Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg? Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg?
Forleden aften blev der her på HG oprettet en tråd om en der havde en syg hund.
Hunden havde store smerter.
TS skrev at de sad og nussede ham, for at han skulle få det bedre. Allerede her begyndte jeg at blive irriteret. For hvis en hund har så store smerter, hjælper det da ikke at nusse hunden. Det kan max berolige den lidt.
TS ville vide, hvad hun skulle gøre.
Det giver vel sig selv, at svaret lød: Dyrlæge.
Siden er der desværre ikke kommet nogen opdatering på, hvordan det er gået hunden. Det ville jeg da ellers godt have hørt om.
Faktisk sidder jeg og tager mig lidt til hovedet. For hvorfor kan man ikke selv konstatere at her hjælper, hverken nusseri eller HG, men her skal der en dyrlæge til? Og hvorfor kan man ikke komme med blot en lille opdatering, når man nu har startet en tråd?
Hvis min hund bliver så syg, skal jeg i hvertfald hurtigt få lukket ned for HG og komme afsted til dyrlægen.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1427 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.884
Det kunne jeg jo se dengang med min hunkat hø hø hø. Jeg kan iøvrigt meddele, at hun stadig lever i bedste velgående helt uden at have fået medicin af nogen art.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 146
Ellers giver jeg dig ret i at man spæner afsted til dyrlæge hvis hunden er syg.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 954 Svar: 17.977
Er det noget der ikke virker akut, så kunne jeg nu godt finde på at spørge om erfaringer herinde, og gode råd ... blandt andet hvis det er noget hvor jeg skønner at jeg kan vente til næste morgen med at kontakte dyrlægen ... så kan det være jeg er blevet klogere på nogle ting, og bliver bedre til at stille bedre spørgsmål hos dyrlægen ...
Som fx da min yngste igen igen fornylig fik øjenbetændelse, jeg havde en dyrlæge tid men spurgte herinde i ventetiden til vi skulle afsted ... der var så en bruger der fortalte om at de kunne få gentagne øjenbetændelse af indadvendte hår .... så dette spurgte jeg så til og hun blev ekstra øjenlyst for dette ...
Det der med at sætte gang i HG, hvor mange brugere herinde efterfølgende bliver ved at tænke hvad mon er sket , men TS ALDRIG opdaterer det synes jeg bare er sket rigtig ofte på det seneste ... og det er MØG irriterende ...
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
Jeg tager hellere 7 gange for meget afsted end ikke....
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
For jeg mener da bestemt også at HG er det rette sted at henvende sig ved småskavanker. Men hvis hunden lider af en pludselig opstået sygdom, ville jeg spæne afsted til dyrlægen.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Sidst jeg havde syge hunde var det med opkast for fuldt skrald og resulterede i at jeg ringede til dyllevagten- jeg var SÅ bekymret!
Samtalen lød nogenlunde sådan her:
Mig:" Mine hunde er syge!! De har kastet op og er totalt apatiske"
Dyrlægen:" ja der er en virus i omløb pt. Er de fastende? Drikker de vand?"
Mig:" Prøv nu at høre her, den er HELT gal!! De reagerer ikke når det ringer på døren"
Dyrlægen:" øøøh"
Mig: " Det er altså Jacks"!!
Dyrlægen:" ja, det lyder ikke godt, jeg er på klinikken, du kommer bare"
Så er vi tilbage til fornemmelsen for sine dyr- jeg var overbevist om at de på det nærmeste var ved at dø
Hvis man er i tvivl om vovse har det dårligt, så hellere køre en gang for meget!!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Da jeg havde ringe erfaring, ringede jeg dog altid hellere en gang for meget til dyrlægen og det gør jeg også gerne i dag.
Og så har jeg sygeforsikring på mine hunde, så jeg ikke behøver at tænke om om det er weekend eller i vagt, er hunden syg så skal den bare afsted til dyrlægen hvis dyrlægen eller jeg vurdere det er nødvendigt !
Som regel skriver jeg først herinde, når jeg har snakket med dyrlægen og vi har lagt en plan.
Selvfølgellig er det rart at få en opdatering herinde, hvis der har været en specifik hunde-sygehistorie som man gerne ville vide hvordan endte. Men jeg går altså ikke i spåner hvis den ikke kommer. Jeg tænker at folk måske har andre ting at tænke på, end at opdatere en flok mere eller mindre fremmede på et forum.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.235
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Han fangede jo heldigvis pointen
Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg?