{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Godt råd mod bidende hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej har en sød hvalp på snart 12 uger smiley men når man leger eller generelt bare går ude på gaden kan han finde på pludseligt ude af det blå at bide.. Eller hvis man feks ligger og sover bide en i næsen og sådan ... Men det specielt slemt når man leger at han bider hårdt og selvom man siger høje lyde eller prøver ignore ham og vende ryggen til så begynder han bare at bide en i benet og sådan noget istedet for hvor han lige ka komme til.. Og hvis man så skælder ham ud og siger nej så tror han bare det er leg også ...
Så ville lige høre om der er nogen gode råd til hvordan man vænner ham af med at bide i en, eller ihvertfald vide hvornår det gør ondt så han ikk bider igennem ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt råd mod bidende hvalp
  • #1   3. sep 2013 Ikke høje lyde, skrig i stedet

  • #2   3. sep 2013 da vors hund leger da hun var lille
    da fik hun sådan en legebamse i munden som hun kunne bide i osse når vi gik tur
    efterhånden så stoppe hun det efter min far gik på træning med hende på hundeskole


  • #3   3. sep 2013 Phillip - jeg giver også sådan et højt viin men det hjælper ikk rigtigt smiley

    Lige meget hvilket legetøj han får er det som om ens krop bare er det sjovere ..
    Skal godt nok også starte med ham i hundetræning her imorgen men kunne være dejligt hvis der var et eller andet man ku gøre som gør han lærer det hurtigere smiley


  • #4   3. sep 2013 vi har altid taget hunden i kassen for og vises at denne her er forkert
    så siger vi IND I KASSEN og så går de ind i kassen og ligger der i nogle minetter
    det ved jeg godt at man ikke kan gøre når man går tur man da for vi altid hunden
    til og sidder pænt heller står stille smiley man som snak skal man være lidt hård imod
    hunden man aldrig bruge vold


  • #5   3. sep 2013
    Uh hvalpehaps er bare det værste smiley Men sådan er livet desværre når man har valgt at få en hvalp..

    Mit eneste råd, er at du fremover har et fast mantra som du messer, når du i virkeligheden har lyst til at skrige " AV FOR SATAN, MØGKØTER" og være hamrende upædagogisk..

    Du får brug for mantraet MANGE gange, så start med at messe det med det samme- det hjælper egentlig ikke en skid på at ha 16 hvalpetænder/små sylespidse nåle i armen, men det giver PERSPEKTIV smiley

    Mantra er: "JEG IGNORERER UØNSKET ADFÆRD OG BELØNNER FOR ØNSKET ADFÆRD- OG DE SIGER PÅ HG AT KRÆET VOKSER FRA DET"

    Derudover, så piver du bare herinde, når folk tror du er blevet stiknarkoman og ikke tror på at det er den nuttede hvalp der kunne gøre den slags smiley

    God fornøjelse- og nej du kan ikke nå at købe et akvarie i stedet for smiley :D smiley :D smiley :D



  • #6   3. sep 2013 TurboVovserne: hehehe jeg er naturligvis helt enig - meget fin formulering smiley

  • #7   3. sep 2013 Har en dobermann hvalp på 9½ uge og han var slem til at bide i mig, men han er næsten stoppet nu.

    Ignorer dårlig adfærd, afled, beløn korrekt adfærd og lær evt. hunden nej kommando. Har brugt klikkertræning og han respondere helt vildt godt på det.


  • #8   3. sep 2013 casper h- hvor dejligt at høre smiley og du har helt ret det er vejen frem smiley

  • #9   3. sep 2013
    Det er SÅ nemt for os gamle garvede at være enormt politisk korrekt når der kommer en nybagt hvalpe-ejer og piver over at kræet har udviklet sig til at være et løbsk gebis på ben smiley

    Vi har ALLE sammen været der, hvor hvalpetid og efterfølgende Lømmelalder var så GRELT at det var en befrielse at tage i Bilka i myldretiden OG stå i kø i 40 minutter sammen med skrigende unger, bare man slap for møgkøteren smiley

    Vi fortrænger det nok bare en gang i mellem ;-).. Derfor er mine indlæg skrevet med humor OG forståelse smiley


  • #10   3. sep 2013 Samme problem her, men jeg tager det helt roligt, da jeg VED det stopper...engang smiley

    Jeg er forrevet op og ned af begge arme og ben. Næsten som at have været oppe og toppes med den vildeste tjørnebusk i shorts og tshirt, men det stopper jo igen ( siger jeg til mig selv smiley )

    Håber så bare ikke jeg bliver kaldt til jobsamtale på en varm dag smiley


  • #11   3. sep 2013 Fuldstændig enig med TurboVovserne - er selv lige blevet indehaver af en regulær bidemaskine smiley

  • #12   3. sep 2013 Har præcis samme problem, men jeg siger NEJ, og ignorere hende derefter. Når så hun er faldet til ro kan hun få opmærksomhed igen, og når så hun bider i sit eget legetøj så roser jeg hende. Jeg satser og tror på det virker med tiden, men er da røget et par leggins efterhånden. Hehe.. Bøllepigen smiley

  • #13   3. sep 2013 Helt enig med TurboVovserne, alternativt må du investere i en rustning, og glæde dig til at hvalpetænderne bliver skiftet ud med nogle knapt så spidse nogle smiley

    Held og lykke med tyranen smiley


  • #14   3. sep 2013 Haha mange tak for jeres indlæg smiley så må jeg jo bare sidde og vente spændt på det lille kræ vokser, det var bare mere så han ikk også tror det er okay når han bliver ældre for så ville det være knapt så sjovt. ;P

  • #15   3. sep 2013 Hvis du sørger for at det bedre kan betale sig at lade være, så skal det nok stoppe. Så beløn/giv opmærksomhed når han gør som du gerne vil have, og kig den anden vej når han er uartig, altså med mindre han er ved at gøre noget der er direkte farligt, så skal du selvfølgelig stoppe ham smiley I værste tilfælde er negativ opmærksomhed bedre end ingen opmærksomhed, og så har du en hund der kun laver ulykker. Så ros når han ligger stille, sidder pænt, går pænt, ikke smasker og holder holder bordskik, så er det det han finder ud af kan betale sig smiley

Kommentér på:
Godt råd mod bidende hvalp

Annonce