807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Maria Cecilie P
Maria Cecilie P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Håber at I orker endnu en tråd om racevalg... Håber at I orker endnu en tråd om racevalg...

...for jeg har brug for jeres erfaringer smiley

Sagen er den at min kæreste og jeg gerne vil have hund.

Vi bor i hus med have og tæt på grønne områder. Vi arbejder ofte lidt forskudt af hinanden, så der vil ikke være så mange alene timer som hvis vi begge havde 8-16 jobs.
Vi kan tilbyde 2 kortere gåture morgen/aften, en lidt længere når vi kommer hjem fra arbejde. Fri adgang til have, samt søge øvelser mm. indendøre. Nogen dage vil der ske mere, andre dage mindre.

-Vi ønsker en hund der ikke stresser op.
-En hund der ikke er for vagtsom da vi bor i byen, og der er mange lyde.
-En hund hvis jagtinstinkt ikke er for dominerende. Vi vil gerne have den gående løs når vi er ved strand mm. (og selvfølgelig skal der trænes indkald før det er muligt)
- Ikke fælder, eller fælder meget lidt.
-Pelspleje er ok.
- Med på leg og ballade
-Venlig og kunne fungere med hundevenlige børn og andre hunde.
-SUND!

Vi kender til cavalieren, som ikke er noget for os pga sygdomme og det meget uselvstændige sind.
Cockerspanielen er heller ikke noget for os, de er smukke, søde, venlige, men stresser alt for meget til os.

Jeg har selv haft kig på en dværg/mellempuddel eller en dværgschnauzer. Evt. en af bichonracerne også. Kom gerne med jeres bud smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håber at I orker endnu en tråd om racevalg...
  • #1   2. mar 2014 Jeg glemte lige at tilføje at det skal være en lille hund, gerne ikke over 40-45 cm.

• #2   2. mar 2014 Hvad med en tibetansk spaniel? Eller måske en whippet, men det er lidt tricky at have dem løs....

• #4   2. mar 2014 Men en puddel kræver immervæk en del aktivitet for at trives. Ellers er det at de går hen og blive trælse gø-maskiner.

• #5   2. mar 2014 er også på puddel eller måske snaere boston terrier eller griffon smiley

• #6   2. mar 2014 Det du beskriver passer perfekt til en dværgschnauzer smiley

• #9   2. mar 2014 Tak for jeres svar, dejligt at I vil give jer tid til at svare.

Mht gåturenes længde tænker jeg 20 min morgen/aften og så en 45 min om eftermiddagen. Vi vil nok også køre til stranden mm. et par gange om ugen. Jeg er bare nervøs for at skaffe mig en hund, hvis behov jeg nok kan opfylde nu, men måske ikke på sigt. Her tænker jeg at børn er med i vores planer og så ændrer nogle ting sig jo lidt.
    Vi har lige haft en cocker spaniel på prøve i weekenden, og det er en dejlig hund. Som nok ville kunne trives ved os pt, men som vi ikke kan aktivere nok på længere sigt, tror jeg smiley

Men jeg vil meget gerne høre andre foreslag. smiley

• #11   2. mar 2014 Alt efter hvad i mener med at pelspleje er ok..

Bichonnerne!

Bolognese, bichon frise, bichon havanese, coton de tulear, malteser, løwchen.

De minder om hinanden men er lidt forskellige. Men umiddelbart lyder de til alle at passe ind hos jer.
    Hvis og kun hvis - i virkelig vil pelsplejen!

• #12   2. mar 2014 En Shih Tzu kunne også være på tale smiley

• #13   2. mar 2014 Tak for det gode og udførlige svar Nicolai T. Det lyder som en dejlig race, jeg rider islandsk hest og mange i de kredse har også islandsk fårehund.

Bichonracerne er skønne, min søster har en havanais, som de klipper. Så jeg ved at det kræver pleje HVER dag. Men det er ok, det er jo et spørgsmål om tilvænning. Jeg har også haft kig på racen Löwchen.

• #14   2. mar 2014 Ja, shih tzu er også dejlige hunde. Dog er jeg lidt påpasselig med alt for fladsnuede racer. Synes desværre tit at de har tendens til at grynte og snorke pga dårlig luftveje.

• #16   2. mar 2014 Kære TS. Det I beskriver i ft hund passer (som Ginne skriver) på en bichon- eller puddelhund. Uanset hvilken race I
    vælger, så tjek at der er sunde liner bag. Især på de to top 10 racer Havanese og Cotons (Generelt er det stadig sunde racer, men den store popularitet gør at man ikke skal gå ned på kravet i ft seriøs opdræt) Pøj pøj med jeres søgning efter en lækker vuf til glæde for store som små smiley

• #17   2. mar 2014 Ja, sundhed er alfa og omega, særligt ved de mere populære racer. Godt at du nævner det, det kan ikke siges for tit smiley

• #18   2. mar 2014 Jeg har valgt löwchen til og cavalier fra (indtil racen bliver sundere). Det er en vidunderlig race, men min er meget aktiv smiley Man skal være forberedt på et meget stort behov for kontakt og kærlighed, og man skal kunne leve med en hund der er fuld af liv og tilbringer det meste af sit liv på to ben smiley Som mange selskabsracer er den ikke specielt glad for at være alene, så det skal man virkelig træne. Derfor vil jeg heller ikke mene at en tur på 20 minutter er nok aktivering inden den skal være alene. Min løber løs (det har den stort behov for generelt) og får søgearbejde og der skal være tid til kram og hygge. Personligt har min en del lyd i sig, som den eneste af mine hunde, gør hun når døren åbnes f.eks.

En god opdrætter er alfa og omega. Racen har tidligere døjet med nervøst temperament. Ifølge min opdrætter stresser tyske linjer mere end tjekkiske. Jeg har så kun erfaring med tjekkisk, og min stresser ikke.

• #20   2. mar 2014 Chinese Crested Powder Puff kunne måske også være en race for jer. De passer meget godt ind i beskrivelsen og er en lidt overset variant af racen.

Det er en forholdsvis sund hund og de fleste DKK opdrættere i dag tester deres hunde og finder sjældent noget. Det er en race der er meget knyttet sine mennesker.

Kommentér på:
Håber at I orker endnu en tråd om racevalg...

Annonce