1.300 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Opdatering på Mischa og hvalpene. Opdatering på Mischa og hvalpene.

Ja, der er jo mange af jer herinde, som nok har læst om Mischa som jeg fik i pleje for Dyreværnet, i forbindelse med at hun var drægtig.

Mischa fik 5 super dejlige og fantastiske guldklumper.
Desværre måtte vi aflive de 4 af dem, d. 7. Juni. smiley
Deres spiserør, var pga. indavl, dobbelt størrelse af hvad de burde være. Hvilket vil sige at maden ikke kom ned i maven på dem, men derimod blev liggende i spiserøret, hvorefter de kastede det op. Som dyrlægen sagde, ville de sagtens kunne blive flere år, men med den sygdom ville det resultere i at de på et tidspunkt sultede ihjel, da det kun er meget meget lidt af maden der når helt ned i mavesækken.
Det var en forfærdelig dag, og selvom jeg normalt ikke er typen der græder, brød jeg sammen da vi fik "dommen".
Det var et hårdt slag at få.

Heldigvis var fejlede den sidste hvalp ikke noget, så hende og Mischa kom med hjem til Lolland igen, de kunne selvfølgelig slet ikke forstå noget af det, og ledte efter de sidste 4 hvalpe.
De "kom sig" heldigvis forholdsvis hurtigt over det, og har det rigtig godt begge 2.
Rikke er en rigtig bandit, og hygger sig sammen med de 3 voksne, som leger meget med hende, og hun kommer med ud og møder andre hunde og mennesker ofte.

I fredags havde vi besøg af hendes nye ejere, nogle rigtig søde mennesker fra nordsjælland, og jeg er slet ikke i tvivl om at hun vil få det godt hos dem.
Hun flytter hjem til dem på mandag d. 1.

Som skrevet i andre tråde, var Mischa da jeg hentede hende, utrolig bange, og meget usikker.
Det første stykke tid var der ikke andre end mig der kunne komme i nærheden af hende, men efter lidt arbejde med det, samt træning i hendes tempo, gik det hurtigt fremad.
Nu er hun blevet så glad og tryg, så hun springer op til alle der kommer på besøg her, hun er ikke længere bange for fremmede, men kan dog stadig være utryg når vi går en tur igennem gågaden hvis der er for mange mennesker.
Både DV og dyrlægen derinde, var overraskede over at se hvor meget hun har ændret sig til det bedre på den tid hun har været her.
Samtidig var de glade for at se hvor tæt knyttet Mischa og jeg er blevet, da en af de frivillige ville hjælpe med at følge Mischa ud i bilen, så jeg kunne tage hvalpene, rykkede Mischa sig ikke ud af stedet før jeg gik forrest.
Der var også en af dem der prøvede at tage Mischa's snor, og tage hende med væk fra mig, men hun nægtede at gå med, hun ville kun være i nærheden af mig.

Mischa har samtidig fået det rigtig godt sammen med mine 2 drenge, og de har så meget glæde af hinanden alle 3.

I sidste uge blev jeg ringet op af DV, med beskeden om at de havde besluttet sig for at jeg skulle have lov til at adoptere Mischa, så d. 1. juli når vi skal ind med Rikke, bliver papirerne på Mischa ordnet samtidig. smiley

Sorry det blev så langt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdatering på Mischa og hvalpene.
  • #1   23. jun 2013 Hvor er det bare super dejligt at høre:)
    Og tillykke med forøgelsen af hundeholdet! - men alt andet havde altså også været åndssvagt, hvis ikke du kunne få lov til det:)

• #2   23. jun 2013 smiley

• #3   23. jun 2013 Mega god opdatering smiley er glad på jeres vejne smiley

• #4   23. jun 2013 Bande gør jeg normalt ikke herinde, der skal meget til synes jeg selv for at der kommer vand i øjenkrogen, men for Dælen da!!!
    Sad her og læste, pludselig råber jeg bare "FEDT FEDT, Hold da Kæft det er BARE SÅ FEDT!!!! har lidt vand i øjenkrogen. Jeg er Så glad på dine og hundens vegne, skøn skøn slutning for dig og morhunden!!! *KæmpeKram* herfra mig

• #5   23. jun 2013 Hopper med på Aino koret smiley

Men må lige spørge, hvordan kan man sige at hvalpen måtte aflives grundet indavl ?? Når tæven kommer fra dyreværnet, er der vil næppe en tavle med hende, hvor dette kan påvises ?

• #6   23. jun 2013 Hvor er det FEDT du kan beholde hende! Tillykke med det! smiley

• #8   23. jun 2013 Omg, tillykke med det! Hun får det fantastisk hos jer! ^^

• #9   23. jun 2013 Mange tak for alle jeres kommentarer, hvor er i søde. smiley
    Jeg er også bare super glad, det var slet ikke meningen jeg skulle have en 3. hund nu, men der er bare et helt specielt bånd mellem Mischa og mig, og så er der plads nok til hende her. smiley

DKK: Det sted hun kommer fra var der rigtig mange hunde, og de avlede på kryds og tværs, hun kommer desværre fra ham i Hjørring, med de 30 hunde i fryseren. smiley Og DV og dyrlægen er ret sikre på at sygdommen er opstået pga. indavl, faren til kuldet havde den også.

Nathalie: Ja, man så hende lige kort i det program, med ham fra Hjørring, ham den ældre mand. Og der så hun bestemt ikke særlig glad ud. smiley

• #11   23. jun 2013 Allergisk: Nej, der kunne desværre ikke gøres noget for at redde dem. smiley

• #12   23. jun 2013 årh hvor godt for Micha og rikke. Forfærdeligt med de andre:(

• #13   23. jun 2013 Ja, det var en hård omgang at skulle igennem. smiley
    Men er glad for at der trods alt var én hvalp der klarede den.

• #14   23. jun 2013 Tillykke med din lille pige smiley Godt de blev født hos dig og ikke på fabrikken. Det er så dejligt at få en opfyldning, på de tråde man har fulgt. Jeg tænker altid, gad vide hvad der skete senere smiley Så tak for de gode nyhedder Tazz

• #15   23. jun 2013 Marianne: Mange tak. smiley
    Jeg har ihvertfald gjort hvad jeg kunne for dem alle i den tid de har været her, og er også glad for at Mischa, og de andre hunde, blevet reddet fra det sted, hvor hvalpene ellers ville være vokset op.
    Jamen det var da så lidt, har bare haft så meget at se til på det sidste, så har ikke været så meget herinde. Men tænkte at nu måtte det være på tide med en opdatering. smiley

• #16   24. jun 2013 Dejlig opdatering og stort tillykke med din lille soul-mate smiley
    Og hvor var det godt, at hvalpene blev aflivet i tide. Hvis de var blevet på stedet, ville de dø langsomt af sult.

• #17   24. jun 2013 Super happy ending..... trods alt.

Hvor er det bare trist at 4 små hvalpe måtte lade livet pga uansvarlig avl. Hvorfor pokker er der ikke grebet ind noget før?

Til lykke med din nye tøs... I skal nok få det hyggeligt sammen :o)

• #18   24. jun 2013 Ej hvor er det godt alt de har det godt... Og hvor er det skønt at du må adoptere hende

• #19   24. jun 2013 Rart med en opdatering. Har også undret mig over at vi ikke hørte noget, især da opslag om hvalpene blev delt på min facebook. Det var derfor jeg oprettede en tråd om det. Det lyder bare rigtig godt med Micha.
    Helt off t du skulle på et kursus/information omkring hjertelungeorm. Og lovede at skrive lidt omkring det. Vi har lige fået det konstateret hos Victor for 2 uger siden:-(

• #20   24. jun 2013 Endnu engang mange tak for jeres søde beskeder. smiley

Natravnen: Ja, det var de desværre højest sandsynligt endt med. smiley
    Tør slet ikke tænke på hvad der var sket med dem hvis de var blevet født der. smiley

Annelise: Ja, er godt nok også negativ over at nogen folk er så uansvarlige. Og fatter slet ikke at man kan behandle dyr på den måde. smiley
    De har vist ligget i "kamp" med ham i lang tid så vidt jeg har forstået. smiley
    Hvis man søger på google efter "hunde i fryser", står der så vidt jeg husker en del om "sagen" med tidligere ejer.

Helle: Ja, det er bare super dejligt at hun må blive. smiley smiley

Tine: Ja, jeg ville også have skrevet det herinde. Men så var der lige pludselig en hel masse at se til, og valgte at bruge tiden på hundene. Det at skulle skrive en opdatering, eller bare svare på opslaget om hvalpene på facebook, var hårdt.
    Årh, er ked af at høre at Victor har fået konstateret det. smiley Håber han er ok?
    Jeg nåede aldrig afsted til foredraget, da Onyx kom til skade med benet, og derfor krævede en del ekstra opmærksomhed i den tid. smiley

• #22   24. jun 2013 Isabelle: Mange tak. smiley
    Ja, er glad for at Mischa fik lov til at få en af hvalpene med hjem, så det ikke var dem alle der pludselig blev revet fra hende så tidligt.
    Og ja, jeg ville helt sikkert være mere end knust den dag hun skulle afleveres, hvis ikke hun kunne få lov til at blive her. Hun er så glad og så tryg her, ikke fordi jeg er i tvivl om at hun sagtens ville kunne få det godt et andet sted også, men er bare bange for at hendes psyke ikke rigtig ville kunne bære det, samt at hun har nogle særheder, som jeg ved at det bestemt ikke er alle der kan acceptere.

• #23   24. jun 2013 Hvor er det bare SKØNT. Tillykke med at du må beholde hende. Alt andet ville være så synd.

Hvor er det synd med de 4 hvalpe, men godt at Rikke har det godt og har fundet sig et godt hjem smiley

• #24   24. jun 2013 Petra: Mange tak. smiley
    Er også bare super lykkelig. smiley
    Det er ellers normalt ikke alle tæver jeg kommer særlig godt ud af det med, men lige netop Mischa er der bare noget helt særligt ved. smiley

Ja, Rikke får sig et fantastisk dejligt hjem er jeg helt sikker på, de var så søde og rare hendes kommende ejere. Så det er bare skønt. smiley

• #25   24. jun 2013 Jeg har også førhen kun været til hanhunde. Men så mødte jeg min Sylle, og hun var jo noget særligt. Og nu har jeg Nala, som i den grad også har vundet mit hjerte, selvom hun jo også er en tæve, hehe smiley

Tillykke med det hele smiley

• #26   24. jun 2013 Hehe. Sådan går det bare nogengange. smiley
    Jeg har også haft nogle tæver før, men det var kun én af dem jeg havde et helt særligt bånd til. Hun havde ligesom Mischa ikke haft det særlig godt der hvor hun kom fra.
    De andre tæver var jeg helt sikkert også utroligt glad for, men bare ikke på samme måde som med Fie og Mischa.

• #27   24. jun 2013 Ja, det er skægt som nogle hunde bare vandrer lige ind i hjertet på en smiley

• #28   24. jun 2013 Ja, det er det godt nok. smiley

Altså jeg er glad for stort set alle dyr, men for det meste er det handyrene jeg arbejder bedst sammen med. Dog er der enkelte hundyr der godt kan "snige" sig helt ind alligevel. smiley

• #30   24. jun 2013 Nathalie: Mange tak. Jeg er også glad for at hun må blive en del af "flokken" her. smiley smiley
    Jeg så først programmet efter at flere havde spurgt om det ikke var Mischa der var med i det. Men det var godt nok ikke sjovt at se hvor trist hun så ud i det program, i forhold til hvordan hun er nu.

• #31   24. jun 2013 Ved du, hvad der skete med ejeren - Så vidt jeg husker, beholdt han nogle af hundene, så producerer han stadig hvalpe?

• #32   24. jun 2013 Natravnen: Så vidt jeg er informeret har han vist fået frataget retten til at have dyr på adressen, men jeg er ikke sikker.

• #33   24. jun 2013 Kæmpe stort tillykke med Mischa.
    Dejligt at vide, at du nu bliver officiel ejer, alt andet havde nu også været urimeligt.
    Tusind tak for opdateringen smiley
    Held og lykke med dine tre Vapser

• #34   24. jun 2013 Inge: Mange tak. smiley
    Jeg er bare så super glad for at det kunne lade sig gøre, hun er kommet til at betyde utroligt meget for mig. smiley
    Og er så glad for at DV har givet mig lov til at adoptere hende.
    Og igen, mange tak. smiley

• #35   24. jun 2013 Behøver ikke at skrive så meget, for du ved jo hvad jeg mener.. smiley

Men et stort tillykke får du nu alligevel herinde mus smiley

• #36   25. jun 2013 Carina: Ja, det ved jeg sveske. smiley
    Mange tak smukke, er bare super glad. smiley smiley
    Det er den bedste "før-fødselsdagsgave", selvom jeg selv skal skaffe pengene til at betale hende.

• #37   25. jun 2013 Har du egentlig billeder af hvalpen? smiley

• #38   25. jun 2013 Petra: Ja, det har jeg..
    En hel masse. smiley

Her er et af dem, som blev lavet få dage før vi måtte aflive de 4...

profilbillede
  • #39   25. jun 2013 Årh, hvor er de altså kære. Søde små puttetrolde!

• #40   27. jun 2013 Ja, det var sq en dejlig flok.
    Og hvor er jeg glad for at jeg måtte være der for dem. smiley

Kommentér på:
Opdatering på Mischa og hvalpene.

Annonce