{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

hvalp med i sengen {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har lige købt en dansk svensk gårdhund på 8 uger. Mit spørgsmål er om det er en skidt idé at lade ham komme med op i sengen og sove fra den dag han kommer hjem ? Jeg ved der er blandede meninger men jeg vil generelt gerne have ham i sengen. Så måske der er nogle med dsg der har erfaring med dette ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp med i sengen
  • #1   26. aug 2013 Min hund sover i sengen....

• #2   26. aug 2013 Vil du lade sin hund komme i sengen som hvalp, må den også komme op i sengen som voksen. Og det skal gerne være ens hver gang, så hvalpen ikke forvirres over at "nu må jeg være i sengen, nu må jeg ikke."

EDIT: Silje sover med mig i sengen, og er også i møblerne.

• #3   26. aug 2013 Jeg havde Anton i sengen fra start af og selvfølgelig må han være der hele tiden men det gode var at når han skulle op og tisse om natten så pev han fordi han ikke kunne hoppe ned og han ikke ville tisse der hvor han selv sov smiley

• #4   26. aug 2013 vores er i seng og sofa, men da de var hvalpe og til de var renlige om natten sov de i en kurv ved siden af sengen .....

• #5   26. aug 2013 Alle mine 5 sover i sengen og har gjort det fra dag 1. af - jeg synes bestemt sagtens du kan lade ham være i sengen fra først dag hvis du har tænkt dig at beholde ham i sengen. Det er jeg sikker på han vil nyde smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    aug 2013

#6   26. aug 2013 Kathrine N: det var godt at høre smiley jeg havde os i tankerne at have ham i sengen fra starten af og evt ligge et hunde tæppe hvis uheldet skulle være ude. Var din rimelig renlig i starten når den var i sengen

• #7   26. aug 2013 Tucker kom i sengen fra første nat som 12-ugers, det har aldrig været et problem. Han har ingen uheld i sengen haft.
    Oftest vælger han faktisk at sove på gulvet og lægger sig først i sengen hen på morgenen.

Det eneste tidspunkt han ikke må være i sengen, er hvis der ikke er nogen med ham i soveværelset (han forsøger at smule kødben med).

• #8   26. aug 2013 mine var renlige og kun Noah har haft et uheld i sengen - jeg stop op med dem en gang i løbet af natten i de første par uger og derefter sov de hele natten uden uheld smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    aug 2013

#9   26. aug 2013 CMP Det var meningen han hele tiden skulle være i sengen smiley det var mest ad hensyn til renlighed. Det kan jo ske smiley men tænker os om det kunne være en idé med et tis lægen til børn for en Sikkerheds skyld smiley

• #10   26. aug 2013 ja så undgår du jo i hvert fald at uheldet bliver så stort - men som sagt jeg synes det er meget sjældent de har uheld selv som små hvalpe så længe man er opmærksom på selv at stå op og gå ud med hvalpen når den vågner. Jeg har kun en gang oplevet at Noah havde et uheld i sengen simpelthen fordi han tissede mens han sov smiley normalt vågner hvalpen jo og begynde at møffe rundt og går du ud med den der så er chancen for uheld noget mindre smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    aug 2013

#11   26. aug 2013 Det var dejligt at høre smiley super tak for gode svar

• #12   26. aug 2013 Hvis man vil have børn på et tidspunkt, skal man ikke invitere hvalpen i sengen. Det er enormt uhygiejnisk, og kan være farligt for et spædbarn, som jo vil sove ved forældrene ind i mellem.
    Vi har ikke dyr i møblerne eller i køkkenet.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #13   26. aug 2013 Begge vores sover i sengen. Det er et bevidst valg fra start af, fordi de jo er små og vi godt kan lide af de er ved os. Da de var små kunne de jo ikke komme op/ned fra sengen, men nu kan de jo selv bestemme om de vil ligge i sengen, på gulvet eller i deres kurve. Og det skifter lidt afhængigt af varme/kulde og løbetid om de vil sove i sengen ved os.

Olivia var en meget sær hvalp - hun er født gammel - og holdt sig hele natten, så vi vidste ikke der var noget der hed natte-ture da vi fik hende hende. Hun har også altid sovet i fodenden. Luna sov enten hen over min hals, eller i hullet ved min hals mellem skulder og øre. Når hun skulle ud slikkede hun mig i øret.

• #14   26. aug 2013 Min har aldrig tisset eller pøllet i sengen han pev når han skulle tisser og så var det jo bare og stå op og ud med ham men uheldet kan selvfølgelig være ude men jeg tror det var fordi han ikke ville tisse hvor han sov ... og så var det jo bare og være obs på at man skulle vågne af det .... men ellers kan du jo også stille et ur og så vække hunde for at skulle ud

• #15   26. aug 2013 Har selv en dsg og har haft det i 6 år og haft over 10 altså hvalpe og de har alle sammen sovet i sengen da de boede hos os

• #16   26. aug 2013 Malene - og huskierne
    ja det kan vel diskuteres. Vil man have en bakterie og skidtfri verden omkring sit barn synes jeg man gør det en bjørnetjeneste. OM det så er så meget mere uhygiejnisk at sove med en hund end at den fx slikker en i hovedet eller at barnet stikker fingrene i munden efter at have klappet vovsen tvivler jeg på. Men naturligvis skal man da sørge for at ligge rent på ofte, vaske dyner og puder, lufte ud osv. men der skal man nu også selv om man ikke har hund.
    Hvis man vil tage om at udsætte børn for usunde ting så ville jeg være langt mere bekymret for at bo i en storby med mine børn, at de udsættes for passiv rygning eller bliver udsat for sprøjtegifte, e numre osv. Men at afholde mig for at lade børn og hunde sove sammen - ej det ville jeg bestemt ikke

• #17   26. aug 2013 Malou måtte ikke komme i sengen de første par måneder, der efter lærte jeg hende at når jeg kaldet hende op måtte hun være der og ellers står hendes egen seng ved fodenden af min seng. I dag kommer hun kun op når jeg kalder og putter i 10 min og derefter går hun ned til sig selv. Når jeg vågner om morgen bliver hun også kaldt op og vi tager en bluner inden vi står op.

• #18   26. aug 2013 Desuden anbefales det alligevel ikke at sove med sit spædbarn i sengen fordi det kan medfører uheld i for at barnet bliver klemt - MEN ofte er forældrene tungere end hunden og ofte er hunde hurtigere til at vågne og flytte sig hvis de kan mærke de ligger på noget - men som sagt det anbefales heller ikke at man som forældre ligger med sit spædbarn i sengen uden anden foranstaltning

• #19   26. aug 2013 Mine hunde har altid sovet i sengen. men det var også mindre hunde, som din. Jeg ville ALDRIG have en Rottweiler eller lignende størrelse hund i sengen.

• #20   26. aug 2013 "Hvis man vil have børn på et tidspunkt, skal man ikke invitere hvalpen i sengen. Det er enormt uhygiejnisk, og kan være farligt for et spædbarn, som jo vil sove ved forældrene ind i mellem."

Nu skal man heller ikke blive for bakterieforskrækket. Hvad så når barnet begynder at kravle rundt, må hundene så heller ikke gå på gulvet, fordi det bliver beskidt?

• #21   26. aug 2013 Mette - mor til Silje
    helt enig.

• #23   26. aug 2013 Jeg har bullmastiffer og ja de sover i sengen, en af gangen, de bestemmer selv hvem der skal ligge der de ved godt at den der kommer først får lov , så jeg har hunde der går tidligt i seng smiley

• #25   26. aug 2013 Vores kommer kun i møbler og seng hvis den er blevet inviteret, men sengen er sjældent, og ofte går hun efter 5 min igen og lægger sig ud i kurven.
    Er nok en smagssag, men tror ikke hunde får det bedre fordi de sover i sengen - det er nok mere for ejerens skyld.

• #26   26. aug 2013 Det er da altid hyggeligt med sin/sine hunde i senge smiley Men jeg ville nu vente til den er blevet ældre, hvis den nu skulle falde ned og komme til skade.

• #28   26. aug 2013 Maj-Britt *DKK snob" KGL.. en hel masse
    fuldstændig enig smiley

• #29   26. aug 2013 Maj-Britt dejligt at høre, det er jo hyggeligt for både børn og hunde smiley Jeg ligger så urolig om natten, vender og drejer mig tusinde gange, jeg vil bare være bange for at hvalpen pludselig vil flyve igennem rummet smiley

• #31   26. aug 2013 Da min kæreste og jeg fik vores labrador hvalp sov han ved siden af sengen og med snor på og det gik fint i en hel måned, indtil min kæreste tog ham op i sengen for at lege og nu er han både der og i sofaen. Det dårlige er at han træder op på en når han kommer op og ned af sengen, slikker og sætter sig i hoved på os om morgen, for at vække os... smiley og han vejer mere og mere hele tiden.

min svigerforældres hund kom aldrig og i seng eller sofaer før den var voksen og i dag kommer den kun op hvis den bliver inviteret og det er meget lækkert.

Nu kommer jeres ikke til at veje som en labrador, men jeg ville anbefale jer at lad hvalpen være på gulvet og vente til den er voksen og opdraget. smiley

held og lykke smiley

• #32   27. aug 2013 Begge mine sover i sengen under dynen... Rendyrket hygge!

Kommentér på:
hvalp med i sengen

Annonce