Gentagne overfald -løsning Gentagne overfald -løsning
Hej HG, håber I kan hjælpe lidt med denne frustrende situation. Nu er det anden gang i hund i nabolaget har overfaldet Klunte, første gang for nogen år siden, da ejer tabte grebet i snoren og hunden røg direkte mod struben af Klunte (fik dem hurtigt fra hianden, så ingen sår eller fysiske skader) Anden gang i går, da ejer IKKE havde hunden i snor, og den fløj tværs over meget trafikeret vej og lige efter halsen på Klunte, som selvfølgelig var i snor. Også denne gang var min mand og jeg hurtige og fik dem skildt ad inden der kom alvorlig bid skaber. Klunte har dog fået en rift på poten og en i trædepuden, men jeg tror mere det er det grus hun stod på, der i kampens hede har revet hende. Jeg har overværet endnu et overfald fra denne hund og ringede dengang til politiet, men da der ingen skambidning er, fordi vi når at stoppe det inden, kan de intet gøre. Jeg har yderligere kendskab til en episode mere.
Nu er jeg bare så frusteret over ejernes total uansvarlige omgang med deres hund, der tydeligvis er utilregnelig og til farer for andre hunde. Stakkels hund får hver gang en ordentlig skideballe og trukket hen af jorden. Men det er jo for f''nden ikke hunden skyld, den bliver bragt i de situationer.
Er der nogen der har nogen råd til, hvad vi kan gøre for at undgå disse situationer?? Nu har jeg en hund, der stresser helt grøndt, når den går ud af hoveddøren
Glædelig jul til jer alle
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 2
Æv hvor er jeg ked af at høre det, det ødelægger hunden fuldstændig når den gentagne gange bliver overfaldet på den måde. Jeg taler desværre af bitter erfaring. Vi havde en kastereret han som blev overfaldet en del gange. Og han endte desværre med ikke at ville snakke med fremmede hunde. Han gik i forsvar hvis de kom hen til ham. Vi var desværre for sent med at få den rette hjælp, vi prøvede flere steder. Men jeg har nu blevet belært at det handler om at styrke Klunte's selvtillid, eller ihvertfald var det hvad vi skulle med vores. Masser af øvelser der styrker hundens kropsbevidsthed og masser af øvelser hvor han selv skal tænke sig om. Jeg kan selvfølgelig kun tale for hvad jeg har fået lært, og kan håbe at det også kan hjælpe Klunte. Det er så super ærgeligt at folk er så egocentreret at det kun drejer sig om dem og deres hund, og ikke er lidt fremme i skoene og bruger hovedet. Der er desvæære rigtig mange der ikke burde have en hund, da de åbenbart ikke kan administrere helt almindelig respekt for andres hunde.
Og husk når du går uden for døren, skal du glemme den tur hvor han blev overfaldet, (meget let at sige.......hold nu op jeg skulle arbejde meget med mig selv) for vi sender det lige ned igennem hundesnor. Så rank ryg og stolt derud med din skønne lille Klunte og tro på der ikke sker jer mere ondt. Det er de gode signaler i snoren.
Rigtig dejlig jul
Merle sender en hundekrammer til Klunte
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 865
Men det er jo pisse synd for hunden at ejerne er nogen klaphatte.
Var egentlig ved at forsøge at nå at løfte Klunte op, ved godt det ikke er optimalt, men nåede at tænke, hvis den nu bed mig i stedet, så kunne man i det mindste få gjort noget ved det. men nåede det bare ikke desværre...Er en Engelsk Staffordshire Terrier, så er vel grænser for, hvor skambidt jeg kunne være blevet i benet, så store er de jo ikke
Jeg prøver lige politiet igen om det gør en forskel, den ikke var i snor og under kontrol.
Ellers nogen gode råd, kan man komme med nogen argumenter, der måske kan trænge igennem til dem??
jan 2008
Tak hun er heldigvis ikke så mærket, vi gik aftentur i går uden de store problemer og fik hilst på et par hunde her til morgen uden problemer,
Men så så hun en sort hund, så gik hun bananas og selv i "attack" mode.
Pisse irriterende, så skal der trænes på selvtillid igen.
Den gode nyhed er vi flytter den 26. Så er det slut med agressive hunde rundt om hjørnet og dårlige minder. Ville være gerne kunne gøre noget for alle de andre hundeejere i området, da det jo ikke kun er Klunte, der har måtte ligge hals til overfald fra den hund
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 2
med hensyn til politiet, har jeg desværre været mange skuffende gange i kontakt med dem. den eneste gang det er lykkedes mig at få dem ud, var efter der var gået hul i halsen på hunde, plus stort bid i min hånd. det resulterede så i aflivning af hunden der angreb os.
men det er skuffende meget der skal til for at de vil hjælpe, hvis ikke lige man siger at der måske var noget race i som ikke er lovligt, så er de der for det meste med det samme.
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 296
Magen til idiot skal man lede længe efter. Hvis nu han gad holde styr på sin hund, så var du uden problemer.
At du losser til hans hund, hjælper jo kun i situationen. Hvad så næste gang?
Det er ejeren du skal have fat i.
jan 2008
Jeg ved hvor de bor, måske man skal prøve at ringe på og tage en snak med dem. Det prøvede jeg bare sidst med den kvindelige ejer, hvor det var en anden hund, der var blevet overfaldet. Der prøvede jeg "måske I skal have noget hjælp til den hund" snakken. Men blev bare skreget i hovedet at det havde de haft og jeg skulle bare lukke r**
Men er jo lige netop frustrationen over det her sker igen, næste gang er den anden hund måske bare ikke så "heldig" som Klunte, som så iøvrigt ikke lægger sig ned, men bider igen.
To tæver der slås, det er ikke for sjov skal jeg hilse og sige. Heligvis er hun så ikke så dygtig en slagsbror som hun selv synes
feb 2009
Ulykkerne sker meget ofte fordi den ene hund er løs og den anden har snor på.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
det eneste ulovlige er, at de ikke har kontrol over hunden...
feb 2009
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.556
Jeg ville også tage en kæp med, til at forsvare sig selv og hunden - og måske give ejeren et los også (nej, bare for sjov, det må du selvfølgelig ikke). Og så ville jeg nok give ejeren sådan et møgfald, at han kan forstå det - hvis jeg da huskede det!
Pomtoy - Man skal nok være sikker på, at man kan reglerne, før man begynder at udtale sig sådan om dem. ;o)
jan 2008
Jeg er heller ikke sikker på det kunne lade sig gøre uden Klunte ville synes den skulle ganskes i eller leges med hele vejen på gåturen.
Det med møgfaldet er prøvet
maj 2004
jan 2008
Er tilgengæld sikker på at ikke bare den hund, men alle i nabolaget holder sig langt væk
Heldigvis er det lige om lidt ikke mit problem længere, så er vi flyttet.
Bare så trist at når man nu ved at det kommer til at ske igen bare for en anden hund. Der måske ikke er så tykpelset og langhudet omkring halsen, så hun er svær at få rigtig bid i. Et af de øjeblikke, hvor jeg er glad for hendes tykke tykke underuld, der ellers kun spreder glæde ved at ligge som små "snebolde" fyld og pynter i hele lejligheden
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Det er en dårlig idé at løfte bagbenene og dreje rundt. Såret på den angrebne hund bliver blot større. En staff eller en ambull slipper altså ikke grebet så let. Tag rådet fra en, som ikke blot har læst om det, men selv prøvet den situation. Fuck, hvor kan de være stædige. Løft af bagbenene alene er nok det bedste, idet muligheden for at ruske minimeres ved manglende jordforbindelse.
ALLE hunde i snor nu!
mvh søren
ps! at slå angriberhunden hjælper næppe - men måske slå hundens ejer
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
Så jeg ville finde de relevante paragraffer i hundeloven, ringe til politiet og anmelde episoden og insistere på at de gør noget med henvisning til de paragraffer.
Aflivning grundet skambidning er den yderste konsekvens, og det er simpelthen ikke godt nok hvis politiet ikke vil benytte de andre muligheder oven giver INDEN det går SÅ galt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.400
§ 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.
Stk. 2. Hvis en hund har forvoldt skade på et menneske eller anden væsentlig skade, hvis hundens eller besidderens adfærd er af en sådan karakter, at den er egnet til at skabe frygt i sine omgivelser, eller hvis der i øvrigt er grundlag for at antage, at den pågældende hund kan være farlig for sine omgivelser, kan politidirektøren
1) give besidderen pålæg om, at den ejendom, hvor hunden holdes, skal være indhegnet af et hegn på op til 1,8 meter i højden, der skal være forsynet med en sluselåge,
2) give besidderen pålæg om, at hunden kun må luftes af besidderen eller af andre navngivne personer over 18 år og ikke må luftes sammen med andre hunde,
3) give besidderen pålæg om, at hunden, når den ikke holdes indelukket, skal føres i bånd, herunder pålæg om, at hunden skal føres i et bånd, der højst er 2 m langt, eller skal være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv eller begge dele, eller
4) træffe afgørelse om at lade hunden aflive
Stk. 3. Politidirektøren kan give besidderen pålæg som nævnt i stk. 2, nr. 1-3, hvis hunden har for vane at forulempe mennesker eller dyr ved på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem eller at forulempe husdyr i ejendom eller på mark.
Stk. 4. Hvis et pålæg efter stk. 2, nr. 1-3, eller stk. 3 overtrædes, kan politidirektøren, træffe afgørelse om at lade hunden aflive.
jan 2008
maj 2004
Anne-Kathrine - Måske vil politiet lytte, hvis I er flere der går sammen, eller flere der klager over det? På et tidspunkt bliver de vel trætte af jer, hvis I bliver ved og ved og ved, og så gør de vel noget ved det. :o)
Gentagne overfald -løsning