{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp i sengen?
  • #1   9. sep 2007 Er det meningen du vil sove med ham i sengen altid? eller kun når han er lille?

• #2   9. sep 2007 Det komme da an på om du vil have den i sengen for altid, eller om det "bare" skal være i starten?

Jeg har haft den ene hund i sengen fra dag 1 og der er han blevet, indstil nu, nu kommer han så bare op når vi sover.

• #3   9. sep 2007 vi lod Nicki sove i sin kurv til han også kunne være alene hjemme. vi tænkte det gik ikke vi tog ham op i sengen hvis han var ked af det om natten, men der var ikke nogen der kunne tage ham op om dagen når han skulle være alene, så først i sengen da han havde lært at være alene. men nu må han gerne være i senge

• #4   9. sep 2007 hvis du ikke vil have den skal være i sengen for altid så lad være med at tage den derop (: tag hellere kurven og stil på gulvet ved siden af. smid evt lige hånden derned. og jo ældre den bliver jo længere kan du rykke den væk. og tilsidt er den lidt ligeglad hvor den sover. smiley

• #5   9. sep 2007 Det passer ikke helt at de ikke kommer ned igen. Min veninde har 2 voksne hunde, og da hun fik 2 hvalpe, så blev alle 4 placeret på gulvet i dejlige senge - ingen ballade over det.

Mine 3 gårdhunde må gerne være i sengen, men ofte vælger de andre steder at sove - de har bare valget til at gøre som de har lyst.

• #6   9. sep 2007 altså vi har altid haft hvalpen i sengen, men det er så også fordi den må ligge der når den bliver voksen. Der er aldrig en hvalp der er faldet ned af sengen, hvis det er et sikkerhedsspørgsmål du har

• #7   9. sep 2007 Jeg er overbevist om, hvor hyggeligt det end er at have hvalpen i sengen, at hunde høre til PÅ GULVET.. Det er det mest naturlige for dem. Der er sku ikke mange dyner og puder i naturen.. Desuden synes jeg er det uhygiejnisk, klamt når man skal... (fløjt) og så skal hunden også lærer at mennesket er føreren og denne har ret til en seng og det har hunden ikke..''
    Ser man de hundeprogrammer hvor hundene er syge i hovederne er det 9 ud af 10 gange fordi de sover med i sengen. Og det første de bliver bedt om at ændre er netop dette.....

• #8   9. sep 2007 Det er meningen at hun skal have lov til at være i sengen.. men som ane mari n også skriver tænkte jeg at det kunne være lidt farligt hvis den prøvede at komme ned..

Bolette - Den havde jeg ikke lige overvejet smiley God pointe smiley

• #9   9. sep 2007 hvis den først er kommet op i sengen hos dig vænner den sig til dette

• #11   9. sep 2007 Camilla - kunne der self. også være noget om, men synes bare det er hyggeligt at putte med hunden. Og det er lidt svært at forstå at den nogengange godt må og andre gange ikke. Derfor har vi valgt at vi gerne vil have hende i sengen. Men det med at fremstå som stærkere leder tror jeg måske godt der kunne være noget om.. hmm ??

• #12   9. sep 2007 Lille hund - Det behøver ikke være et problem, Bataya sover altid i sengen sammen med mig, men når vi er hjemme hos min kæreste sover hun meget tit hellere på sofaen.

Og når hun bliver passet af min mor, sover hun altid på gulvet, for min mor vil ikke have hunden op i sengen. Og der er ingen problemer.

Og lige det der med når man hygger sig, så smutter Bataya altid ned, så kan ikke se det store problem i at hund i sengen.

• #13   9. sep 2007 Sørg for at ligge puder, eller lav en rampe den kan gå ned af, og hvis ham at den skal han gå ned af, men lig alligevel lige puder rundt om sengen, for en sikkerheds skyld..
    Min søster lavede en rampe til hendes hund, og den fattede ideen med dem med det samme.. smiley

• #14   9. sep 2007 Lille hund - kæmpe personlighed - Nej det er rigtig nok.. hmm.. tror du den ville synes det var en selvfølge at den måtte ligge i sengen hvis den har sit eget grej med?

• #15   9. sep 2007 Nej Camilla men heller ikke meget trægulv og tæpper.

• #16   9. sep 2007 Sara ja det er hyggeligt at ligge med sin hvalp. Jeg elsker det. Men så gør det kun på sofaen eller på gulvet. Hunden skal også lærer at gulvet er et rart sted at være. Og jeg tror det er sundt for den at lærer at nogle steder må den være og nogle steder må den ikke.
    Og især de små hunde skal lærere det.
    At man så vælger at have 3 dobber i sengen smiley hold da op. hvor sover i... hihi'

Nope alle de "kloge" siger at hundens plads er på gulvet og det holder jeg mig til!!!

• #17   9. sep 2007 Nu bliver jeg helt i tvivl.. men mon ikke det er bedst hun sover ved siden af til at starte med og så kan vi jo altid senere tage stilling til om hun må være i sengen..

• #18   9. sep 2007 DFFD - fuldstændig enig, sådan er vores hunde også

• #19   9. sep 2007 haha desuden vil jeg lige sige at det sker Nanna lister sig ind om morgenen om putter sig op som om jeg ikke opdager det, den dumme hund altså haha. den vane havde min gamle hund også, og må sige min ekskæreste ikke var meget begejstret for at der kom sådan en rotteweiler luskende ind i sengen om morgenen.

• #20   9. sep 2007 Camilla... Hvem er de kloge der siger at hunden ikke må være i sengen....??? De kloge jeg har hørt om siger, at hunden gerne må være i sengen og i sofaen da det med at kende sin plads i flokken ikka har noget at gøre med hvor hunden sover.. men meget meget andet.....

• #21   9. sep 2007 Camilla - jeg vil så til gengæld ikke have min hund i andre møbler.. af hensyn til gæster.. men i sengen er kun min kæreste og jeg som gerne vil putte med hende smiley Ja man kan let være tilbøjelig til at synes det er okay med de små hunde overalt... så tror helt sikkert også man skal sætte grænser..

• #22   9. sep 2007 Sara W Det må være helt op til jer selv om i vil have hund i sengen, jeg personligt kan ikke se det kan skade.

Det man må gøre op med sig selv er om man vi ligge i hunde har LOOOL

Og en hund kan godt lære at nu må den være i sengen og nu må den ikke, ellers var min kæreste da aldrig blevet gravid. ;o)

• #23   9. sep 2007 Som så er hundeHÅR ikke hunde har

• #24   9. sep 2007 Sara det er også en fin beslutning i har tager som passer til jer... Men overvej lige hygiejnen i sengen med sådan en beskidt hund hver nat. og overvej lige at den ligger lige op af dig og kæresten når i hygger på højt plan...
    Nope, jeg holder på at hunde ikke høre til i sengen.
    Men også en smart plan at starte med hende på gulvet, for hun kan altid vendes til at sove i sengen men ikke lige så nemt omvendt

• #25   9. sep 2007 camilla: det kan godt være der ikke er dyne og puder i naturen, men nu har vi jo også taget hunden indenfor i vores stuer, så allerede der har vi taget dem væk fra naturen :o)

godt man selv kan vælge, jeg synes det er super hyggeligt med Nicki i sengen, og så må man jo bare skifte sengetøj lidt ofter, ser det ikke som uhygiejnisk

• #26   9. sep 2007 herhjemme er der ingen hunde i sengen, syntes ikke en hund hører til hvor vi sover. De har deres egne senge hvor de nyder at sove..

• #27   9. sep 2007 camilla: glemte at skrive, at jeg ikke ser det du har valgt som noget negativt, det er jo bare dit valg og det acceptere jeg naturligvis :o)

• #28   9. sep 2007 Ej men uhygiejnisk det er det altså. Tænk på alt det hunden ruller sig i dagen lang som ikke lige kan ses og poterne og mund og røv og dens prutter....

Men som en også siger, er det også smart at overveje hvis man på et tidspunkt skulle få brug for at få dem passet.. Det er ikke alle der vil have hund i deres seng og så lider hunden der fordi den er vant til noget andet.

• #29   9. sep 2007 Camilla - nemlig... tror vi starter med det.. så er hun også tryg ved sin kurv når hun skal tillæres at være alene hjemme smiley

• #30   9. sep 2007 Camilla hvorfor kan hunde ikke lære at den må være i sengen, når men sig til???

Men kan da bare hygge og så invitere hunden op?!?!

• #32   9. sep 2007 Fordi det kan hunden ikke forstå. Og da slet ikke som hvalp...
    Så vil den hvine og skrige de dage dne ikke kommer op... og så tager i den altid op og så ksn den ligge der og trone og tro den er meget mere end den er....
    Så du ikke de programmer med hende Victoria Stilwell eller hvordan det nu staves.. Hun forklarede de ti flere af programmerne

• #33   9. sep 2007 der hvor vi får passet Nicki når vi f.eks er på ferie, må han ikke være i senge, og det virker fint, det gør han heller ikke, de siger bare kassen til ham, så lægger han sig der, han har aldrig været i deres seng. Så det kan altså lade sig gøre at de godt må et sted, men ikke alle steder

• #35   9. sep 2007 Øøøøh Camilla det går da fint her, både med en hvalp og en voksen?!?!?

• #36   9. sep 2007 Camilla: alle de kloge siger netop at det er op til en selv om man vil have hunden i sengen - det har intet med førerolle at gøre om hvor hunden sover - førerollen bliver fastslået ved helt andre ting

• #38   9. sep 2007 Tak for alle jeres råd. Nu har vi helt sikkert stof ti eftertanke smiley

• #39   9. sep 2007 Må indrømme vores hvalp sover i sengen... Men han sniger sig til det... Når vi går i seng ligger han pænt i kurven ved siden af vores seng ( som er en madras på gulvet) og sover, men i løbet af natten sniger han sig op i sengen og så nænner jeg ikke at lægge ham tilbage i kurven... Så får han et bette mys og blir snakket lidt med... og så putter vi ellers resten af natten... smiley

• #40   9. sep 2007 hunden kan sagtens lærer hvornår den må være i senge og hvornår den ikke må. Nicki forlader f.eks sovværelset når der hygges på højt plan som du kalder det *S*, og det gør han helt frivilligt, så det er altså ikke noget problem her i huset *GGGG*

• #41   9. sep 2007 en hund kan da absolut lære kun at komme i sengen eller sofaen, hvis man er koncekvent - som nævnt så er de faktisk slet ikke så dumme

• #42   9. sep 2007 Mine mopper sover i sengen. Så er man også fri for det der.........................fløjt.

• #43   9. sep 2007 heheh Gitte nåååå det er sådan man slipper.. Slut med hovedpine pillerne... Nu er det bare pga mopperne smiley griner

• #45   10. sep 2007 Mht hund i sengen. Jeg vil gerne tilføje at min hund har ligget i sengen siden dag 1. Når der er veninder der overnatter, eller min kæreste, så ligger hun sig pænt i sin kurv. Hun er blevet vænnet til at hun måvære i sengen når jeg er alene,men når der er andre må hun ikke. Det er langt det nemmeste. Jeg syntes, som før nævnt, ikke at det er uhygiejnisk, sålænge , man husker at skifte sengetøj.

Men udover det er det jo op til ejeren om den skalvære der eller ej, det er vel et spørgsmål om temperament.

Ville bare give mit besyv med smiley

• #46   10. sep 2007 Selvfølgelig skal vores hund da sove med i sengen. Vi er jo dens flok og i naturen sover de vilde hunde også sammen med med deres flok.
    Skal min mand og jeg det frække....jamen så lukker vi da bare vovse ud i køkkenet og bryggerset sammen med et par godbidder! Så er det OK for vovses vedkommende.
    Selvfølgelig skal der da så skiftes sengetøj lidt oftere....Men det ser vi ikke som noget problem.

PS. Vi har altså ingen "adfærdsproblemer" med vovse blot fordi han må sove sammen med os.

• #47   10. sep 2007 Hmmmmm - mange individer - mange meninger - det er sundt nok smiley

Min mening er dog helt klart - at hunden ikke høre til hverken i sengen, sofaen eller lignende.....Lige meget størrelse....
    MEN tilgengæld ligger vi os gerne ned til ham......ofte.......

Hvorfor ikke?
    Jo for trods det at man skifter sengetøj nok så ofte - så vil der altid være hår, støv og skidt fra hunden....Også bare efter en hurtig puttetur i sengen. smiley - og det er altså ikke særlig lækkert efter min mening, eftersom jeg og min kæreste ligger letpåklædt i sengen...
    En anden grund er at - ja - den skal da overhovedet ikke tage del i vores - ja - i ved - hygge!!!! Og så vil vi kunne hygge når vi har lyst....

Tror ikke det betyder noget for lederrollen - mener bare ikke det er korrekt også i forhold til allergi, eksem og osv. - en hund er jo et mere urent dyr end mennesket - trods alt.

• #48   10. sep 2007 PS: Billy er ikke i tvivl om at han er en del af vores flok, trods det at han ikke bliver inviteret op i sengen eller budget.....

• #49   10. sep 2007 Budget- hvad hovedet er fyldt med flyder tasterne ud med smiley
    - jeg mente selvfølgelig lignende

• #50   10. sep 2007 Min hund må være i seng og sofa herhjemme.. hun ved udemærket godt at hun ikke må være i min mors sofa og prøver heller ikke.. Så det kan jeg ikke se, er et problem..

Dummere er de jo hellere ikke...

Kommentér på:
Hvalp i sengen?

Annonce