985 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

få nu lys/refleks på de hunde! få nu lys/refleks på de hunde!

Her er lige blevet kørt en hund ihjel, par er ude og gå ved landevej en som "altid", uden snor, uden refleks, uden lys, ej heller på ejerne.
hunden er ældre, og da den pludselig ikke lige er ved ejerne, og der kommer en bagfra kommende bil, kalder de på hunden og BANG -
hunden er så tullet over på den modsatte side af vejen..
Det har den aldrig gjort før i sine 11 år...
glædelig jul.
hamrende synd for dem, men for pokker hvor må de skiftes til at slå hinanden i hovedet over den larmende idioti.
"heldigvis" var hunden død på stedet, men altså.. !

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  få nu lys/refleks på de hunde!
  • #1   21. dec 2013 smiley trist

• #2   21. dec 2013 Puha:(

• #3   21. dec 2013 Øv, hvor trist smiley
    Kunne ikke selv drømme om at gå ved en vej med nogen af mine løse - og begge mine har lys på, som er svært at overse.

• #4   21. dec 2013 Jeg forstår slet ikke at folk tør lade være med at sørge for at både de selv og hundene kan ses i mørket!!

• #5   21. dec 2013 Jeg er også rystet over den idioti, som minimum må man da sørge for at både hund og en selv er iført reflekser.
    som billist er det så modbydeligt, pludselig at få øje "på noget" i sidste øjeblik, før man suser forbi, enten en fodgænger i vejsiden, en cyklist eller andet.
    HADER det!

• #6   21. dec 2013 Det er som om man råber på uheld, når man gør sådan!

Jeg går aldrig med mine hunde løse ved vej, hverken i lys eller mørke.
    Har ikke reflekser til dem, da vi kun gå på stier eller fortov når der er mørkt. Har dog refleks på min jakke og lommelygte med. Og så er mine hunde også hvide, så de er lidt nemmere at se i mørke.

• #7   21. dec 2013 Mine er nu heller ikke udstyret med lys og reflekser, det kan alligevel ikke ses for pelsen. Men når vi en sjælden gang går langs vejen, er jeg så selv rigeligt synlig, og så kaldes hundene jo bare på plads hvis der kommer nogen.

Generelt burde folk være bedre til at sørge for de er synlige i trafikken -osse når de cykler, løber osv langs vejen. Jeg har mere end en gang været nødt til at lave undvigemanøvrer fordi en eller anden tumpe cyklede rundt på vores smalle, snoede landeeje uden lys på sent om aftenen -man ser dem altså først når man næsten er helt oppe i naken på dem. Ikke rart.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #8   21. dec 2013 Michelle. Hvis man går hvor det er mørkt kan man jo ikke se sine hunde x antal meter fremme. Det er vil det der også er gået galt her. Går man hvor der ikke er fortorv skal man kunne ses og have snor på hunden. Alt andet er uansvarlig.

• #11   21. dec 2013 Hvide hunde er nu ingen sikkerhed, dem ser man nu heller ikke før det er for sent.
    de her refleksveste til hunde/mennesker som Maiken skriver om, dem ser man virkelig, fra laaang afstand og der er det jo lige meget om der er masser af hår på hunden.
    visse liner med indsyede reflekser er også hammer effektive.

• #12   21. dec 2013 Jeg har købt en jakke fyldt med refleks. Sådanne en arbejdsjakke som vejvæsenet har. Derudover har begge tøserne refleks"dækken" på. De har også reflekshalsbånd og Orbiloc lygter på.

Og jeg går IKKE trafikerede steder i mørke.

• #13   21. dec 2013 Maiken -jeg har skam refleksvest til Reiki, men han vil altså hellere undvære gåturen end have den på.

Max -nu render mine hunde naturligvis ikke rundt på 30 meters afstand langs vejen og så endda i mørke smiley
    Det er ikke ret ofte vi går langs vejen, og når det hænder går hundene tæt på mig. Folk kører som død og helvede på vores små veje, så jeg ville ikke turde andet.

• #14   21. dec 2013 MLA - Selvfølgelig er det ingen sikkerhed, men man ser nu trods alt en hvid hund lidt bedre end en sort hund fx. Bemærk at jeg skriver "lidt nemmere at se".
    Men jeg går stadig ikke steder, hvor vi kan blive påkørt, når det er mørkt.

• #16   22. dec 2013 Maiken -Gaia er osse jævnt ligeglad. Men Reiki ynes altså enhver form for "tøj" er dyrplageri. Jeg trænede det første år jeg havde ham, det at få sele på og at det bare var fantastisk.. men han gemmer sig altså stadig under sofaen og nægter at komme ud, hvis jeg finder selen frem. En refleksvest har samme effekt smiley

Jeg har prøvet med en kraftig lys-dims til halsbåndet, men det kan næsten ikke ses for pelsen, så nu er der bare en refleks på snoren og så ligner jeg selv et juletræ.
    -eftersom hundene alligevel er på plads når nogen kører forbi, og hundene går på venstre sider = væk fra trafikken, skulle det jo være nok at jeg kan ses smiley

• #17   22. dec 2013 Jeg går ikke ude ved veje I mørke og lucky går aldrig løs men hans k9 sele er jo næsten en stor refleks og hans snor har refleks I et langt stykke, så han burde kunne ses. Dog tager jeg lys med I tilfælde af at jeg en dag skulle gå ved en vej og I kort snor.

Det andet er jo ren dumskab

• #18   22. dec 2013 Michelle - Dem der omtales her, ville jo netop også kalde deres hund til sig, da der kom en bil. Men den var af en eller anden grund gået over på den anden side af vejen - hvilket den åbenbart aldrig før har gjort, i sine 11 år - og da de så kaldte, løb den over vejen og blev ramt.

Så nytter det jo lidt, at kalde sine hunde på plads, når de går fri ved vej i mørke - og det nytter heller ikke meget, at man selv ligner et juletræ. :o)

• #19   22. dec 2013 CTS -men de har jo åbenbart holdt ret dårligt øje med deres hund/ladet den gå for langt væk, hvis ikke de har været klar over at hunden var på den anden side af vejen.
    Nu går Reiki ikke løs på ret mange uindhegnede steder, så ha er skam i snor, men Gaia kunne jeg såmænd sagtens finde på at have løs uden den mindste smule dårlig samvittighed. for det første er begge mine trænet temmeligt meget i at man skal blive i rabatten. Skulle dette glippe, så går Gaia alligevel kun få meter væk fra mig. Skulle ose dette glippe, så kommer hun omgående når jeg kalder (og kalde gør man vel inden bilen er ud for en).
    Nu er det som nævnt ganske sjældent jeg går langs vej uden fortorve osv. Men jeg er nu ikke så bekymret for hundene når det sker. De er jo for længst på venstre side af mig når en bil kommer, og det uanset om de har snor på eler ej.

• #20   22. dec 2013 Jeg skal ikke kunne sige, hvor langt væk hunden er gået, eller hvorfor de ikke har set det ske - eller hvornår de har kaldet på hunden, for den sags skyld. Det var bare for at sige, at det ikke er nogen sikkerhed, at man kalder sin hund til sig - fordi det jo netop var derfor uheldet skete. :o)

• #21   22. dec 2013 synd for hunden og dumme ejere,,,

jeg bruger altid refleks vest og hodelykt på mig og hundene har også refleks dekken på så de lyser godt , tar altid på når det begyner at blive mørkere udenfor ,,, har faktisk fået slengt etter mig at jeg og hundene " skremte hesten " ( som gik som normalt , eller var det ejeren ) da vi lyste godt op når det ennå ikke hadde blevet mørkt

har også med min mors bicon frise på tur og man kan sagtens se hende pag refleks dekken , lyser godt op hun også smiley

profilbillede
  • #22   22. dec 2013 Det var et fint citat Marianne smiley

det er meget tragisk og dumt, men hvis blot vi alle tænker en smule længere, ser med en billists øjne når det er mørkt, ikke tror at hunden er 110% lydig og bliver ved din side i mørket, men tager line på -just in case..
    så er vi langt!

• #23   22. dec 2013 På miniinthebox kan man købe både helt lysende halsbånd og led snore, hvis man har en pelset hund smiley

• #25   22. dec 2013 Præcis..

Kommentér på:
få nu lys/refleks på de hunde!

Annonce