fordi du synes historien er mangelfuld har hændelsen altså fundet sted. Men jeg kan sandelig godt forstå, at ejeren af de to dræbte hunde har fortrukket sig. Det havde da været altfor hårdt for hende at skulle læse, at nogle mennesker tror hun lyver om noget så forfærdeligt.....
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Hvis det er rigtigt må man håbe de finder hunden,uanset hvad race der er tale om.kan ikke se hvad man skulle få ud af at digte den historie.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.064
Hvis ejeren har trukket sig helt og ikke ønsker at tale om det, så har hun nok heller ikke grebet telefonen og kontaktet BT EB osv.
Og uanset om det er en muskelhund eller ej der er syndren, så må det være forfærdeligt at miste sine hunde på sådan en måde.
Hvor er jeg glad for jeg bor et sted hvor vi ikke har den slags hunde rendende omkring -vi har haft en enkelt aggressiv schæfer herude, og den er heldigvis aflivet.
mar 2011
Men jeg er da enig, og jeg ser det tit herinde, totalt mistro, baseret alene på dét, at det ikke har været i medierne og det er da langt fra alt der havner der, hunde eller andre emner.
Jeg undre mig nu stadig over ikke at have hørt om det, eftersom jeg færdes de nævnte steder dagligt, og der plejer nu ellers nok være gang i snakken hundeejerne imellem heromkring, især når der har været episoder der opfordre til ekstra påpasselighed.
Ved ingen hvornår det er sket?
mar 2011
Jeg er stadig ligeglad om det var en kamohund eller ej. Min veninde kender ejeren af de to hunde og hun mente det var en kamphundeblanding og ja - det er noget jeg har hørt. Men jeg mener stadigvæk det er fuldstændig ligegyldigt, hvilken en race det er. Som Annette G skriver, skal hunden findes. Det bliver den forhåbentlig også....
mar 2011
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 180
Der står følgende:
30. september 2013 ·
To hunde er i dag blevet overfaldet og bidt ihjel af en tilsyneladende omstrejfende muskelhund. Overfaldet fandt sted lige på den anden side af parken. Hunden var beige/lys i det, muligvis med plettet. Pas godt på jer selv og jeres hunde.
Tror desværre ikke, at det er en vandrehistorie.. Mener jeg kan huske noget om, at ejeren var blevet kontaktet af pressen, men hverken havde lyst eller overskud til at besvare spørgsmål.
mar 2011
mar 2011
Tak for Info - kan se der skrives yderligere om episoden derinde, men desværre ingen update der tyder på at hund/ejer er fundet.
feb 2011
mar 2011
mar 2011
feb 2011
Muskelhund der bed to hunde ihjel.