{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Når hunden bliver voksen. {{forumTopicSubject}}

Bella fylder fem år i år og gennem det sidste stykke tid, har jeg virkelig kunnet mærke hvor meget hun faktisk hviler i sig selv.

Jeg har nok bildt mig selv ind at jeg havde en "evighedshvalp" lidt for længe, for hvor er det sært, pludselig at indse at den lille pelstot jo ikke forbliver en hvalp altid...men fem år. I guder hvor tiden flyver af sted!

Jeg satser dog på mange gode år endnu med abeungen smiley

Hvornår har det for jer med lidt ældre hunde, vendt sig fra at se på dem som "store hvalpe" til at indse at de jo bliver ældre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden bliver voksen.
  • #1   25. maj 2013 altså min pige bliver 5 til sommer og hun er stadig hvalp smiley

• #2   25. maj 2013 nu har jeg kun en hvalp. Men jeg synes faktisk allerede nu hvor han er 5 mdr, vi har haft ham ca. 1 måned nu (hold op hvor tiden dog flyver) så vokser han ALT for hurtigt! Han er selvfølelig stadig bare en dejlig lille hvalp. Men nogle gange når jeg kigger på ham går det bare op for mig at han altså vokser (ret stærkt) og at han ikke altid vil være min lille hvalpe fis.

Og f.eks. igår gik jeg en tur med ham, og han rendte selvfølgelig rundt i sin flexiline, men nogle gange vente han sig om for at se om jeg var med, gik helt op af mig imens han tog kontakt, og nærmest smilede til mig, som om det er bare os to altid. Det var virkelig den følelse jeg fik. Og jeg tænkte bare, hvornår gik han fra den lille hvalp som faktisk bare skal lege og fremad, til en hvalp der faktisk kommer hen og går helt op af mig imens han kigger op på mig. Vi har trænet kontakt eller plads mere end måske 10 min sammenlagt for hver. Så jeg blev ret overrasket. Lige der virkede han bare meget ældre end en 5 mdrs gammel hvalp.

Men på den anden side, kan jeg så også se og mærke at når han bliver ældre/voksen så bliver han en skide dejlig hund smiley

• #3   25. maj 2013 Jeg har ikke set mine som hvalpe eller store hvalpe siden de var 1 år gammel. Når de runder 2 år er de heller ikke unghunde mere, men bare voksne.
    Når de er omkring 4-5 år er de modne voksne hunde og ved en 7-8 år er de ved at være en ældre hund.

Silas er en moden herre på 5 år, langt fra gammel. Lilly er en ældre hund på 9 år - hun er stadig utrolig hvalpet nogle dage, men det er også tydeligt at hun er ved at blive gammel.

Jeg har aldrig været fan af hvalpeperioden eller unghundeperioden. Jeg ser altid frem til at de bliver voksne smiley

• #4   25. maj 2013 Silje er 2 år. Hun er stadig min bette fis. smiley

• #5   25. maj 2013 Reiki var med på vandretur i Sverige som 3-årig, og det er faktisk på den tur han blev sådan rigtig voksen. Faktisk joker vi lidt med at han blev pensionist på turen hehe.

Gaia er evighedshvalp tror jeg. De er begge 6 år nu, og hun viser ingen tegn på at blive voksen indenfor overskuelig fremtid smiley

• #6   25. maj 2013 Jeg har en dreng på 2 år og en dreng på 1 år, og er klart mest til når de runder de 2 år smiley
    Selvfølgelig er de nuttede, søde, lækre og dejlige som hvalpe, men sådan en velafbalanceret 2 årig hund er da fantastisk :))))

• #7   25. maj 2013 Lia er blevet voksen her efter sin sidste løbetid (hun er 5 år gammel nu). Pyyyha.... det er underligt, men også dejligt. Hun får selvfølgelig stadigvæk sine flip og hun er altid med på at der skal ske noget, men bare det at hun en gang imellem kan være rolig en hel aften uden at skulle ud og løbe krudt af eller kravle rundt på mig, det er nu meget rart. smiley

• #9   25. maj 2013 På trods af de 8 år, ser jeg nu stadig meget hvalpet opførsel i min smiley Nyder det så længe det varer (og behandler hende selvfølgelig - og tænker på hende - som voksen) smiley

• #10   25. maj 2013 "Store hvalpe" er også sat i gåseøjne, fordi det nok ikke er det helt rigtige ord, men i ved, voksne hunde der stadigvæk er tossede og hvalpede i deres opførsel.

Måske er det bare ved omkring de 5 år at den vender og de bliver "modne" som flere af jer skriver smiley

• #11   25. maj 2013 Kia vil altid være min hundehvalp. Dog hviler hun i sig selv og der er mere ro på når hun slukket nu end der var da hun var hvalp/unghund. Og som M.I. skriver så er det dejligt at hun ikke kravler på væggene.

Kia bliver 6 år i år og jeg aner ikke hvor tiden er blevet af?

Kommentér på:
Når hunden bliver voksen.

Annonce