Godt råd mod bidende hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej har en sød hvalp på snart 12 uger men når man leger eller generelt bare går ude på gaden kan han finde på pludseligt ude af det blå at bide.. Eller hvis man feks ligger og sover bide en i næsen og sådan ... Men det specielt slemt når man leger at han bider hårdt og selvom man siger høje lyde eller prøver ignore ham og vende ryggen til så begynder han bare at bide en i benet og sådan noget istedet for hvor han lige ka komme til.. Og hvis man så skælder ham ud og siger nej så tror han bare det er leg også ...
Så ville lige høre om der er nogen gode råd til hvordan man vænner ham af med at bide i en, eller ihvertfald vide hvornår det gør ondt så han ikk bider igennem ?
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
da fik hun sådan en legebamse i munden som hun kunne bide i osse når vi gik tur
efterhånden så stoppe hun det efter min far gik på træning med hende på hundeskole
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 22
Lige meget hvilket legetøj han får er det som om ens krop bare er det sjovere ..
Skal godt nok også starte med ham i hundetræning her imorgen men kunne være dejligt hvis der var et eller andet man ku gøre som gør han lærer det hurtigere
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 932
så siger vi IND I KASSEN og så går de ind i kassen og ligger der i nogle minetter
det ved jeg godt at man ikke kan gøre når man går tur man da for vi altid hunden
til og sidder pænt heller står stille man som snak skal man være lidt hård imod
hunden man aldrig bruge vold
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Uh hvalpehaps er bare det værste Men sådan er livet desværre når man har valgt at få en hvalp..
Mit eneste råd, er at du fremover har et fast mantra som du messer, når du i virkeligheden har lyst til at skrige " AV FOR SATAN, MØGKØTER" og være hamrende upædagogisk..
Du får brug for mantraet MANGE gange, så start med at messe det med det samme- det hjælper egentlig ikke en skid på at ha 16 hvalpetænder/små sylespidse nåle i armen, men det giver PERSPEKTIV
Mantra er: "JEG IGNORERER UØNSKET ADFÆRD OG BELØNNER FOR ØNSKET ADFÆRD- OG DE SIGER PÅ HG AT KRÆET VOKSER FRA DET"
Derudover, så piver du bare herinde, når folk tror du er blevet stiknarkoman og ikke tror på at det er den nuttede hvalp der kunne gøre den slags
God fornøjelse- og nej du kan ikke nå at købe et akvarie i stedet for :D :D :D
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Ignorer dårlig adfærd, afled, beløn korrekt adfærd og lær evt. hunden nej kommando. Har brugt klikkertræning og han respondere helt vildt godt på det.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Det er SÅ nemt for os gamle garvede at være enormt politisk korrekt når der kommer en nybagt hvalpe-ejer og piver over at kræet har udviklet sig til at være et løbsk gebis på ben
Vi har ALLE sammen været der, hvor hvalpetid og efterfølgende Lømmelalder var så GRELT at det var en befrielse at tage i Bilka i myldretiden OG stå i kø i 40 minutter sammen med skrigende unger, bare man slap for møgkøteren
Vi fortrænger det nok bare en gang i mellem ;-).. Derfor er mine indlæg skrevet med humor OG forståelse
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg er forrevet op og ned af begge arme og ben. Næsten som at have været oppe og toppes med den vildeste tjørnebusk i shorts og tshirt, men det stopper jo igen ( siger jeg til mig selv )
Håber så bare ikke jeg bliver kaldt til jobsamtale på en varm dag
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 41
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Held og lykke med tyranen
apr 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 22
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649