4.360 visninger
|
Oprettet:
7 måneder gammel hund til salg på DBA {{forumTopicSubject}}
Jeg undres og forarges en smule når jeg ser en annonce, hvor en kun 7 mdr. ung hund sælges med begrundelsen...
For lidt tid til hunden og hunden er for stor til børn?..
Man har haft den i blot 5 måneder og ved det er en blanding af labrador og Saint Bernard - har man overhovedet ikke gjort sig nogle tanker om hvad det er for en hund man har anskaffet sig, eller er det sommerferien uden hund der har meldt sig?
Er jeg ene om disse tanker når sådan en annonce dukker op?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.984
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 383
De burde skamme sig!
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 642
Synes virkelig det er trist at en beslutning kan være så ugennemtænkt, at den bliver sat til salg 2 uger efter man har fået den hjem :s
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Ja hvis den er havnet hos et så useriøst sted, håber jeg da også den kommer et andet sted hen, hvor den er ønsket, men for pokker da.... Det er jo voksne mennesker der har købt denne hund - som i øvrigt ser virkelig sød ud.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Man skal IKKE BARE SÆLGE SINE HVALPE TIL HVEM SOM HELST
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Og ja, hvor er det ikke særlig gennemtænkt
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Er det ikke en del af det at være opdrætter - at finde nogle ordentlige købere til sine hvalpe ?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Opdrættere i kennelklubben sælger jo ikke hvalp til den første, der melder sig. Her undersøger man om vedkommende ved hvad han/hun går ind til.
Det er helt hen i vejret det andet der.
dec 2008
Da jeg købte min omplacerings hund, skulle jeg skrive til sælger hvorfor jeg havde interesse i ham, og hvad mine begrundelser var for at anskaffe mig en hund, derefter talte vi i telefonen, hvor sælger spurgte ind til mig, bolig, område, forventninger etc.
Altså hun havde en oprigtig interesse i at finde en passende ejer til Buster.
dec 2008
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 411
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Så også forleden "9 uger hvalp sælges, da der ikke kunne gives hvad hvalpen havde brug for." - What!?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Man må så bare håbe, at folk tænker over det, og lærer af det.
Man ser desværre nogle gange, at folk sælger pga manglende tid, allergi eller andet, for så at købe en ny hvalp kort efter.
Mange køber efter udseende feks. en husky, men forstår ikke hvor meget de kræver. And køber en schæfer eller labrador, fordi sådan en havde deres bedstefar eller onkel, men så tænker de ikke over hvor meget forskel der kan være på brugslinier og udstillings linier.. En schæfer er ikke bare en schæfer.
Og sidst men ikke mindst, så skal man være villig til at man selv må indordne sig lidt efter ens hund. Man får ikke en hund der ikke behøver opdragelse, ikke fælder, ikke gør ikke behøver at blive luftet osv. Man kan ikke få hele pakken forærende, men ved at undersøge de forskellige racer inden køb, kan man finde en der matcher ens persolighed og krav.
Det er også derfor jeg gerne ser høje priser på hvalpe. Mange bliver forarget over høje priser på feks. blandings hunde, men jeg ser dem gerne endnu højere, for at forhinde impulskøb. En hvalp der sælges til 500 kr. på dba, kan meget nemmere blive et impulskøb, frem for en til 5000 kr..
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 224
Hele familien ude og neeeej, hvor ser hvalpe bare søde ud!
Synd og skam! Synes absolut heller ikke ofte at hundekøb er gennemtænkte - jeg går ind for hundekørekortet.. Så har man da noget tid til at tænke det hele igennem og får automatisk lidt mere info om, hvad det indebærer at have hund
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 239
dec 2008
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.580
dec 2008
Desværre synes jeg oftere det er nogle mystiske årsager der bliver nævnt. Tænk nu før man handler....
Nu kan jeg se på FB en 3 md schæfer hvalp skal sælges da ejer, en ældre herre med kol ikke kan overskue hvalpen alligevel, den var for aktiv....... Ja han skulle aldrig have haft den race hvis han både er gammel og har kol.
7 måneder gammel hund til salg på DBA