Foder til en 4 måneder gammel Dobermann {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg får en 4 måneder gammel Dobermann han hjem inden for 7-14 dage.
Jeg tænkte på om det evt. var nogle der kunne hjælpe mig lidt på vej mht. til foder. Jeg har efter en del research besluttet at jeg vil fodre min hvalp med Orijen hundefoder, og senere skifter over til BARF.
Mit spørgsmål går på om jeg skal købe den der hedder Orijen Puppy LARGE eller bare en almindelig Orijen puppy? En dobermann bliver jo max. 41-45 kg tung når den er fuldvoksen. Er det tilstrækkeligt til at den kvalifcerer sig til at blive fodret med LARGE-varianten?
Jeg syntes desuden at det er ÉN stor jungle at købe ind til en hvalp. Der er jo utrolig meget at vælge imellem. Har I nogle forslag til hvilket legetøj, godbidder, længden på linen osv jeg skal investere i?
Jeg har besluttet at hvalpen skal have seler og ikke halsbånd i begyndelsen af dens liv, hvor den ikke er trænet til ikke at trække. Når den en gang er trænet til at gå ved siden af mig, vil jeg overveje halsbånd.
Vh
Mikkel S.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.302
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Orijen er et super godt foder, og jeg vil til hver en tid anbefale det som tørfoder. Til gengæld vil jeg sige, at BARF som vi kører på nu, er endnu bedre
Jeg synes bare, at du skal købe Orijen Adult. Der er sjældent forskel på indholdet, på de forskellige poser, om det er hvalpefoder eller voksenfoder.
Men uanset, så husk at fortsætte med det foder hunden får nu i den første tid, og kør så langsomt over på der nye foder.
Og tillykke med den nye ven
jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jeg har købt 26 kg foder. Hvor længe holder det? Bare sådan cirka
jun 2014
- Først og fremmest så skal han ikke adopteres, så slap du bare helt af Birgitte, jeg har læst op på lektien.
Derudover bor jeg ikke i inde København, men i en lille stille by, med masser af grønne arealer. Jeg syntes personligt ikke at en race som Dobermann hører til inde i byen.
feb 2013
jun 2014
Jeg får min hund hjem i næste uge. Og ja det er en kuperet hund fra udlandet
jun 2014
Jeg syntes desuden at 8-10 er lidt for tidligt at fjerne hvalpen fra dens moder.
Personligt syntes jeg 12 uger er passede som MINIMUM!
jun 2014
Overstående link indeholder udtalelser fra personer der rent faktisk HAR haft en dobermann
jun 2014
En rød hanhund. Glæder mig sådan til at få ham hjem i næste uge.
jun 2014
feb 2013
Husk at vi er flere doberejere herinde der gerne er klar med gode råd til nye doberejere, da vi jo vil vores fantastiske race det bedste.
Foder til en 4 måneder gammel Dobermann