1.088 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

forbudte racer på hundegalleri! forbudte racer på hundegalleri!

Lige et spørgsmål, jeg er ny her inde og ville oprette mine dejlige 3 hunde, min ene hund en amerikansk bulldog blev afvist da han er en a de forbudte hunderacer, men jeg mener bare stadig han er snart 7 år altså født før alle de regler? Hvorfor skal han straffes for at sådan en lov bliver lavet?? Troede squ det var et HUNDEgalleri det her, og ikke et sted hvor MENNESKERS fordomme skal udtrykkes, han er min hund og han er en go hund ligesom alle andre, synes bare det er træls jeg ikke kan få lov at vise alle mine hunde frem bare fordi jeg har en liste hund!!!!! Kan det være rigtigt???

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forbudte racer på hundegalleri!
  • #1   20. mar 2014 Dette er et lille udpluk af de regler, du selv har godkendt, da du oprettede en profil på Hundegalleri.dk.

Oprettelse af emner i Galleri og marked på Hund

Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning må ikke oprettes på HundeGalleri.dk.
    Der kan forekomme profiler med ulovlige hunderacer på HundeGalleri.dk, da de er oprettet før de iflg. loven blev gjort ulovlige at besidde.
    Al handel med ulovlige hunderacer samt krydsninger, hvori disse racer indgår, er ikke tilladt iflg. dansk lovgivning og dermed heller ikke på HundeGalleri.dk.
    De ulovlige racer er: Pitbull terrier, Tosa Inu, Kangal, Fila Brasileiro, Tornjak, Boerboel, Amerikansk staffordshire terrier, Dogo argentino, Amerikansk bulldog, Centralasiatisk ovtcharka, kaukasisk ovtcharka, Sarplaninac og Sydrussisk ovtcharka.

• #2   20. mar 2014 Det er ikke os der har lavet reglerne, men din hund kan ikke blive oprettet her efter reglerne er lavet, den skulle have været oprettet før. Ellers er det jo nemt bare at skrive at ens hund er ældre en forbuddet...

• #3   20. mar 2014 Lotte Jeg ved ikke hvorfor Men syntes også det er noget underlig noget Når du nu har haft hunden inden den blev ulovlig smiley

• #4   20. mar 2014 Har selv haft en af de ulovlige Kaukaseren smiley

• #5   20. mar 2014 Reglen blev lavet efter at loven kom til, for at undgå at hundegalleri skulle komme i klemme med ulovlige hunde på siden.
    - Det var derfor nemmest at forbyde alle i at oprette dem, istedet for at sige, dem der er født før loven, gerne må. Det er jo super nemt, at sige, at ens hund er født før loven og så oprette den, hvis det var på den måde.
    Vil lige pointere, at jeg ikke hentyder til dig på nogen måde, tror bestemt ikke du lyver, men det er en generel tanke, der er blevet gjort.

Så det er altså ikke fordi at vi brugere er hunderacister, det er simpelthen bare imod reglerne. Selv hvis vi stemte den ind, så ville HA'erne (HjælpeAdmins) se det og slette hunden alligevel.

• #6   20. mar 2014 Synes det er en latterlig regel da det kan være at folk med de hunde måske også godt kunne have brug for råd, hvis de feks har spørgsmål så er det måske meget rart at der er andre med samme race og måske her erfaring med det der bliver spurgt om. !!! kan godt forstå at man gerne vil vise sin hund frem uanset om den er forbud eller ikke forbud, det er sjovt at møde andre mennesker med samme race, så hvorfor skulle de ikke også have lov??? Synes det er rigtig hvad den politibetjent i fjernsynet sagde " det er sku ikke hunden der er noget i vejen med, det er sku den der holder den anden ende i snoren" det er så meget rigtigt.....

• #7   20. mar 2014 Forskellen er bare at min hund ikke er ulovlig da han er født før reglerne? Og der står ingen steder i hundeloven at man ikke må lægge billeder a sin hund ud på nettet, så forstår slet ikke hundegalleris regler? Jeg ville mene dette var et sted hvor jeg kunne vise mine dejlige hunde frem, muligvis finde søskende osv, men har intet til overs for deres regler her, for det jo og generaliser nogen bestemte hunde og det troede jeg squ ikke man gjorde sådan et sted her? Men okay tak fik mine svar så har jeg ikke mere at gøre på denne her side, når dem der har lavet reglerne her er lige så blinde og blanke som vores system her i dk... Fortsæt go dag folkens

• #8   20. mar 2014 Jeanette: Folk kan da stadig spørge og søge råd i forum alt det de lyster, de må bare ikke oprette deres hunde. De kan dog i stedet oprette et foto album.

• #9   20. mar 2014 Nej, men Bazoom vælger jo helt selv hvordan deres regler skal strikkes sammen. Det har intet med loven at gøre.

• #10   20. mar 2014 Du kunne vel også bare lave et fotoalbum med den.

• #11   20. mar 2014 Det har jo så noget med loven at gøre eftersom de ikke vil ha man opretter FORBUDTE racer??

• #12   20. mar 2014 du kan oprette et fotoalbum, hvis du vil det t.s. smiley

• #13   20. mar 2014 Nej, det har det ikke. De må helt selv bestemme hvordan de mener deres regler skal være. De har så valgt at forbyde oprettelse af disse hunde, måske fordi de på ingen måde vil kunne holde styr på om de oprettede hunde var lovlige eller ej? Det kunne jeg forestille mig at det spillede ind, men nej. Loven har som sådan intet med siden at gøre. Det er Bazooms eget valg.

• #14   20. mar 2014 I må jo gerne oprette et album med hunden.

Bazoom har jo valgt reglerne, ikke brugerne. I kan jo stadig oprette emner og så videre.

• #15   20. mar 2014 Kunne sagtens oprette album hvis de så godkender det, men nu det squ en principsag i at jeg godt må oprette to a dem som mine hunde men ikke den sidste, i min verden er det ikke okay for de bliver squ udsat for rigeligt de stakkels hunde!!! Og ikke engang på en hunde side er de velkommen...

• #16   20. mar 2014 Ja, men det har været diskuteret en million gange, og Bazoom har ikke tænkt sig at ændre det - Hvis hundeloven fjernes så forsvinder reglen nok også.

• #17   20. mar 2014 De vælger deres regler ud fra loven?? Det kan du på ingen måder modbevise?? Deres regler ja det jeg enig i men deres regler er jo lavet udfra der er en lov?

• #18   20. mar 2014 eller.. listen med forbudte racer. Ikke hele hundeloven.

• #19   20. mar 2014 "de bliver squ udsat for rigeligt de stakkels hunde!!!"
    Mon nu ikke hunden er pænt ligeglad med om den kan oprettes på HG eller ej smiley
    Der er vel ingen der forhindrer dig (og andre) i at oprette et fotoalbum eller spørge om råd og deltage i debatterne bare fordi du ikke kan oprette en profil for hunden?

• #20   20. mar 2014 "Troede squ det var et HUNDEgalleri det her, og ikke et sted hvor MENNESKERS fordomme skal udtrykkes,"

Hehe held og lykke med det:-)

• #21   20. mar 2014 Det fint nok de ikke vil ændre det jeg vil også bare frem til at det er latterlig man også har noget imod bestemte hunde på en hunde side hmm havde nok forventet det var sådan et sted de så anderledes på det..

• #22   20. mar 2014 Du må jo have læst om den regel da du oprettede dig.. Da godkendte du den.
    Hunden kan stadig vises i album, indlæg osv.. Så er det vel ikke værre.

Det er eneste måde HG kan opretholde ikke at få ulovlige hunde herind, det har intet at gøre med "ikke at kunne li' nogle bestemte racer."

• #24   20. mar 2014 De skal gå med mundkurv trods det de ikke har været van til det, de må ikke være fri i en hundeskov eller andre steder, praktisk talt de må ikke en skid jo han er nok ligeglad om han bliver oprettet her men det er ejerne squ ikke...

• #25   20. mar 2014 Tak for det;-) satser på at finde et sted med knap så snæver synet regler for ingen tvivl om at det ikke er folk der bruger denne her sides skyld men kun dem der laver reglerne, desværre

• #26   20. mar 2014 Der er et hundegalleri på gi`pote prøv der, det må siges jeg er oprettetder, men efter jeg fandt hundegalleri kommer jeg der faktisk ikke mere, men det er måske kun mig.....Ane

• #29   20. mar 2014 Så forstår jeg ikke, at du selv har godkendt Bazoom's regler, da du oprettede dig på sitet?

Hvorfor så overhovedet oprette dig, hvis du er imod Bazoom's reglement, som du selv har sagt ja til?

• #31   20. mar 2014 Siden køres med frivillige admins. Hvordan skal de nogensinde kontrollere, om hunden er overtaget af en meget anonym brugerprofil før 17. Marts 2010? Hunden er jo ikke pr definition lovlig bare pga dens alder- det gælder også overtagelsesdatp. Og hvordan skulle de tjekke at de eventuelle papirer man kan uploade hører til den omtalte hund?
    Og helt ærligt. Hunden er så fuldkommen ligeglad med, om den er på hg eller ej, så glem alt det der 'de går igennem nok'-pladder.

• #34   20. mar 2014 Nu er det jo altså ikke fordi vi som brugere har noget imod listehunderacerne -nogen har da måske, andre har ikke, sådan er vi jo forskellige.
    Personligt ha jeg intet som helst imod dem.

Men HG har hele tiden haft regler om at ulovlige racer ikke må oprettes. Førhen galdt det kun pit og tosa, i dag er der så kommet flere hunde til listen -der er intet nyt i det.
    HG ønsker heller ikke at medvirke til salg af ulovlige hunde, hvorfor listehunde heller ikke må sælges i markedet.

Det står dig self frit for at sende et forslag om ændring til sidens admin, men jeg tvivler gevaldigt på at du får noget ud af det, det er ikke første gang det har været oppe at vende.

Og for os HA'ere ville det blive noget uoverskueligt, hvis vi skulle tjekke om den hund der oprettes nu osse ER fra før forbudet og osse er ANSKAFFET fra før forbudet (for hunden kan jo godt være 10 år gammel, men ejer har først lige købt den smiley )
    derfor gælder det altså ALLE listehunde som ikke i forvejen var oprettet herinde, da loven trådte i kraft

• #35   20. mar 2014 Det er ganske rigtigt ejeren af sitet der laver reglerne, men det er brugerne der vælger at håndhæve den.
    Hvis man ikke vil godkende en hund, kan man jo bare springe videre til den næste

Kommentér på:
forbudte racer på hundegalleri!

Annonce