1.870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Listehunde i Schweiz Listehunde i Schweiz

Ja, i Schweiz har de også den forhadte liste over forbudte hunde og her kommer flere/andre racer end i Danmark på listen i 2014 smiley

"Die Liste der Listenhunde wird immer länger...!!!!
Alle abgebildeten HundeRassen stehen ab 2014 auf einer oder mehreren der kantonalen Listen hier in der Schweiz (einige Rassen sind bereits drauf)."

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Listehunde i Schweiz
  • #1   19. dec 2013 kan du oversætte det tyske? og vil de gøre de overnævnte racer på billedet ulovlige?

• #2   19. dec 2013 ... hvilke hunde bruger de schweiziske høkere?
    Jeg tænker... schæfer er jo ret normalt som høkerhund... og det bliver lidt en tam omgang hvis en politihund ankommer med mundkurv.

• #3   19. dec 2013 Casper: Prøv Google translate

• #4   19. dec 2013 Det bliver vel kun lovligt for politiet at have/benytte disse hunde.

• #7   19. dec 2013
    Okay, nu er det lang tid siden, jeg har haft tysk, men prøver alligevel:
    "Listen med listehunde bliver igen længere. Alle de afbildede hunderacer står fra 2014 på en eller flere af de kantonale* lister her i Schweiz" (Nogle racer er det allerede)"
    *I Schweiz kalder de regioner for kantoner

• #8   19. dec 2013 Jeg kan tildels forstå ridgen hvis det skulle være, men de andre racer virker lidt malplaceret?

• #9   19. dec 2013 Enig Anya... Jeg syntes det ser helt forkert ud, med de hunde på en forbudt liste.

• #10   19. dec 2013 Her er en liste over listehunde i de forskellige lande
    På tbellen kan man se, hvilke racer der er forbudt i de forskellige kantoner.....
    og ja, den sørgelige sandhed er, at nogle steder bliver både Schæfer, Malinois, Grand Danios og andre racer forbudte.

Så det er nok ikke Schweiz man overvejer når man skal finde lande til at afholde VM med brugshunde.
    http://de.wikipedia.org/wiki/Rasseliste#Aktuelle_Rasselisten

Farverne på skemaet betyder:
    grøn er ok.
    Rød er farlige hunde, men man kan få dispentation til at holde dem
    X er ekstrem farlige hunde, de må hverken avles, købes eller sælges eller overdrages på anden vis

• #11   19. dec 2013 Grand danois forstår jeg godt... De drukner folk i savl og kærlighed.

Men ja... Det ser rimelig malplaceret ud og lyder helt hen i vejret.

• #12   19. dec 2013 Det virker helt vildt underligt med de racer på listen smiley

• #13   19. dec 2013 Kilde?

Synes mest af alt det ligner noget propaganda..

• #14   19. dec 2013 CH - det kommer fra bullstaff-hilfe.ch. Af hvad jeg kan læse er det en forening, der støtter listehundeejere. De vil være en platform for hjælp, info osv.

• #15   19. dec 2013 En GD på sådan en liste har jeg godt nok svært ved at forstå. Har aldrig mødt en GD der ikke var en blid og venlig kæmpe både overfor kendte og fremmede mennesker.
    -det må næsten være størrelsen alene der er årsagen hvis den kommer på en liste.

men uanset så er man da kommet ud på lidt af en glidebane hvis listen bar udvides igen og igen... det ender jo med at ingen må have hund ovrhovedet.

• #16   19. dec 2013 Propaganda?

Kilde: http://www.bullstaff-hilfe.ch
    -

Her lidt beskrivelse fra f.eks kanton Glarus:

(link fjernet)

Her er både Bullterrier, Schæfer, Hovawart etc. på listen!

Einige Beispiele:

Hovawart: Kanton Glarus
    Deutscher Schäfer: Kanton Glarus, Tessin
    Deutsche Dogge: Kanton Tessin
    Ridgeback: Kanton Glarus
    Mali: Kanton Glarus, Tessin
    Beauceron: Kanton Tessin

Alle Details und die ausführlichen Auflistungen findet ihr unter:

(link fjernet)

• #17   19. dec 2013 Er Belgier ejer og har boet i Schweiz i flere år inden jeg flyttede tilbage til Danmark.

Jeg kan altså ikke finde noget på bullstaf-hilfes hjemmeside hvor der står noget om at schæfer osv. er på forbudsliste, så meget gerne et direkte link til pågældende side.

Har ikke læst hele Kanton Glarus linket igennem, men så vidt jeg kan se er det ikke en forbudsliste, men at man skal have tilladelse til at have følgende racer. Det er naturligvis træls, men ikke det samme som et forbud - og at man skal være over 18 år og have tilladelse til at eje visse hunderacer er ikke ubetinget negativt for mig. Det kommer jo an på hvordan det foregår. Jeg har set hvordan det er gået galt når bare Tervueren og Groenendael er kommet ud til folk som ikke ved hvad de har mellem hænderne - og med Malinois kan det da gå helt galt.

Sidste link virker ikke for mig.

• #18   19. dec 2013 Så vidt jeg kan læse, er der tale om flere racer i år 2014:

"Listen med listehunde bliver igen længere. Alle de afbildede hunderacer står fra 2014 på en eller flere af de kantonale* lister her i Schweiz" (Nogle racer er det allerede)"
    *I Schweiz kalder de regioner for kantoner.

Der er tale om listehunde, hvorvidt og hvor meget de er forbudte, har specielle restriktioner og hvilke racer er hvad, skal jeg ikke gøre mig klog på. Beklager, hvis det står uklart i start teksten!

• #19   19. dec 2013 Jeg tror at der er meget stor forskel på
    den Schweiziske liste, hvor visse hunderacer kræver en særlig tilladelse
    og den Danske liste, hvor visse hunderacer er forbudte.,
    Mali´en er fx. en meget almindelig hunderace i den Schweiziske redningshundeverden

• #20   20. dec 2013 aaarh ok -ja der er altså væsentlig orskel på at en race har nogen restriktioner og på at den er forbudt. Og ved at sidestille med den danske liste, troede jeg altså der var tale om forbud. Det er der så, for de fleste racers vedkommende, ikke, så er sagen jo lidt en anden smiley

For jeg synes da egentligt ikke der er noget helt galt i at stille krav til køberne af visse racer (er det i øvrigt ikke det mange har efterlyst herhjemme istedet for forbudet?)

Kommentér på:
Listehunde i Schweiz

Annonce