Pomeranian hvalp, er det så svært? Pomeranian hvalp, er det så svært?
Hej alle:-)
Min kæreste og jeg leder med lys og lygte efter en lille poms hvalp til Basse, og vi leder og leder og leder og leder....... Og kan intet finde:-(
Jeg har søgt på DBA, GOG, på Poms opdrættere, i udlandet og jeg kan bare intet finde:-/
Kan det passe det er så svært at finde en lille ny til familien?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.180
En Pomeranian passer ikke med små børn, og jeg går ud fra at du inden ret længe vil have børn.
Mit bedste råd til dig, vil være, at se dig om efter en større hund - måske en Japansk spids, eller en Mittelspids. Disse racer passer meget bedre til unge familier, og kan nemt være sammen med små børn uden, at der er fare for at de kommer til skade.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.844
Har du kontaktet racerepræsentanten i specialklubben?
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 464
Især i udlandet. Jeg skal gerne hjælpe med nogle links og jeg kender også nogen der sælger "til unge mennesker"!!
Direkte pladder at skrive fru pomtoy!
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 606
apr 2013
Desuden har TS allerede en poms så kender nok racen.
Vil du have nogle links at kigge på Marie skriver du bare en PB til mig så skal jeg hjælpe dig.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 18
Basse og Alicia er bedste venner, og havde vi ikke haft Basse til at tage madkrummer efter hende, skulle jeg støvsuge 5 gange om dagen
Mindes ikke at jeg nogensinde har hørt om at man skal være over 40 og barnløs før man kan passe en Pomeranian ordenligt...... Desuden skal vi ikke have en stor/større hund da vi snart flytter i noget mindre og vi synes det er så praktisk at kunne tage sin lille hund med rundt uden at det genere nogen
Madam Mim: Du må meget gerne hjælpe hvis du har tid og lyst, pris og distance er ikke noget vi ser som et problem. Så længe vi ved at vi får en hund med et godt sind og sundhed
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.963
feb 2008
Jeg har det helt fint med mit profilbillede og mit udseende, da det er sådan jeg er født (næsten da), og jeg ofte bliver dømt på forhånd, både som ''useriøs hundeejer'' og en masse andet, men jeg oplever så også folk bliver positivt overrasket, da deres beregninger sjældent passer på mig
Jeg er ikke interesseret i at købe en hund af en som dømmer mig ud fra et billede og min alder
feb 2006
feb 2008
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.000
feb 2006
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 24
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
feb 2008
Vi vil helst have en hvid, men orange/rød er også længe fint til os
Julie: Men når jeg søger på Google, så har jeg jo ikke profilbillede på, vel? Jeg har ikke skrevet på nogle annoncer, og kun ringet på en enkelt, og der kan vedkommende jo ikke se mig
Men tak for rådet, vi må se om vi kan finde et kommende kuld
feb 2009
Og Julie P har helt ret i sit syn på TS´s billede. Når man er opdrætter ( jeg har været det siden 1985), bliver man meget opmærksom på hvem, der får lov til at købe en hvalp.
Jeg har lov til at komme på uanmeldt besøg det første år af hvalpens levetid, og er jeg det mindste i tvivl, rejser jeg gerne langt. For en seriøs opdrætter er det ikke pengene for hvalpen, men dens fremtidige trivsel ,der er afgørende.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
feb 2008
God weekend når i alle kommer dertil
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Annoncer: 1 Emner: 149 Svar: 2.514
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Udseende har da intet med hvordan man er som person
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
feb 2008
feb 2008
feb 2009
Av for den lede.. Jeg ville heller ikke overveje at købe hvalp fra sådan et par sure krager ;-D
God weekend når i alle kommer dertil
Der kom dit sande jeg frem. Du søger en tæve og har en blandngshan. Det kalder jeg totalt uvidende angående opdræt. Jeg vil håbe du bliver klogere, og at du ikke får en hvalpe til. Det er du slet ikke egnet til.
maj 2007
-_-
take a chill pill
feb 2008
God weekend Lotte
feb 2006
Men når man snakker de små hunde, som teenagepiger gladeligt køber for at tage en masse billeder af, mens de presser hvalpen op i make-up-masken sammen med patterne, for så at sælge den, når den bliver voksen og kedelig/tisser på gulvet og kræver arbejde, så er det måske en god idé, at når dette ÏKKE er tilfældet, at det så ikke er netop dét, man signalerer med sit billede. Jeg har som sagt selv været der (og er der) og jeg VED, at man ikke bliver taget særligt seriøst, når man er blond, ung, poptøs og har en hund af mini-racerne.
Ligesom man måske (da man kunne det) ikke skulle kontakte seriøse amstaff-kenneler med et billede af sine tattoveringer og en bunke kokain
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.477
maj 2007
hold da helt op sikke en dejlig fordomstråd du har fået oprettet her Marie XD
altså jeg har da en rosenbusk du gerne må låne så du kan vansire dit gode udseende, for det er jo ikke det der er inden i der tæller -_-
feb 2008
Og ja, jeg driller bare, jeg ved hvad du mener...
feb 2008
Det er så vel ikke nu jeg skal fortælle jeg er tattoveret ned af hele venstre side, har 8 øreringe, lange lyserøde kunstige negle og har haft en pitbull? Lol
Tusinde tak for buddet! Det må tages op til overvejelse når vi skal ud og kigge på hund..
feb 2006
Marie: Jeg er glad for, at du forstår, hvad jeg mener. Jeg siger det jo kun, fordi jeg selv har oplevet det på egen krop.
jun 2012
maj 2007
men tænker at når man kæber hund kan man håbe at opdrætteren tager sig tid til at vælge sine købere ud fra personlighed og erfaring og lign, og ikke dømmer på uddseendet
feb 2006
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
Forhold mellem opdrætter og køber skulle jo gerne være godt, også fremover da de jo også gerne vil have lidt opdateringer på hvalpen de har sendt ud, komme på besøg eller whatnot.
Sådan er det ihvertfald ofte indenfor katte verdenen.
feb 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 312
Tjek lige på gipote der er altså en del der der er til slag. Også hvalpe
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.868
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
Er nu ikke helt sikker på, at jeg ville sætte pris på, at have opdrætter rendende på den måde
feb 2010
feb 2009
Jeg har jo rimelig lang erfaring, og kan også hjælpe hvalpekøberne. Mine hvalpekøber bliver udvalgt meget omhyggeligt, da jeg vil have det meget dårligt, hvis de ikke kom i gode hjem, hvor kontakten kan bevares, hvilket det er lykkes indtil nu.
Til Anya & Meeko
Hvis alle her på HG overhørte dine dumsmarte bemærkninger, som ingen kan bruge til noget, ville vi alle være glade.
apr 2009
Nææ dælme nej de kan ringe også kan jeg diske op med en kop kaffe.
Og det er da dig der kommer med dumsmarte bemærkninger?
"Der kom dit sande jeg frem. Du søger en tæve og har en blandngshan. Det kalder jeg totalt uvidende angående opdræt. Jeg vil håbe du bliver klogere, og at du ikke får en hvalpe til. Det er du slet ikke egnet til."
Hendes sande jeg? Kender du hendes sande jeg? Hvor ved du fra hvem hun er som person?
Ved du om hun vil avle på hundene? Det kan jeg så vidt jeg kan se ikke læse nogle steder hun har udtalt dig om.
Har du været hjemme og besøge Marie, har du set hendes hjem, mødt hendes familie og set hvordan hun tager sig af sin hund? Nej så kan du da så sandelig heller ikke udtale dig om hvorvidt hun er egnet til at have hund eller ej.
sep 2006
Og så kunne hun for min skyld være den smukkeste, mest tatoverede pittbulejer på 18 år i hele verden, det er sagen så ganske uvedkommende!
apr 2009
jun 2012
Enig med Maj-Britt, DKK er en fin klub og har mange fordele
Held og lykke med at finde den rigtige
feb 2010
sep 2006
Jeg citerer fra TS profil;"Vi leder med lys og lygte efter en dame til ham, gerne samme blanding i hvid eller også en hvid Pomeranian".
apr 2009
Og det er da ikke til at vide hvor hun har søgt henne? Og om man benytter hg, dba, gog eller hvad pokker man benytter er man da ikke en dårligere hundejer af den grund.
Ærlig talt syntes jeg i er lidt hurtige til at skære alle over med en kam og dømme folk uden noget at have det i
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 370 Svar: 10.692
Faktisk med nedringet bluse og det hele.
Jeg synes hendes nuværende billede er langt kønnere.
Bare lige for at pointere, at der ikke skal springes på dem, der kommenterede det andet billede.
feb 2008
Jeg har på INTET tidspunkt udtalt mig om at avle på hundene, vi har haft det på tale ja, men da jeg på ingen måde har erfaring indenfor avl med hunde er det slet ikke noget jeg vil overhovedet tænke på, på nuværende tidspunkt, blandt andet fordi vi jo stadig er unge og smukke, så vi ved ikke hvad fremtiden byder os.
Om det er en ren racet Pomeranian eller samme blanding som vores skønne hund, at vi helst ønsker os en hvid, gør det mig/os til slemme hundeejere der ikke aner en skid??
Som jeg har skrevet tidligere, så gør det heller ikke at den er orange/rød, eller lilla, for den sags skyld, SÅ LÆNGE HVALPEN ER SUND OG RASK!!
Synes det er forfærdeligt at nogle af jer herinde skal være så gammelklog og bedrevidende OG dømmende for den sags skyld, at fordi man ikke lige ved hvor faen man kan købe en hvalp henne, at man så skal hakkes på som en dårlig hundeejer og at man burde være klogere osv osv.
Og desuden ville jeg hellere købe en hvalp der er sund og rask, om det er renracet eller ej, af en vestjyde med buksere op til navlen for 3000kr, der er til at føre en samtale med, og som er klar over at hverken børn eller hunde er lavet ud af glas, og ikke frygter at vi går hjem og udstopper hunden med det samme, end jeg ville købe en renracet hvalp til 10.000kr af en opdrætter der kommer på UANMELDT besøg, øøøhh... Hvad hvis vi ikke var hjemme? Hvad hvis vi ikke havde tid? Hvad hvis vi var ved at lave de børn, jeg åbenbart snart skal have?
Jeg har da sjældent hørt noget lignende.........
Og sig mig lige en gang Marietta....: HVORFOR tror du jeg har oprettet tråden til at starte med? Tror du det var fordi jeg ville have meninger om hvad folk tror jeg er, og hvordan det synes jeg ser ud? ELLER var det fordi jeg søgte RÅD og HJÆLP til at finde andet end på gratis annoncer, FORDI JEG IKKE VED BEDRE... ENDNU!
Desuden skriver jeg at vi søger endnu hund til Basse, som selskab til både ham og os, for havde jeg intet nævnt om ham, var der garanteret nogen andre der havde bildt sig selv ind at vi var blevet træt af ''den gamle'', og at han kedet os....
feb 2008
Kan se de er bosat i Greve, og vi skal vist til Sjælland i næste uge, så vi slår nok et smut forbi og kigger på dem.
Det giver simpelthen sådan en god dosis positiv energi at få lov at se sådan et par små hårboller ;-D hihi
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
apr 2013
Der står ikke nogen steder at TS vil avle på dem og jeg synes ærlig talt hun skal have en chance som alle andre pomeranian købere!
Marie jeg skriver lige en PB til dig, mit råd er køb ikke herhjemme, hvis det ikke er DKK!!
apr 2007
"pomse damen" *GG*
hun kan garanteret hjælpe dig med at finde en super lækker og sund lille hvalp, som i kan have glæde af i mange mange år
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 820
Jeg tror ikke på det er din alder, der er nogle der dømmer på alder, men langtfra alle.
Ang. Den besked omkring at du bil have børn osv. Jeg har en søn og tit og ofte har jeg også min niece og nevø, de fungerer fint, min nevø på 1 år elsker at sidde på gulvet med hundene, og de hygger sig, selvfølgelig er det under opsyn, men den del er jeg nu også sikker på at du allerede nu ved er nødvendigt.
Lyt ikke til det negative, selvfølgelig er der en poms derude til dig, men få kontakt til nogle opdrættere, det er den nemmeste og bedste vej
sep 2011
Nu opdrætter jeg selv pomsere, og kunne aldrig finde på at dømme en ud fra udseende, men derimod udfra erfaring, seriøsitet, modenhed og ansvarlighed.
Udseendet kan snyde, og det er ikke muligt at fortælle personligheder udfra det.
Hvis en opdrætter går efter udseende og ikke sælger til unge, så ville jeg have et problem, jeg ligner en ung pige på 19-20 år, men bliver 28 år lige om hjørnet, så at dømme på udseende er ikke holdbart.
Selvfølgelig har alle hunde ret til et trygt og kærligt liv, og luge netop derfor skal man ind og kigge på modenhed og ansvarlighed, den 19 pige kan være meget mere moden og ansvarlig ifh. Til den 40 årlige kvinde.
Er pigen kvinden miden og ansvarlig, så klarer hun nok også ansvaret når der kommer små børn i huset.
Hvis TS skrev at hun søgte en tæve for at avle så ville jeg kunne forstå nogle reaktioner, det er ikke tilfældet, så hvorfor vælger man at lade emnet hoppe hen på det?
Er der nogen der ved om TS vil flytte før eller efter ny hvalp i huset? Det har jeg nemlig ikke læst noget om, så hvorfor straks antage det?
Hvad er der galt i at ønske en hund mere som kan gøre den første selskab, de fleste hunde nyder det..
TS jeg håber du er kommet lidt tættere på det du søger
sep 2011
apr 2013
Kender Ørnfeldt og hun er en af de få jeg vil anbefale at snakke med udenfor DKK.
apr 2013
Holder I ikke pause i DRU?
sep 2011
Jeg selv mener at hvis tæven har fået 2 kuld i træk skal hun som minimum have pause i en løb, er hun ikke fysisk og psykisk klar efter blot en drægtighed eller var fødslen meget hård så bør man også give tæven pause.
Skulle tæven have en meget hård/ kompliceret fødsel eller gå igennem kejsersnit, ville jeg personligt overveje meget nøje om det var en tæve jeg ville bruge i avl igen, der skal virkelig være en god grund.
2-4 kuld ses ofte, jeg kan godt li tallet 3, men det forudsætter også at tæven kan klare det fysisk og psykisk, samt at der er en mening med avlen, altså ingen avl hvis man ikke forsøger at forbedre racen, det kræver at man kender sin hund og kan se kritisk på den, det er selvfølgelig ikke rart at skulle finde fejl på sin hund, men en nødvendighed hvis man vil avle, ellers kan man ikke forbedre racen.
Der er mange delte meninger om hvor mange kuld man kan trække på en tæve og hvornår man mener tæven er klar, samt om hvorfor man avler, der er også mange seriøse ligesom jeg
I DRU er udstillingskravet først lige kommet, og mange har valgt ikke at udstille, jeg tror dog avlen kommer til at dale nu hvor alle ikke pr. Automatik kan lave stambogsførte hvalpe, da de skal avlsgodkendes.
Samtidig tror jeg også at det vil dale fordi man på udstillinger ikke vil have et dårligt ry, og det er lige netop sådanne steder hvor man kan komme ud for at blive konfronteret hvis nogen mener der avles for vildt.
apr 2013
Jeg snakker jo med et par opdrættere i DRU og der 2 jeg har respekt for - dig og Gitte (kennel Topsy) da jeg synes det virker som om I har styr på hvad I laver og tænker i sundhed.
Ellers synes jeg godt nok der sidder et par stykker som bare avler løs med hovedet bunder armen og er totalt ligeglad med deres dyrs velbefindende, men bare tænker i profit - og det er aldeles skammeligt!
En del kan man spotte da de sidder i stort set alle pomeranian tråde og laver reklamer for enten nuværende hvalpe eller kommende hvalpe!!
sep 2011
Jeg kan også sidde og blive helt trist over at se de tæver der har hvalpe ved hvert løb, det er ikke et liv for en hund.
Jeg har altid sagt til manden "Hvis vi nogensinde begynder at tænke på vores hunde som avls/penge maskiner, så er det slut med avle", dette ved jeg at vi ikke kommer til, men det er en klar regel manden og jeg har om det.
Vores hunde er ikke bare avls maskiner, men derimod vores firbenene familie medlemmer, og det skal være hyggeligt at have dem. Og selvom det er hyggeligt at have hvalpe så er det jo ikke hyggeligt når tæven er til parring og man savner sin hund, eller op til fødslen hvor hun hopper i hvalpegården og tilbringer de næste mange uger der, der går lang tid hvor man føler man mangler sin hund, og det er ikke rart.
Jeg ville også ønske man så flere opdrættere på udstillingerne, som kommer og udstiller deres eget opdræt, det er jo der hvor man finder ud af hvor godt eller skidt opdrættet er, der er jo også udstilling for opdrættere
Jeg ved der er flere der har snakket om at lave nogle regler om avl, og det håber jeg også der kommer, men i første omgang kan man læse bladet hunden, hvor det emne jævnligt bliver taget op, og det viser der er behov for at råbe op om det, det er trist, men godt DRU er bevidste om problemet og gør noget for at råbe folk op
apr 2013
Det er anbefalinger Stine H, men de skønner det er ok.
Vores race anbefaler vi at de først bliver parret 4. løbetid så er de ca. 2 år. Dernæst har DKK før haft til deres 7. leveår, men er nu gået op til 8. leveår, så er det slut.
Det er selvfølgelig op til en hvor ens moral ligger og hvor godt man kender sine tæver, men jo jeg vil sige de har godt af pauser.
sep 2011
Og 2 løb i træk ser jeg bestemt ikke som business orienteret kan man ikke sige det er, nu er pomsen ikke racen der får er hav af hvalpe, ofte får de kun 1-2 hvalpe, og udgifter er der i det, så er man seriøs er der ikke så mange penge at tjene som mange tror.
Dette forudsætter selvfølgelig også at man ikke lader tæven skam avle, for så går vi jo hen i at det hele kommer til at handle om penge.
apr 2013
Selvom det er etiske anbefalinger, så vil DKK sende breve ud til dem de mener trækker lige lovlig rigeligt på deres hunde, så der er øje på dem.
apr 2013
apr 2013
sep 2011
I anden kuld var der et kæmpe underskud og for at dække noget af underskuddet kunne jeg have valgt at sælge hvalpen i kuldet, men jeg beholdte den og stod så med det store underskud, hvis det handlede om penge så skulle man ikke vælge opdræt, og da slet ikke så meget som tænke på at beholde hvalpene.
sep 2011
sep 2011
jun 2012
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 749
apr 2009
okt 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Svar: 2
jan 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2007
feb 2009
apr 2007
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
feb 2009
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 370 Svar: 10.692
At jeg så synes dit nuværende er pænere er slet ikke det samme.
Udover det, så vil jeg ønske dig held og lykke med at finde en hvalp, og Madam Mim er helt klart værd at lytte til på det punkt ^^
okt 2006
Men det er der 8 ud af 10 hvalpekøbere finder deres kommende hunde..
Hvis ingen seriøse vil tage bukserne på og være dem der annoncerer blandt de lurvede og hvalpefabrikkerne, så serverer vi deres hvalpe på et sølvfad ved ikke at give køberen et valg...
Det er synd for køberne, og hele hundebestanden i dk...
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
En seriøs opdrætter kan jo stadigvæk være på opdrætter vejviseren - hvalpe listen - deres egen hjemmeside.... at annoncere på de andre forskellige sider ser jeg på som positivt, da de så er synlige i stedet for "gemt", det er jo gerne de steder folk kigger, med mindre de er oplyste og går efter en bestemt klub.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Kom dog ud og bliv set, man kan altid gribe tingene an fra den positive vinkel eller man kan tage den negative
apr 2007
En annonce på DBA afskrækker ikke mig, alene pga. placeringen... synes derimod som en del andre, at det er helt fint, at nogle seriøse opdrættere annoncerer på DBA og G&G .... kunne være at det var en øjenåbner for førstegangskøbere, at kontakte en DKK opdrætter
apr 2009
Kunne ikke være mere enig.
jul 2010
okt 2006
Tænk hvis køberne kunne opleve. Gud der får jeg så meget mere kvalitets hund til samme pris... Hvorfor så købe nitten..
jul 2010
Ginne, *Klik* igen ;o)
jul 2010
Burde have nævnt at der selvfølgelig er overgriske Guld Iver Flintesten imellem de useriøse
apr 2013
Jeg kan sige så meget, jeg har ikke set en eneste annonce på DBA, G&G eller andre steder på nettet fra nogen jeg kalder seriøs opdrætter indenfor min race pomeranian! Det er korrekt.
Hvad andre racer angår ved jeg ikke hvordan det er, men jeg ved der er nogle racer hvor de jo får mange hvalpe og der er seriøse opdrættere der annoncerer på både DBA, G&G og diverse sider så man kan ikke sige at alle er useriøse på disse sider.
Til det jeg kender til racen pomeranian, ville jeg aldrig købe en på disse sider, det må jeg sige.
jul 2010
apr 2013
jul 2010
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 21
feb 2009
Alle seriøse opdrættere er i DKK
Igen,igen en af dine nedladende udtalelser, som du ikke har noget som helst belæg for at udtale dig om. Der findes seriøse opdrættere i alle kennel klubber i Danmark, og der findes også useriøse pengegriske opdrættere i alle kennel klubberne.
jul 2010
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
Jeg ville såfremt jeg skulle sælge en hvalp ikke sælge til ts efter at have læst med her.Der er flere ting som ville gøre at jeg vil finde et andet hjem.
maj 2007
feb 2008
Der er jo en grund til at jeg spørger herinde, istedet for at tage det første og bedste på DBA, GOG osv.
Jeg er ikke selv vokset op med hund, og har kun haft hund fra de var voksne:-)
Man skal vel starte et sted??
Og synes det er spøjst at fordi man har en lille hund, at den skal kategoriseers som taskehund..
Jeg er ikke Paris Hilton, det er ikke 5 chihauhauer jeg skal have, jeg kunne aldrig drømme om at putte min hund(e) i en taske eller tøj på!
Hvordan jeg, og min kæreste for den sags skyld ser ud, vil jeg ikke selv mene har noget som helst indflydelse på hvordan vi behandler og opdrager vores hund(e).
At en opdrætter/sælger ikke er interesseret i at sælge en hvalp til mig/os pga. af udseende og vores udstråling, siger mere om vedkommende end om os ;-D
maj 2012
maj 2012
dec 2008
Der ud over så kan man jo gøre sit arbejde i forhold til hvor man vil købe sin hund i stedet for at vil købe den første og bedste der er til salg.
maj 2012
jul 2010
Hvordan kan du vide om en der vil avle vil gøre det godt eller skidt i fremtiden ?
Igen så tages den negative vinkel, måske vi skal til at kasterer og sterilisere hundene inden de sælges med mindre det er til en eksisterende velset kennel.......
Eller man kan som vi har oplevet af 2 meget venlige mennesker, at man bruger den tid det kræver at udruste andre til at føre det gode arbejde videre.......
Igen - et image skabes ud fra hvilken vej man vælger
apr 2013
Jeg kan i alt fald her anbefale at folk tager imod hjælp fra dem der HAR racen og ikke alle andre der "kender nogen, som kender nogen, som kender nogen"!
apr 2013
Hvis nogle af de "ældre opdrættere" begynder at rakke andre opdrættere ned, så er det bestemt ikke der man skal købe sin hund!
Har aldrig hørt om at nogen af DKK opdrætterne rakker deres kollegaer ned til nye hvalpekøbere!
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
Nå..
Men man kan heller ikke sælge til gamle med fare for at de snart dør!!!
nå så!!!
apr 2013
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
Der er virkelig trængt her på hg, synes jeg. Måske nogle skulle pakke sydfrugterne og finde et andet forum.
apr 2009
Og jeg er ikke hvad jeg vil kategorisere som grim, jeg er ung, jeg har ikke nogen børn men skal ifølge alle andre åbenbart have dem indenfor kort tid, jeg er tusset og bor alene i et kriminelt belastet område. Puuuha jeg tror det bliver svært
apr 2013
jul 2010
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 383
Vi var også ude efter en hvid/creme pomeranian, en tæve.
Og efter ca. Et halvt år til et års ledende, fandt vi endelig vores hvide/creme prinsesse! Jeg ved vente tiden er lang og træls, men når du finder den rigtige, er du glad for du ventede tiden :-)!
Held og lykke med det!
dec 2008
Måske man skal passe på med at være for selvfed.Jeg er for ung og smuk til at kunne købe en hund.Jeg ved det ikke passer for ligner selv en græsk gud og har haft hund hele livet
apr 2009
Ældre mennesker er der desværre ikke så mange af herude, men kan love dig for at udlændingene herude i Vollsmose får sig en skræk i livet når jeg kommer gående
Og ikke nok med det så aktivere jeg den ikke, den kommer ud og tisse på altanen og kommer til at stå ledig til avl, både blanding og rene
Ej det var vidst lige groft nok sat op
Og ordentligt motion, socialisering og træning
apr 2009
apr 2009
Det ender nok med jeg må udenlands.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.050
Jeg vil sige at det kommer mere an på hvor moden man er. Selvfølgelig er der da nogle opdrættere der lige vender alderen i hovedet et par gange, men hvis de ikke spørger nok ind til køber er de bare ikke værd at bruge sine kræfter på.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 7 Emner: 5 Svar: 322
ps. sys nu at TS ser nydelig ud
og om man kan se hun har patter fair nok. det har halvdelen af befolkningen
feb 2010
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
Host host, er den ikke kørt lidt af sporet venner?? Vær nu go'e ved hinanden uanset hvem der har ret og ikke-ret. Der er delte meninger om alting sådan ER det bare..
sep 2011
Og irriterer det dig lidt at de hvalpe sælges på G&G og Dba?
feb 2009
Når jeg omtaler opdrættere, der annoncerer på DBA og G&G som useriøse, er det fordi man ser den ene annonce efter den anden fra disse hvalpefabrikker på netop disse sider. Hvis de er seriøse nok med deres hvalpe, ville de først og fremmest benytte deres klubbers tilbud om annonce.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Du har slået "mit hoved på sømmet"
Jeg fylder snart meget meget rundt,og min mops er "kun" 5 år.
D.v.s.,jeg føler nu at,jeg har ført den kennel "bag lyset",ved IKKE at fortælle,at om 5 år ville jeg blive meget meget gammel.
Nå,jeg skal nok sørge for at holde mig "gående".
altså,ironi kan godt forekomme bare lidt.
m.v.h.
vibeke "den ældre"
jan 2008
Altså dengang,jeg her på hg.ledte efter en mopse kennel,og fandt en god en,altså med en hel masse ddk,dru,drchu og kryds og stjerner(overdrivelse fremmer forståelsen),og alting,så var det nok godt,set i "bakspejlet",at jeg ikke satte et billed ind af mig selv.
Fordi,jeg enten ser fuldkommen tåbelig ud,"forsovet" ud,ligner en "rynkemoster",og tynd,ligner en mellem "firs og skinddød".
Og,hvis nu kenneldamen,sådan lige kom forbi,for at kontrollerer,om jeg gav mopsen mad,(det ku være jeg ikke have råd til mad,han kostede jo 12.000.-),eller jeg var som sædvanlig i færd med at rydde op,eller jeg sad og drak hvidvin,med 10 cigiratter i munden,eller mopsen var alene hjemme,jeg var i Netto,for at købe ind til mine 7 børnebørn,som i den grad skulle lege inderligt med mopsehvalpen,og musikken kørte for fulde drøn.
Ville du så have taget ham med ???
Selv om jeg havde købt og betalt ham,og ellers normalt havde givet ham et ganske normalt,roligt,og sjovt ,og rigtigt trygt hundeliv,med gåture og div.cykelture I cykelkurven.
tja,hvad ville du så havde gjort ;;;
m.v.h.
vibeke med sorte,skønne mopse verner
feb 2009
Du kan ikke skjule din alder for opdrætteren alligevel, fordi din fødselsdato er dit nummer hos hunderegistret.Iøvrigt vil udseendet jo også spille ind aldersmæssigt.
Hvis jeg kom, og så at en lille hvalp blev jagtet af en flok unger, ville jeg tage hunden omgående, og hvis ejren var beruset og hvalpen helt synligt ikke var plejet og passet, som den skulle, ja så ville den hvalp blive taget med, fordi i begge tilfælde er det vanrøgt og manglende forståelse for hundes pasning hos ejeren ,der gør sig gældende.
apr 2013
feb 2009
jul 2010
jul 2010
En ting er at man f.eks. kan smide i sin kontrakt at hunden ikke må indgå i avl i anden klub end den som der står på stambogen, her handler det om det arbejde der bliver lagt i avlen som man ikke vil bliver "ødelagt", men at opdrætter skal have lov til at komme på uanmeldt besøg hvis det behager opdrætter, no way, det vil jeg opfatte som manglende tillid til jeg vil passe ordentligt på hunden, så der ville jeg dreje om på hælen...
sep 2006
jan 2008
hvad mener du med at,"udseendet spiller alersmæssigt ind " ????
fatter en brik hvad du mener med det
.Men tænk nu hvis jeg INDEN havde fået min Verner hjem,havde fået en ansigts løftning.Og,du kom på "morsomt besøg",og jeg sad med 10 cigeratter i munden,og et glas vin,og verner var i færd med at æde en engelsk bøf,og alt var morsomt.
Men, det synes du ikke
,ville du så tage min verner,og hvad så med de 12.000.-jeg gav for ham?? 1.uge efter han kom til verden,FOR det var ham jeg ville have,og der var 2.års garanti for ham(hvad jeg ellers skulle bruge det til).
Altså,sådan helt realistisk,
Hvis du ikke synes dine hvalpe har fået et optimalt hjem,og du forlangte dem tilbage,:
Ville du så "score",de 12.000.-eller hvad du nu har solgt din hvalp til ;;;
ELLER
Er du så regulær,at du selvfølgelig,vil refunderer hvalpekøberen pengene ;;;
Hvis IKKE,så kan det jo jo være en "moralsk" lukreativ forretning ;;;
eller hvad ;;;
v.h.
vibeke,verners "oppasser",
p.s.,Altså,sådan rent juridisk hvilken adkomst hardu,for at forlange din solgte hvalp retur. Er der nogen "moralske" love,der giver adgang til,at forlange sin hvalp retur ??
,.Og har du ret til at,komme på uanmeldt besøg ???
Og,hvad nu hvis du ikke bliver lukket ind ???;
Tro mig,selvfølgelig,skal ALLE hunde,unge som gamle,have et vidunderligt liv,alt andet er ondt,stygt ect...men jeg kom pludselig til at,tænke på,:Det kan jo udarte sig til selvtægt
v.h.
vibeke
feb 2009
Hvad rager det dig, hvilke aftaler jeg har med mine hvalpekøbere???. Her stopper mine indlæg. Det var slet ikke det TS spurgte om, men det er du vel for dum til at læse. Brug din tid mere fornuftigt, hvis det intellektuelt er muligt for dig.
jul 2010
jan 2008
altså,Det er FAKTISK intellektuelt mulig,at bruge min tid på andet end dig og dine lidt naive indlæg.
MEN jeg mangler stadig,stadig et konkret svar:
pkt.1
ALTSÅ,du har IKKE svaret på,om du vil refunderer hvalpekøbers penge retur ;;;,hvis du finder at din hvalp ikke har fået ,det hjem du synes er godt nok .
pkt.2
Har du nogen lovhjemmel for,at du uanmeldt,må komme på "inspektionsvisit",vedr.din hvalps nye hjem,og vurderer,om DU synes det er godt nok ??
Jeg har slet ikke spurgt til dine evt.aftaler med dine hvalpekøbere,det er en sag mellem dem og dig.Og hvad DE accepterer eller ikke
vibeke
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 255
jul 2010
Som jeg ser det så er den klausul jo nok for at skræmme evt. "dårlige" hvalpekøbere (hvad der så sætter den standard) fordi man selv ikke er god menneske kender. For en hund der ikke er passet ordenligt er vel mishandlet eller vanrygtet og så skal det jo meldes og en offentlig myndighed skal så tage sig af det, for det er stadig ikke lovligt at hente en hund selv om den er mishandlet..........
jul 2013
apr 2013
Karin med pels på. Du kan roligt kontakte DKK opdrættere, der er ingen af dem jeg kender der har de kontrakter Fru Pomtoy kører med!! Tvivler også på de holder vand i retten når det kommer til stykket
jul 2013
apr 2013
feb 2009
Det er så nemt at dømme andre, men hvad med dit eget opdræt? - med BSD og Patella Luksation !!!
jul 2010
apr 2013
jul 2013
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 188
hmmmm
jul 2010
Derfor vil mim altid henvise til en der kun har den ene race og som hun ved har mere end den basale viden.
jul 2013
jul 2010
mange racer = bred viden på det basale niveau om hunde generelt og ens racer
1 race = høj og special viden om hunde generelt og sin race specifikt.
jul 2013
apr 2013
Måske Pernille kan forklare den, hun synes at kende personerne.
jul 2013
jul 2010
"Det er en anerkendt kennel der afliver" <--- den der bliver spurgt til.
jul 2013
sep 2011
Men har hvalpekøber svært ved som Eks. At holde pelsen fri for filter knuder, så ville jeg råde og vejlede og hjælpe hvalpe køberen.
Er hjemmet en losseplads vil jeg også reagere, dog vil jeg snakke med hvalpe køber om det og ikke bare tage hvalpen, men jeg forventer ikke at folk bor klinisk rent.
Jeg sælger ikke hvis jeg ikke føler det er det rette hjem for min hvalp, jeg stoler på dem jeg sælger til, derfor kommer jeg ikke på uanmeldt besøg, og ønsker heller ikke den dårlige stemning det kan give.
Jeg foretrækker at mine hvalpe købere kommer på besøg hos mig, fordi de har lyst til at vise deres hund frem og få en snak om hvordan det går.
Det er også sådan jeg oplever at andre opdrættere har det, så tænker ikke der er grund til bekymring for at købe en hvalp, dog skal man lige læse købs kontrakten igennem før man underskriver, så man ved hvad opdrætter har af krav og holdninger.
Skulle man have behov for at se hvordan hvalpen kommer til at bo, så kan man foreslå at man afleverer hunden når den skal flytte.
Pomtoy er det misrøgt der vil gøre at du tager hvalpen retur?
feb 2009
Jeg kan for øvrigt oplyse, at det er fuldt lovligt at indgå en sådan aftale, da både købere og sælger er enige om betingelserne. Alle der kommer på besøg, som mulige hvalpekøbere senere hen , får mine betingelser at se, så det ikke kommer som en overraskelse ,når hvalpen skal hjem. Hvis en mulig hvalpekøber ikke vil indgå aftalerne, som jeg har opstillet for at sikre hvalpene får et godt hjem, ja så må de købe andre steder. Jeg har hvalpekøbere, som har ventet 2-3 år på en hvalp, så helt dårligt er mine betingelser ikke, selvom HG er et sted, hvor man helst skal overfalde andre med dumsmarte bemærkninger - især jer som er så glade for DKK!! Flere af jer, som har været så ivrige i denne tråd, har aldrig nogensinde været opdrætter selv.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
My home is my castle. Her bestemmer jeg, hvem som kommer ind og hvornår.
Når hunden er købt er den mine. Punktum.
jul 2010
jul 2010
*Klik* Calle og Belika's Moar
LOL Maj-Britt
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Kender i nogle gode steder man kunne holde øje med?
maj 2007
Men skriv til Madam Mim herinde fra hund ved alt om pomser. Hvis du ikke kan findes hendes bruger, så sig endelig til. Men jeg bliver nød til at smutte, er jo arbejdsramt....
maj 2007
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
maj 2007
Pomeranian hvalp, er det så svært?