Søger svarpersoner til spørgeskema ang. hundeejeres forhold til politiet {{forumTopicSubject}}
Hej alle på Hundegalleri
Jeg er en kandidat-studerende fra Roskilde Universitet, som er i gang med at skrive et projekt ang. hundeejernes syn på politiet efter den nye hundelov trådte i kraft i 2010. Det er ikke hensigten at sætte politiet i et godt eller dårligt lys, men at afklare om ændringerne i hundeloven har ændret ejernes forhold til politiet - og i så fald hvordan.
Jeg søger derfor så mange hundeejere som muligt til at besvare spørgeskemaet - både ejere af de forbudte racer, samt ejere af
andre racer og blandingshunde.
Spørgeskemaet kan findes her: https://www.surveymonkey.com/s/T628YVM
Mange tak på forhånd for hjælpen.
Mvh. Rikke
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Blev dog lidt i tvivl omkring spørgsmålet: "ejer du hunden?"
For jeg bor sammen med kæresten og det er "vores" hunde, men på papiret er det selvfølgelig kun mine, derfor svarede jeg dette - var det rigtigt eller?
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Og siger det samme som Bodil
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 451 Svar: 2.869
Godt nok er jeg kun 17, men bliver 18 til februar, så tænkte jeg liiiige kunne snyde mig ind og være med
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Og jeg kunne også godt tænke mig at se den færdige rapport
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 224
Jeg er også meget interesseret i at se det færdige resultat
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 181
Held og lykke med projektet
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 77
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Kim S og Aichia: Ja måske herinde fra i hvert fald. Men jeg har også opsøgt hundeejere andre steder end her
Til jer der beder om en kopi af mit projekt. Resultaterne skal nok blive offentliggjorte på en eller anden måde, men jeg har endnu ikke afklaret hvordan. Jeg har skrevet bogen "De Forbudte Hunde" som udkom tidligere på måneden omkring den sidste undersøgelse jeg lavede, som handlede om hvilke konsekvenser forbuddet har for ejerne af de ulovlige racer og hunde som bliver forvekslet med dem. Det er dog meget ressourcekrævende at sætte en bog sammen og udgive den, så jeg skal have afklaret med mig selv om jeg vil gøre dette endnu en gang eller om jeg vil formidle resultaterne igennem en rapport.Uanset hvad skal jeg nok give besked herinde, og de andre steder hvor jeg har opsøgt svarpersoner.
maj 2008
de fleste med muskelhunde er jo af en bestemt holdning, netop fordi det er deres hunde som er i søgelyset, hvilket også stiller dem i forsvars position med det samme..
Man kan jo udforme et spørgeskema som man har lyst til så man for de svar som man gerne vil have.. og ud fra det spørgeskema lyder som om du leder specifikt efter personer med muskelhunde hvilket giver en bestemt retning i forhold til de svar som du vil have, som går hen og bliver præget af netop dette..
Ret mig hvis jeg er forkert selvfølgelig, men ud fra starten af spørgeskemaet som nærmest KUN hentyder folk med muskelhunde
nov 2013
maj 2008
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Dog tænker jeg det samme som Kim S og Aichia, jeg sad flere gange og tænkte om det nu også var meningen jeg skulle svare, når jeg hverken har ejet eller ejer en muskelhund
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
nov 2013
Generelt har jeg indtryk af, at det er meget forskelligt hvad hundeejeres holdning er til politiet, uanset hvilken race de ejer. Jeg har både oplevet muskelhundeejere, der generelt har et positivt syn på politiet, samt ejere af andre racer, der er dybt mistænksomme og skeptiske overfor politiet siden den nye hundelov trådte i kraft.
Søren:
Det overordnede formål med undersøgelsen er at afklare, hvordan magtforholdet mellem politiet og hundeejeren er ændret (idet politiet har fået flere sanktionsmuligheder og beføjelser som følge af den nye hundelov. Her vil jeg dykke ned i selve lovgivningen samt tage fat i nogle konkrete sager, hvor de nye beføjelser er blevet benyttet), og om dette viser sig at have en effekt på hundeejernes syn på politiet. Så her handler det naturligvis også om, i hvor stor grad hundeejerne holder politiet ansvarlige og i hvor stor grad de holder lovgiverne ansvarlige. Eksempelvis: er der tillid til at politiet kan håndtere alle disse hundesager acceptabelt? Er det holdningen at politiet ikke er ansvarlige når hundeejere oplever problemer med loven, men at ansvaret skal placeres på lovgiverne i stedet for? Her kan det evt. vise sig at muskelhundeejere har fået ændret deres syn på politiet meget, mens den almene hundeejer ikke har fået et mere negativt syn på politiet. Måske har ejere af andre racer mere tillid til at politiet kan håndtere det nye ansvar der følger med hundeloven, end ejerne af de ulovlige racer har? Eller også kan der tegne sig et helt andet billede, det ved jeg jo ikke endnu. Her mener jeg, at det er interessant at sammenligne svarene fra ejere af ulovlige racer (og ejere af hunde der bliver forvekslet med dem), med svarene fra ejerne af lovlige racer, og se hvilke forskelle og ligheder der er.
Uddannelsesspørgsmål og andre baggrundsspørgsmål er standard i spørgeskemaer, og det er fordi det ofte viser sig at have en betydning for, hvordan folk svarer. Det behøver ikke nødvendigvis at have en betydning i denne sammenhæng, men det kan sagtens have det. Eksempelvis kan det være at det viser sig, at højtuddannede er mindre skeptiske overfor politiet i forhold til hundeloven eller omvendt.
Jeg håber, at dette besvarede dine spørgsmål Søren. Ellers er du naturligvis velkommen til at spørge om mere. Mvh. Rikke
nov 2013
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Jeg synes ikke du kun ligger vægt på at få listehundeejere til at besvare.
Tværtimod.
Hvor jeg har set dine opslag er der en bred spredning af racer og der er på ingen måde flere listehundeejere samlet end alle andre hundeejere.
Selv overskriften på denne tråd er ikke rettet mod udelukkende listehundeejere da der ikke nævnes de typiske ord der retter sig om dem ...
Kamphund, listehund, hundelov etc. som straks sætter stemningen ...
Dette er så neutralt som jeg overhovedet kan se at TS kan være med en undersøgelse som denne ...
nov 2013
26,57 % ejer en ulovlig race
23,38% ejer en blandingshund eller racehund der forveksles med en ulovlige race
19,51 % har blandingshunde der ikke bliver forvekslet med en ulovlig race
45,92 % har racehunde der ikke bliver forvekslet med en ulovlig race
Grunden til at fordelingen overstiger 100% er fordi nogle hundeejere, ejer mere end en enkelt hund, og derfor kan have valgt flere af svarmulighederne.
Sanne M: Mange tak for din kommentar, jeg er glad for at høre, at du mener der er en stor spredning af racer, da dette netop også er min hensigt
Søger svarpersoner til spørgeskema ang. hundeejeres forhold til politiet