802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Bodil Dalsgaard
Bodil Dalsgaard
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665

Hundeadfærd jeg ikke kan greje Hundeadfærd jeg ikke kan greje

Jeg har et lille sært tilfælde jeg ikke rigtig kan greje, er der mon nogen der har gode bud på hvorfor adfærden er der og hvad man kan gøre for at afhjælpe den;)
Det handler om en 6 år gammel kastreret D/S hanhund, hunden har problemer med hofterne og er i smertebehandling, virker stivbenet men ikke smerteplaget. Hunden kommer her en gang ugentligt, har aldrig været sammen med andre hunde eller katte før, ejere mener den er agressiv smiley
Hunden har været her 3 gange og fungerer fint med begge mine tæver, leger ikke med dem men snuser rundt og ser meget tilfreds ud.
Når ejere drejer ned af vejen bliver hunden opstemt og glad, når de åbner døren virker den meget glad men nægter at hoppe ud af bilen, de kan ikke bare tage ved den så bider den;(
Når de får den lokket ud virker den tilfreds og går glad ind i vores indhegning hilser glad på vore hunde, snuser rundt og er helt upåvirket af st ejer kører igen.
Når jeg vil ind nægter hunden at følge med, rækker jeg ud og giver den snor på snapper den, når først den har snor på er den ingen problemer og den følger glad med, virker på ingen måde bange eller trykket.
Inde er der ingen problem, jeg kan fint røre den uden problemer.
Hvorfor nu den opførsel og hvad gør jeg?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeadfærd jeg ikke kan greje
  • #3   29. mar 2014 Der er ikke problemer med at hoppe ud af bilen andre steder;) kun her;)
    Umiddelbart tror jeg ikke den har smerter, men måske har den haft første gang den kom her og hoppede ud af bilen, det er da en mulighed.
    Hvorfor vil den så fx ikke gå med ind lige når den kommer, når først vi har været inde går den glad både ud og ind resten af dagen smiley
    Det er lidt sært syntes jeg;)

• #4   29. mar 2014 Bodil Tror du ikke den har været udsat for noget grimt Også det at den snapper

• Katrine D
    Katrine D Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
    #6   29. mar 2014 Jeg syntes at du Birgitta, lyder en lille smule fordømmende. Sikkert ikke med vilje men alligevel.
    Bodil skriver jo netop at den ALDRIG har problemer med at springe ud og en af bilen andre steder, KUN ved hende.
    Men Bodils bud på at det måske gjorde ondt første gang den forlod bilen på hendes matrikel, syntes jeg lyder ret realistisk.
    Men altså hvis det virkelig er sådan at den forbinder tingene, så var det måske også galt første gang den skulle gå ind ved dig.
    Bevæger hunden sig i en anden retning når den kommer i forhold til resten af opholdet? Feks. her ved mig går de ind af en dør, ind i vores gård hvor de drejer lidt til højre og tit lige når op og vende på trinnet op til vores bagdør. Resten af tiden hvis de har været ude og skal ind af bagdøren, kommer de mere lige på trinnet. Er jeg langt ude?
    Vi ved jo heller ikke om det er meget for nyligt hunden er sat i behandling, man starter jo tit op med en "prøveperiode" for lige at se om hunden har gavn af behandlingen og evt. justere dosis.

• #8   29. mar 2014 Du kan godt have fat i noget der Katrine D, når vi går ind fra haven går vi til venstre, når vi bare går ud og ind senere kan man faktisk gå lige på' jeg tror lige jeg vil se hvad han egentlig vælger når han selv går ud og ind;) det kunne måske være en drejning til venstre der var problemet.
    Jeg kunne måske godt forestille mig at han måske har fået ondt første gang han kom, han kom nemlig ret kvikt ud af bilen, der stod en kat;) det kan sikkert godt hænge i ham;)
    Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke generelle smerter helt, men ærlig talt, jeg tvivler meget smiley netop fordi han ikke har problemer med at skulle ud af bilen andre steder.
    Problemet med at han snapper ved fastholdelse er nok ret generelt, han gør det også ved ejerens tror jeg, de er i alt fald ikke så glade for at sætte snor på ham;)

• #9   29. mar 2014 Det vigtigste for mig er at han ikke er ked af at være her, det tror jeg ikke han er, men jeg ville gerne ud over de der små trælse ting;) og vil egentlig gerne vide hvad der sker i hovedet på ham;)

• #10   29. mar 2014 Det med at springe ud og ind af bilen bliver nødvendig hvis han skal med, han lader ikke nogen løfte på sig det er da helt sikkert;)

• #11   29. mar 2014 Nej Inger N jeg er rimelig sikker på at hunden ikke har været udsat for noget grimt;) et par meget søde ældre mennesker som har haft hunden fra 8 uger, de er meget glade for ham;)

• #12   29. mar 2014 Ok Bodil Jeg stussede bare over at den ville bide Ældre mennesker pleger at elske deres hunde smiley

• #13   29. mar 2014 Man kunne jo lære hunden selv at gå ind i en transportkasse, så var det ikke nødvendig at løfte den.

Når han kommer hos dig har han det sjovt. Det kan være en af grundene at han ikke vil ind første gang. Han kan være bange for at alt det sjove er forbi når han kommer ind.
    Hvad gør han hvis du og dine hunde bare går fra ham og går ind. Følger han så efter ?

• #14   29. mar 2014 Nix Anni det har jeg prøvet, han vender rundt og løber ned i haven;)
    Hans ejere kan ikke løfte ham i en transportkasse;) han vejer rigeligt til;) desuden tvivler jeg kraftigt på at de ville kunne overtale ham til at gå ind i en;)
    Og jo jeg ved godt at det ikke er sundt for hans hofter;) at være for tyk, ved de også!

• #15   29. mar 2014 Lav en aftale med ejerne at næste gang han kommer, så er han smertebehandlet lige inden de kører hjemmefra og se om det kan ændre adfærd.

Du kunne også lave en aftale med ejerne, at han beholder snor på i bilen. Så kunne man tage fat i snoren og blidt trække ham ud af bilen og så prøve på at tage ham med ind med det samme.
    Lad ham være inde en halv times tid inden han får lov til at komme ud og snuse med dine hunde og se, om han derefter er mere villig til at komme med ind igen.

• #16   29. mar 2014 En rampe kunne måske være en løsning, det vil jeg lige se hvad de siger til;)

• #17   29. mar 2014 Snor på i bilen er en god ide;) jeg tager ham direkte ind næste gang;) han får depotmedicin så han er dækket hele tiden;)

• #18   29. mar 2014 Hvad gør han, hvis i ignorerer ham, lader bildøren stå åben og går ?

• Katrine D
    Katrine D Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
    #19   29. mar 2014 Jeg vil give Birgitta ret så langt at den muligvis også har oplevet smerte i forbindelse med at blive løftet, men det også sagtens være noget adfærd........Hov så var der lige en lille kunstpause fordi der kom noget havearbejde og hestepasning i vejen. Det er svært at forklare men DS kan være nogle ret bestemte små hunde lidt ligesom en Jack. Har de først fundet ud af at de kan snerre sig ud af nogle ting, så er det virkelig svært at pille det af igen. De skal opdrages meget konsekvent og må for gud skyld ikke trøstes eller ynkes.

Kommentér på:
Hundeadfærd jeg ikke kan greje

Annonce