hvem bestemmer i flokken? {{forumTopicSubject}}
Ja, det kan jeg ikke selv finde ud af i min flok.
Bamse, som er ældst er meget bold/pind glad og vil hellere have legetøj i stedet for mad.
Han leger mest med Buller som er 2. yngst og viger pind eller andet legetøj for ham.
Men går vi tur og jeg skal have dem i snor pga en anden hund, kan jeg sagtens lade Buller gå fri, for han er en kryster uden "brormand" og bliver pænt ved mig
Omvendt er Bamse ligeglad med om han har "brormand" med til hjælp...
Har jeg dem alle i snor,er det Buller der puster sig op og siger små fnyselyde,hvis vi møder en fremmed hanhund,mens Bamse bare trækker lidt mere end ellers...
Og som rosinen i pølseenden, er der så Bobo, som den yngste og mindste... Han er svær at beskrive. Ikke bange for nogen,tror selv han er en fandens karl,men ikke over for sine "brødre",som han passer på,hvis han får lov... Viser sig gerne i hundeskoven. Det skal opleves :)... Den korte forklaring er: Kongen
Alle bliver sat på plads hvis de tror de er noget ved musikken.
Hjemme leger han mest med katten,men hænder alle 3 hunde leger på gulvet med lyd på. Som om de store ved at han er lille i forholdet til dem.
Får de alle 3 kødben,sker det tit at Bobo har alle 3 og vogter over dem,hvis de store kommer tæt på,men er han uopmærksom,får de det hurtigt igen...
Er der nogen ud fra den beskrivelse der kan fortælle mig rangordenen her?
Og hvem bestemmer hjemme hos Jer?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.128
Fx. er det Sigurt der æder vores, meget farlige, post (møjdyr! :P) Og Asta der holder udkig fra vindueskarmen, der kunne jo komme en flyvende trold.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.821
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.530
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.780
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1464 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.495
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.675
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.201
Jowina kan bestemme om de andre må lege. Det styre hun med hård hånd - et enkelt vuff og legen stopper.
I mange tilfælde virker hun som øverste Dronning trods hendes sterilisation og 12 år.
men andre gange så stjæler Bianca og Fanny gnavepinde fra hende.
ingen tager gnaveben fra Fanny, hvis Bianca prøver bliver Fanny til en ulv.
Bianca er helt sikkert nederst i flokken.
Jowina og Bianca kan godt toppes en smule, hvilket også giver usikkerhed på hvor højt rangerende Jowina i virkeligheden er, for var hun den ubestridte Dronning, så havde hun jo ikke behøvet skændes med Bianca om hvem der har retten til at stå i døråbningen ud til køkkenet.
Bortset fra det er det Bianca der går imellem, hvis der er optræk til ballade - det gælder både mellem hundene eller hund/menneske.
Galia skændes aldrig med nogen, aldrig har jeg oplevet nogen bare snærre af hende og hun laver heller ikke udfald mod andre, det kunne tyde på en leder, men hun er faktisk mest tryg ved at spise gnavepinde bag min ryg, godt beskyttet fra de andre.
men det er hende der vil spise først og have sele på først - tjaaa
jeg tror vi alle har hver vores forcer - ting vi er gode til og ting vi er knap så gode til
jeg er fx rigtig god at have, hvis man vil have lukket køleskabet op eller hoveddøren. Det er også mig, der bringer mad hjem i huset *GGGG*
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 162
(link fjernet)
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 534
det jo ikke et spørgsmål om lederskab blandt mig og hundene men mellem hundene
hvem bestemmer i flokken?