{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp i sengen de første par dage
  • #1   26. apr 2013 At det er synd ikke at gøre det

• #2   26. apr 2013 Hvis den ikke må være i sengen ellers /fremover, så er det en dårlig ide smiley
    Hellere at man så sover på gulvet i en periode så den lære at gulvet er helt okay smiley

• #3   26. apr 2013 Hvis det kun er de første par dage, og den så skal sove et andet sted bagefter, så synes jeg det er synd. Hvis hvalpen altid må være i sengen, så er det helt fint.

• #4   26. apr 2013 Fint, hvis den skal blive der
    Rædig dumt, hvis den ikke må være der fremover

• #5   26. apr 2013 Både Zippo og Musashi var i sengen den første uge, derefter kom de i deres egen seng. Ingen problemer i det smiley

• #6   26. apr 2013 Ja, altså kan nemlig nok ikke dy mig, og ville synes det var synd for den lille hund, som har været vant til varmen fra sine søskende og mor også bare blive smidt i en kurv..

og kan godt se det ville være synd hvis den så pludselig ikke måtte være i vores seng længere... men..

• #7   26. apr 2013 Natascha - Dejligt med lidt erfaring.. det var nemlig også det vi havde tænkt os! smiley

• #8   26. apr 2013 Lad hvalpen sove der, hvor den skal sove fremover. Så må du ligge på gulvet hos den de første dage.
    Hvis du lader den sove i sengen, og den ikke må være der efter de første dage, så skal du til at vænne den af med det igen, og det er synd.

• #9   26. apr 2013 Her fungerede det helt fint, så det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #10   26. apr 2013 Har ALTID MIN NYE HVALP MED I SENGEN. Så bliver jeg væøkket når den skal ud. og det stopper af sig selv når den er gammel nok...Desuden er der ikke plads til 4 voksne schæferhunde i min seng..Om sommeren gider de sklet ikke Det er for varmt, om vinteren er de super varmepuder.

• #11   26. apr 2013 Det er lidt som med at træne renlighed på en avis. Det er simpelthen dobbeltarbejde at indlære noget, for så at skulle lære den noget andet bagefter.
    Hvis den ikke skal blive i sengen, så ville jeg ligge mig på gulvet med den

• #13   26. apr 2013 Det skal tages op til overvejelse! Jeres råd er super gode og det er altid dejligt at hører nogle forskellige historier osv.. smiley

• #14   26. apr 2013 Havde Petri i sengen den første uge ca og så lærte vi ham at sove i kurven. det var ikke noget problem.

• #15   26. apr 2013 En hvalp skal sove på gulvet om natten. Brug et stort bur som soveplads. Det kan den også sove i som voksen. En hvalp vil have et eller flere uheld i løbet af natten, så læg en avis i den ene ende af buret.
    En hvalp oppe i sengen kan nemt falde ned med et brækket ben til følge.

• #16   26. apr 2013 Min hvalp skal bestemt ikke sove i bur!

• #17   26. apr 2013 Meninger er mange og forskellige..

• #18   26. apr 2013 Hvis jeg putter min hvalp i bur, som han overhovedet ikke er vant til det, den dag jeg tager ham fra hans søskende og mor.. Det kan da slet ikke blive godt, så får jeg en skræmt lille hund, som kommer til at ligge og hyle hele natten..

• #19   26. apr 2013 Hvis du uden træning "bare" smider din hund ind i et bur, kan det være du skræmmer den for livet, og den aldrig igen frivilligt vil gå ind i et bur, eller transportkasse mv.

Det kræver træning.

• #20   26. apr 2013 Sorry jeg spørg men hvad er der galt med at have hunde oppe i sengen når den har lyst?
    Men jeg vil sige lad hver med at have den oppe i sengen den første uge hvis han ikke må det de andre dage det gør sådan en lille hvalp forvirret.

Og Linebullerlove ; jeg tror Pomtoy mente et åbent bur så den kan gå ind og ud af buret og det vil jeg også sige det kan godt være trygt for en lille hvalp at have et lille bur den kan komme ind i smiley

• #21   26. apr 2013 Jeg ville ikke have den i sengen før den var renlig smiley

• #23   26. apr 2013 Takker for alle rådene. Tror vi holder ham i sengen for altid ! smiley eller når han har lyst hvertfald..

Asta - Det kan selvfølgelig godt være. Men en hvalp som aldrig har været i bur før, og aldrig er blevet trænet i det. Nej jeg ville altså ikke lade min hvalp sove i bur, åbent eller lukket.

• #25   26. apr 2013 Har været ude for hvalpekøbere, som egentlig gerne ville have hvalpen i sengen, men var lidt bange for at de kom til at ligge på den om natten. Jeg foreslog dem så at bruge transportburet (med lukket låge, så hvalpen ikke kunne komme til skade), buret blev placeret på et lille bord ved siden af sengen. Det fungerede rigtig godt, hvalpen kunne se ejeren, ejeren kunne se hvalpen, og stikke en finger ind til den, hvis det var nødvendigt.
    Der er mange muligheder:-)

• #26   26. apr 2013 Jeg lagde mærke til her i siudste måned da jeg hentede min nye lille hvalp fra helvede hjem, at hun havde meget brugt for at ligge helt tæt så hun kunne mærke mig og meget gerne med en af mine fingre i munden....
    Nu kan hun sagtens lkigge for sig selv i benenden, men kravkler til og fra som hun vil...Ps. hun har ikke tisset i sengen en eneste gang, men har vækket mig hver gang det var nu...

• #27   26. apr 2013 Vi lod Tucker være i sengen fra dag 1 og han må stadig ligge der. Der var ingen problemer, aldrig uheld i sengen.
    Han vælger dog oftest gulvet nu og går først i sengen hen på morgenen smiley

• #28   26. apr 2013 Tak for historierne smiley De ryger med i depotet til når beslutningen skal stå!:D

• #29   26. apr 2013 Jeg gør det omvendt, lader hvalpen være på gulvet indtil den er stor nok til selv at hoppe ned uden at komme til skade.

• #30   26. apr 2013 vores hvalpe fandt hurtigt ud af fordelingen hos ods så kun gamle rødtop og pap. Vicky sover i sengen hos os....det hænder at katten gør os selskab, den elsker at sove hos gemalen.....(ovenpå ham )

• #31   26. apr 2013 hehe smiley Fantastisk smiley

• #32   26. apr 2013 Min sov i sin kurv ved siden af min seng i begyndelsen, han togsæt rigtig flot smiley ville nemlig ikke have ham i sengen fremadrettet og ville ikke forvirre ham.
    Men dette holdt kun til en veninde skulle sove hos mig og fik mig overtalt til at sove med hunden i sengen, siden har han haft den ene side af sengen for sig selv smiley

• #33   26. apr 2013 De brækker benet for et godt ord, og hvem holder øje med om de er ved at falde ud af sengen når man sover ?

Så synes jeg at man hellere skal sove på en madras med hvalpen hvis det endelig skal være.

• #34   26. apr 2013 Sally sov ved min side i en blød kurv.....jeg lagde mig ned til hende, når hun blev ked af det. Da hun var 4 mdr sprang hun selv op og ned fra sengen og siden har hun sovet der i sengen:-)
    Ville ikke have hende der før hun selv kunne komme op og ned af sikkerhedsårsager....

• #35   26. apr 2013 Det er fuldstændigt uansvarligt at sætte en hvalp op i sengen den kan falde ned og få ledskader eller måske et brækket ben, så længe den ikke selv kan springe op og ned skal den hverken i seng elle møbler, og detr er dens krop slet ikke gammel nok til endnu.
    jeg advarer stærkt mine hvalpekøbere omkring dette emne.
    Dertil skal siges at jeg nu har mine hunde i sengen når de selv kan klare turen smiley

profilbillede
  • #36   27. apr 2013 Da jeg fik hvalp, schæferhund på 8 uger - der tilbød jeg ham sengen, men han var urolig - og faldt til ro lige ved siden af sengen - på gulvet.

Jeg sov med armen nede hos ham, i 4 skønne timer, så vækkede han mig og skulle tisse... Og nu vi var oppe, kunne vi lige så godt lege smiley
    - Jeg sov til middag når han faldt til ro, sådan gik de første par nætter og dage smiley

Senere valgte han selv at sove lige uden for soveværelsesdøren, vi byggede en kasse til ham, og den brugte han som tyggepind og sov på gulvet smiley

Da han senere kunne kravle op, havde vi aftenputtetid, og han sov halvdelen af natten i fodenden oven på mine ben, og gik så ned når det blev for varmt.

Min hvalp gad altså ikke ligge i sengen, men fik stadig nærværet. Det havde han i den grad brug for, og at lukke en hvalp væk/for sig selv, går så langt forbi alle mine instinkter, og ikke noget jeg nogensinde ville gøre.

• #37   27. apr 2013 Kato sov i min seng fra dag 1.. Han lå hele tiden oppe ved mit hoved og var stort set renlig da jeg fik ham hjem, så det var den eneste grund til at jeg turde..
    Han stod desuden også først op når jeg tog tøj på.. smiley

Med Afrodithe er det en helt anden historie.. Hun var også stort set renlig da jeg fik hende hjem..
    Og hun sov også i min seng den første nat.. Men da hun syntes at hun skulle ligge ved siden af min mave, så var jeg bange for at jeg trillede oven på hende.. Hun vejede kun 1065g da hun var 8 uger, så mine 58kg kunne let mase hende..

Jeg gjorde så det at jeg fandt min kats transportkasse frem, lagde håndklæde og bamse som duftede af mor ind i den samt nogle tygge pinde og pillede lågen af så hun uden problemer kunne gå ud af den som det passede hende..
    Stillede kassen ved siden af mit hoved, og hun sov trygt inde i kassen hele natten, og vækkede mig ved at slikke mig på øjnene når hun skulle ud.. smiley

Kommentér på:
Hvalp i sengen de første par dage

Annonce