1.132 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg? Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg?

Forleden aften blev der her på HG oprettet en tråd om en der havde en syg hund.
Hunden havde store smerter.
TS skrev at de sad og nussede ham, for at han skulle få det bedre. Allerede her begyndte jeg at blive irriteret. For hvis en hund har så store smerter, hjælper det da ikke at nusse hunden. Det kan max berolige den lidt.
TS ville vide, hvad hun skulle gøre.
Det giver vel sig selv, at svaret lød: Dyrlæge.
Siden er der desværre ikke kommet nogen opdatering på, hvordan det er gået hunden. Det ville jeg da ellers godt have hørt om.
Faktisk sidder jeg og tager mig lidt til hovedet. For hvorfor kan man ikke selv konstatere at her hjælper, hverken nusseri eller HG, men her skal der en dyrlæge til? Og hvorfor kan man ikke komme med blot en lille opdatering, når man nu har startet en tråd?
Hvis min hund bliver så syg, skal jeg i hvertfald hurtigt få lukket ned for HG og komme afsted til dyrlægen.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg?
  • #1   23. apr 2013 Jeg ville i hvert fald ikke spørge herinde, for ingen her på forummet har kompetence til at sige, hvad min hund fejlede.

Det kunne jeg jo se dengang med min hunkat hø hø hø. Jeg kan iøvrigt meddele, at hun stadig lever i bedste velgående helt uden at have fået medicin af nogen art.

• #2   23. apr 2013 Der er mange måder at holde hund på. Det var en af dem smiley
    Ellers giver jeg dig ret i at man spæner afsted til dyrlæge hvis hunden er syg.

• #3   23. apr 2013 Hvis min hun virker sådan syg syg, så ingen tvivl om det er kontakt til dyrlæge der er det første skridt ...

Er det noget der ikke virker akut, så kunne jeg nu godt finde på at spørge om erfaringer herinde, og gode råd ... blandt andet hvis det er noget hvor jeg skønner at jeg kan vente til næste morgen med at kontakte dyrlægen ... så kan det være jeg er blevet klogere på nogle ting, og bliver bedre til at stille bedre spørgsmål hos dyrlægen ...

Som fx da min yngste igen igen fornylig fik øjenbetændelse, jeg havde en dyrlæge tid men spurgte herinde i ventetiden til vi skulle afsted ... der var så en bruger der fortalte om at de kunne få gentagne øjenbetændelse af indadvendte hår .... så dette spurgte jeg så til og hun blev ekstra øjenlyst for dette ...

Det der med at sætte gang i HG, hvor mange brugere herinde efterfølgende bliver ved at tænke hvad mon er sket , men TS ALDRIG opdaterer det synes jeg bare er sket rigtig ofte på det seneste ... og det er MØG irriterende ...

• #5   23. apr 2013 Hvad jeg ville gøre hvis min hund er syg tja den er meget simpel, tage til dyrlæge, hvad ellers...

Jeg tager hellere 7 gange for meget afsted end ikke....

• #6   23. apr 2013 Nå-ja, skylder da lige at sige, at jeg mener akut sygdom.
    For jeg mener da bestemt også at HG er det rette sted at henvende sig ved småskavanker. Men hvis hunden lider af en pludselig opstået sygdom, ville jeg spæne afsted til dyrlægen.

• #7   23. apr 2013 Åh normale sygdomme som fx lidt tynd mave, opkast eller andet der kan føres tilbage til at de fx finder stor glæde ved at gnaske i rådne måger og andre ådsler, der vælger jeg som regel lige at se tiden an.. Der stoler jeg på mavefornemmelsen smiley

Sidst jeg havde syge hunde var det med opkast for fuldt skrald og resulterede i at jeg ringede til dyllevagten- jeg var SÅ bekymret!

Samtalen lød nogenlunde sådan her:
    Mig:" Mine hunde er syge!! De har kastet op og er totalt apatiske"

Dyrlægen:" ja der er en virus i omløb pt. Er de fastende? Drikker de vand?"

Mig:" Prøv nu at høre her, den er HELT gal!! De reagerer ikke når det ringer på døren"

Dyrlægen:" øøøh"

Mig: " Det er altså Jacks"!!

Dyrlægen:" ja, det lyder ikke godt, jeg er på klinikken, du kommer bare"

Så er vi tilbage til fornemmelsen for sine dyr- jeg var overbevist om at de på det nærmeste var ved at dø smiley
    Hvis man er i tvivl om vovse har det dårligt, så hellere køre en gang for meget!!

• #8   23. apr 2013 Jeg ville følge min sunde fornuft og erfaring igennem årerne.
    Da jeg havde ringe erfaring, ringede jeg dog altid hellere en gang for meget til dyrlægen og det gør jeg også gerne i dag.
    Og så har jeg sygeforsikring på mine hunde, så jeg ikke behøver at tænke om om det er weekend eller i vagt, er hunden syg så skal den bare afsted til dyrlægen hvis dyrlægen eller jeg vurdere det er nødvendigt !

Som regel skriver jeg først herinde, når jeg har snakket med dyrlægen og vi har lagt en plan.

Selvfølgellig er det rart at få en opdatering herinde, hvis der har været en specifik hunde-sygehistorie som man gerne ville vide hvordan endte. Men jeg går altså ikke i spåner hvis den ikke kommer. Jeg tænker at folk måske har andre ting at tænke på, end at opdatere en flok mere eller mindre fremmede på et forum.

• #9   23. apr 2013 Haha Turbovovserne! smiley

• #10   23. apr 2013 Dyrlægen og jeg blev enige om at man ikke er helt skarp, når man er bekymret for sine dyr smiley

Han fangede jo heldigvis pointen smiley

Kommentér på:
Hvad ville I gøre hvis jeres hund var syg?

Annonce