{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.360 visninger | Oprettet:

7 måneder gammel hund til salg på DBA {{forumTopicSubject}}

Jeg undres og forarges en smule når jeg ser en annonce, hvor en kun 7 mdr. ung hund sælges med begrundelsen...

For lidt tid til hunden og hunden er for stor til børn?..

Man har haft den i blot 5 måneder og ved det er en blanding af labrador og Saint Bernard - har man overhovedet ikke gjort sig nogle tanker om hvad det er for en hund man har anskaffet sig, eller er det sommerferien uden hund der har meldt sig?

Er jeg ene om disse tanker når sådan en annonce dukker op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7 måneder gammel hund til salg på DBA
  • #3   9. jul 2013 Der er såmænd også en 9 uger gammel hvalp til salg i en gruppe på FB..... man har haft den i 1 uge.... men har ikke tid til den mere..... smiley

• #4   9. jul 2013 Jeg syntes simpelthen det er så uforskammet - at folk kan være sådan!
    De burde skamme sig!

• #5   9. jul 2013 Jeg så forleden dag en annonce med en 10 uger gammel hvalp - som skulle sælges, da ejer ikke have tid alligevel.

Synes virkelig det er trist at en beslutning kan være så ugennemtænkt, at den bliver sat til salg 2 uger efter man har fået den hjem :s

• #6   9. jul 2013 NITTIB: det er da også helt groteskt:(

Ja hvis den er havnet hos et så useriøst sted, håber jeg da også den kommer et andet sted hen, hvor den er ønsket, men for pokker da.... Det er jo voksne mennesker der har købt denne hund - som i øvrigt ser virkelig sød ud.

• #7   9. jul 2013 Jeg er lige så arrig på den som har avlet og solgt hvalpen som jeg er på køber...
    Man skal IKKE BARE SÆLGE SINE HVALPE TIL HVEM SOM HELST

• #8   9. jul 2013 Der er rigtig mange hunde til salg i den aldersgruppe. Og de mærkligste undskyldninger. Jeg siger bare: Velkommen til lømmelalderen.
    Og ja, hvor er det ikke særlig gennemtænkt

• #9   9. jul 2013 Men hvem er det, der avler hunde til sådanne mennesker ?

Er det ikke en del af det at være opdrætter - at finde nogle ordentlige købere til sine hvalpe ?

• #10   9. jul 2013 Det er som regel blandingshunde, der videresælges sådan igen og igen.
    Opdrættere i kennelklubben sælger jo ikke hvalp til den første, der melder sig. Her undersøger man om vedkommende ved hvad han/hun går ind til.
    Det er helt hen i vejret det andet der.

• #13   9. jul 2013 Enig, lige meget om det er en hund med tavle eller ej, vil jeg da forvente at sælger har en interesse i at deres hunde får den bedste start på livet efter de 8 uger.

Da jeg købte min omplacerings hund, skulle jeg skrive til sælger hvorfor jeg havde interesse i ham, og hvad mine begrundelser var for at anskaffe mig en hund, derefter talte vi i telefonen, hvor sælger spurgte ind til mig, bolig, område, forventninger etc.
    Altså hun havde en oprigtig interesse i at finde en passende ejer til Buster.

• #14   9. jul 2013 Minion det er jo helt tragikomisk den begrundelse:)

• #15   9. jul 2013 smiley har så ondt af de stakkels hunde!

• #18   9. jul 2013 Synes det er utroligt der ikke tænkes længere før anskaffelse af et levende dyr..

Så også forleden "9 uger hvalp sælges, da der ikke kunne gives hvad hvalpen havde brug for." - What!?

• #19   9. jul 2013 Når alt kommer til alt, så er det trods alt altid noget, at man kan indse, at man ikke magter opgaven, og så prøver at finde et andet hjem. Det er trods alt bedre, end hunden ender med at blive lænket ude i baghaven, som man feks. tit ser i USA.
    Man må så bare håbe, at folk tænker over det, og lærer af det.
    Man ser desværre nogle gange, at folk sælger pga manglende tid, allergi eller andet, for så at købe en ny hvalp kort efter.
    Mange køber efter udseende feks. en husky, men forstår ikke hvor meget de kræver. And køber en schæfer eller labrador, fordi sådan en havde deres bedstefar eller onkel, men så tænker de ikke over hvor meget forskel der kan være på brugslinier og udstillings linier.. En schæfer er ikke bare en schæfer.
    Og sidst men ikke mindst, så skal man være villig til at man selv må indordne sig lidt efter ens hund. Man får ikke en hund der ikke behøver opdragelse, ikke fælder, ikke gør ikke behøver at blive luftet osv. Man kan ikke få hele pakken forærende, men ved at undersøge de forskellige racer inden køb, kan man finde en der matcher ens persolighed og krav.
    Det er også derfor jeg gerne ser høje priser på hvalpe. Mange bliver forarget over høje priser på feks. blandings hunde, men jeg ser dem gerne endnu højere, for at forhinde impulskøb. En hvalp der sælges til 500 kr. på dba, kan meget nemmere blive et impulskøb, frem for en til 5000 kr..

• #21   9. jul 2013 Tror ofte de hunde der sælges efter kun få uger i disse tider, er hunde der bl.a. er købt på diverse markedspladser.
    Hele familien ude og neeeej, hvor ser hvalpe bare søde ud!

Synd og skam! Synes absolut heller ikke ofte at hundekøb er gennemtænkte - jeg går ind for hundekørekortet.. Så har man da noget tid til at tænke det hele igennem og får automatisk lidt mere info om, hvad det indebærer at have hund

• #22   9. jul 2013 Mmm sjovt hvordan folk kan glemme at en hvalp også vokser:(

• #24   9. jul 2013 Ja det sker ofte at de små nuttede hvalpe vokser i takt med man giver dem mad hver dag:) smiley smiley

• #25   9. jul 2013 næe helt generelt forarges jeg også jævnligt... var en tur og kigge i markedet her forleden, hold da op der var en del yngre hunde man lige pludselig ikke kunne have mere .... der kan sagtens være forståelige grunde, men der er nu også en del grunde hvor man undres og tænker folk bare ikke har tænkt sig en disse om inden de anskaffede sig et ansvar ....

• #26   9. jul 2013 Hanne, helt enig der kan være årsager, hvor det er den bedste løsning, og ingen anden udvej end at finde et nyt hjem til hunden.

Desværre synes jeg oftere det er nogle mystiske årsager der bliver nævnt. Tænk nu før man handler....

Nu kan jeg se på FB en 3 md schæfer hvalp skal sælges da ejer, en ældre herre med kol ikke kan overskue hvalpen alligevel, den var for aktiv....... Ja han skulle aldrig have haft den race hvis han både er gammel og har kol.

Kommentér på:
7 måneder gammel hund til salg på DBA

Annonce