{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Pasning - ferie. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Vi går og snakker om at tage på ferie, intet er planlagt, med tid osv.

Men så endte vi logisk nok på spørgsmålet. Hvad med hundene? Det vil være Watson og tyson der sku passes. 2 og 1 år.

Jeg får det skidt allerede ved tanken om at lukke dem ud til en pension, i en hundegård. Kan allerede se for mig hvordan de vil stresse op af alt det gøen. Er jeg pylret? Kan slet ikke ha tanken.

Watsons opdrætter er ikke en mulighed. Tysons er muligvis. Men det er også en opgave for dem at få to hanhunde ind i deres store flok. Men dem er jeg trygge ved.

Så er der mine forældre. Problemet er bare at Watson piver og piver hvis han bliver passet om natten. Han har ikke den helt samme selvtillid som tyson, så han er ikke god til det.

Puha det blev langt. Undskylder på forhånd.

Hvad tænker i om hele scenariet? Og hvordan får i jeres hunde passet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning - ferie.
  • #1   12. mar 2014 Jeg har en kammerat der flytter ind her hvis jeg har brug for pasning. Han er vant til at komme i huset og hundene kender og elsker ham - og det er gengældt

• #3   12. mar 2014 Det var faktisk en skide god ide. Men de fleste af mine venner har selv hunde, børn og mand. Men må da lige i tænkeboks.

• #4   12. mar 2014 Jae, kan jeg undgå det så gør jeg det .... i en kort periode kan mine store børn træde til ... de skal så alle med os til Barcelona om et par måneder, så så med ondt i maven på pensioner , heldigvis tilbød en af mandes kolleger sig denne gang ...

De sidste 3 år har vi kørt sydpå i bil og har haft dem med .... på camping i lejet mobilehome, og sidste år på hoteller ...

Kommer ikke til at tage længere ferie med fly så længe de lever, kan højst bede andre om at passe 1 uge af og til ....

• #5   12. mar 2014 Hvis mine hunde ikke havde mentalitet til pasning ude, så ville jeg da søge efter en studerende fx, som kunne passe hundene i deres vante omgivelser.

Vi sørger som regel for pasning hos gode hundevenner, men tager også korte ferier i pension.

• #6   12. mar 2014 Min kammerat har en hund, også ulvehund. Den har han bare med, den er altid med heroppe alligevel. Det er kun Falkor der ikke bryder sig om den, men så holder han dem bare adskilt

• #7   12. mar 2014 hundesitter.dk

• #8   12. mar 2014 Vi skal til New Zealand i 3 uger til sommer, vi havde en aftale med en af mine veninder som også har en husky om at hun kan tage ham, men hun er gravid så vi vil ikke risikere noget.. Han ryger i en lille pension med ikke så mange hunde smiley

• #9   12. mar 2014 Den lille vil sagtens kunne passes ved mine forældre. Egentlig også den store. Mest om natten han har det svært. Vil så gerne holde dem samlet. Men mine forældre kan ikke magte tre hunde.

Vi er aldrig på ferie. Men er en drøm vi begge har. Men kan godt være det bliver svært.

• #10   12. mar 2014 Jeg passer dem gerne søde smiley
    - Men hvad med den bette nye? Kan se du kun har nævnt de 2 store? (:

• #11   12. mar 2014 Hvad er der om natten siden det er svært?

• #12   12. mar 2014 Pension er også helt bestemt udelukket hos mig. Jeg har en gang hentet min mors hunde i en pension (som vi fik varmt anbefalet her inde) Hundene var der fra fredag til søndag og det tog dem 14 dage at komme over det besøg. Hundene var ekstremt tørstige da vi hentede dem. De andre hunde som var der stod og gøede og stressede tydeligvis meget. Da hundene (som ellers er glade for fremmede) ser ham som ejer pensionen og har passet dem kryber de sammen. Det var en meget meget negativ oplevelse og jeg ville aldrig udsætte mine hunde for det. Efterfølgende har jeg besøgt 3 andre pensioner og heller ikke nogle af disse steder ville jeg nogensinde få mine hunde passet. Den hverdag en pension kan tilbyde mine hunde ligger simpelthen alt alt for langt fra den hverdag mine hunde er van til og trives med

Jeg har altid mine hunde med på ferie. Jeg vil ikke lade andre passe dem. Men var jeg tvunget til det ville det blive pasning i deres eget hjem af en meget god ven, min søster eller forældre som jeg ved mine hunde kender, er glade for og som jeg ved behandler hundene på en måde jeg kan stå inde for.

• #13   12. mar 2014 Den lille skat har vi ikke mere. Blev enige med opdrætter om at de fik ham tilbage. Tyson trivedes ikke efter han kom ind i flokken. Han tabte sig 1,5 kg, ville ikke spise og lå bare inde i sit bur. Så det var det bedste. Men Gud det var hårdt. smiley

• #14   12. mar 2014 Øv hvor ærgeligt at det ikke gik smukke smiley
    - Men jeg passer dem altså gerne hvis det er smiley

• #15   12. mar 2014 CMP. præcis sådan jeg har det. Det rammer så meget plet.

Jeg skal hundred procent kunne stå inde for hvordan de har det når jeg er væk. Ellers tager jeg ingen steder.

Jamen der sku helst ikke ske så meget. Vores hunde har været vant til bur fra start. De sover frit ved os, ligger i deres bur som er åbent. Men han piver og piver og kan ikke falde til ro. Der er prøvet bur, fri, i sengen osv. Men han falder ikke til ro før jeg kommer. smiley

• #16   12. mar 2014 Anya. Meget. Men er okay med det. Var synd for tyson.

Det vil jeg huske. Og du vil godt kunne overskue to krudtede sheltier? Deres energi niveau er lidt højt. Men de er selvfølgelig dejlige og skønne.

• #17   12. mar 2014 Jeg er ret sikker på jeg ville elske det smiley

• #18   13. mar 2014 Jeg har vænnet mine til pensionen ved at ha dem i dagpleje der et par gange om måneden og de elsker at være der.. HVIS jeg en dag får brug for at de skal overnatte der, kender de stedet og forbinder det kun med noget npositivt og de har været der mange gange før på en rar måde.

• #19   13. mar 2014 Jeg har aldrig været på ferie uden mine hunde;) det er en af grundene til at vi har startet vores lille pension, jeg har altid ment at de store pensioner med rigtig mange hunde ikke er ideelt til pasning af alm familie hunde;) nu prøver jeg så at passe folks hunde som jeg selv ville have været tryg ved at få mine egne passet;)
    Mit råd må være, find en lille pension hvor der max er 4-5 hunde, tag ud og besøg stedet, tag din hund med og læg mærke til hvordan ejeren går til hundene, hvordan reagerer de hunde der er der på ejeren? Hvor meget larm er der?
    De findes altså derude små familie pensioner med få hunde og masser af kærlig pleje;)
    Jeg vil påstå at flertallet af de hunde vi har her hos os, de nyder deres ferie og fakta er da også at når de kommer igen styrter de glade ind.

• #20   13. mar 2014 Tror det bliver svært at finde en pension så lille. Det kan jo ikke løbe rundt, med så få hunde. Det er en forretning.

• #21   13. mar 2014 Jeg passer dem gerne, hvis de kan med mine to hunde. Jeg kan både passe hjemme i vores eget hus eller ude. Jeg har passet rigtig mange forskellige hunde og to gange en kennel. Jeg er arbejdsløs og har derfor mulighed for at være hos hundene hele tiden. Af og til passer jeg i eget hjem og har en veninde med, for så er der mulighed for at gå tur med hundene samtidig. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis det var noget. smiley

• #22   13. mar 2014 Der er da en del;) jeg har fx max 3 hunde af gangen og søger du på hundepasning finder du en del;)

• #23   13. mar 2014 Bodil. Det lyder ideelt. Skal være et sted hvor de kan få deres motion også. Jeg må rundt på besøg.

Cc. Fedt tilbud. Det vil jeg huske.

Bodil hvor bor du i landet? Og har du nogle steder du kan anbefale?

• #24   13. mar 2014 Anya. Tror også de ville elske at lege med meeko smiley

• #25   13. mar 2014 Jeg bor i Sønderjylland, mellem Haderslev og Christiansfeld
    Kender ikke rigtig andre pensioner, men prøv at søge på hundepasning eller hundepension i dit område;) jeg har selv gennemtrævler pensioner på nettet før jeg selv startede;) der er faktisk mange som ser godt ud og som jeg gerne ville besøge;)

• #26   13. mar 2014 Hahaha, Mette, ja jeg er sikker på Meeko også ville have en fest, og jeg bor jo ud til massere af både skov og mark og laaangt fra meget trafik og sådan smiley

Kommentér på:
Pasning - ferie.

Annonce