Bogklub Bogklub
Kære HG, I kan tit hjælpe med alt muligt!
Jeg genoptog at få læst en masse efter Iroh blev aflivet sidste år, og jeg formåede at få læst langt mere sidste år, end jeg har gjort de seneste 10 år eller mere. Det var skønt!
Så det vil jeg gerne fortsætte med, og jeg vil prøve at læse mindst 1 bog om måneden i år.
Synes dog det er svært at finde inspiration, og det jeg læste som teenager er ikke nødvendigvis det jeg vil læse nu. Jeg har brug for hjælp, og måske kan andre også få noget inspiration
Pt læser jeg 11% af Maren Uthaug, og næste bog er 88% i samme serie. Men hvad skal jeg så finde på?
Jeg har altid været glad for fantasy genren og har læst meget af det. Kan se at der udkommer en ny bog i The Hunger Games universet, som jeg skal læse. Men jeg er også åben for andet, fx biografier, selvudvikling, psykologi eller andet i den dur. Krimi er ikke lige min genre, men det kan være at det kommer. Men igen, andre kan måske få glæde af forslag til gode krimier?
Listen er hvad jeg fik læst sidste år. Jeg mener at der udkommer endnu en bog i serien Vølvens Vej i år, men det er vist først til efteråret.
Så hit me, hvad har I læst af spændende bøger?
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 81 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.173
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 81 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.173
Og til de store grin under læsning...Hitchhikers guide to the galaxy af Douglas Adams - det er seriøst pissesjov og jeg fniser ukontrollabelt uanset hvor jeg er når jeg læser dem.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.291
Jeg har fundet ud af at jeg faktisk ikke er sådan helt vildt anderledes omkring bogsmag end andre kvinder på min alder, så beklager at det jo bare er nærmest taget ud af instagram, men det er altså bare det jeg læser pt.
(Alt jeg læser er på dansk, men jeg giver de originale titler)
Ravnenes hvisken serien - Malene Sølvsten (læste den for et par år siden, men husker den bestemt som god). foregår i Danmark og Nordisk mytologi. hvis man er til den slags.
a court of thorns and roses serien - Sarah J Maas. Elsker den, jeg er ikke færdig med serien, men har læst de 3 første og har hørt den kun bliver bedre. nr. 4 er lige kommet på dansk.
Throne of Glass serien - også af Sarah J Maas. Jeg er i gang med 6 bog, og jeg har tænkt mig at læse den færdig. Nogle gange er der ting hvor jeg måske synes den er lidt forvirrende eller langtrukken, men alt i alt en god historie og jeg er endnu ikke træt af universet i den. Om jeg er det inden jeg når til den sidste bog vides ikke
Fourth wing serien - Rebecca Yarros. nr 3 er lige udkommet i dag, jeg læste de to første og jeg sidder bare på mine hænder for at starte forfra, men jeg håber jeg får nr 3 i fødselsdagsgave i februar, så jeg må bare pænt vente.
Så har jeg læst en selvhjælpsbog eller hvad man skal kalde den, om metakognitiv terapi
Aldrig mere angst - Sisse Find. Den var virkelig god, så har man bøvl med noget psykisk, vil jeg bestemt anbefale at læse den.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.643
Jeg eeeelsker Sagaen om Isfolket
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
Jeg har også været ret glad for Mary Mackeys bogserie hvor den første hedder " Det år hestene kom".
Og i en helt anden genre har jeg lyttet til " en retsmediciners bekendelser" og Florence McLeans bøger om seriemordere.
nov 2012
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 159 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.065
Jeg har SÅ mange på min tbr!
Jeg er pt igang med ACOTAR serien og ELSKER DEN!
Faktisk er jeg vild med alt Sarah J Maas.
Throne of glass og Cresent city sidstenævnt ikke læst endnu.
How the moon hatched er en bog jeg glæder mig MEGET til. Den har jeg lyttet nogle timer af som lydbog.
Twisted serien med Ana Huang var jeg også vild med.
Knockemout serien - Lucy Score er også god
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 535
Jeg har længe overvejet Sarah J. Maas bøgerne, men kan godt fornemme at jeg skal i gang med dem på et tidspunkt
nov 2012
okt 2019
Følger: 148 Følgere: 192 Hunde: 5 Emner: 20 Svar: 343
Six of Crows af Leigh Bardugo.
Klintespind af Helle Ryding.
The Folk of Air af Holly Black.
The Stolen Heir af Holly Black.
A Good Girl's Guide to Murder af Holly Jackson.
One Of Us Is Lying af Karen M. Manus.
Dronnings udvalgte af Julie Midtgaard.
Sprække til Luscuro Julie Midtgaard.
All This Time af Mikki Daughtry.
Ellers er "book insta" meget god med bøger. Dog kan det tit være nogle mere spicy...
Eller grupper på Facebook. Men lad dig ikke slå ud at nogle læser 500 bøger om året.
Hvis du kan lide at tracke det så findes der Goodreads, Storygraph og Bookmory. Og sikkert flere.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Hvis du mangler inspiration, så følg dit lokale bibliotek på Facebook. Der er altid en masse at hente der
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 159 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.065
Jeg læser primært på engelsk og finder meget inspiration på booktok (tik tok) og mine veninder
jan 2009
Men det er også dejligt at have en idé om, hvor man kan starte ift at finde noget godt. Mange af forfatterne kender jeg godt perifert fra da jeg læste meget for år tilbage, men har været meget i tvivl om, om det blev for meget YA genre, og om det stadig var noget for mig. Som teenager var jeg helt opslugt af Cassandra Clares univers, og alt det bare tilnærmelsesvis mindede om det. Men om jeg synes det bliver for meget at læse nu, det ved jeg ikke helt haha
nov 2012
Og jeg elsker at gå igennem biblioteket og bare falde over en bog. Det var sådan jeg fandt throne of glass og ravnenes hvisken.
jan 2009
Nåede ikke at få købt 88% i dag, Føtex har den på tilbud og ventetiden på mit bibliotek er for lang. Så her til aften har jeg intet at læse i, og det er sgu lidt træls
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.936
Mistborn-serien (også en Brandon Sanderson)
- biserie Alloy of Law samt Wax and Wayne https://tales.dk/boeger/serier/mistborn/
Eragon (forgænger-serien for Murtagh)
The Stormlight Archive (bemærk den ikke er afsluttet endnu)
Hunger games (forgænger til En fortælling om sangfugle og slanger)
jan 2009
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.936
Der er også Divergent serien og maze runners
jan 2009
Har også været igennem Divergent og Maze Runners
Hørte om Empyrian serien forleden, og har købt Fourth Wing, som jeg tænker at kaste mig over efter 88%. Er der nogen af jer, der har læst den?
jan 2025
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 54
Hiroko Oyamada er også ret skøn.
Og så er jeg ret vild med Klara og Solen af Kazuo Ishiguro.
Bogklub